1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520197 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Huvudet på spiken! En aktiv målvakt som jobbar och utmanar skytt som kontrast till dagens passiva målvakter som bara jobbar med att stå rätt och täcka så mycket som möjligt.

Ser hellre på en målis som barto och tar att han blir helt bortspelad ibland då han är för aggressiv.

Kul att han trivs så bra och pratar så gott om klubben, staden och fansen redan.

Nu får Sedins böta för att dom inte avslutade i modo genom att ta hans lön.

Sedan Steen som förstacenter så har vi nått att bygga vidare på.

Rytter:

Apropå Steen, visst har han kontrakt ett år till?

jonsson: Bartosek är nog inte helt förlorad utan det hänger nog på om någon i en bättre liga har ett intressant erbjudande, annars blir det Modo

jonsson: Stämmer bra 20/21

{8399}: Haha du blir mer och mer det sedvanliga gamla trollet man känner dig som från förr;)
Klart som fan han kommer få erbjudande från högre ligor. Om han kommer till oss är det för att han trivs och vill hjälpa Modo.
Men förstår att det skulle svida nåt oerhört i Kulltorpare, Lejonkräk m.fl

Nucky: I Aarnio också då tänker du?

Monno: Svårt att skriva kontrakt med spelare när läget är så oklart. Men LP & From känns som de mest givna spelare vi vill ha kvar oavsett tillhörighet (Eller jag vi vill ha kvar 1a kedjan men kanske inte så realistiskt.)

Är vi kvar i HA ser jag gärna 1år till på Björka, Belov och Nässen.

Monno:
Björka både och där tror jag det handlad om lönen. Men Nässen/From/LP borde gå att fixa, LP känns som en sådan som bara kan explodera.

Tarasov: Björka tror jag vill stanna. Tror faktiskt inte Karla är helt omöjlig heller

Nucky: Jag har en känsla av att Wallinder blir nästa års favorit hos fansen. Tycker han var riktigt bra redan denna säsong. Bröderna Wahlgren tror jag också vi kommer få se mycket av nästa år.
Styfs pojken också såklart.

Nucky:
Stannar Barto så blir fanses favoritpoängen ungefär så här:
Bartosak. 140
Övriga tillsammans 45

Nucky: Undrar om Hagelin vill stanna kvar och revanschera sig för en ny säsong?

hanzon: Frågan är om han kommer få frågan. Rätt skadebenägen, men bra storlek och skapligt snabb vilket gillas av Björn.
Tror Tommy Enström kommer få en kontraktsförslag också.
(Toby också såklart men det är självskrivet)

hanzon:

Frågan är om det är något att ha kvar då han inte spelat på nästan en säsong.

Ska han få ett erbjudande måste det vara till riktigt låg lön och han ska inte räknas mot någon plats i toppkedjorna pga osäkerhet kring hans status och ifall han ens kommer tillbaka till nivån han kan hålla i toppform.

Om han inte är villig till detta tycker jag klubben ska tacka honom för hans insattser och gå vidare med andra alternativ.

Nucky: Är rätt övertygad om att båda slutar. Skulle MoDo få chansen att spela i SHL kanske Toby kör ett år till, men att harva ytterligare en säsong i HA efter detta antiklimax känns inte realistiskt.

Skulle väl vara om isolationen gör att han börjar klättra på väggarna.

Nucky: Tobys fru har väl börjat jobba och kanal 5 gänget. Är det Discovery? Så frågan är har Toby ens tid med hockey då?

Gusse:
Widebro nämnde tidigare att man haft besök från Jönköping. Stephan Lundh slutar där, skall inte stå i båset men kanske aktuell för en annan roll. Gillar honom så han skulle göra nytta vad det än handlar om.

Tarasov: Vad skulle det kunna vara för roll tro?

Tarasov: När nämnde Widebro det ?? Nyligen?

Smurfen:
I någon intervju i Modo C

Tarasov:

Väldigt tyst på spelarfronten, förutom Barto då?

jonsson: Bartosek åker hem imorgon

hanzon:

Han åker hem med ett nytt kontrakt!

Nej men lägger inget värde i detta, klart man vill vara nära sin familj i tider som denna.

Bara hoppas att Glader, Eriksson, Hellkvist har hunnit snacka med honom och övertygat honom.

Tjeckiska ligan tror jag är utesluten för honom och troligen ryska också, speciellt efter hur han sågade mentaliteten där och hur lite hjälp han fick när han mådde dåligt. Hoppas han känner av stödet han fått att klubben, staden och fansen och att detta hjälpt honom.

Jag hoppas vi kan samla tillräckligt med pengar för att ge han ett kontrakt i närheten av vad han hade kunna få i SHL, tror inte vi behöver matcha budet för att han ska välja oss.

Frågan är hur mycket vi behöver lägga, Hanses lär väl ha haft bra betalt så vi kan ta den lönen och sedan skjuta till extra. Kanske kan köra honom på artistkontrakt för att få till en bättre ekonomisk deal för Bartosak.

Rytter: mot storklubbarna i Europa har vi knappast nån chans, Glader intervjuades i Hockeypuls men gav inga konkreta svar alls på Adams frågor och det kan man förstå, prat med spelare denna vecka, Adam nämnde att Hedman är inne på att lägga skridskorna på hyllan det var det enda om truppen

Johan Petterson går tillbaka till Kalix för ett 3 års kontrakt.

Heyerdal: Det är väl inte så lätt att uttala sig om spelarna ännu, kontrakten idag gäller väl till sista april om jag hört rätt. På en sak var han tydlig, Hellqvist stannar!

Vad skulle ni tycka om att plocka tillbaka Sam Marklund?

hockey_21: Slut

hockey_21:

Jag tycker inte det. Han hade sin topp i kedjan med Molin. En ok säsong efteråt med AIK, men trots spel i ett riktigt topplag lyckades han inte ta ytterligare ett steg i poängproduktionen.

Denna säsong spelat väldigt lite och varit skadad långa delar av säsongen.

Väldigt osäkert vart han står i dagsläget. Tycker vi har en liknande spelare i Rosdahl som dessutom är bättre på det mesta, trots att han åkte på en skada som gjorde att kemin med Olofsson helt försvann och de var iskalla långa stunder så var han 3p ifrån att nå samma poäng som Marklunds fina säsong hos oss.

Så jag ser inte riktigt att vi behöver honom i laget.

{4606}:
Vad menar du?

Rytter: Håller med. Vi har den spelartypen redan. Hoppas fortfarande att förbundet ändrar sig, men oavsett ser jag hellre att vi fokuserar på andra namn.

Rytter: Om vi nu ponerar (vilket vi bör) att hela första kedjan lämnar så är det såklart ett jävla tapp!
Konstigt nog är det JJ som jag kommer sakna minst, tycker han varit för beroende av karlkvist och Tambellini, det tyngsta tappet är tamby och sen karlkvist, iofs glad för deras skull men det blir jävligt svårt att ersätta dessa 3.

Nä det kommer bli en tung säsong 20/21, Glader kommer verkligen få jobba hårt för att få ihop ett hyfsat lag.
Topp 8 sen på några år har vi förhoppningsvis samma slagläge igen på shl när vi satt en stabil mixad trupp

Gavelo: Ja, håller med. Konstigt nog så känns JJ som den svagaste länken i den där kedjan även om han är enorm spets på den här nivån. Karlkvist och Tambellini känns som mycket mer kompletta spelare.

Gavelo: ja kommer att bli jobbiga år, igen, positivt att vi har en stabil organisation, förhoppningsvis ordnad ekonomi, Modo är fortsättningsvis en klubb spelare vill komma till, ungdomsverksamheten kommer plocka fram duktiga spelare men hur det än blir så värvas alla våra lovande/duktiga spelare av högre ligor, kommer att bli minst lika svårt gå upp i shl med nya reglerna, får hoppad Hellkvist bygger ett lag med ett stabilt försvarsspel, blir ett elddop för Glader med först o främst förstås få behålla några eller nån av årets toppspelare sen hitta rätt karaktärer för det mål Modo har en blandning av rutin och utvecklingsbara unga spelare gärna från eget lager men finns många runt om i Sverige gäller hitta dem och ha tur med att pricka rätt

Gavelo:

Det här va ju intressant enligt allehanda, tillsammans med Glader

"Både Jonathan Johnson, som vann hela Hockeyallsvenskans poängliga och slog nytt poängrekord, samt Patrik Karlkvist öppnar för att stanna i klubben"

jonsson: Intressant, kanske kan osäkerheten som råder just nu göra att chanserna ökar?

jonsson: Egentligen finns det en poäng med det, även om jag inte tror att någon av dem blir kvar. Tambellini tycker jag var seriens klart mest kompletta forward, men både Karlkvist och Johnsson har en del som talar emot att de ska vara lyckosamma på SHL-nivå. Johnsson såklart tempot och att han stundtals spelar med sjukt små marginaler. Han måste spela i en toppkedja för att få ut någonting. Karla är bättre skridskoåkare, men lider litegrand av samma problem som Johnsson. Förmodligen inget vidare i en tredjekedja och inrutad i ett strikt SHL-spel tror jag inte att han gör någon glad. Då skulle han varit lika bra som DIck Axelsson, men det är han inte.

jonsson: Ja det var lite häpnadsväckande nyheter!
Det enda rimliga förklaringen förutom att alla egentligen vill spela i modo måste ju vara att dom inte alls kommer få samma ledande roll i shl och lönen för en 3:e center/forward är nog inte högre än en topplön i As viket man får förmoda att dom har.
Det enda är väl om man vill spela på en högre nivå, men det kanske kan locka att vara poängkung i As ist för en ”bortglömd” spelare i shl?!

Men som sagt intressant .

Gavelo: Givetvis kan sådant vara ett utspel för att berätta för SHL-klubbar att man "finns på marknaden", men jag väljer att se positivt på det.

Gavelo:
SHL klubbar är inte berädda att betala så mkt, för en allsvensk poängkung. Tänker 50-60 max, dessa herrar är 27,28 nästa säsong, då vi kan säker matcha SHL hyfsat. Därtill kommer en viss ekonomiskt osäkerhet i klubbarna.

Tarasov:

Lite hopp hade man

jonsson: Han lär nog pröva Frölunda

jonsson: Nu börjas de, gamarna samlas vid smörgåsbordet...ÄCKLIGA SHL.

Egentligen....varför vill vi spela i den dyngligan? Enda anledningen jag kan komma på är att få behålla spelare några år till innan dom åker över, sm guld har vi redan två av. Hur kul är det med en liga som är värre än Nordkorea? Mår illa av att norris ska spela för Roger Rönnberg och snart bli kallad Frölunda produkt likt Victor Olofsson 🤮🤮

jonsson: Nu börjar utrensningen! :(

Donald: Ingen liga borde värva från någon annan liga egentligen.

{6870}: Vi lär nog få se att 6-7 lämnar inom kort innan vi får ett positivt besked från någon spelare !!

😡😡

Smurfen: När man var så snabba att berätta att Johnson lämnar så gissar jag att han gjort det även om vi gått upp.

Smurfen: Lika bra att dra av plåstret snabbt.

Gusse: Fick den känslan då han och Tamby gick ner sig så löjligt mycket en period och det snackades om Indians.

Donald:
Vi hittar nya roliga spelare att förädla, för lämnade och blev bättre i andra klubbar. Nu blir de iaf bättre här!

« · 2048472 · »