1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520237 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Gusse:
Ja det är en helt rimlig gissning.

Donald: Är Norris klar för köplustan?

Gavelo: Tydligen SAIK för JJ !!!

Smurfen: Sedär, måste fått ett väldigt lukrativt kontrakt

Tarasov:

Det skär i hjärtat när man läser att LIF och
Oskars får 6 mille extra nästa säsong.

jonsson: Det som glädjer mig är att ett SHL-lag åker ur nästa säsong "om nu inte SIF tar nåt annat beslut). Tror att vi får ett riktigt bra lag igen.

jonsson: Ja där ändrar man ingenting, "uppflyttade" till SHL ha ha ha ha vem är det dom försöker lura egentligen? Snacka om att bita sig själv i svansen.

Smurfen: Bekräftat av SAIK nu

{7814}: ja nu är shls plan i verket stänger ligan på ett korrupt sätt och mjölkar sönder modo på spelare. Måste ju bara betyda att de var rädda för modo

{7814}:

Blir intressant hur JJ klarar tempot i SHL. Att han har skottet och spelförståelse är det ingen tvekan om. Dock är han ganska temposvag och har svårt när det blir trångt i offensivzon, där tycker jag Karla och Tamy klarar det bättre pga deras fysik.

Antar att han ät tänkt som center till en andrakedja i SAIK, och det är väl rätt roll för honom då han måste spela där uppe.

Men blir intressant att följa hur det går för honom i en mycket mer defensivt uppstyrd liga, han kommer göra sina poäng, men det är ingen poängkung för SHL som SAIK har värvat. Ska vi gissa att han landar på ca 25poäng.

Rytter: Något sådant, 20 -25 p

Rytter:

Hoppas för hans skull att det kommer funka bra, är tyvärr lite tveksam, tror inte det mer strukturerade spelet i SHL passar han, tror han funkar bättre i tuta och kör stilen HA kör med, men som sagt hoppas jag har fel.

Det lär nog rassla till ganska bra nu med spelare som lämnar. Men sånt är livet det är bara bryta ihop och komma igen. Jag har fullt förtroende för att vi kommer ha ett lag för top5 nästa säsong med. Men skulle det bli så att vi måste börja om så köper jag det med. Det viktigaste är nu för alla är att man får bukt med det här viruset och allt kan återgå till det normala.

Johnsson förtjänar chansen att testa på shl spel och det unnar jag verkligen honom.

Dundee: Topp 5 blir svårt, men vi får hoppas på topp8 och slutspel

Gavelo: Tror han kommer lira med Möller och då lär han kunna panga in 25-35 poäng.

Gavelo: Vi vet dock inte vilket lag vi ställer på isen ännu..?😅

Alla som tvivlar, se bara på BIK. Hur många gånger har de rensats av BÅDE SHL och HA-topplag och likt förbannat slutar de topp 2-4 året efter.

Rytter:
Han kommer i ett rätt bra läge, Wingerli är bra men mer en 2-vägslirare. Linus Lindström är på uppgång men kanske inte där än. Så det borde bli 1:a PP för honom, fördelen för JJ är han besitter både bössa och är bra på att hitta pass. Vi får se hur han löser 5vs5

Man kan lugnt säga att SHL har bara fördelar, tar dom bästa spelarna från hockeyallsvenskan alla år. Spelarövergång i andra riktningen finns väl aldrig över huvud taget, vi ska ta fram färdiga spelare för en liten penning.
Och SHL kan inte undvara en mille till hockeyallsvenskan, märkligt.

{8384}: om det vore möjligt så borde Modo inte satsa pengar på färdiga spelare för att gå upp till SHL utan istället köpa 1 målvakt/2 backar och 3 forwards. stanna i allsvenskan. hålla stenhårt i sina talanger från j16-20 för att utveckla dessa och sedan försöka få iväg dom till NHL/AHL/KHL utan att SHL lagen kan sno dom.

Fan att SHL lagen kan leva på vår bekostnad.

Blake:

Hanses lämnar nu också. Inte oväntat

Å där kom nr 2 att lämna !!!

Erik Hanses

Randy Marsh: Blir spännande att se var han ska.

Nucky: Gissar på Leksand.

Smurfen: Inte oväntat direkt. Han har blivit lite misshandlad, men samtidigt så har han inte riktigt varit den där klippan han förmodligen haft betalt för.
Oavsett så säger jag tack för de åren Erik!

Gavelo: Man får lita på klubben. Jag har stort förtroende att vi kommer ställa ett helt ok lag på isen nästa år igen. Sedan handlar det ju om att vi supporters fortsätter att skicka bidrag samt att sponsorer kliver in och känner revanshlust nu när vi var nära.

Å där kom nr 2 att lämna !!!

Erik Hanses

Smurfen: Har du hakat upp dig? ;)

Gavelo: Hur vet du att topp 5 blir svårt då vi inte vet vad någon annan klubb har för lag heller?
Sett till förutsättningar ska inte topp 5 vara svårt för Modo. Vi har utan tvivel bättre förutsättningar än 9 andra klubbar.

{6870}: snart kommer nog nr 3 också 😂😂

J F K:
Bästa minnet är hans sista 15 matcher för två år sedan, plus slutspelsserien förra året, då var han grym.

Smurfen: Å där kom nr 3 Viktor Berglund

Smurfen: Rätt väntat tyvärr! Men på sätt och vis är det bra att det går undan med spelare ut.

Smurfen: Ska vi se nått positivt så får nu Glader chansen att bygga som han vill istället för alla halvhjärtade värvningar förra säsongen ;)

Blake: Det mest positiva just nu är väl att varken JJ, Hanses eller Berglund är oersättningsbara, JJ gör visserligen en toppsäsong men spelar med ligans kanske bästa forwards vilket man såklart får mycket gratis av och JJ var tveklöst den svagaste länken i den trion rent spelmässigt.
Sen har Hanses varit bra, men det finns nog billigare målvakter som håller ungefär samma klass så där är jag inte orolig, och Berglund som öppnade så fantastiskt bra men dalade ju längre säsongen led och kändes som att han halkade efter på slutet.

Men när vi börjar tappa Norris, karlkvist, Barto, Hedberg , tamby , ja då börjat läget se riktigt illa ut.
Gissningsvis tar det Max 2 dagar innan den mardrömmen slagit in.

Gavelo: Amen!

Smurfen: Det gör ont att se honom sticka. Det är nog egentligen våra unga backar som kommer vara jobbigast att se fara iväg till andra klubbar. Tambellini och Johnsson har jag mentalt räknat bort sen ett tag. Karlkvist hoppas man fortfarande lite på, men tror han kanske vill prova på nytt också.

Samtidigt så är jag enormt glad över att vi lyckades förlänga med Freddy. Han kändes ju helt komplett innan det kanske märktes av att han inte var van vid så mycket matcher. Tror han har större potential än Johnsson

Sven Tuta: Bra!!

Många som försvinner, skulle nog vilja påstå att man just nu ser dom som redan innan säsongen var över skrev kontrakt.

Sven Tuta:
Bra då hoppas kag inte allsvenskan lägger ett.

KulltorpsOlli: Läs även
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/mR4oJE/avslojar-shl-infor-varvningsstopp

Känns som att det är för att "rädda det egna skinnet", de skiter fullständigt i Hockeyallsvenskan.-
Jävla dubbelmoral från SHL.

Tarasov: Kanske därför som det lades ut att JJ, Berglund och Hanses ska lämna.

Sven Tuta:

Självklart, tror någon seriöst att köpstoppet är för att hjälpa HA lagen, så tycker jag synd om den personen.

hockey_21:
Norris stannar, annars Barto/Karla/Belov

hockey_21: Linus Pettersson förlängt

Tarasov: Om det är Norlinder kommer jag börja grina och tacka gud om vartannat!😭

hockey_21: Linus Pettersson förlängt

hockey_21: Låter spännande, Karla eller Bartosek?

« · 2048818 · »