1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515150 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1646203 · » Till forumet

Sv: Silly season

spud:

Empiriskt sett borde faktiskt Connys ålder locka er att slå till. Men iom att han inte är en kanadick med ström i klubban så förstår jag att han inte är något för er.

Kommentera

spud: Conny har väl blivit ovän med varje coach han haft senaste 15 åren så är ju knappast oväntat...
Kommentera

J F K: Men man blir en jävel på att jonglera med medicinboll.. 

Nej Conny är inget för oss, och när han lämnar och sportchefen eller tränaren säger att det beror på att han avvikit från de gemensamma regler som satts upp. Då med hans historik så blir man ju orolig.. 

Kommentera

J F K:

Nja lite mer intresse än så är det från Conny men tvivlar att det är samma intresse från Modos sida fast det är ju inget nytt hans agent kollar ju några gånger per säsong om Modo skulle vara intresserad av honom :)

Kommentera

ULTIMAVICI: Nja, han har lämnat Västerås efter en konflikt med coachen om jag inte misstörstått det. Journalisten ställde en ledande fråga om Conny vill till Modo nu och han sa att det ville han gärna, men att det nog inte blir så:)

Nej, Conny är verkligen inte aktuell för Modo. Brashear hade i alla fall en jäkla karaktär och verkade tillföra en massa mentalt till främst juniorerna. Conny kanske kan användas i preventivt syfte, dvs gör man som honom så blir man inte en elitspelare på den nivå man har potential till.

Kommentera

Amitiel: ?
Kommentera

Nu vill Conny till Modo :)
Kommentera

J F K: Nej Murray vore en mardröm, killen hade svårt att komma rätt till situationer i NHL hur tusan skulle det gå på stor is då? Att han sedan inte har någon skridskoåkning att tala om gör det hela värre.
Kommentera

InVinoVeritas: Han hade svårt när han spelade i hockeyallsvenskan med Djurgården för ett par år sedan. Killen är verkligen inte bra skridskoåkare och offensivt är han ingenting att hänga i julgranen. Det enda lag jag kan tänka mig att han passar i är FBK där han tillåts haka, hålla fast och tackla fult/tufft, men jag för allt i världen inte ha honom till Modo.
Kommentera

Doglas Murray skulle jag inte tacka nej till, speciellt om man får ge DIF fansen näsbränna på köpet!

Kommentera

spud:under jvm menade jag 
Kommentera

spud: Är väl under JVM han syftar att komponera denna lina.
Kommentera

modomille: Vad är exakt orsaken till att splittra Nylander-Kempe-Skröder? Det är väl det enda som funkat okej?
Kommentera

Steken84: Vad enkelt! Att ingen tänkt på det förrut? En extern finansiär.. Så genialt men ändå så enkelt, bara att be någon annan att betala, lite som förra gången du var inne på det spåret. Du ska inte bidra utan det ska Foppa göra. 
Kommentera

tror Modo bör värva 2 st forwards för att kunna lämna botten! Ta in smolenak på artistkontrakt sen ta hjälp av externa finansiärer och ta in ytterligare en! Khl rensar snart och det kan dyka upp en och annan lirare på marknaden

Kommentera

ghostie:gör en första kedja med smolenak flanagan och skröder sen ahnelöv och djuse som backar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag skulle inte tacka nej till Smolenak! Bra storlek, hyfsat bra på skridskorna, bra skott... Perfekt för vårt haltande PP... Skulle i så fall vara defensivt som han saknar ett par pusselbitar.

Kommentera

Sven Sewage: men zzzzzzzzź
Kommentera

modomille: Jo känns troligt då han varit på väg från TPS under senaste månaden.
Kommentera

Smurfen:tror att det  här ryktet kan stämma faktiskt.
Kommentera

ULTIMAVICI: Okej !

Hoppas att det inte stannar vid ett rykte bara utan att Svarten lyckas knyta  han till Modo

Kommentera

Smurfen: Han var väl kapten i den senaste landslagsturneringen i Helsingfors?
Är en kille som inte riktigt funkar defensivt men ser honom gärna ihop med Flanagan i en producerande kedja, sedan skjuter han gärna och ofta i PP vilket bara det gör honom till en lyckad värvning på förhand.
Kommentera

Rytter: Spelar väl i Tjeckiska landslaget nu också eller ?

Född 86 så hyfsad ålder också.

Kommentera

Smurfen:

Ja han skulle jag nog inte tacka nej till. Stor ytter som kan producera mål och poäng.

Kommentera

Rytter: Verka så !

Facebook / Modo Hockey / Börje Westerlind

Redigerad kommentar

Kommentera

Smurfen:

Är det Radek Smolenak som dom syftar till?

Kommentera

Citat från Facebook nu på någons sida , detta gäller Modo så klart !

"Kan berätta att en ny tjeck på väg in
spelar i landslaget
bra målgörare har spelat i Sverige tidigare timrå "

Någon här inne som har hört något liknade ??

Kommentera

ULTIMAVICI:pesonen hade varit en dröm värvning en lite yngre skröder fast snabbare han har ett utmärkt skott.
Kommentera

ULTIMAVICI: KHL/Ryssland håller ju på att krascha helt så det kan bli väldigt spännande. Svarten kan bli årtusendets geni genom detta. (Inte för att jag seriöst tror att han förutsett Rysslands ekonomi men ändå)

Som du säger så har deras löner drastiskt sänkts, samt att klubbarna knappt har råd att betala ut lön. Schweiz blir ju ganska mättat då dom har sin importgräns.

Nä kan bli väldigt spännande efter jul vad gäller värvningar.

Kommentera

ULTIMAVICI:Vi får hoppas att du har rätt!
Kommentera

InVinoVeritas: Marknaden börjar fyllas av sparkade KHL spelare som fått 50% av den återstående lönen, samtidigt står flertalet klubbar med förbrukade budgetar, andra med en tabellplacering som inte gör det intressant att jaga nyförvärv.
Det finns goda möjligheter att fynda på marknaden och Pesonen har nog inte möjligheter att driva upp lönen särskilt då det finns flertalet spelare som anses hetare och fler kommer under närmaste dagarna.
Skulle inte bli jätteförvånad om Svartvadet lyckas värva en spelare av Pesonens kaliber. Är garanterat en spelare vars agent man kommer att föra dialog med iaf.
Kommentera

Janne Pesonen har släppts av AK bars, synd att han är alldeles för jävla dyr för Svartvadets plånbok.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI:

Södertälje kan väl vara desperat nog också.

Kommentera

Tallinder bryter med Rangers, får se vilken SHL/Allsvensk klubb som hugger på honom? Det lilla jag sett av honom senaste åren har inte direkt imponerat men antar att han fortfarande besitter hyfsade kvaliteer i defensiven. AIK?
Kommentera

Tack MoDo för lånet av Reidiborn, med honom i laget förut hade vi haft minst 10 poäng mer. Målet han släppte var han totalt skymd på. Återigen stort tack!

Kommentera

Monno:  Vem har sagt att det varit tur att Skröder satt 12?
Kommentera

Monno: Att han haft lite medstuts är väl inget hån? Några mål är riktigt skickliga medans andra varit en aning tur, tur förtjänar man så att kalla det hån är att skriva andra på näsan.
Sedan så hoppas jag att vi lyckas värva ett så pass starkt lag till nästa säsong att Skröder inte kan ta en plats i toppkedjorna och i och med det kommer det inte finnas utrymme för honom nästa säsong. Tror heller inte att han kommer erbjudas en förlängning.
Kommentera

spud: Tydligen både var Kristian Forsberg dyr, samt att han ville ha en rejäl höjning.
Om man ska tro Dr.Hockey.

Lite OT men.

Förstår inte alls vad som skulle vara så otroligt i att Skröder går med på en lägre lön?

Att sen påstå att det mest skulle vara p.g.a tur som Skröder gjort 12 mål i år ser jag som ett stort hån mot en av föreningens största importspelare någonsin.
Kommentera

spud:

Ska vi bygga nytt och växla in nya spelare i laget så måste vi ha kvar lite rutinerade spelare som Skröder, annars riskerar vi i att alltid vara i "ombyggnation".

Skulle vara väldigt nöjd ifall vi inför nästa säsong har en stomme med rutinerade spelare som t.ex Hedman, Torp, Ahnelöv, Skröder, Lethivouri, Öhnerud. 

Sedan har vi ett gäng med spelare i mellanskiktet som inte är aktuella för NHL vad jag kan se. Dessa kommer fylla en roll och kan bli del av stomme långsiktigt t.ex Hari, Carlsson, Djuse, Bengtsson (beroende på hur han utvecklas i AIK)

Därefter har vi juniorer som kan bli ledande spelare nästa år, men som troligen drar till NHL snart ifall de fortsätter att utvecklas t.ex Kempe, Possler, Olofsson.

Sedan har vi en grupp med juniorer som ska in och slåss om en plats i laget t.ex Öhman, Grundström och Runesson sedan finns det säker fler som trycker på underifrån.

Som målvakter så satsar vi på Reideborn samt tar upp en keeper från J20 som ska utvecklas udner Masken.

Detta lag borde utgöra en bra grund för nästa år och det man då får sikta in sig på är att värva spets, främst på centerpositionerna och eventuellt en bra ytter samt eventuellt en bra back. 

Ifall juniorerna inte klarar att ta en plats så får man söka bredd via stabila spelare i allsvenskan som förmodligen kan göra jobbet till en bra lön. Inte värva utländska breddspelare.

Så skulle jag resonera kring lagbygget nästa år som ett drömscenario och som vår ekonomi borde klara av.

Kommentera

J F K: Sundström Forsberg och Näslund har aldrig spelat för en marknadsmässig lön, samt att de haft långa NHL karriärer och saknar inte direkt pengar resten av deras liv.

Wallin gjorde ju en katastrof säsong och fick en marknadmässiglön som förvisso var lägre än det han fick när han kom tillbaka från NHL och skrev ett långt kontrakt. Men han grinade ju en hel del innan han skrev på. 

Skröder gör en säsong där till och med jag som tidigare ansett att han bör sluta, ger han tummar upp! Han är en av få som kan gå rakryggad hittils i säsongen. Och ni pratar som om han ska ha en lönenivå som är på en nivå där Kristian Forsberg var. Även om han gillar MODO är han i MODO för att de har betalat vad han kan tänka sig spela för. Nu tror ni att han ska skänka bort 100' i månaden för att få spela i MODO? 

Kommentera

Sven Tuta: Han hade väl gått ned fem kilo under sommaren och var därmed mycket bättre tränad. Dessutom var han ifjol rätt mobbad av Barry Smith också, men i vinter med mycket speltid och i rätt roll är han mycket bra.

Dessutom lär det ha spelat in att han i sex år väntat på blålinjen efter uppspel från Susse till att ifjol förväntas åka mycket mer skridskor.

Kommentera

J F K:Tar han bara plats i de två första linorna och får rätt omgivning då håller jag med dig. Vi såg ifjol hur vissen har han var med de spelare han fick spela med. I år får han spela med en bättre omgivning och då fungerar det betydligt bättre.
Kommentera

Sven Tuta: Med tanke på att han är vår bästa ytterforward i vinter så har jag svårt att se att han inte skulle ta plats i någon av våra två toppkedjor förutsatt att han tränar lika bra i sommar.
Kommentera

J F K:Skröder har väl tidigare sagt att han vill avsluta karriären hos MODO. han har väl även startat ett företag för att ha ett jobb efter karriären. Även uttryckt att familjen trivs mycket bra i Ö-vik. Därmed tror jag att han inte blir en dyr spelare det sista året/åren. Men Skröder måste ha en bra omgivning för att kunna producera, det är frågan om han gör när han blir degraderad till en tredje lina.
Kommentera

Monno: Ja då och då är precis vad jag menar, att ingen spelare lyckats producera mer än 13 mål såhär långt gör inte att Skröder per automatik blir bättre. Märk väl att jag inte klankar ner på Skröder, han har varit en otroligt viktig spelare under sin tid i klubben och vill inte ta någonting ifrån honom, dock har han numera otroligt svårt att skapa chanser och att han ligger på delad andra plats i skytteligan är en kombination av vilja och tur där tur står för majoriteten av de två. Skröder kommer inte göra mer än 17-18 mål denna säsong. Nästkommande om han skulle få kontrakt så kommer han ligga på kanske 6-7 mål och det rättfärdigar inte en förlängning. Min förhoppning är att vi nästkommande säsong ska ha en så stark trupp att Skröder inte ska platsa i de 2 första linorna och det hoppas jag alla här inne håller med om. Är Skröder den typ av spelare som ska placeras i en 3:e eller 4:e lina då? I mitt tycke är han defenetivt inte den typen av spelare och ska han få en värdig avslutning i Modo som jag verkligen önskar honom så är det dags att sluta efter denna säsong.
Problemet över lag i Modo har varit att personer inom organisationen och fans tenderat att vara alldeles för nostalgiska, detta är en bransch där DO or DIE är ledord och även vi måste inse att när någon är förbrukad så skall man inte vara en del av truppen. Då skall man hyllas som sig bör och få det erkännande man förtjänar men att slänga fram ytterligare ett kontrakt som tack är att skjuta sig själv i foten.
Kommentera

spud: Sundström, Forsberg, Näslund med flera har gått ned i löneanspråk.Även fröken Wallin i FBK. Det finns många exempel på trotjänare som valt att stanna trots ett lågt bud för att man inte vill bryta upp med familjen, men därmed inte sagt att inte Skröder skulle tillhöra dem.
Kommentera

Monno: Men vad är det här för naivitets VM? 
En hockeyspelare som är på väg mot sitt sista kontrakt som du inte tror kommer vilja mjölka ur det sista? Räkna gärna upp alla andra spelare som mot slutet av sin karriär väljer att tona ner sina lönekrav. :)

Vet däremot några andra som tänkt mjölka det sista som det går ur karriären..  

Kommentera

ULTIMAVICI: Tror du verkligen han kommer kräva så mkt betalt då? Har svårt å se att han flyttar annat än till Norge om det inte blir något med Modo. Men man vet ju aldrig.

Skröder är enligt mig den enda som hållit nivå hela säsongen, ta då att han måste sköta defensiven åt Nyllet och Kempe också då dom tycker det är lite för fint för att dom ska orka jobba hem.

"Petar in ett par baljor då och då" Jo klart ett mål mindre än de som leder skytteligan är ju då och då. Än om det gått tungt på sistone med målskyttet.

Klart vi inte ska betala några 400k för Skröder, men för 100-150k ser jag inte något problem med att åtminstone ha någon med hjärta för klubben kvar. Sparka Påhlsson, Öberg och Nordgren och behåll den spelare som faktiskt tillför någonting anser jag.

Kommentera

InVinoVeritas: Ställer du Rubeln mot dollarn som iaf jag tycker är en väldigt relevant jämförelse då några de bästa i KHL/NHL valt mellan ligorna så är skillnaden än mer skrämmande. Då har Rubeln tappat 50% köpkraft bara sedan 1 Januari.
Kommentera

Rytter: Tycker inte att utrensning endast är av godo, dock är det löneposter som Påhlsson, Skröder som gör att vi inte har möjlighet att bygga nytt på riktigt. Ska vi satsa på kontinuitet och en rejäl grund så måste det in kapital i början.
Kommentera

« · 1646203 · »