1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Silly season

« · 2698575 · » Till forumet

Sv: Silly season
dempa: är 25 väldigt ungt? herregud vad gammal jag känner mig nu:)
Kommentera

Silly: Paré, really? Väääldigt ung. Och har inga direkta siffror som jag går igång på. Hoppas inte..
Kommentera

hompa90: Har lagledningen tagit tips från forumet och landat Lavoie?

www.eliteprospects.com/player/335712/raphael-lavoie
Kommentera

Costanza: han har ju kontrakt nästa sässe !
Kommentera

Costanza: Vem blir vår stora nya Center? För mig kvittar det så länge han täcker skott med ansiktet och gillar att sätta pucken i kryllan! Vi får nog en hyfsad uppgradering mot fjolårets trupp!

Hoppas för övrigt innerligt Karlsson blir kvar, vad kostar det att ha kvar/ kontra köpa ut, är det då värt ett utköp, tveksamt? Kan nog tänka sig spela där det behövs, och bara få vara med och tjöta och sprida god stämning!
Kommentera

Toninato har kontrakt 24/25 ser jag nu.
Kommentera

Supert: Dominic Toninato lirar AHL-slutspel nu, stor center från USA- Lirat i Eagles för några år sedan.
Kommentera

Tarasov:
Jag tror på din gissning!
Kommentera

Tarasov: väldigt tyst om pare' Tarasov. Du kanske har rätt..
Kommentera

Rödluvan: slog precis igång. Spännande centrar påväg upp i Sverige, framförallt LP och Linus Eriksson
Kommentera

U18-VM just nu på SVT där LP är assisterande kapten.
Kommentera

Karla75: Nja, för gammal
Kommentera

Sigge: En Stor Amerikan ska det tydligen vara.
Kommentera

Karla75:
Kanske någon i AHL då
Kommentera

Sigge: Spännande. Någon som har någon aning vem det är och vilken liga vi snackar om?
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Center klar men spelar fortfarande
Kan det vara Carter Camper eller han kanske anses för gammal
Kommentera

Costanza: det beror väl på om det är erfarenhet ahl alltid man söker eller! Pare' 26 år storlek, näe hoppas på tarasovs kille
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Jag har hört att den andra centern ska vara så gott som klar. MoDo håller dock på namnet innan han har lirat klart för säsongen
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Den här nyss fyllda 31-åringen kanske?
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Jacob Peterson är det (You wish)
Kommentera

FRANS-MICHAEL: kanske Tarasovs kille från Colorados organisation? En karbonkopia på dickinson👍
Kommentera

Lyssnar om Nedsläpp MoDo med Karlin från 06:30-07:00 och visst låter det här onekligen bra?

"Vi har 'fokat' på två centrar. Nu är den ena klar och förhoppningsvis är den andra också snart klar.

Förhoppningsvis ska vi sätta de två som vi ville ha från första början"

Visst. Vi har vetat att man letar två centrar, men vi har inte vetat att man ser ut at få de två som man verkligen ville ha. I mina öron är det här ljuv musik. Inte riktigt det man varit van vid de senaste åren.

Vem är då den andre? Ja, ett rykte från igår på stan från en som organiserar hockey här i trakten är att det skulle röra sig om en stor nordamerikan, närmare bestämt en amerikan.

Kanske inte världens utförligaste rykte, men ett rykte :)
Kommentera

Slurp: Vem? :)
Kommentera

Brander: 1 av 20 gånger folk på forumet hävdar att spelare är klara så stämmer det. Att slurp bara har 4 inlägg får det inte att se ljusare ut.....
Kommentera

Tarasov: Kan detta kanske vara något får inget förlängt i Växjö. Vet dock inte om han redan är klar för någon. Verkar också som han haft lite skade problem.
Kommentera

Slurp: På riktigt?
Kommentera

Slurp:
Kan det vara denna då
Kommentera

En stor stark center är klar hör jag.
Kommentera

Majbrasan:
Hinken brukar hitta/ ha en joker att presentera inför varje säsong!
Någon som man inte har hört något om tidigare?
Det var Woods 2021
Det var Södergran 2022
Det var Sampo 2023.
Blir det våran 1: a center 2024?
Kommentera

Jag kanske är ensam om att tycka att det är högst ointressant att gnabbas med BIF:are eller diskutera sannolikheter för deras olycka eller framgång nästa år i SHL. Det är deras kväll ikväll.

Fan, har vi inget annat? Typ Silly som berör oss? Kom igen nu. Varva upp och värva för bövelen!
Kommentera

Ikväll firar vi alla pengar vi kommer spara på att bussa till Gävle istället för att flyga till Småland! Det räcker till både Jiri Smejkal och en öl!
Kommentera

J F K: Jag tycker inte att han behöver ha kravställningen att han ska vara drivande. Jag har bara kravställningen att han ska vara bra. Baserat på alla matcher jag sett honom spela.
Och även sett till andra juniorer i SHL som är väldigt tongivande för sitt lag som var betydligt senare tippade i draften/gick senare i draften än vad Lucas är som är högst av svenskarna hittills.
Kommentera

Rödluvan: Absolut. Han kommer säkert bli riktigt bra, men om han kan vara en producerande center i SHL redan nästa år är jag tveksam till. Jag ser väl inte Niederbach eller Jakobsson i den rollen heller, även om både två är unga och kan ta ett kliv under sommaren.
Annars är det bara Jasek och Vigneualt. Jag tycker Vigge var riktigt bra på slutet, men inte är han Dickinson.
Kommentera

J F K: ?Snabbt bli mycket bättre? Lucas framförallt är ju väldigt ung och kommer definitivt bli bättre. Han tror jag kommer vara en stor överraskning för många.
Kommentera

J F K: Man behöver ju inte måla fan på väggen i förskott.
Kommentera

DrCox: Han har sagt att det verkligen är målsättningen, men att det inte är helt säkert att det blir så. Kanske hittar vi inte en center och tar en ytter istället, men nog hoppas jag på en till center. Annars måste Niederbach, Jakobsson eller Lucas P snabbt bli mycket bättre.
Kommentera

Confusius: Hinken har ju sagt att det sak in två centrar i laget det har han ju varit ganska tydlig med.
Kommentera

Tarasov: Inne på det också, och Ranta med Jeppe i första.
Så två forwards och två backar ska in ytterligare.
Hoppas dom blir lika intressanta som dom tre nyförvärv vi redan fått in.
Kommentera

Confusius:
En modotröja på läktaren, kvällen är räddad.
Kommentera

Gavelo: Det där med att vara realistisk, är väl inte direkt det första man tänker på gällande många på det här forumet 😜
Kommentera

Röda dagar : Tror inte vi kommer värva för tredje och fjärde. Ont om plats där nere, även om EJK och AP drar vidare.
Kommentera

Röda dagar : Kan bli så tyvärr.

Men har inte Hinken sagt att det ska in 2 forwards till?

Får vi inte in en 1:a center, ligger vi pyrt till.
Kommentera

Röda dagar :
Tror
Aagaard/Woods får fortsätta i en andra.
Kommentera

Bad_Brett:
Tänker
O Regan - Jesper O
Ruohomaa - Jasek
Den ekvationen kommer ge mer framåt än det som lämnar
Josh -
Walli -

Finns mkt goda chanser att även de som kommer in för dessa skall bli en förstärkning

Oskar Steen kanske
Kommentera

Confusius: Om Woods ska ner i 3e så behövs ytterligare en stark forward och en top center, tveksam om man har stålar båda.
Drömma går ju alltid.
Tror vi det slutar med en billig ytter till 3-4 kedjan dock, om nu båda EJK och AP lämnar.
Kommentera

SKiLMY: Eftersom vi redan har Berg och Norén som ska slåss om platserna långt ner i laget har vi nog inte plats för Andersson. Om vi får in Hägg eller en annan backgeneral så är backsidan spikad där
Kommentera

Vad tror ni om att ta in en sån som Axel Andersson ist för t.ex Ludvig Byström? Mer potential och vad jag sett verkar han bra. Säkert billigare också.

Dessutom in med en toppback, förstås.
Kommentera

KRB: Det har ju varit en extremt märklig säsong!
De lag som satsade ordentligt , Västerås, AIK, Löven, Södertälje floppade alla enormt i slutspelet.
Karlskoga som låg nästan sist stora delar av säsongen tog sig till slutspel och gick hela fram till semin och pressade Brynäs ganska bra vissa matcher,
Djurgården som länge såg ut att missa slutspel spelar final.

Man vet inte vad man ska säga förutom att denna upplaga av allsvenskan måste vara den i särklass sämsta på minst ett decennium.
Kommentera

9315: Jag tror bara att det är farligt att räkna med att Woods och Aagaard ska göra 30 poäng igen, så jag vill se Olofsson med en riktig playmaker och Skröder-typ som kan gå in och stöka framför mål.

Bulldozer - Playmaker - Olofsson
Aagaard - Jasek - Woods
Ranta - Big Sam - Niederbacher
Ohlsson - Theo - Södergran

Något sådant hade jag kunnat tänka mig.
Kommentera

9315: Jag är inte säker på att Jasek i ett fungerande lag är sämre än Dickinson. Han var sämre den här säsongen, men jag tror Jasek definitivt har mer att ge. Det skilde bara fyra poäng mellan dem och i ett fungerande spelsystem med bättre omgivning kan det mycket väl lyfta. Jasek värvades trots allt som ersättare till Suomela, så man hade väldigt höga förväntningar och tilltro till honom.
Kommentera

« · 2698575 · »