1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514715 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2711034 · » Till forumet

Sv: Silly season
Elysium: Skönt att du och Trilske är med mig ikväll..
Kommentera

Kan inte alla som gnäller på att det inte snackas MoDo här börja hamra på tangenterna nu ;-)
Kommentera

Elysium: Timrås prisskåp rankas högst i världen vad gäller påverkan på klimatet. Det finns inget där i skåpet. Noll påverkan.
Kommentera

Elysium: MoDo ska spela offensivt. Det sitter i ryggmärgen. Publiken gillar det. Jag vill att det ska tacklas hårt som satan! Är dock ödmjuk över ledarskapet.
Kommentera

Trilske: håller med dig. Tror inte det blir lika avgrundsdjup svacka. Är vi hyfsat jämna igenom säsongen kan vi plocka nog poäng.

Spelet blev bättre i slutet av säsongen, och jag gillar även att vi fann tillbaka till det vi gjorde bra i ha med att vända matcher när vi vände mot luleå och växjö (än om det förlorades i övertid). Hoppas vi får se fler såna nästa säsong, med vinst!
Kommentera

Trilske: Du kan hockey! Precis, överraskningsmomentet kan vi nu glömma. Bara lira stabilt med en lugn målvakt. Tugga in poäng.
Kommentera

Costanza:

Jo blir förmodligen smartare tvåvägshockey som du var inne på.

Några höjde väl ett varningens finger för att vi inte kommer få lika många "gratispoäng" nästa säsong men samtidigt är jag rätt övertygad om att vi inte kommer ha lika lång dipp där vi tappade extremt mycket poäng.

I värsta fall går det jämnt ut, men tror vi kommer plocka fler poäng utan en lika lång svacka.

Hittade ju nycklarna till ett stabilare spel redan i slutet av säsongen, något som kommer vara implementerat från start kommande säsong.
Kommentera

J F K:

Samtidigt svårt att göra det när man sitter på kontrakten man sitter på i guess, kan ändå förstå hur man tänker och vill göra en liten 1 årssatsning här och nu tills man blivit av med klasen, brodin, ytterell och gänget.

Får bli någon sorts halvmesyr med gamla trotjänare, tror ändå det kan gå hem i dif-led.

Sen kan man bygga om mer från grunden nästa säsong.
Kommentera

J F K: Bra att MoDo tar in lite extra kilon på forwardsidan. Vi får se hur Karlin vill lira nytt nu. Tappat stora kilon i Rubins och Brickan bland annat, så vi hoppas på Hägg. Winberg känns stabil och lugn. Som du säger, måste spelarna främst hantera tempot i SHL och inte bli koner.
Kommentera

Sigge: Tveksam om ryktena om Thoresen eller ännu mindre Dick Axelsson skulle stämma. Som du skriver borde man försöka sänka medelåldern så man kan spela med högre tempo och mer fysik.
Kommentera

Sigge: Börjar tro att Wikegård lockat långt högre kapital med sitt intåg i klubben. De hade en konstig farbror innan ;-) Kentää kontrar med bra namn. Final mellan Stockholm och Umeå har låga odds.
Kommentera

Costanza: Diffen har tydligen lagt ett bud på Patrik Thoresen. Jag som trodde att Wiken ville sänka medelåldern på laget.
Kommentera

JoJo2613: Blir underbart! Måste ändå se det lite positivt att det finns stora möjligheter nu att bygga en stark trupp. Gruppdynamiken finns där, så varje enstaka gubbe är inte superviktig. OK, Lassi undantagen. Bra att vi är bottentippade på det.
Kommentera

Costanza: Det kommer en midsommar bomb med Hägg + V. Olofsson!
Kommentera

Byss: De läser nog här och kanske är ett bra tecken att det är lugnt på Silly-fronten. Gissar att Hägg (och andra- och tredjevalet) samt Hinken, gärna slipper nyhetspådrag innan midsommar. I höst går MoDo för guldet! Sorry, Big Dick..
Kommentera

Schöönt: får se till att få in Hinken på HS: Modoboken
Kommentera

Byss: JA, Det har inte hänt någonting på herrsidan sedan 13 maj....
Man börjar få abstinens :)
Kommentera

JoJo2613: Får ju hjärnblödning av allt väntade! Jag vill ha Hägg klar nu eller annan eventuell ”stjärnback” klar! Ingen som sitter på nån insider info?
Kommentera

Bössa 68: Vad tror du finns det några spännande namn vi kan ta in som en breddback? Kanske dags för lite klassisk EP scouting, och försöka få tillbaka detta forum till det rätta jag.
Kommentera

Costanza: man vet ALDRIG med hinken. Men ja, han måste ha dugliga reservplaner för att våga vänta.
Kommentera

skavsår: Ja. Visst ser Hinken lite för avslappnad ut? Sen kan han ju ha reservval som är lika bra till den förmodligen höga lönen.
Kommentera

JoJo2613: Min magkänsla säger att Hägg är så gott som 100% klar, men att de passar på att presentera honom när han är på plats då han ändå skulle till hit snart. Allt surr om att han ska fundera är spel för gallerian.

Hjärnan säger dock att inget är klart och att detta kan dra ut på tiden som fan.
Kommentera

Sigge: Där sa du nått. Man får ju fan magsår av den här väntan…
Kommentera

JoJo2613: Det är inte hälsosamt när det går så lång tid mellan nyförvärv. Dags för Hinken att sätta ner foten!
Kommentera

JoJo2613: Tror inte det kommer idag tyvärr.
Kommentera

Är det idag det händer? Kommer bomben idag eller går vi in i ännu en helg utan ett nyförvärv?
Kommentera

J F K:

Ja, Ok har inte kollat nån ålder på han så därav frågan, han kanske har sin bästa tid framför sig.
Kommentera

jonsson: Vad menar du? Tiden är väl inte över? Han gjorde ett par matcher i NHL förra säsongen, men tydligen passade inte Anaheim. Jag misstänker att han vill vänta ut om något annat lag behöver honom och är beredda att ge honom ett envägskontrakt så han inte kan skickas ned till AHL igen.
Det är klart att chanserna för ett envägskontrakt är völdigt små och det är därför Hinken väntar. Tanken är väl att det i sådana fall ska utkristalisera sig när lagen positionerar sig för draften.
Kommentera

Hur tror ni Hägg tänker, gå till Modo nu är NHL
tiden över då?
Väntar han på nått bättre därborta?
Kommentera

10322: Du och jag tuggar på för att MoDo ska mala ner motstånd. Vi tränar på bra här. Stolt över dig. Blir hetare under hösten.
Kommentera

Costanza: FORZA, GEORGE!
Kommentera

10322: Nu driver vi MoDo framåt, ankjäävel!
Kommentera

10322: Nu kör vi! MoDo tuggar på efter 2022!
Kommentera

KB: Exakt. Vi vill ha spelare med driv, inte spelare på dekis. Det säger sig självt!
Kommentera

JoakimE: Jag får alla att må lite bättre här..
Kommentera

Costanza: Jag har haft en liten åldersnoja det senaste året men du fick mig att må lite bättre när du skrev sådär :) god fortsättning och grattis Sverige i förskott
Kommentera

Rödluvan: Du är ung och oförstörd. Gilla det 😂 Själv hoppas jag att 50 är det nya 20. Lagen säger dock att hon måste vara 32.
Kommentera

KB: Ingenting går hem i den här boken ibland. 😂
Kommentera

Rödluvan: MoDo i NHL? Nja, vi har för fin supporterkultur för det och blir även lite för långa bortaresor för min del.
Kommentera

*1921*: Jag fattar ju att vi inte kommer kunna värva några spelare. Drömscenariot vore att MoDo spelar på högsta möjliga nivån.
Kommentera

Costanza: Precis! Med ståndpunkten ”Vill man helst spela i NHL är man inte välkommen i Modo!” bör vi väl också tacka nej till Victor Olofsson om han inte får ett envägskontrakt i år?
Kommentera

Rödluvan: Hinken har flertalet gånger sagt att han gärna har spelare här som vill spela på högsta möjliga nivå. Skillnad på att ha en spelare som drömmer om att lira i NHL kontra typ Ytterell som ville spela i HV71.
Kommentera

JoJo2613: Hägg kommer tjäna miljoner under 5 år i Ö-vik, men fattar att han nu vill tävla på högsta nivå. Sån attityd är välkommen till MoDo.
Kommentera

Sigge: exakt, tror Rödluvan läste in lite väl djupt i intervjun ^^
Kommentera

Rödluvan:

Kom igen. Med ditt resonemang kommer vi aldrig kunna värva någon spelare.
Kommentera

Rödluvan: Det är väl inte mer än att han hellre spelar i NHL än i MoDo. Vilket är verkligen för alla i vårt i A-lag
Kommentera

Sigge: Absolut att han förstår. Förstår också att alla vill ha Hägg då han är en klassvärvning på den här nivån, men kan inte låta bli att störa mig över att vi verkligen vill ha en spelare som öppet i media säger att han helst inte vill till oss. Speciellt då Hinken sagt att vi bara ska ha spelare i laget som till 100% vill spela för klubbmärket. Känner samma med Norris.
Kommentera

Rödluvan: Jag tror han förstår att det inte blir något envägskontrakt i NHL. Vill han fortsätta flänga runt i hela USA eller ha en fast punkt i Sverige är frågan
Kommentera

Shangattay: Alltid speciellt att försöka värva någon som helst inte vill spela i MoDo.
Kommentera

« · 2711034 · »