1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Silly season

« · 2778454 · » Till forumet

Sv: Silly season
Bingobongo25: Hade inte gråtit över brorsan Ondrej heller www.eliteprospects.com/player/165006/ondrej-kase
Kommentera

Bingobongo25: Lägger till att David Kase är ett namn jag är extremt intresserad av www.eliteprospects.com/player/158842/david-kase
Kommentera

Costanza: Tycker MoDo skall snegla mer åt den tjeckiska ligan om inte i år till nästa säsong verkar år efter år dyka upp riktiga kap från den ligan. Kolla Tomasek ex och kollar vi i Finska ligan har vi ännu en lite under radarn tjeck som ligger i topp i poängligan. Mer tjeck åt MoDo!!
Kommentera

Bingobongo25: Pitlick klar för MoDo!!!

I våra drömmar...
Kommentera

MoDo har fattat att varm korv is the shit. Teg har en bit kvar.
Kommentera

Bingobongo25: Jag gillar galningar på isen, men litar på dig. Får glädjas åt galningar som TIK-token Modano på forumet. Han säger som det är och jag gillar det.
Kommentera

jonsson: Hoppas verkligen inte på den värvningen sett honom för ett par år sen då jag följer Detroit i NHL slaviskt. Otroligt trött spelare redan då, och har svårt att se en uppåtgående trend där tyvärr. Bra storlek osv men ingen som kommer göra någon skillnad för oss mer än bredd tyvärr
Kommentera

Chamez: Drivmedlet Tyler Bensin kändes billig med 1,4 miljoner SEK i lön. Plånkan har många sedlar kvar där i facket som slovaker och transatlanter vill åt.
Kommentera

Hittade ingen bättre tråd att ställa frågan i, så kapar denna lite (sorry på förhand :) )

I samband med bråket som vart utanför en bar i centrala Sundsvall i vårt senaste möte, vart någon av era supportrar avstängda då?
Kommentera

Chamez: Pittlick kanske är billigare nu när ingen nappat. Där har vi en center som kan skapa grejer framåt. Skicka ut Jasek på en kant alternativt övergång till Finland.
Kommentera

Costanza: Exakt så tänker jag! Rau och Panik. Smakar mumma
Kommentera

Chamez: Rau Panik! Sen klättrar vi i tabellen och gör George glad.
Kommentera

JoJo2613: Jag vill att Hinken ska satsa på Kyle!

www.eliteprospects.com/player/75072/kyle-rau
Kommentera

Andraassist: Lassi mot båda tror jag. Eken kan man slänga in typ var 7:e match när Lassi är sliten
Kommentera

Andraassist: Lassi hela veckan.
Kommentera

Klart: Lämnar MoDo – för spel i Nordamerika👇

Fick hjärtat i halsgropen en stund😮‍💨😮‍💨
Kommentera

Klart: Lämnar MoDo – för spel i Nordamerika👇

Fick hjärtat i halsgropen en stund😮‍💨😮‍💨
Uppladdat:

0x600-7bbe1c2f-c64e-43fb-a5a5-40f73b43ffea.png

Kommentera

Andraassist: Jag tror tvärtom. Ek ikväll då HV saknar duktige AP. Lassi mot Plywood.
Kommentera

Costanza: Undrar hur det resoneras runt målvakt ikväll tro? Lassi ikväll och Eriksson Ek mot Timrå kanske?
Kommentera

Eller varför inte ge Jasek en slovakpolare i rutinerade Panik. Kicka igång en ny kedja.
Kommentera

Costanza: vi ska ju inte väga en framtida ny första center med Niederbach dock. Och jag som nog många andra vill testa Jasek ute på en kant.
Kommentera

JoJo2613: Finns säkert ett gäng, men de vägs säkert mot Niederbach och hur han driver JeppeO och Granen. Med det sagt, värvar gärna en ny center redan nu innan januarifönstret och det kaoset.
Kommentera

Någon som har lite mer koll? Finns det inga spännande centrar ute på marknaden?
Kommentera

Zource: Ja sug på den!

(Det är lugnt, jag hittar ut själv)
Kommentera

Framnäs: Ring Hinken och säg att så kan vi inte ha det!

Att bli hånade av några mentalt handikappade motståndar-supportrar, kan ju få vilken sportchef som helst att sluta värva! 😉
Kommentera

Monno: Nu har vi redan fått in en forward så det enda intressanta borde vara en center. Om Hinken landar den där Panik blir jag grymt besviken på honom igen. Det bara skriker Hutsko-flopp om honom
Kommentera

jonsson: Erfaren kille men känns som en rätt trött värvning va? Inget jag hoppas på innan vi hittar en center åtminstone.
Kommentera

Framnäs: HAHAHA ja för fan, iaf om det faller ut väl. Då kan man garva åt det. Blir det total flopp blir det en plåga men då lider man antagligen redan så jävla mkt att det är skitsmma. Winwin.
Kommentera

Framnäs: Tänk om vi hade värvat Pitlick då? 😮
Kommentera

Framnäs: Fan vilken huvudvärk man skulle få av det.
Kommentera

jonsson: Vet ej om jag skulle orka med alla vitsar om panikvärvning. Är det värt det?
Kommentera

Enligt uppgifter till Hockeynews är MoDo också intresserade av slovaken Richard Pánik, som nyligen avslutat ett korttidsavtal med Slovan Bratislava. Pánik har meriter från NHL och skulle kunna tillföra ytterligare erfarenhet och spets till laget.
Kommentera

Törna: Tror alla vi supportar hade behövt lite Benzo nu?. Deprimerande att se MoDo
Kommentera

KB: The Reds och tutan i hörnet, de var tider det.
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN: Grunge känsla på de där...
Kommentera

Törna: Gillade aldrig ”King on ice” som design när det först lanserades heller. Kändes som en logga för en pizzeria redan då. Men tröjan i sig går ju in i facket retro/nostalgi, speciellt med 90-talsdesignen runtomkring. Gör mig inget att man kränger sånt.

Jag fullkomligt älskar plåten som användes innan den (93-95) och köpte det mesta från shoppen med det ifjol. Vet att många inte är mycket för den heller.
Kommentera

10522: ha ha vet inte varför de ska vara svårt för de flesta lag o ta fram vettig design . som du säger känns de ofta som målgrupp är 9-åringar eller medelålders män som älskar marknader o veteran bilar
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN: Hahahaha
Kommentera

10522: Speciellt ”King On Ice” måste ju ha sniffat Benson eller något.
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN: haha, otroligt gräsliga. Är det någon från böda camping som designat tröjorna?
Kommentera

Gäsp: ha ha vet inte om t-shirt design är en kulle nån av oss ska fäktas på .
Uppladdat:

0x600-img4139.jpeg

0x600-img4138.jpeg

Kommentera

Gäsp: Morten Green?
Kommentera

Rip Kirby: Kan..? ;)
Kommentera

Sputnik1: Du har absolut rätt men jag har aldrig påstått att hinken gjort ett bra jobb denna säsong. Det är helt ointressant vad ni tror att ni vet om andra lags löner i er bok men det är alltid lika roligt när ni tror er veta.
Kommentera

KRB: Nja, det är inte så enkelt. Nu var det 20+ år sedan jag jobbade på SKV så vissa saker kan ha ändrats. Du kan inte få ut månadslönen men kan gissa den till viss utsträckning. Varje arb giv är skyldig att lämna kontrolluppgift innan den sista januari för fg kalenderår. Du kan således endast anta att tax förvärvsinkomst är månadslön vid delning av 12 (lite förenklat). Det som stökar till det är pensionsväxling som många utnyttjar både i det privata näringslivet och framförallt hockeyspelarna. Man avstår del av lön för att betala in det till en pensionsförsäkring. Det gör nämligen att det blir ett avdrag på tax förvärvsinkomst och visar en felaktig bild enligt ovan. Syftet är att skjuta upp sin lön till framtiden och skatta för den senare. Jag går inte in på särskild löneskatt vs soc avg, sign of/ on etc.
Kommentera

Sputnik1: Vi kan och för en gångs skull hoppas jag att man utnyttjar de pengarna på rätt sätt då. Vi hade kunnat ha betydligt bättre spelare istället för Rundblad, Jasek, True, Vigneault mm.

Ranta är ett exempel på relativt god bang for the buck. Då han är billig, producerar på den här nivån och har egentligen skyhögt tak.
Kommentera

Rödluvan: Sen är väl allt relativt. LHC får ju inte jättemycket bang för sina bucks. Ett av de lag som spenderar absolut mest av alla lag i SHL på sin trupp.

Tycker väl att verkligheten kommit ikapp dom nu när inte Högberg räddar dom längre. De hade ju inte jättebra underliggande statistik förra säsongen heller.

För er del gäller det ju att rida ut stormen denna säsong.
Så frigör ni rätt mycket cash på Vignaults och Rundblads kontrakt.

2 toppspelare ni kan plocka in på de pengarna.
Kommentera

Sputnik1: Ja, om inte så finns det inga ursäkter för att vi hade kunnat ha ett mycket bättre lag för pengar spenderade. Den svider.
Kommentera

Gäsp: Vad enskilda snubbar, denna gång från Timrå anser sig tro är väl rätt ointressant.

Däremot intressant med Madhawks uppgifter med att ni har dyrare trupp än oss? Man kan ju inte frångå att Hinken inte gjort ett bra jobb.

Vignaults kontrakt är väl ett lysande exempel.

Jag kan alltså tycka att Karlin inte fått rätt förutsättningar att jobba med.
Kommentera

Gäsp: Jag är rädd att just den där tröjan inte riktigt matchar Bo Bullas size ;)
Kommentera

« · 2778454 · »