1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515243 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2782687 · » Till forumet

Sv: Silly season
Uppladdat:

450x600-9cp8en.jpg9cp8en.jpg

Kommentera

Trilske: Vänta nu, pratar du om Woods? Han vann interna poängligan med marginal förra säsongen.
Kommentera

Confusius: Nu kanske det verkar som att jag för ett korståg mot Ranta vilket jag inte gör. Jag tror att om ni ni kommer få en helt annan kraft om ni ersätter Ranta med en spelare som äger åtminstone lite känsla för spelet och kan samverka med sina medspelare på ett normalt sätt. Han kan inte MoDoa sig tillräckligt dvs. passa medspelare och skapa fart i spelet på det viset. Istället prioriterar han jämt att sätta fart på pucken med sina egna skridskor och pucken på klubban.
Kommentera

Om Modo ska vara ett stabilt lag i SHL så behöver vi färre spelare som Ranta i laget. Han är snabb och kul att titta på men är en säkerhetsrisk för det mesta. Södergran är väl likadan där. En bättre version av Vigneault är att föredra i mina ögon.
Kommentera

Gavelo: spelskickliga tvåvägsbackar är framtiden! Har vi 6st Norlinder bara så vinner vi alla matcher ;)
Kommentera

Bad_Brett:
Näsen är även en spelare som borde kunna hålla länge.
Kommentera

Slurp:

Jo, det är överlag rätt märkliga krav på en spelare som har en genomsnittslön och vinner den interna poängligan i ett bottengäng där var och varannan prestigevärvning har svårt att nå sitt max.

Vet inte riktigt varför han har hamnat i något sorts 250+/mån-fack á komplett tvåvägsspelare som förväntas göra sin omgivning bättre.
Kommentera

Bad_Brett: Jag vill inte ha en ny Näsén, vill öht inte ha för offensiva backar om dom inte behärskar defensiven och i just defensiven är inte Pontus speciellt bra.

Med det sagt, vi kan behålla Näsen men inte för 200 för det är alldeles för mycket
Kommentera

Gavelo: Det finns många fler Rantas än Näsén. Södergran är inte långt ifrån för närvarande. Kan han bli rejälare och utnyttja sin kropp mer så...

Däremot finns det inte många Näséns, och det är nog betydligt dyrare att försöka hitta en ny än behålla den vi har. Förra säsongen var han vår klart bäste back, och som du vet finns det ju förklaringar till varför inte har kommit upp i samma nivå denna säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Ja det är helt galet att det ska förhandlas i November/december i en liga där det är osett vilka lag som är med och spelar nästa säsong.
I NHL där det alltid är samma lag har man mer restriktioner på det hela än vi har..
Kommentera

Slurp: Ranta hopas jag vi får behålla men om Näsén vill ha närmare 200 så är det kanske bättre att släppa honom
Kommentera

Bad_Brett: Dagens hockey/idrottsvärld tyvärr 🥴

Den där Bosman förstörde rejält för oss supportrar
Kommentera

Frontschwein: Rätt komiskt att du namndroppar Sebbe och sedan radar upp hans egenskaper som nåt vi saknar.

Sen kan jag hålla med dig om att det är lite för välkammat, men knappast vårt största problem.
Kommentera

Gavelo: 120k
Kommentera

Bad_Brett: 4 Dubbling, alltså vad tjänar Ranta idag, 60k?!
Kommentera

Robin Moberg: En person hade saxat texten från en artikel som jag tror var från Norran.
Kommentera

Confusius: Inte till den lön han kräver åtminstone. Vi pratar säkert om en fördubbling.

Men jäklar vad trist det är att spelarna börjar köpslå redan på hösten.
Kommentera

Gavelo: Vi kanske inte vill ha kvar honom?
Kommentera

DrCox: Ranta hade -21 förra säsongen, och redan -11 den här säsongen!

Den killen kostar enormt mycket mer än han smakar.

Så nej, det är definitivt inget katastrof om han lämnar. Tror inte ens Karlin vill ha kvar honom.
Kommentera

Sigge: Jag satt och kollade Löven - IKO ikväll och gjorde en upptäckt i matchen. Sveningsson spelar boxplay, och gjorde mål i spelformen dessutom. Det går fort i hockey.
Kommentera

Robin Moberg: Enligt Norran så var Linköping också intresserade
Kommentera

Gavelo: "väl"? Låter som du chansar.
Jag har inte premium, så ser ej allt.
Kommentera

Robin Moberg: Stod väl i Norran
Kommentera

Lite kul att läsa om Benson, vad publiken betyder, man kanske inte tänker på det alla gånger.

– Det var en bra lagvinst mot Timrå. Det var mycket energi i byggnaden och en grym publik, det var skönt att komma från den matchen med tre poäng, säger Tyler Benson.
– Det var väldigt högljutt och vi kunde känna det på bänken! Jag vet att laget älskade det.

Hur var det för dig?

– Fantastiskt! Jag har inte varit med om en sån publik tidigare. Det var coolt att se fansen så taggade, säger Benson som på slutet bildat kedja med Lukas Jasek och Riley Woods:
Kommentera

Gavelo: Källa? Läste bara att skellefteå är intresserad av honom.
Kommentera

9315: 🤣
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Rödluvan: klart jag skämtar. Men till skillnad från Hinken så lägger jag min själ i att sköta jobbet så hade inte tid att förtydliga mig. Jag vill ha in mer grisar, fulspel och lite tvivelaktig attityd. Vi har för mesigt lag när det inte går så fint offensivt eller defensivt. Hela laget bygger ju på extrem breddskit som LP , Sebastian ohlsson etc. Ingen med svarta ögon som iaf kämpar som en mungo in till döden. Alla dessa bra "karaktärer" som hinken eftersträvar är ju lika spännande och crazy som gossen som blåser Ess kornett i söndagsskolan.

Inga retstickor eller grisar.

Hinkens karaktärer funkar väl lite sådär va?
Kommentera

Gavelo: Tror de är så att Ranta inte vill vara kvar. Bobby har nog mer insyn på den biten.
Kommentera

Tarasov: Norran skriver att Ranta inte blir kvar i Modo.
Har någon snappat upp varför han redan nu inte blir kvar?
Har Sampo sagt att han vill lämna?
Har hinken inte råd?
Kommentera

M Horava: tveksamt tycker jag.

norlinder - toppback
bernhardt - hägg
winberg - berglund?

sju och åtta behöver vara billigare, ex.vis byström och hallin
Kommentera

Nucky: ..asså. Kan Rundblad hålla det spel han har nu i resten av säsongen så är det väl givet att förlänga med honom?
Kommentera

Sigge: Är du Frontsys oäkting från Vaasa eller Kenttä?
Kommentera

Tarasov: Du kan MoDo-medicin!
Kommentera

Tarasov: Hinken måste visa att han kan locka spelare till MoDo trots att vi ligger pyrt till. Och då snackar vi inte trötta finlandsfärjor från AHL eller allsvensk bredd. Någon gång måste han väl kunna landa en beprövad SHL spelare?
Kommentera

Gavelo:
Ta en eller två jäger 😀
Kommentera

Tarasov: Jag får ont i magen när jag ser det där laget, Woods även nästa säsong, Berglund ist för Näsén och flera topp luckor att fylla med Hinkens avdankade amerikaner.

Brrrrr ryser
Kommentera

DrCox: Han har varit förhållandevis billig, så till samma peng blir det nog svårt.
Dessutom känner vi till Hinkens track record när det gäller spetsvärvningar.
Om vi lyckas hålla oss kvar ska Hinken till dags dato ersätta:
-Ranta
-Rundblad
-Jasek?
-Näsén
-Vigneault

Vore skönt med en förlängning av Niederbachs kontrakt så snart som möjligt.
Tror Jasek ej kommer fullfölja nästa år ifall kräftgången fortsätter, och Hinken lär knappast förlänga med Vigneault.
Då ska vi in med 2 nya centrar vilket är både lite skrämmande och spännande😬
Kommentera

Tarasov:
Tror att Berglund kan ersätta Näsen
Kommentera

Tarasov:
Hur ser det ut med kontrakt

X - Jasek - Woods
X - True - X
Jesper O - X - Södergran
Sebastian O - Måns - OP
LP/Gästrin skall vi tro att Niederbach förlängs och sannolikt även Aagaard. Utöver det 2-3 nya.

Norlinder- X
Bernhardt- X
Winberg - X
X - X

Tror vi förlänger med Norén och tror även att Näsen landar här. Så en 2-3 nya backar.
Lassi i mål

Utesluter inte förlängning med Olle om han spelar bra.
Kommentera

DrCox: det här är gänget med kontrakt nästa säsong om modo lyckas krångla sig kvar

mv lehtinen

b norlinder
b winberg
b bernhardt
(b jonsson)

f jasek
f woods
f carlsson
f l pettersson
f o pettersson
f ohlsson
f olofsson
f södergran
f true
(f kilpinen)

1 mv, 3 backar, 9 forwards om vi räknar bort jonsson och kilpinen. kan med säkerhet lägga till hallin och gästrin men det gör jag inte nu. min magkänsla säger att berglund blir klar över denna och nästa men vi får se.

ska modo prompt behålla näsen, ranta, mikkel så börjar det snabbt bli tufft att faktiskt förbättra laget.

min åsikt är att niederbach kan få stanna om han fortsätter på inslagen väg men först då, resten kan lämna om dom inte tar schyssta kontrakt och varför ska dom göra det. någon gång måste modo 1) få in högre kvalitet och 2) betala rätt pengar för rätt kvalitet, inte för att dom tog upp laget i shl och är ikoner för det.
Kommentera

DrCox: HV71 har ju inget jättebra lag, de har bara mest pengar. Rögle har inte det bästa laget heller (förutom Dickinson) jämfört med topplagen.
Kommentera

DrCox: Vi behöver ju ersätta hans offensiv eftersom det är vad han kom till laget för att leverera i grund och botten, spets i en toppkedja. Hinken har ju först och främst inte haft ett bländande record sen vi gick upp på spetsspelare. Sen tycker jag att Ranta är unik offensivt särskilt när han är som bäst och kan egentligen vända en match helt på egen hand.

Defensiven är en sak såklart, han är inte komplett. Men med riktigt bra spelare brukar man kunna se genom fingrarna på sådant.
Kommentera

Rödluvan: Du menar som Hv71 och Rögle.
Kommentera

DrCox:
Jag skulle tycka att det var synd om både Ranta och Näsen lämnar, men det handlar om en helhet och det skall absolut gå att hitta ersättare men det gäller att överleva denna säsong först.
Kommentera

Rödluvan: Som Costanza..
Kommentera

Gavelo: Är Ranta verkligen så omöjlig att ersätta om han nu skulle lämna har han verkligen varit så bra?
Kommentera

DrCox: I 90% av fallen är det så att lagen med de mest starka och lovande namnen hamnar i toppen.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi kan väl vänta till vi ser vilket lag vi får nästa säsong innan vi hissar eller sågar det lagbygget sen brukar det inte vara dom som värvar mest namnkunnigt som lyckas bäst.
Kommentera

« · 2782687 · »