1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514764 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2790234 · » Till forumet

Sv: Silly season
Gavelo: Då får han nog lära sig att trolla först.

Åh fan du har inte gett upp än? Tyder man dina inlägg har du aldrig haft några större förhoppningar på MoDo.
Kommentera

Gäsp: Voodoo och trolla med knäna kanske?!

Oddsen är såklart väldigt dåliga att det sker men man måste klamra fast hoppet på något tänker jag, är ju trots allt 25 matcher kvar.
Kommentera

Gavelo: varför skulle hinken helt plötsligt hitta en 1:a center? Observera att jag inte behöver lägga till en hånfullt smily.
Kommentera

Gäsp: Byter tråd här en sväng!

På lördag möter vi Malmö och då måste det bli 3p, tyvärr är Malmö bra för tillfället och det känns som en sådan match där Modo inte kommer vara påslagna. Igen.
Men, oavsett så behöver Modo hitta en 1:a Center och vi går ju mot tider där det kan komma lös något.
Vågar man hoppas att hinken skall göra sitt bästa nyförvärv och hitta en riktigt skicklig center som kommer in och leder laget, finns det något där ute öht?!

Hinken plockade ju Ranta från Colorados organisation och som i rätt omgivning är en toppspelare i Shl, kanske kanske kan han dra i rätt trådar igen för nästa spelare måste bli en fullträff, en homerun annars får vi nog acceptera att vi spelar kval och då som kraftig underdog.
Kommentera

Törna: Nja jag är rätt säker på att timrå inte ens når SM-Final. Minns jag inte helt fel har de med sin fantastiska klassiska hockey historia bara varit i en sm-final tidigare och det var på 70 talet.
Kommentera

Frontschwein: Toppa de med att Timrå tar guld. Fridens liljor. Vilken vår vi har att se fram emot!
Kommentera

Modoit i Umeå: För min del så tycker jag att Kempe ska lägga skriskorna på hyllan.
Kommentera

Modoit i Umeå:
Ja men träffat Wikegård idag
Kommentera

Tarasov: Mario Kempe spelar nu i Tappara, Finland. Hittills 9 matcher där.
Kommentera

Törna: dom får gärna ta in Tom Barasso om så krävs, bara inte löven går upp.

Nog jobbigt att dom dryga Brynäsfansen ligger över oss. Fatta mardrömmen om vi ryker och löven avancerar
Kommentera

Tarasov: Rautio kanske för att matcha åldersprofilen på målvakterna också.
Kommentera

Gavelo:
Mario Kempe DIF snart misstänkter jag
Kommentera

Blake: Möjligtvis om Modo tar en del av kostanden annars ser jag inte att någon i As har råd.
Kommentera

Gavelo: Nu är väl nr3 på listan det minsta problemet.

Jasek är väl ändå okej i BP så kanske han skulle kunna va i en tredjelina i typ Linköping eller Rögle. Fast han lär säkert hamna i Allsvenskan, varför inte Oskarshamn igen?
Kommentera

Depression:
Jag håller med, tycker förmågan framåt är stora skillnaden mot förra året men vi kanske får rätt på det.
Kommentera

Depression: Problemet blir ju att hitta en klubb som:
1. Vill ha Jasek efter denna skitsäsong
2. Ta över hans lön som är hög.
3. Hitta en ersättare som är bättre.

Men jo nog tror jag det flesta hade önskat att Jasek fick sig en ny klubb för i Modo har det inte fungerat allls.
Kommentera

Depression: Kom inte hit och försök lek smart med ditt snickesnack
Kommentera

Depression: Ja, exakt. Trots många insläppta mål och skakigt spel i egen zon är offensiven ännu sämre. Så vi behöver in med ett offensivt hot, om det ens finns något på marknaden som vi har råd med. Jasek är en floppvärvning, inte för sitt defensiva spel, sin skridskoåkning eller sin förmåga att driva puck utan för att han är iskall framför motståndarnas mål.
Kommentera

Känns som ni måste ha in något offensivt väl och hur länge behåller ni Jasek? Nollade i sex matcher och ett mål i fyra matcher, det blir tufft med så trubbig offensiv.
Kommentera

Rödluvan:

Test
Kommentera

hompa90: Det var ju i går och det var Niederbach.
Kommentera

Någon som såg teasern av MoDo på X tidigare idag strax före kl 12? Ett inlägg om en förlängning inom 5 minuter ifall någon repostade inlägget vilket ingen gjorde..

Gissningsvis Dansken eller Näsén?
Kommentera

Dundee: Ingen av dessa 4 skulle höja nivån eller konkurrensen i Modos trupp mer än möjligtvis i 3e och 4e kedjan och det är inte där vi har problem, sen är det knappast en sund konkurrenssituation heller när 2-3 spelare hela tiden måste sitta på bänken för att man har för många spelare i det 2 nedre kedjorna.

Ska Modo plocka in en center/forward så ska det inte vara någon mellancenter från Finland utan isåfall ska det vara en toppspelare för 1-2 kedjan , annars kan vi rulla vidare med det vi har.
Kommentera

Zource: Jobbigt dock att vara på plats vid 1-12 mot Färjestad. Korven var varm.
Kommentera

Tittar#2: Rockwood hade nog i ärlighetens namn tillfört en del om vi enbart ser till offensiva kvaliteter. Han spelsinne är något vi i mångt och mycket saknar.

Dock verkar det ju vara något med killen som gör att han aldrig blir långvarig i någon klubb...
Kommentera

Zource: glöm nu icke att vi är störst och bäst, alltid och för jämnan. Foppa, Näslund, Sedinarna, Hedman och Ullmark har MoDo fostrat.

Mot lilla Luleå ska vi ta tre nya poäng och fortsätta vår klättring mot säker mark.
Kommentera

Zource: Då var man på plats !!!

Vilken njutning det var !!
Kommentera

Costanza: Underbara tider!

Tänk om du varit på plats när vi slog Färjestad med 10-3. Måste ha varit den ultimata njutningen. 👌
Kommentera

Zource: 8-1 är bra. Var på plats då vi städade av TIK hemma med de siffrorna.
Kommentera

Costanza: Jag är nöjd om vi vinner med 8-1.
Kommentera

Zource: Luleå ska man slå med 9-0 borta. Det har hänt, jag lovar.
Kommentera

Costanza: Och dom är viktigare än Mumintrollet och den store kanadicken!

Modo kommer inte vinna idag, eftersom det är Hockeykväll på TV. Motbevisa mig gärna! :)
Kommentera

Heyerdal: Lulää verkar har några borta också, bl.a Omark och Niemi.
Kommentera

Costanza: Vinberg sjuk o Sam inte spelklar möjligen efter nyår, TJ o JN lirade med,Östersund igår i övrigt alla tillgängliga.
Kommentera

Tittar#2: Hellre nu då än under tokigheterna i början på feb. MoDo borde väl ha +2 mille kvar att lägga på 1-2 spelare.
Kommentera

Costanza: Karlin surrar ju i ÖA om 1-2 värvningar äre nu det är dags att plocka hem två klassspelare
Kommentera

Tarasov: Blir inga lösnaglar ikväll..
Kommentera

Framnäs:
Kasta handväskorna! Inga papiljotter osv
Kommentera

Confusius: Gameday!

Hör att Laaksonen gör sin första match för säsongen. Hoppas OP/andra obekväma lirare snappat upp det nu. På honom varje tillfälle som ges... Poängspelarna Omark och Nurmi missar troligen pga sjukdom. Med rätt inställning rullar några poäng in för oss ikväll!
Kommentera

Silly: Ändå föreslås det sämre spelare än det vi har?!
Kommentera

hompa90: att han var i finland har ingenting att göra med eventuellt nyförvärv.
Kommentera

hompa90: Hoppas att det stämmer och att det är våran blivande 1:a center.
Kommentera

Confusius:

Tycker inte att folk har varit så nöjda med det vi har i dag,
Kan jag tolka alla gnällspikar här på forumet?
Kommentera

Confusius: Absolut!
Kommentera

Dundee: Gavelo har helt rätt här!

Ska vi värva, ska det vara spelare som är klart bättre- eller åtminstone bättre än det vi redan har.
Kommentera

Robalob: Ja vi fullständigt skriker efter offensiva backar! 👍
Kommentera

Framnäs: Holmström är INTE tillräckligt bra nu heller. Vi behöver nog satsa lite högre om vi vill lyfta.
Kommentera

Saleva: Ett skämt!
Man undrar om dom sitter och slår tärning om hur många matchers avstängning det ska bli.
Kommentera

hompa90:
Kanske han här då, tycker han var rätt bra förr. Men det blir då lite tjockt i övrigt.
Kommentera

SPOODI: Jag tycker att LaDue är värd att erbjuda ett medel kontrakt. Nu när han har vant sig med SHLhockey så tror jag att han kan vara en stabil back.
Kommentera

« · 2790234 · »