1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Silly season

« · 2755153 · » Till forumet

Sv: Silly season
Rödluvan: Det ska ju vara nån som är redo också. Men som sagt, vi är inte ni. Vi tänker lite mer lösningsfokuserat än er och det har ju med råge visat sig sedan lång tid tillbaka.

Hur många egna juniorer planerar ni att plocka upp den här säsongen förresten?
Kommentera

Olli Nomadinen : Att ni får upp en egenfostrad junior?
Kommentera

Rödluvan: Vad skönt att du tänker så. Det betyder att vi tänker olika och nåt annat hade gett mig råpanik
Kommentera

Rödluvan: Bra att du laddar hårt för våra juniorer! De är duktiga och har bra skalle!
Kommentera

Costanza: Jag har sagt att jag är stressad över att jag tycker att våra juniorer borde få chansen i a-laget, så det är tur att man inte är Timråit. Lånar en juniorback från HV71. Den dagen vi lånar juniorer från konkurrenter har jag råpanik.
Kommentera

Gavelo: Försökte vara kulturell på TIK-forumet, men nu är jag här igen. Inser att jag är en idiot!
Kommentera

malkin: Absolut, så är det, sen blir han 25 i vinter så det finns ju en helt del utvecklingsmöjligheter.
Jag tror helt enkelt Södergran är en spelare som är bra för laget och gruppen med sin ödmjukhet och inställning.
Sen behöver han absolut jobba på det defensiva men det kommer.
Kommentera

puffe: Highway to hell
Kommentera

Gavelo: Södergran är dessutom en sådan spelare, ojämn eller inte, som kan snurra upp ett par backar och göra mål på i princip ingenting. Även om det är långt mellan gångerna är det alltid ett hot.
Kommentera

Bad_Brett: Vill gärna höra den covern , men Eric Burdons röst är ju lite mer än bandet. För att få någon som helst MoDo-koppling till detta så tycker jag vi ska ha lite mer tryck innan matcherna. Viljans namn behöver en utmaning, nån som har förslag?
Kommentera

Bad_Brett: Skål! Dricker rödvin. Längtar till nya jobbet.
Kommentera

puffe: Har aldrig tänkt på vilka urusla musiker The Animals var. Grym låt, men de spelar ju som en påse nötter. Ett riff som innehåller tre toner som de ändå har enorma problem att spela.

Nu känner jag mig rätt duktig på gitarr. Kanske gör en egen cover av den där låten. :-)
Kommentera

puffe: Jag är här och håller lugnet..
Kommentera

KB: Han uppskattar nog tabellplaceringen och målskillnaden
Kommentera

modosebbe: Skillnaden är att Ranta dels är bättre på typ allt.
Sen framförallt är han betydligt rakare i sitt spel.

Södergran söker sig mot hörnen om han möter en motståndare i mitten medans Ranta försöker finta sig förbi 3st motståndare i mitten.
Resultatet är ofta rätt lika men Rantas rakare instinkt i kombination med högre skicklighet ger rätt bra utdelning.
Sen har dom samma eländiga svagheter. Fast ja, Södergran släpper ju faktiskt pucken ibland.
Kommentera

modosebbe: Finns det nånting som du uppskattar med MoDo? Bara nyfiken.
Kommentera

modosebbe: haha du måste ju vara ett troll?
Kommentera

Gavelo:
Jobba hårt framåt ...JA.
Men bakåt...? KATASTROF!
Kommentera

Zource: Är det någon som vet vad skillnaden är på Södergran och Ranta? Båda har bra skott och skridskoåkning som skulle kunna höra hemma i NHL, men allt annat är under all kritik. Södergran är som Ranta från wish, men är egentligen inte båda från wish?

Fanns inget att klaga på efter Skellefteåsegern så kommer in och klagar nu i stället.
Kommentera

JonathanF: Publiksnitt på 5358. Skulle tro att vi ligger strax över satt budget där. Ifjol hade vi budgeterat för 4800.
Kommentera

Gavelo: Man spelar ju inte musik härinne ostraffad, men tillägnad Dej.

Du börjar bli en Landsfader härinne, lite missförstådd av vissa förut, men du förklarar bra.

www.youtube.com/watch?v=_2sz_YwwwQ4
Kommentera

KB: Om Pittlick är en skön pajsare i omklädningsrummet, då är Hinken beredd att tömma spargrisen. :)
Kommentera

Costanza: För lite av grannens grabb i laget!
Kommentera

Costanza: 🤣🤣
Kommentera

Domsjö: Skönt att du är tillbaka. Vettig och tar ingen skit.
Kommentera

JonathanF: Okej..det var ett jävla tjat! Men okej jag ställer upp gratis om det degen det sitter i.
Men då ska saftflaskan vara påfylld och klubborna tejpade när jag kommer till arenan!
Kommentera

puffe: Du kan hockey!
Kommentera

JonathanF: Fast , vore skönt om vi hade 2 lag bakom oss, gärna Leksand och eller Malmö då
Kommentera

Costanza: Tveksamt om det enbart beror på att vi tror på den här truppen. Det handlar istället om att vår ekonomiska ställning inte möjliggör ytterligare värvningar och mediokra publiksiffror hjälper ej till.
Kommentera

JonathanF: MoDo har skalle nog att fatta att det är gänget vi har idag som kommer att tugga truppen till framgång. Bara att lyfta grabbarna vi har och satsa framåt.
Kommentera

Känns som att HV är det lag som vi har störst chans att komma före så därav hoppas jag att Rögle värvar honom. Pitlick är en riktigt bra spelare, så jag fattar ej varför han inte vill spela i Schweiz eller i ett topplag, men HV71 eller Rögle är säkert bara till för att han ska bli ett etablerat namn och sedan flyttar han till en ny klubb.
Kommentera

mr_brasco: Vore skönt att spöa Rögle! Vi behöver det!
Kommentera

KB: Jag hoppas han går till Rögle bara för att få höra kommentatorerna när han spelar pp, Dickinsson till Pittlicker.
Kommentera

Saleva: Haha. "Beavis, your balls are filthy. Go to the ball washer now."
Kommentera

Törna:
Undrar vad Beaves och Butthead hade tyckt om det namnet?
Kommentera

Gavelo: MoDo behöver bara andas nu och tugga ihop rejält som grupp. Då kommer poängen under höst, vinter och vår!
Kommentera

KB: Rögle har nyligen gjort klart med Ashton Carter och får strax tillbaka Zaar, Everberg och Bristedt från skador så deras redan fulla och dyra trupp behöver nog inte en Rem Pitlick och det utnyttjade väl hv71 som har deg och brukar gilla att betala dyrt för dåliga importer.
Kommentera

KB: Granen är bättre..
Kommentera

Från Hörnefors: Man vet aldrig, men tror det är en skicklig spelare. Snackas om 250k USD netto för säsongen. Mycket pengar.
Kommentera

Törna: Åsa-Nisse fortsätter sniffa kokain. Låt dem värva!
Kommentera

KB: Sådana där värvningar är inte enkla, än om det är en bra spelare så kan gruppdynamiken paja, och få laget att spela sämre.
Kommentera

KB: Då får vi hoppas att han inte levererar.
Kommentera

KB: En chansning. Vem fan är pittlicker? Vi har storstocken Granen!
Kommentera

Nu surras det på twitter om Rem Pitlick till HV71 på ett rekorddyrt kontrakt. Varit på Rögles radar tidigare.
Kommentera

Rödluvan: Självklart har han tagit steg sedan han kom till oss. Att han inte är en komplett spelare eller att han fortfarande har en väldigt liknande spelstil är en annan sak. Han fyller 25 senare i år så det finns fortfarande gott om utrymme att utvecklas än mer.
Kommentera

Rödluvan: Jag tycker givetvis inte som du i frågan.
När Södergran kom till oss var han överallt och ingenstans, en kopia av Sveningsson i många avseenden men redan förra säsongen såg man en mer strukturerad spelare, långt ifrån perfekt men en böttre lagspelare.
Till denna säsong tycker jag han tagit det ett steg till och är mycket rakare på mål, tar fler skott och ser även ut att ha slipat på skottet.
Så jag tycker kurvan pekar uppåt, absolut inte felfri men han utvecklas pajken sakta med säkert.
Kommentera

Törna: Du kan hockey!
Kommentera

Costanza: Ja det är ju ändå 120 poäng att spela om.
Kommentera

9315: Tycker MoDo har fått in bra karaktärer hos personerna från ledning ner till spelare. De tuggar som sagt på med deras interna vision och plan som vi fans blir lite stressade av i dagsläget där vi ligger. Ändå 40 matcher kvar. Det tar vi med oss.
Kommentera

Gavelo: Det som säger det är hans tidigare säsonger hos oss. Han har inte förändrats ett uns som spelare och har haft exakt samma roll i både HA och SHL.

Vi får självklart se efter grundserien men baserat på tidigare säsonger är oddsen inte så jättehöga att det kommer en X matcher lång målsvacka.
Kommentera

« · 2755153 · »