1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509396 inlägg · 4107 ämnen

Silly season

« · 2782138 · » Till forumet

Sv: Silly season
Rödluvan: 200 lök för Näsen? Det är ungefär 50 mer än vad hans marknadsvärde borde ligga på. Det är ju såna här kontraktsförslag som gör att lönerna har spårat ur i SHL.
Kommentera

Rödluvan: gillar att vi skruvat upp budet till Sellgren. Gillar Näsén men frågan är om han är värd den pengen.
Kommentera

Törna: Linköping vill värva Näsén för 200k. Vi har lagt ett avsevärt sämre bud som han inte kommer nappa på enligt Höken men att han stannar om han får ett lite bättre bud. Att han trivs här värderar han högt.

Nu hoppas jag att Hinken inte är dumsnål som med Dickinson här, speciellt eftersom det bara ska handla om en liten skillnad. Pinsamt om han ska slarva bort honom också.

Vi ska också ha gett Sellgren ett skarpt bud på en ännu högre lön. Då bör han ligga på 325 ~.
Kommentera

Silly: Sportstudion (oddset) säger att vi mår sämst bland fansen i Hockeysverige, men nog mår vi väl helt ok ändå?
Kommentera

Vikingmodo :

Så skräckinjagande är han väl inte?
Våra 2 backar är i typ samma storlek/klass och lite starkare poängmässigt!
Kommentera

Robin Ztorken L: Karlin kanske måste hålla upp bilder på Foppa, Hinote och Wernblom innan matchgenomgång. Det måste kunna vara hetare känslor hos MoDo än en innebandymatch mellan Själevad IBK och de som sen fick hälsenan avslagen av George.
Kommentera

Sigge: Bra du nämner att avlasta Lassi. Poletten kanske har fallit ner hos grabbarna. Det är tugg som gäller framöver. Gillar hårda tacklingar lika mycket och det fick vi se av bl.a Jasek och OP. Fortsätt så här som sagt.
Kommentera

1921ofHockey: Det är ganska vanligt att defensiven fallerar på hemmaplan för andra lag också. Då går man in med inställningen att anfalla och spela en "underhållande" hockey. Jag har en känsla ändå att fler och fler i laget börjar förstå att defensiven vinner matcher.

Styrspelet i tredje perioden tex såg väldigt bra ut. Forwards täckte av bra i mittzon och backarna stod upp på blå istället för att backa ner i knät på Lassi. Då fick vi ner farten på Timrå och de hade problem att etablera anfall. Det var några nonchalanta pucktapp som måste städas bort annars såg det bra ut.
Kommentera

Vikingmodo : Bernie brottar bort bjässen.. Här kommer MoDo! Ett skitnödigt SAIK skulle uppskattas av andra än MoDoiter här vid Dyngdiket.
Kommentera

1921ofHockey: det känns som de fortfarande håller på anpassa bortaspelet till hemmaplan. Tror de försökte anamma det mot hv, men som blev sagt till mig "de ser ju lite för lugna ut..." 😅 parkera buss, spela med tålamod... istället var det ju lite stillastående och hv fick åka på 😅

Aja, plumpar mot örebro och hv, men annars många bra prestrationer på slutet man kan jobba vidare på! Är så extremt nyfiken hur möterna mot saik och brynäs slutar och hur vårt spel ser ut då.
Kommentera

Sigge: Den där Luke Witkowski ser riktigt skräckinjagande ut. Ranta och Woods kommer bli kanonmat åt den där bjässen. Får se hur Modo svarar upp mot det
Kommentera

Sigge: Mja, jo - det beror ju på hur man ser det. Jag ser det nog som att vi spelat slutspelshockey på bortaplan sedan omstarten (Frölunda, Leksand, Växjö) med extremt gott utfall. Problemet är att vi inte gör det på hemmaplan för att.... ja, varför egentligen? Slutspelshockey på hemmaplan kan absolut se ut typ som mot Timrå, som ett alternativ till att bara täppa igen och vänta på kontringar.

Att åka runt och glassa med platsbyten, innebandyförsvar och skott i krysset från slottet kommer vi inte klara oss kvar på, det är en sak som är säkert.
Kommentera

1921ofHockey: det är ju så Modo skulle ha tränat på från dag ett de samlades efter sommaren. Istället så fortsatta man med det här naiva spelet som jag ändå till stor del tror är tränarbaserat och sportchefbaserat.

Nu hoppas jag verkligen alla har vaknat, allt ifrån spelare till supportrar om att nu är det bara kämpa och slita som gäller. Den som inte hoppar på det tåget får bänkas
Kommentera

Domsjö: håller med att det inte är toppprestation, men vill man se ljusglimtar så lyckas vi ju faktiskt hämta upp 2-0 till 2-2 trots det bleka spelet. Det är ju inget vi varit bortskämda med denna säsong. Sen är offsidemålet fortfarande surt. Tänkte genom hela 3je det kan gå vilken väg som helst, tyvärr var det inte vår. Har även för mig det är puckar som studar i stolpen när vi försöker kvittera. Skulle nog varit lättare att smälta om vi åtminstone hade tagit med oss 1 poäng.
Kommentera

Tarasov: Där håller jag inte med dig. Den matchen är inget bottennapp men ingen bra prestation heller. Vi ligger på tok för långt ifrån Hv 71 hela matchen, både offensivt samt defensivt.
Kommentera

Robin Ztorken L:
En misstänkt offside emot kontra en misstänkt offside för. Vi gör en bra match mot HV, med tanke på pressen och hur den utvecklade sig men det gick inte vår väg. Lite sämre bakåt kanske.
Kommentera

1921ofHockey: Det blir jäkligt tufft att hålla uppe den intensiteten. Nu kommer vi gå från 7000 och feststämning till en stendöd arena i Skellefteå nästa match. Då gäller det att spela tråkigt och gneta hem poäng
Kommentera

Gavelo: samtidigt behöver Modo nog inse att det typ är slutspel som gäller i 31 matcher nu för att greja kontraktet. Vore ju bra om man kunde lira nära Timrå-intensitet i åtminstone 2/3 av de återstående fajterna.
Kommentera

Uppladdat:

450x300-9cffcy.jpg9cffcy.jpg

Kommentera

Robin Ztorken L: Vi får nog utgå från att vi inte kommer vara i närheten av den explosivitet och prestation mot Skellefteå som vi hade mot Timrå.
Derby är något helt annat och kan liknas vid slutspel.
Kommentera

Costanza: Det jag inte fattar är hur vi kan blanda våra prestationer så in i bomben.
Tänker på skillnaden mellan TIK matchen och HV insatsen, galet stor skillnad.
kan vi hålla TIK-nivån och inte droppa som mot HV, kan vi nog reda ut detta på något vis.
Kommentera

Costanza: ja precis det får bli vårt mission denna säsong. Dom säger ju att det är lättare att jaga än jagas.
Kommentera

Costanza: Jadu. Lyckas Modo undvika kval så är det en bragd utan dess like med tanke på hur uselt det såg ut i början.

Då kan man ju lika gärna satsa på sm-guld nästa säsong eftersom laget bevisade att allt är möjligt
Kommentera

Tarasov: MoDo har blivit bättre och det finns ändå hopp att tugga ikapp och förbi. Få en annan klubb att svettas efter nyår.
Kommentera

Gavelo: Ingen spelare vill väl sitta på bänken. Att han var utanför i lördags var rätt beslut med tanke på vilken match det troligtvis skulle bli. En tacklingsrädd Näsén vore förödande med Timrås forecheck
Kommentera

Gavelo:
Det är jag inte så säker på men tycker prestationerna tyvärr är lite sämre, kan ha andra orsaker men tror att han skulle må bra av att vila från matchspel.
Kommentera

Gavelo: Näsan vill nog lira 18 minuter varje match, men MoDo kanske ser att det blir en börda för alla. Hoppas bara att det tas bra beslut framöver så att det rullar in poäng på sida 377.
Kommentera

Costanza: Vet vi om Näsén vill vila etc?, finns ju oerhört många människor som vill fortsätta jobba för att det är då man fungerar bäst.
Kommentera

*1921*: Tolkar det som:
1. Näsan får nog lämna plats till Berglund och vila ut denna jobbiga säsong. Han är grym men måste få fan hantera allt.
2. MoDo tar in en center som skapar lite kaos.
3. MoDo grisar på hårt sen och tuggar ikapp.
Kommentera

Gradin i ÖA om nyförvärv:
”Vi har väl sagt att vi måste prioritera en center i förstaläget. Jag är positiv till hur Victor sett ut och sen får vi ser var det går därifrån.”

www.allehanda.se/2024-12-02/svaret-om-spelarjakten-och-berglund/
Kommentera

Costanza: Hört att han då och då sitter och tittar på klipp från gamla försäsongsmatcher, för att få se när Timrå vann SCA-Cupen! :-)
Kommentera

Kullis prisskåp består av en tygtomte från Finland. Nu är det läggdags för George. Har alldeles för många gamla titlar att drömma om. Måste börja tidigt på nattkudden för att hinna med alla. Börjar med att minnas JSM-guldet då vi mördade Leksand med 10-1 och 15-2. Foppa var med och var helt galen.
Kommentera

kulltorp: Du ser ut att ha loggat ur här också. Var det ingen som tyckte att du var kul? Går som inte att ge sig på George på sitt lilla forum och sen tro att du kan skvätta här sen ;-)
Kommentera

M Horava: Dock har ingen av årets skador varit förslutningar utan ett skott på foten och ett benbrott efter en smäll på träning, saker som är svåra att skydda sig emot.
Jag kan absolut se Sam i truppen nästa år oavsett liga om det är för rätt pengar.
Kommentera

Gavelo: Känns också som att Sam, med sin frånvarohistorik, inte borde få förlängt kontrakt..
Kommentera

Monno: Någon som har info kring hur skadesituationen med Sam ser ut?

Vi behöver en Sam i bra form, då är det en bra 2vögs center i Shl.
Sam Skadade sig på försäsongen och missade en del av den, spelade sedan 9 matcher i serien innan han
skadade sig igen, kom tillbaka efter en längre tid och spelade 1 match innan han var tillbaka på skadelistan, man kan gnälla på att han statistiskt osv varit riktigt dålig men med årets skadehistorik så har han inte riktigt fått chansen att komma igång.
Känns som att det finns ett bra sparmaterial inför kvalet i honom om han inte fortsätter att vara skadad under våren.
Kommentera

JonathanF: Nu kanske man gjort om i ledningen men för några år sedan var det rätt tydligt att man inte hade några ambitioner att gå upp.
Man ville vara topplag i HA och var rätt nöjd där.
Man ville väl inte reta upp Looben antar jag. FBK behövde sitt farmarlag...
Kommentera

Karlskoga är ny serieledare i hockeyallsvenskan. Skulle vara sjukt kul om de gick upp istället för Björklöven eller Djurgården. Dock så skulle bottenstriden säsongen efter i SHL vara ganska medioker om de inte prickar rätt på nästan samtliga nyförvärv.
Kommentera

BobbyG: Han såg ju bra ut
Kommentera

Törna: Ja, visst var det så? Spelade senast 1995. Men inte hockey, utan Azerbadjanska varianten av Ryktet Går!
Kommentera

kulltorp: Extraknäcker som skyddsombud på Kaknästornet har jag hört iaf.
Kommentera

Gavelo: Var en snabb center från andraligan i Azerbadjan hörde jag. 77m åkare.
Kommentera

Modo4321: det vet jag inte. men han har bud från bland annat KHL.
Kommentera

Gavelo: Panikvärvning fick precis ett ansikte.
Kommentera

BobbyG: Så han kommer inte till Modo?
Kommentera

Gavelo: Snart blåser vi förbi TIK i tabellen som nu lånat av framtida TV-pengar igen för att betala elräkningen. Mike & Modano åker hem till SMÅLAND för tröstgroggar.
Kommentera

BobbyG: Aj fan, trodde jag var tidig på bollen så denna artikel kom ut nyss.
Men då är jag med!

Paník alltså, Skall detta vara ett försök att få igång Jasek kanske ?
Kommentera

Gavelo: avhandlades höromdagen, richard panik och han kommer antagligen inte hamna här
Kommentera

Gradin:

Något på gång!

Och enligt uppgifter till Hockeynews överväger han nu en värvning av tungt NHL-meriterad forward.
Kommentera

« · 2782138 · »