1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514934 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2794262 · » Till forumet

Sv: Silly season
Löven värvar Gerrad

Kul att vissa värvar!
Kommentera

Tarasov: Äsch då.

Mer brännvin åt folket!!
Kommentera

Gäsp:
Vore iofs bra om folk gjorde alt alkolås på mobil bil mm
Kommentera

puffe2: Jag föraktar inte groggen.
Kommentera

Gäsp: vad föraktar du inte? Du som föraktar politiksnack härinne?
Kommentera

Dwight: Ja det är för lite krigarinsats, acceptera att laget är kanske inte är de mest talangfulla men kriga för i h.lvete!
Kommentera

Matchen mot Malmö kommer bli otroligt viktig. Hoppas att Modo spelarna visar lite vilja. Det ser bra ut ibland, men dalarna blir för stora, som andraperioden idag, och då vinner man inga matcher.
Kommentera

Känns skönt att jag var i Karlstad idag. Såg inte en sekund av Modos match! 😊
Kommentera

Bad_Brett: Absolut kör bara kör. Utan dig på HS hade jag varit bra ensam om föraktet mot sossarna.
Kommentera

Gäsp: Känner att det här har potential att bli en meme. Där ser ni hur mycket krydda mina rants ger. Vad hade HS varit utan Bad Brett?
Kommentera

Gavelo: Ha inte för höga förväntningar då jag är från västernorrland. 🥰🥰🥰
Kommentera

Gäsp:
Normalt sätt tror jag alltid på seger till det är någon minut kvar, men när det blev 3-0 så pallade jag inte typiskt så gör man 2 då…. Jasek ökar sin produktion med 20%.
Kommentera

puffe2: Ja vi får nog stå bakom coacherna oavsett så det är bara att visa stöd även om man bara vill ge upp ibland.

Ja vi får hoppas på en center som kan få igång andra spelare, vore sinnesjukt viktigt att få igång Woods och Ranta tex, då blir det genast fler konstellationer som hotar.
Det vore nog dessutom riktigt viktig för det mentala.
Kommentera

Gavelo: Jag kräver löss!
Kommentera

Törna: Aah , 3 sorters, mjuk, smält och fläns!
Kommentera

Gavelo: Tro,Hopp...Då får du lägga till Kärlek.

Jag tror Karlin är mannen som leder Modo in i säker hamn igen.

Dock hoppas jag vi får in en center snart som kan få vissa sniper-lik att leva igen.

Kärleken till Modo består alltid och den innefattar Karlin såklart.

För att vara bibliska i dessa juletider. Kärleken(till MoDo) är störst och viktigast
Kommentera

Gavelo: Mums! Ingår ost?
Kommentera

Törna: Du får 5 brödrostar av 5 möjliga
Kommentera

Gavelo: Tror jag fattar.

- Jag tror att HV klarar sig från kval, men jag hoppas inte att dom gör det.
- Jag tror att Brynäs vinner guld, men jag hoppas inte att dom gör det.
- Jag tror Löven går upp, men jag hoppas inte att dom gör det.

Rätt spår?
Kommentera

Gäsp: Tro och hopp är inte samma sak,
-jag tror inte jag kommer klara teoriprovet men jag hoppas.
-Jag tror inte Modo undviker kval, men jag hoppas.
-Jag tror inte hinken hittar en stjärncenter, men jag hoppas.
Äru me ?🥰
Kommentera

Gavelo: Nä ? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kommentera

Törna: Fy så fint skrivet , har nog inte läst något så fint sen jag konfirmerade mig !!!!

Jag hänger på !!!

Vet att jag också bruka vara rätt negativ och frustrerad över hur allt är som, otroligt att min andra hälft står ut och har stått ut under alla dessa år !!!

Nä nu JÄKLAR VÄNDER VI PÅ SKITEN och bara tänker positivt !
Kanske smittar av sig ner på isen till grabbarna !

Så sa ju Widebro i en intervju.
Kommentera

Gäsp: Jag har samma självskadebeteende.
Kommentera

Gäsp: Som sagt, jag tror inte vi kommer undvika kval, men jag hoppas 😄
Make sense?
Kommentera

Törna: Jag är nog skadad då jag inte missar en match på tv och byter inte ens kanal även om det är 4-5 mål i baken plus att jag åker upp flertalet matcher hut vi än ligger till i tabell eller serie.
Kommentera

Gavelo: Jag har det bästa svaret!

Man kan ju undra om det finns några riktiga MoDoiter på detta forum när man går in här. Medgångssupportrar hela bunten! Jag kommer alltid älska mot kära MoDo i vått och torrt!!! Det är ju de behöver oss som mest! Nu vänder vi detta, kom igen nu!!! ÄLSKA MODO FÖR EVIGT!!! (Lägger till:)
Ingen jävel kan slita ut det här MoDohjärtat!
Kommentera

Gavelo: Då får han nog lära sig att trolla först.

Åh fan du har inte gett upp än? Tyder man dina inlägg har du aldrig haft några större förhoppningar på MoDo.
Kommentera

Gäsp: Voodoo och trolla med knäna kanske?!

Oddsen är såklart väldigt dåliga att det sker men man måste klamra fast hoppet på något tänker jag, är ju trots allt 25 matcher kvar.
Kommentera

Gavelo: varför skulle hinken helt plötsligt hitta en 1:a center? Observera att jag inte behöver lägga till en hånfullt smily.
Kommentera

Gäsp: Byter tråd här en sväng!

På lördag möter vi Malmö och då måste det bli 3p, tyvärr är Malmö bra för tillfället och det känns som en sådan match där Modo inte kommer vara påslagna. Igen.
Men, oavsett så behöver Modo hitta en 1:a Center och vi går ju mot tider där det kan komma lös något.
Vågar man hoppas att hinken skall göra sitt bästa nyförvärv och hitta en riktigt skicklig center som kommer in och leder laget, finns det något där ute öht?!

Hinken plockade ju Ranta från Colorados organisation och som i rätt omgivning är en toppspelare i Shl, kanske kanske kan han dra i rätt trådar igen för nästa spelare måste bli en fullträff, en homerun annars får vi nog acceptera att vi spelar kval och då som kraftig underdog.
Kommentera

Törna: Nja jag är rätt säker på att timrå inte ens når SM-Final. Minns jag inte helt fel har de med sin fantastiska klassiska hockey historia bara varit i en sm-final tidigare och det var på 70 talet.
Kommentera

Frontschwein: Toppa de med att Timrå tar guld. Fridens liljor. Vilken vår vi har att se fram emot!
Kommentera

Modoit i Umeå: För min del så tycker jag att Kempe ska lägga skriskorna på hyllan.
Kommentera

Modoit i Umeå:
Ja men träffat Wikegård idag
Kommentera

Tarasov: Mario Kempe spelar nu i Tappara, Finland. Hittills 9 matcher där.
Kommentera

Törna: dom får gärna ta in Tom Barasso om så krävs, bara inte löven går upp.

Nog jobbigt att dom dryga Brynäsfansen ligger över oss. Fatta mardrömmen om vi ryker och löven avancerar
Kommentera

Tarasov: Rautio kanske för att matcha åldersprofilen på målvakterna också.
Kommentera

Gavelo:
Mario Kempe DIF snart misstänkter jag
Kommentera

Blake: Möjligtvis om Modo tar en del av kostanden annars ser jag inte att någon i As har råd.
Kommentera

Gavelo: Nu är väl nr3 på listan det minsta problemet.

Jasek är väl ändå okej i BP så kanske han skulle kunna va i en tredjelina i typ Linköping eller Rögle. Fast han lär säkert hamna i Allsvenskan, varför inte Oskarshamn igen?
Kommentera

Depression:
Jag håller med, tycker förmågan framåt är stora skillnaden mot förra året men vi kanske får rätt på det.
Kommentera

Depression: Problemet blir ju att hitta en klubb som:
1. Vill ha Jasek efter denna skitsäsong
2. Ta över hans lön som är hög.
3. Hitta en ersättare som är bättre.

Men jo nog tror jag det flesta hade önskat att Jasek fick sig en ny klubb för i Modo har det inte fungerat allls.
Kommentera

Depression: Kom inte hit och försök lek smart med ditt snickesnack
Kommentera

Depression: Ja, exakt. Trots många insläppta mål och skakigt spel i egen zon är offensiven ännu sämre. Så vi behöver in med ett offensivt hot, om det ens finns något på marknaden som vi har råd med. Jasek är en floppvärvning, inte för sitt defensiva spel, sin skridskoåkning eller sin förmåga att driva puck utan för att han är iskall framför motståndarnas mål.
Kommentera

Känns som ni måste ha in något offensivt väl och hur länge behåller ni Jasek? Nollade i sex matcher och ett mål i fyra matcher, det blir tufft med så trubbig offensiv.
Kommentera

Rödluvan:

Test
Kommentera

hompa90: Det var ju i går och det var Niederbach.
Kommentera

Någon som såg teasern av MoDo på X tidigare idag strax före kl 12? Ett inlägg om en förlängning inom 5 minuter ifall någon repostade inlägget vilket ingen gjorde..

Gissningsvis Dansken eller Näsén?
Kommentera

Dundee: Ingen av dessa 4 skulle höja nivån eller konkurrensen i Modos trupp mer än möjligtvis i 3e och 4e kedjan och det är inte där vi har problem, sen är det knappast en sund konkurrenssituation heller när 2-3 spelare hela tiden måste sitta på bänken för att man har för många spelare i det 2 nedre kedjorna.

Ska Modo plocka in en center/forward så ska det inte vara någon mellancenter från Finland utan isåfall ska det vara en toppspelare för 1-2 kedjan , annars kan vi rulla vidare med det vi har.
Kommentera

Zource: Jobbigt dock att vara på plats vid 1-12 mot Färjestad. Korven var varm.
Kommentera

« · 2794262 · »