1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511349 inlägg · 4110 ämnen

Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6

« · 378777 Till forumet

Sv: Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Grattis Modo till segern igår. De s.k expeter som skyller modos tidigare kräftgång på Juuso kan inte mycket om hockey. Karln är ju underbart bra! Jag tror att ni tar 7:e platsen sen så får vi (brynäs) och luleå slåss om den sista sluspelsplasen...
Kommentera

Bragd-Birger: Hur roligt? En till som står på skadelistan eller?
Kommentera

Huge: Men det är bara tills Foppa kommer hem. Då blir det jättekuligt igen.
Kommentera

Bragd-Birger: Den taktiken höll även igår mot Brynäs. Det lönar sig som bekant inte alltid att spela hockey.... :-)
Kommentera

Bragd-Birger: ...+ en extra GUBBE ska det vara. Innan ngn påpekar det.
Kommentera

Hockey in the Old Kempis. Vad kan man förvänta sig? Det gamla vanliga, dvs ett lag som spelar hockey och ett som gnider hemåt med fem man när Timrå tar burskydd? Förmodligen.

Sen lär det väl gnällas på skador i vanlig ordning. Enströms har märkligt nog inte diskuterats så mycket, jag vet inte om ni har några åsikter om hur den situationen gick till? Jag var själv aldrig på matchen, men två modokompisar till mig, 'Scuba' Larsson och 'Piraten' Näslund, hävdar envist att det var det värsta överfallet dom sett sen Rodney King. Å det litar man ju på.
Timrå ställer väl upp med sina vanliga tre femmor + en extra. Förmodar att decimerade Modo ställer upp med något liknande, kanske en femma till då.

Matchen då, hur går den? Tja...det blir väl i vanlig ordning en tråkig, menlös historia som Timrå till sist tar hem. Om man nu icke tråkats ihjäl innan. Den taktiken höll ju mot Frölunda och jag antar att det var ett Aha-ögonblick större än frälsningen för Pirro.

Två tips: 1-4 eller 1-0. Gör Modo fler mål lär väl oddsetmaskinerna braka ihop.
Kommentera

Per HApps: >>>så jag tippar 1-6 till Timrå i morgon

Kul att du tippar Modoseger.
Kommentera

Lumber Jack:
Det är det värt så länge vi ligger före er i tabellen :)
Kommentera

Swordster: ...VILADE...
Kommentera

Lumber Jack: Ja men nu vilde tydligen alla backar ut rejält i går så...
Kommentera

Per HApps: Har ni hunnit laddat om då? Vanligtvis tar ni ju ut er fullständigt för att slå MoDo på gammalt klassiskt finskt landslagsmanér, för att de gånger när ni lyckas, klappa ihop matchen efter.
Kommentera

Björn VII:
Vi kan ju inte vara sämre än sist, så jag tippar 1-6 till Timrå i morgon.:)
Kommentera

Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Jaha, då var det alltså dags för årets sista länsderby och det vore väl bra synd att inte avsluta detta matchande, i grundserien, för säsongen med en trepoängare.

Ni kommer väl ihåg hur det gick förra gången med liknande trådtema? Om inte så kan jag väl påminna om att det som påbörjades i ystert gläfsande och besked om påplatsbesök av miiike&co slutade med uppgivna ylanden mot den höstmörka oktobernatten, och beskyllningar om bristande blixtlåsdisciplin.

Well, nu är vi här igen...det är helt enkelt dags att ställa saker till rätta ännu en gång, och det kan självklart inte bli fullbordat utan ett helt koppel ystra TIKar som, innan match, delger oss sina tankar om hur det hela ska gå.

Tråden är startad, och på torsdag kväll har MoDo lagt ytterligare tre poäng i slutspelspåsen. Så blire, eller vad säger ni vältaliga? Miiike? Birger? Dream Team?
Kommentera

« · 378777