1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507987 inlägg · 4106 ämnen

Sitt vackert! (Derbytråd #1)

« · 306107 Till forumet

Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
mike: Kan det vara "Månskensnatt över Ångermanälven"? :))
Kommentera

Jaja rådbjer, lugna ner oss lite nu. Själv så har jag en farsa som är född och uppvuxen i Nyland breddamä Ångermanälven och du själv bor farligt nära gränslandet mot det okända. Som tur är har jag en mor som är en äkta Hälsingska. Och själv så är jag en sån djupt och gravt inavlad Medelpading som man bara kan bli - PUUH ;)

Vill också inflika om att "Det spelar ingen roll hur dåligt vi spelar mot andra lag, bara vi slår Modo först!" Sedan Brynäs, Lulä, Leksand MIF, Link*ping, Frölunda, Färjestad, Sötälje, HV och Djurgårn med flammor. Men att just få läxa upp modo slår allt på fingrarna.

Jag avslutar förmiddagen med en liten tävling. I vilken film utspelar sig detta scenario?

Fyra affärsmän reser ut i vildmarken en helg för att paddla. Det hela börjar harmoniskt med vacker natur och egendomliga lokalinvånare men förvandlas efterhand till en mardröm. Ju längre ner på floden de kommer, desto obehagligare blir det och lokalbefolkningen byter snabbt skepnad när de ska hämnas ett mord som männen begår i självförsvar. Nu får de civiliserade männen panik och inser att detta äventyr inte kommer att sluta lyckligt för någon av dem....
Kommentera

Frisco: Jag ser så dåligt nuförtiden!
Den där Fyrkanten är det nåt märke för nåt handikappförbund? :))
Kommentera

Björn VII: Storebror är ju större än lillebror så denna matchen ska inte vara några problem alls.

[bild]www.sportforum.se/images/frisco/32.jpg[/bild] vs [bild]www.frisco.se/hs/sthock.jpg[/bild] 4-1
Kommentera

mike: Instämmer! Det spelar ingen roll hur dåligt vi spelar mot andra lag, bara vi slår Modo!

Hur är det den gamla slagdängan går? "Gör mig hel igen!" fast då i banjostuk! :)) Då mår man!
Kommentera

Björn VII: Nu börjar stämningen att piskas upp. Det här är faen i mig den viktigaste matchen att vinna på hela säsongen. Det är så här det ska kännas, nu minns jag igen. Inte ens världens största mobilkran kan längre få mig att tappa ansiktet inför uppgiften att försöka vinna reespeect på er egen gb.

Jag bara älskar banjomusik vid just såna här tillfällen ;)
Kommentera

Björn VII: Kissemissar jagar man upp i träd, men vedträn slickar o nafsar man bara på :))
Kommentera

mike:

Tror bestämt att jag redan hade förberett dig på temat för den här tråden så inte behöver du någon inleasad skylift för hakan. Kom igen nu och känn er välkomna att delta i segerfirandet på den här gästboken på torsdag kväll.

Låt er inte störas av den muntra banjomusiken bara...:-)
Kommentera

Björn VII: Mycket ska man behöva vältra sig i innan halva ansiktet ramlar ner i tangentbordet. Men ok, go for it för den här gången.

Ligg modo, ligg - ligg kvar efter tiken!
Kommentera

rådbjer:

Damnit, jag förstår inte hur de där kissemissarna gör för att få er att gå i spinn egentligen, komigen och låtsas att det är derby inför resten av Sverige iaf. ;-)
Kommentera

Björn VII: Vi kommer att sitta lika fint som små hundvalpar, dvs not!

Men ni vill säkert inte kamma hem er 5 raka förlust o allra minst mot oss!
Ni vinner med låt säga 13-0!
Kommentera

Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Jomenvisst mike ska du få dig en tråd att vältra dig i olika former av våndan, misstro och slutligen även konstaterad smärta, när säsongens första länsderby spelats.

Det tog några år att få den bångstyriga valpen rumsren, men i år så har slutligen TIKen tagit steget till mogen elitserieinstitution och vet sålunda därför även sin plats i elitseriens hierarki. Välkommen till en framtid av habil dans på slutspels- och kvalstreck. Det kan nog vara kul det med.

5-1 till storebror-and-always-storebror, sådeså!
Kommentera

« · 306107