1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507071 inlägg · 4104 ämnen

Sitt vackert! (Derbytråd #1)

« · 307564 · » Till forumet

Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Hawerchuk:

Måste gå snabbt också...:-)
Kommentera

Björn VII:

Du hade inget vackrare? =P
Kommentera

Hawerchuk:

Nu är det fanimig dags för en skylt!

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/werner200.jpg[/bild]
Kommentera

Jajjemään! 1-1, Wernblom! =)
Kommentera

Frisco: Fan! Nu har man blivit uttvingad på krogen av Westerlind igen, bara för att han inte vill vara ensam när han ser MoDo-Timrå!! Ni kan väl behålla honom däruppe nästa gång han dyker upp?
Kommentera

Frisco:

Ligger det inte väldigt nära till hands att det fjärde namnet i bannern här ovanför helt plötsligt blir: "Jansson"? Bara sådär huxflux...
Kommentera

Poffa: SNARRRRKKKK.......
Kommentera

scim:

Aldrig. Jag saknar inte Jansson, alltså saknas han inte av mig.
Kommentera

scim:

Jag håller på dig.
Kommentera

Hawerchuk:

Kättare!

7-2 (Timrå förlorar)
Kommentera

Poffa:

Klart man ska sakna en sådan virtuos och fältherre som Jansson! Herregud... Jag sätter min heder på att han kommer att ha den bästa +/- statistiken i Modos uppställning (på backsidan) efter säsongen är färdigspelad. =)

Eftersom nästan varje gång jag har tippad Modoseger härinne har dom förlorad så kör jag med ett negativt resultat den här ggn, 3-4. Timrå vinner.
Kommentera

Poffa:

Ta upp godtycklig ordbok, slå upp "saknas".
Erkänn att du har fel. ;)
Kommentera

knaskamilla:

Nu har du väl trots allt fel. Frågan var vilka som saknades, inte vilka som är borta. Om jag inte saknar Jansson i dagens uppställning (han är borta ur den) så måste väl det riktiga svaret på frågan vara att utelämna honom.

Jag saknar Enström, Haakana och eventuellt Salomonsson ur uppställningen idag.

Skadade eller borta är de tre ovan nämnda OCH Jansson.
Kommentera

scim, mike, Björn:

Frågan i NR22-fallet är snarare: vem är det? För den NR22 vi känner skulle aldrig få ihop ett sådär långt inlägg!
Kommentera

scim:

Härmed utredes frågan. Så här är fallet: poffa är en envis, dryg jävel när det kommer till Lars Jansson - därmed får man kallt räkna med att han svarar som han gjorde, vare sig det är rätt och riktigt eller inte. Rätt och riktigt ÄR det däremot inte. Det giltiga svaret skall alltså innehålla även Lars Jansson.
Kommentera

Björn VII: Jo man kommer väl ihåg själv hur man var när man var en 13-15 år gammal. Men på den tiden alltså när jag var ung och dum, numera är jag bara dum så hade man ingen cyberrymd att gömma sig bakom. Då fick man helt sonika ta striden öga mot öga, tand för tand eller en helt vanlig käftsmäll sedan var det bra. Och sedan var man ju också rätt så hormonstinn under en kort period som numera nästan helt har avtagit. Nästan så att man skulle behöva en godiskur för att komma på högvarv igen ;)

Simma lugnt för nu ska jag göra mig i ordning för avresa!
Kommentera

Oroa er inte är det den NR22 jag känner igen honom från Modohockeys forum, är det han kommer det snart visa sig.

Fyll kempis ikväll... ska bli lätt skojigaste matchen hittils...
Modo är framtid
Kommentera

mike:

Damnit, nu försvann han. Vi var nog alldeles för tillmötesgående och välkomnande, hockeyexperter av stora mått ska nog välkomnas med lite mer taggtråd och cyberpennfajtande innan de känner sig som hemma.
Kommentera

Björn VII: Jag säger bara NR 36 - styf i korken som man är dårå ;)
Kommentera

NR22:

En tes som jag är helt beredd att skriva upp mig under, vi har nog alla litegrann av NR 22 inom oss, det är bara ingen av oss andra som vågar greppa pennan/tangentbordet och göra en karikatyr av det hela.
Kommentera

NR22: Min pappa är mycket starkare än din i alla fall!
Kommentera

NR22:

Frågan är, blir du långvarig?
Kommentera

Jag måste erkänna att jag är en liten kille, en svag skit som inte har något som helst liv! Jag lägger ner mitt liv på att kunna så mycket om hockey som möjligt! jag är bäst o du en mes!
NR22 has entered sportsnack
Kommentera

Poffa: Jag saknar ingen i Modo! Det är min åsikt.
Sen vinner vi med 5-0. Det är min åsikt.
Det jag saknar är en bira .
Kommentera

Hej alla modo-losers: Ska bli kul att få komma upp och visa vem som bestämmer ikväll. Hoppas ju givetvis på att få träffa legender som ni under pauserna eller efter matchen ute på parkeringen där vi också kan göra upp en gång för alla. Jag nämner inga namn så är ingen glömd ;)

Må det sämsta laget förlora!
Kommentera

Poffa:

Definitionsfråga, knas eller valfri representant från Modo Hockey skulle varit här och rett ut frågan.
Kommentera

scim:

Nä, spelare som är skadade är borta. Saknade spelare är sådana som man hade velat se i dagens match men som inte kan vara med.
Kommentera

Poffa:

Spelare som ej kan spela pga skada eller sjukdom saknas, att anse att dessa är dåliga och deras tjänster därför ej saknas är däremot en åsikt.
Kommentera

scim:

Att Jansson = "ej saknad" är fakta. Att Jansson skulle vara bra och saknad är en åsikt.
Kommentera

Poffa:

Det var en faktafråga, inte en åsiktsfråga.
Kommentera

scim:

Nä, det gjorde jag inte. Frågan var vilka som saknades i MODO ikväll. Jansson är inte saknad.
Kommentera

scim: Nä då, det är så vanligt att han inte tyckte att han behövde nämna det :))
Kommentera

Poffa:

Haha! Du glömde Jansson! ;)
Kommentera

Swordster:

Haakana och Enström på backsidan och eventuellt Salomonsson bland forwards.
Kommentera

Vilka saknas i MoDo ikväll?
Kommentera

Dream Team:

Beror på vad du menar med rätt många år, men siffran som stod längst var 6300-6400 platser (beroende på hur snäll brandmyndigheten var) då med nästan 4000 ståplatser på båda kortsidorna och sisådär 2400 stolar på långsidorna.

Innan dess har det varit ståplatser även på långsidorna i varierande omfattning. Jag vet inte om det verkligen var proppfullt den gången, men officiellt publikrekord ska vara 9153 för en match mellan MoDo och AIK 1964. (eller för en match mellan Sverige-Kanada 1969, beror på källan).
Kommentera

rådbjer:

Nej då. Jag har spått i teblad...
Kommentera

Poffa: O du har knaprat svamp, märker jag! :))
Kommentera

rådbjer:

Ikväll lossnar det för MODO och det med besked. Wernblom gör två kassar, Svarten gör ett, Hasse J gör ett och hör och häpna Söderberg gör ett mål.

Timrå gör bara ett mål. Trolig målskytt är Lee Jinman.
Kommentera

Ser i Tå idag att Werner inte gjort nåt mål i år.
Men jag är inte den som är den, jag unnar verkligen att Werner får göra alla mål för Modo ikväll, bara vi gör ett mer! :))
Kommentera

Frisco: Aj då.. Kempehallen tog väl in nåt på 7 000 som mest för rätt många sen, eller? Man har dock krympt kostymen rätt rejält nu och är väl näst minst av elitseriearenorna tror jag.. (Stångebro i Linköping med 4 600 är minst)

Känns som behovet av en ny arena nog är rätt stort...
Kommentera

Dream Team: Ja det har väl blivit några färre platser. 237 nya sittplatser innebär nog att drygt 500 ståplatser försvunnit. Ca 300 färre är nog platsminskningen alltså. Det borde gå in ca 5200 pers nu.
z3 och godnatt.
Kommentera

Frisco:
Minskat antal platser i Kempis då, eller?
Kommentera

Dream Team: De har byggt ut lite i kanterna på stora ståplats.
Det gula strecket passerar rakt genom Lumber Jacks hårsvall.
[bild]www.frisco.se/hs/osikt.jpg[/bild]

z2
Kommentera

Frisco: Vart i hallen har man byggt till sittplatser då?
Kommentera

Dream Team: Fast även lite pga att Modo inte räknat att några alls ska stå på ståplats denna säsongen.
Kommentera

Dream Team: Det beror mest på att Lumber Jack skymmer sikten.
Kommentera

Frisco: Varför bygger man skymda platser på en ny del..?
Kommentera

Dream Team: Ingen verkar veta något om biljetter. Men det finns säkert skymda sittplatser kvar på den nybyggda delen.
Kommentera

Dream Team: ... mer undanskymd.... Så ska det vara=)
Kommentera

« · 307564 · »