1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507071 inlägg · 4104 ämnen

Skadeläget ljusnar för HV71

« · 1701583 · » Till forumet

Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Kul vinst för er, Grattis!!
Kommentera

Monno: Det var foten som jag trodde. Sjukt att tappa de två stora värvningarna denna säsong inom loppet av en vecka. Vad händer i morgon, slocknar solen?
Kommentera

Monno:

Ingen vila ingen ro, för Svartvadet.
Kommentera

Bad_Brett: Enligt allehanda kan hälsenan vara av på Byron! Det är den säsongen för han det isf.
Fy fan det vore inte bra...
Kommentera

J F K:

Det var ju precis som jag skrev tidigare. Om du jämför med incidenten då Påhlsson stängdes av i tre matcher, är detta definitivt någonting för Disciplinnämnden att kika på.

Nu kommer de såklart inte göra det eftersom det var en MoDo-spelare som skadade sig, men säg att Gulas hade råkat ut för samma sak, hade det säkerligen kunnat bli en avstängning av detta.
Kommentera

J F K: Minns när Pålsson åkte på den regeln. Då var den ny och det skulle stämmas i bäcken direkt. Men, håller med dig det ser misstänkt ut.
Många ljuspunkter ikväll, ska kanske inte dra för stora växlar på det hela, men:
Mål i PP
Höll nollan
Bra försvarsspel, med tanke på uppsättningen
Ingen utvisning(tror jag)
Fortfarande 100% i BP (tror jag också)
5 mål framåt
Har äntligen fått en kille som vågar att ta skiten framför mål
25 skott på mål
Alla jobbade och försökte
Spelade som ett lag

Fyll på listan

Jag gör säkert som Huras, sover gott i natt
Kommentera

hellge: vette fasen om det intebkunnat vara slewfooting på Hv-killen där. Han träffar ju bara ritchie på vaden/knät bakifrån och det ledde till skada. Inte meningen, men ändå.
Kommentera

Brynäsgubbe: Tack, men skicka för f.. inte hit erat troll bara. Nu när vi spelade bra och vann så håller han sig borta, tack o lov.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Nu var det faktiskt bibelbälte mot bibelbälte. Fast rätt bibelbälte vann i varje fall
Kommentera

Grattis till segern. Finns inget bättre än att se bibelbältet få stortorsk!
Kommentera

Dexter :

Viktigast nu är att det gick ok med Byron. Blir jävligt tungt ifall det var allvarligt så han blir borta i någon månad.
Kommentera

Gusse:

Det låter mycket bra. Oskar är en äkta Modoit med Modo som moderklubb.

Vad tycker du. Ska Torp få komma in i laget nu?
Kommentera

Sven Tuta: FBK på bortaplan en lördagseftermiddag är helt klart inte att leka med. Särskilt när de då tillåts hugga och slå för fulla muggar. ;)

Grymt härlig seger. Detta resultat såg nog ingen komma. Skönt för Adam och försvaret att få hålla nollan. Och vi gjorde mål i PP. Sweet!
Kommentera

hellge: Kul att Öberg fick göra ett också, hoppas han får fortsatt förtroende och fortsätter spela som idag.
Kommentera

Vi är fortfarande hundraprocentiga i boxplay. Inte en enda jäva puck i en man mindre. Cool
Kommentera

hellge: Oskar Hedman spelade nästan 30 minuter och gör sin bästa match på evigheter. Han växte verkligen med ansvaret.
Kommentera

mr_brasco:

Det låter bra. Själv såg jag inte matchen...
Kommentera

Sven Tuta:

Poäng på Lördag vore en härlig bonus. Men det man hoppas mest på är att spelet fortsätter att se bättre ut.

Äreft ju svårt att säga efter denna matchen att det har vänt, för ska sanningen fram så var HV riktigt jävla dåliga idag och inte någon rejäl värdemätare.
Kommentera

mr_brasco: Hela backlinjen gjorde ett mkt bra jobb. Med denna orutin som finns där bak så var det briljant. Men, i nästa match sätts de på ett riktigt prov, bävar inför lördagen. För historiskt sett så är Färjestad en mardrömsmotståndare. Förhoppningsvis så ger denna seger ett grymt självförtroende.
Kommentera

mr_brasco: Verkligen, tom när han snubblade på pucken i egen zon så verkade han lugn och löste situationen. Spelade enkelt, sarg ut när det var besvärligt. Gillar!
Kommentera

Sven Tuta: Ullman var riktigt bra, såg nästan minst stressad ut tillsammans med DP.
Kommentera

hellge: Snacka om att bli förvånad ikväll. Jag hade väntat mig att Önerud skulle hänga dit 2-3 mål också detta.....

Även om vi inte spenderade så mycket tid i försvarszonen tycker jag att backarna gjorde en riktigt bra match med fina uppspel.
Kommentera

ivandrago: försvaret får utan tvekan fem surströmmingar i betyg😷
Kommentera

Sawchuk:
Ingen saknar Torp.....
Kommentera

Bad_Brett:

Såg inte själv intervjun. Klippte bara in det som stod på SHL.se. Det låter i alla fall bra. Vi får hoppas att experimentet är över
Kommentera

Sawchuk: På lördag kommer det garanterat att bli tuffare. Då får vi se om förbättringarna verkligen fungerar.
Kommentera

Bad_Brett: Tyckte det såg ut som foten, hoppas bara inte det är allt för illa.
Kommentera

Nieminen: Ja, en fantastisk vräkning, men lite tur att få dit klubban på pucken.

Skönt för Reideborn, men för hela laget också.
Kommentera

Sawchuk:

Tror inte korsbandet är av, utan gissar uttänjt ledband. Gissar på en månads frånvaro.

Härlig seger!
Kommentera

Sawchuk: Hur många saknade Torp ikväll?

Han klarar aldrig att spela såhär...
Kommentera

J F K: Vilken brytning Skröder :)
Kommentera

modomille:
Såg inte bra ut för Ritchie, vi behöver verkligen inte den skadan nu.

Överbelastande zonförsvaret är jättetydligt nu, tyvärr har dom blivit lite väl passiva och stationära. Väldigt viktigt att vara på tå och inte hamna på hälarna.

Då vi får stopp i spelet ute vid sargen så överbelastar vi till och med med tre precis som Skellefteå brukar göra.
Kommentera

NuMo:

jahapp.. Då får vi nog få kommun att sälja en gatstump och köpa en ny center!
Kommentera

NuMo:

Slewfooting?
Kommentera

Silly: Såg konstigt ut. Ungefär som hv-killen sparkade undan benen på ritchie samtidigt som han tacklade. Tror det var knät tyvärr.
Kommentera

tjern:

Byron har vridit knät. Såg inte bra ut.
Kommentera

tjern: fan Ritchie kanske skadad
Kommentera

tjern:

NEEEEEJ inte en skada på Byron nu
Kommentera

Sven Tuta: Gillar att DP reste sig upp direkt, inget simmande här.
Aj då.
Kommentera

J F K: är vi fortfarande 100% i BP
Kommentera

tjern: Handicap
Kommentera

Sven Tuta:

Ullman`s pöjken gör det riktigt bra!
Kommentera

Sven Tuta: Tackla egen målvakt också?
Kommentera

J F K: Nu jobbar vi för Reideborns nolla
Kommentera

Sawchuk: Nu skulle jag tagit time out. Klart tveksamt spel och man är på tok för avvaktande.
Kommentera

Bad_Brett:

Nu har det varit några sekvenser där det varit väldigt tydligt att dom bytt system till överbelastande zonförsvar.
Kommentera

hellge:

Indirekt säger han att de har ändrat taktik i försvarspelet när han pratar om att de inte jagar "en och en" längre.

Det jag gillar allra mest är att avsluten är kliniska. Får vi in två riktigt bra backar och fortsätter spela såhär, kanske det inte blir så tokigt trots allt.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:

Gött för självförtroendet att dom här killarna får göra lite mål nu.

Det är illa när Dennis är lagets målkung i ett SHL lag :-)
Kommentera

Sawchuk: Fine. Om du säger att de har upphört med Huras sociala experiment så är jag glad :)
Kommentera

J F K: Skröder säger att dom inte bytt försvarsspel. Förmodligen säger han bara det för att inte såga sina tränare. Alla ser att det inte är samma spel.
Kommentera

« · 1701583 · »