1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507136 inlägg · 4104 ämnen

Skälläftä - Modo 20Dec

« · 955827 Till forumet

Sv: Skälläftä - Modo 20Dec
På något sätt kan man bara små lé åt alla backskador... De vill som aldrig ta slut me dom!
Kommentera

Wayne Gresky: Jaha han har börjat praktisera "kossastyle" ja de är de senaste inom modern hockey har jag hört
Kommentera

Berka: Kor?
Kommentera

Frisco: Asså hur i H_VETE tänker harald när han mublerar sina formationer på detta sätt??!
Kommentera

Frisco: Varför finns inte LYSSNAR PÅ RADIO med nere till höger som statusalternativ?
Kommentera

Cyklob: Sätt Svarten i målet och Krizan på backen.
Kommentera

Salle: Ikväll vinner vi med 4-3. Nu är det dags att vakna till liv.
Kommentera

Salle: Jisses, det här kan aldrig sluta väl. Endast Viklund kan rädda oss ikväll!
Kommentera

Salle: Offensivt. Beware Skälleftä!
Kommentera

spud: AJAJAJ.  Hasse J borta så Svarten spelar back.

18. ÖBERG, Peter29. MOLINDER, Andreas26. PETROVICKY, Ronald 
 4th Line   

19. TOLSA, Jari20. STEEN, Oscar9. WERNBLOM, Magnus 
 3rd Line39. SVARTVADET, Per2. WESTIN, Jens 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas22. YETMAN, Patrick 
 2nd Line23. TRIBUNCOVS, Atvars34. WARGH, Tommy 

13. JONASÉN, Marcus79. WARG, Fredrik15. SALOMONSSON, Andreas 
 1st Line35. HEDIN, Pierre8. HEDMAN, Oscar 

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
  1. SVEDBERG, Niklas  
Kommentera

spud: Äh en huvuddomare gör ju inte domartrio.
Kommentera

spud: Tyvärr är det så där med dina inlägg. En snabb blick, sedan är de bortglömda.
Kommentera

Salle:
Winnerborg blåser imorn, får hoppas att han inte kittlar sig själv i midjan efter att sundström snackat.
spud @ lönndom Igår kl. 22:05
Kommentera

Salle:

Jag läste fel först, och saknade Huselius, Tallinder & Lilja bland namnen...
Kommentera

Frisco: Dagens trekvart.

Marcus Vinnerborg
Anders Ahlström, Anders Johansson
Kommentera

Gid de: Ha ha. V M i sär skrivning.
Kommentera

Poffa:

Aha, du är på ret humör i dag?
Hoppas bara MoDo kan vinna streck matchen i kväll, annars kan slut spelet var i fara...
Kommentera

NordaBoy: Domarna har bara ett huvud, men det finns fem linjer.
Kommentera

NordaBoy:

Bara i den matchen denna omgång. Efter jul blir det ett antal matcher till, som en länk tidigare visade...
Kommentera

spud: Ska det inte vara 2 huvud domare och 2 linje eller så va det bara i Karlstad
Kommentera

Bad Brett:

Server Error
The server encountered an internal error and was unable to complete your request.
Application server is busy. Either there are too many concurrent requests or the server still is starting up.
Kommentera

Salle: okej
Kommentera

spud: Det stod nåt nånstans om en knäskada. Fast inget mer om allvarlighet och ev frånvarotid.
Kommentera

MorganaLefaey: Är det någon som vet något om zackes frånvaro?
Kommentera

Salle: Winnerborg blåser imorn, får hoppas att han inte kittlar sig själv i midjan efter att sundström snackat.
Kommentera

Bad_Brett: NHL-klubbarna är ju inte dummare än att dom vill ha dom nära. Då kan mna ju enkelt plocka upp dom för att se hur dom funkar i laget.

Sen är det nog en "uppfostringsfråga" många gånger. I MoDo tex har spelarna kunnat fråga lagkamrater om livet där borta. Detta gör att dom är förberedda även mentalt. Men jag tror kanske inte att Strålman lika lätt kunnat fråga nån om hur det fungerar där borta.
Att sedan många sticker över på tok för tidigt är en annan femma.

Det kunde man ju redan se på Macke tex. Han stack över och fick några hundår innan han slog igenom. Medans Foppa "mognade till sig" ännu en säsong.

Det där med Liv kan jag nog hålla med om. Han har dessutom alltid få varit stjärnan och aldrig behövt "slåss" för sin existens i HV.
Kommentera

Salle:

Jag vet precis vad du menar. Samtidigt jobbar ju Martin Sedin som kommentator, där hans jobb är att vara objektiv. Hur går det ihop? Är det okej om han kritiserar Harald under en webradiosändning, men inte i MoDo-TV?

Hasse Andersson var ju tidigare journalist i Aftonbladet och enda anledningen till att han slutade där var att Aftonbladet tvingade honom att välja. Var det då okej för honom att kritisera tränaren i Aftonbladet, men inte i krönikor på modohockey.se?

Vad de inte tar upp i sin diskussion om "rätta virket" är att AHL framstår som väldigt skrämmande för många. När NHL-klubbarna sedan säger "Vi vill satsa på dig redan i år" och sedan skickar dem direkt till AHL, så kan jag förstå frustrationen. Då är det ju bättre om de gör som med Kopitar, att de låter spelaren stanna i elitserien tills han är redo att ta en helt ordinarie plats. Det är ju skillnad med till exempel Stefan Liv, där det var givet att han aldrig skulle platsa från början.
Kommentera

MorganaLefaey:

Det känns som fel tråd, men det var inte jag som började:
"Driftstörningar

Dagens driftstopp på modohockey.se orsakades av ett fel i en DNS/IP-adress. Felet åtgärdades omgående men det tog en stund för ändringarna att slå igenom på Internet, vilket orsakade ett stopp på ca en timme. Vi beklagar detta."
Kommentera

Bad_Brett: Nu är du lite naiv.

Det heter ju faktiskt MoDoTV och båda två är avlönade av klubben. Dom kan ju inte och kommer ju tyvärr aldrig att kritisera och spekulera om de kontroversiella sakerna runt klubben.
Fast visst vore det önskvärt men nån slags åsikt om det du nämner.

Det är väl sonika upp till oss utomstående att föra såna diskussioner. :-)

Det jag tyckte var bra var bla snacket om "rätta virket".
Kommentera

Salle:

Jag vet inte om jag håller med riktigt. Det känns som att de bara säger det uppenbara. Det vore mycket roligare om de kunde diskutera vilka förändringar som kan göras, hur länge det ska finnas förtroende för Harald, om Warg verkligen har varit den förstärkning vi hade hoppats på och vilka nyförvärv som kan tänkas dyka upp efter jul. Jag tycker det börjar påminna skrämmande mycket om Kebs hörna i GD.
Kommentera

knaskamilla: Faktiskt ett av de bättre MTV-inslagen.

Ganska mycket vettiga ord och åsikter från både Martin och Hasse.
Kommentera

Salle:

Ja, verkligen. Jag firade genom att öppna IE och kolla på senaste avsnittet av MTV.
Kommentera

knaskamilla: Inte nog med att jag kommer in så känns sidan snabbare än på länge. Visst är det skönt att vara priviligerad.
Kommentera

FORza mod..o! eee nä! Bristen på finurligt spel å skriskoåkning har helt klart fått mig att tappa lusten
Kommentera

MorganaLefaey:

Skojaru eller? Får du inte komma in? Hoho!
Kommentera

MorganaLefaey:
Och nu får man inte ens det felet längre....

Directory Listing Denied

This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Något stort på G kanske eller så har de helt enkelt bara insett att sidan skall matcha nivån på lagets spel?
Kommentera

Bad_Brett: Nej vi får bara sådana här fina saker.

Felet
Kommentera

Nikki:

Vi kanske har gjort en trade med Leksand, spännade. Undrar om vi får Selänne också!
Kommentera

MorganaLefaey:

Spännande med den här nya spelaren ROBERT Petrovicky som får spela i tredjekedjan, undrar var Ronald tog vägen bara...
Kommentera

Skälläftä - Modo 20Dec

Då är det dags med en ny trådstart igen. Tycker att vi framöver enbart låter de som skapat matchtrådar där vi vunnit göra nya sådana ämnen.

Inför match:
www.modohockey.se/match_infor.cfm?MatchID=692

Blir alltså samma formationer som förra matchen. Vet inte om jag kan finna så otroligt mycket gott från LHC-matchen förutom tekningarna och första 40 sekundrarna i varje period.
Dags för skärpning pojkar. 2-4 tror jag det blir med en liten outsider på 1-9. :)

Kommentera

« · 955827