1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Skellefteå - MODO, 2007-02-22

« · 838598 Till forumet

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa och Frisco:

Jag har Sture Andersson nummer 3 från tidigt 70-tal och Janne Nymans nummer 6 från samma årtionde. Skulle de kunna funka?

Shinza: Jag röstar för den röda, den röda kommer att bryta trenden. Jag skickar med några virtuella stämband så att du kan hålla ställningarna.
Kommentera

shinzawai: Nya tröjor är överskattat. Äkta matchtröjor från 2002-2003 och 2003-2004 är däremot helt okej.
Kommentera

shinzawai: Kom bara ihåg att ha täckjacka och dubbla underställ under matchtröjan.
Kommentera

Poffa: Men, men, men, min röda är ju finare och nyare och årets och renare och obesegrad. Den vita är ju fjolårets! Jag har haft den vita två gånger tidigare i Knarkarkvart Arena, kanske är dags för ett trendbyte både i spelkvalitet och matchtröja?
Kommentera

shinzawai: Alltid vit matchtröja på bortaplan. Och alltid äkta matchtröja. Och ska det vara riktigt riktigt, då ska det vara en gammal backlegend på tröjan, eller hur Paddan och Frisco?

Röd #44 och vit #7.
Kommentera

Hawerchuk: Jag är apförkyld och kan knappt prata men jag ska klä mig i matchtröja och visa min kärlek med handflatorna.

Kvällens dilemma; hemmatröjan som syns mer i sin klassiska rödhet eller bortastället då vi faktist spelar.. borta?
Kommentera

shinzawai: Bra jobbat. Fixa vinst.
Kommentera

hellge: Det ska mycket till för att jag ska missa en match inom 12-13 mils radie. I'm there baby! (Dock ej ståplats)
Kommentera

shinzawai:

Ska du dit?
Kommentera

Kvällens blindstyren:

HD Christer Lärking, Solna
LM Jan Sandström, Luleå
LM Anders Johansson, Skellefteå

Med tanke på hur "bra" Lärking var sist så är det bäst att ta med sig halstabletter.
Kommentera

shinzawai:

Många snackar om hur alla målen som Wernblom gör i powerplay. Jag är rätt säker på att en starkt bidragande orsak till Werners alla mål är just Antos. Han kanske in bidrar alla gånger med direkta passningar. Men jag utser honom gärna till en av seriens absolut bästa på att transportera in pucken i zon vid just powerplay. Speciellt skicklig har han blivit i och med de nya reglerna.

Av med hatten för Anders och: - Lycka till!
Kommentera

Antos förlänger med SAIK, två nya år.
Kommentera

yaqop: Själv tror jag att småskavankerna är Viklund, Andersson och Hedin. Kan möjligen också inkludera Hella som en småskavank, eller är han en stor skavank?
Kommentera

Skellefteå - MODO, 2007-02-22
"MODO Hockey har en del småskavanker"
Undra vad det är för småskavanker det talas om. Pierres feber räknas väl knappast som en sådan.

Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh
38 Adam Andersson

Forwards:
10 Per-Åge Skröder
12 Justin Morrison
17 Kristian Kuusela
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson
20 Oscar Steen
23 Zdenek Blatny
24 Niklas Sundström
28 Miloslav Horava
29 Andreas Molinder
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme

Kommentar
Klar seger till sist och sju mål hemma mot Frölunda gjorde ändå inte MODO-coachen Harald Lückner riktigt nöjd.
- Vi gjorde alldeles på tok för många individuella misstag vid klar ledning i framförallt tredje perioden. I det läget skulle vi ha spelat mera på resultatet.

Lückner erkänner att man ibland i hans roll kanske fokuserer för mycket på misstagen.
- Det blir lätt så eftersom vi har en spelplan och inte följer den. Det som var bra var förstås annars att vi gör sju mål och att Niklas Sundströms comeback i förstakedjan blev så lyckosam.
Så många individuella misstag, finner du någon speciell anledning?
- Ska så vara ren överambition att många just hemma vill briljera och spela för snyggt och hela tiden spela för flera mål. Lite av stundens inlevelse handlar det om också.

Nu väntar Skellefteå, ytterligare ett krigarlag i elitserien, borta.
- Nu möter vi igen ett lag som har väldigt mycket att spela för. Men jag tycker det är dags för oss att vinna två matcher i rad nu, det har vi inte gjort på nyåret. Dessutom är det också på tiden vi vinner en bortamatch. Vi har pratat igenom det här noga och nu hoppas jag vi kan omvandla teori till praktik.
Ytterst jämna, men definitivt inte välspelade matcher i Skellefteå tidigare i vinter.
- Stundtals rena ping ponghockeyn. Jag är rädd för att det blir något liknande den här gången. Tidigare har vi i Skellefteå inte spelat som vi behöver, hoppas vi kan göra det nu. Vi har våra mål och måste fokusera hårt på dessa.
MODO Hockey har en del småskavanker och laget mot Skellefteå nominerar man inte förrän efter värmningen hemmavid matchdagen.
- Backen Pierre Hedin som insjuknade senast blir knappast att räkna med. Han var inte med på träningen efter matchen mot Frölunda.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Andreas Salomonsson (axel) långtidsskadad, borta säsongen ut. Pierre Hedin sjuk.

Noterbart 2: 1-2 (förlust i förlängningen) och 2-2 har matcherna borta mot Skellefteå i vinter slutat.

Noterbart 3: Matchen Skellefteå- MODO Hockey sänds direkt i PPV.
Kommentera

« · 838598