1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506594 inlägg · 4103 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30

1314330 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
El Maco: När en tallriksblåsning blir en nyhet, då vet man att man bor i rätt del av världen.
Kommentera

El Maco: Jaså, den där Johan Plate har varit i farten igen och försökt lura på folk gamla konkurslager från Saucer & Co
Kommentera

El Maco: Sen kan man säga att händelserna under rubriken "Blåjus" i ÖA inte liknar ett avsnitt i The Wire direkt...
Kommentera

Berka: Kul att det gick bra för grabbarna i förlikningen. Synd bara att Svartvadet ska råka illa ut igen.
Kommentera

Poffa: Vet inte om Frölunda är sådär besvikna över Schubert i laget eller för den delen tycker att han var dålig.

Det handlar inte riktigt om det däremot så blev situationen ohållbar när man betalar väldigt mycket pengar för honom och han hamnar i en sådan situation som det blev med spelare som Skrbek och Bäckman som man valt att satsa på.

Jag själv hade gärna sett honom kvar och istället skeppat iväg herr Jag-tycker-om-att-åka-upp-i-mitten-och dribbla-tre-man Viklund istället för den stora Tysken.

Kommentera

Jag undrar om det inte är läge att ge ett korttidskontrakt till Christoph Schubert. Hans spelstil var väl inte vad vi letade efter, men sedan Tollefsen gick sönder så känns det akut med en stabil defensiv back, snarare än en offensivt duktig back.

Dessutom var han inte så dålig i Frölunda som klubben ville få det till.

Kommentera

Lumber Jack: De har ju haft en rättsprocess som väl precis avslutats, Susse var väl rädd över att behöva punga ut med pengar ;)
Kommentera

Lumber Jack: Jag har tänkt på samma sak, vist att mza var spelaren som skapade ytor åt susse och skröder på ett nästan fantastiskt sätt och därav kom många poäng från alla 3, men susse har sett rent av bedrövlig ut, inte kanske slagit massa felpass eller varit dålig i man-man spelet men han har ju heller inte fått något kreativt uträttat heller.
Skröder förefaller lika dan förutom att han rätt ofta slår indianare bakom ryggen på sig själv lite nu och då.
Kommentera

spud: Hmm.. är det Fredrik Svensson till AIK dom menar?:) Vilken j*vla bomb isf.
Kommentera

spud: De har Zlatan till Timrå som målvakt. Vet inte om det var den du väntade på?
Kommentera

Nån som köpt AB och läst om deras bomb?
Kommentera

Efter Susses fullständiga changering under hösten, han är i stort sett poänglös de senaste 15 matcherna, måste man ställa sig frågan om han inte är skadad/sjuk på något sätt. Han är loj och kraftlös istället för tjurig och le i käften gentemot motståndarna. Han gnäller inte ens på domarna längre. Det finns ingen gnista alls.  Jag får samma vibbar som när Svartvadet gick ner sig i spelkvalitet och det visade sig att han hade någon form av tarmsjukdom. Eller är Susse bara less och vill spela av säsongen för att sedan bli hockeypensionär?

Nått är det som inte stämmer.

Kommentera

Berka:

"Man blir ju så frustrerad, det står bara buffrar i rutan.. de enda man vill är att lyssna, men nä.... =)"

Vad är det för fel på Sportradion då??

Skaffa en vettig mp3-spelare med radio så slipper du sådana där fadäser fler gånger, du kan till och med lyssna på jobbet kan jag tro... ;-)

Kommentera

Tollefsen Långtidsskadad,
"Challe Berglund är dock inställd på att norrmannen blir borta länge.
– Tre månader, sa Berglund direkt på presskonferensen. Det är antagligen en fraktur, eller en så kallad "gaffelsprängning".

Schubert, någon?
Kommentera

Mano: Jo, den satt bra. Hoppas idioten fick punktering i oplogade och belysta marker på vägen hem.
Kommentera

MorganaLefaey:
Det är tyvärr en sorgligt tunn trupp ännu en gång med gamla sega, dyra stofiler. Nu blir det att lyfta in gamle Tribuncovs, 5p på 3 matcher i Lettiska ligan...
Kommentera

Lumber Jack: Även om det är ju ren katastrofom OKT är borta så länge så är det humor att höra någon på läktaren vrålade till vår skadade hjälte "Han spelar säkert nästa byte, sluta filma!" och någon annan direkt responera "Men håll käften idiot!"
Kommentera

Nikki Nine: Usch och fy om det skulle stämma...
Då måste Freddan hitta (förutom en målspruta och en offensiv back) en ny stabil back som kan spela mot motståndarnas första kedja.
Vi har varit otroligt förskonade med skador denna säsong men när det väl kommer på en nyckelspelare så är det riktigt tungt. :(
Kommentera

Nikki Nine: Ja då kan man väl säga att de behöver få in 4 spelare lite raskt då.
Blir besviken om det slutar med 2 spelare fastän man ligger på kvalplats och bästa backen i laget gått sönder.
Kommentera

Paddan: Om man räknar med förlust i vår 25e match så skiljer det 6p mellan 5e platsen och kvalserie efter halva serien. Måste vara någon form av nytt rekord.
Kommentera

Tre månader på Tollefsen tror Challe.
Kommentera

Lumber Jack: Tror att Therese Gustafsson har lite problem att skilja på orden vinst och förlust...

"Serietvåan Skellefteå har imponerat stort så här långt på säsongen.

Men på tisdagen kom andra raka segern – mot jumbon Modo, på hemmaplan.

– Det här var ingen höjdare, säger Skellefteås Christian Söderström till Canal Plus."

Kommentera

Frisco: Skön Kempisstämning uppe i Schtaan idag. Buande och visselorkaner riktade mot domarna, men i övrigt ganska tyst.
Kommentera

Wayne Gresky:

Freddan hoppas på att få napp inom dagarna. Deja vu?
Kommentera

Wayne Gresky: Ogillar verkligen när Freddan säger sådär. Han borde ju veta vid detta laget att det kan gå lite hur som helst och att han inte ska säga att något blir klart de närmsta dagarna.
Kommentera

Poffa: Tror det var han med skruvdragaren.
Kommentera

Frisco: Åh faan, vem hade sandat?
Kommentera

Frisco: Vi satt och skrattade för fullt när repriserna kom.
Blir snyggare för varje gång man ser målet
Kommentera

Paddan: Hemsidan bjuder på lite uppdateringar.

Freddan: Hoppas på napp endera dagen...
modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=5402&rows=5

Andreas Johansson: Det här var killarna värda!
modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=5401&rows=5
Kommentera

Poffa: Här har du förklaringen

Kommentera

Undrar förresten hur länge Madsen och Ritchie övat på den där kombinationen där Madsen låtsas falla, dyker mellan benen på försvarande spelare för att sedan kliva upp, motta pass på klubbladet och sätta dit den.

Kommentera

Frisco: "Det felpasset signifisserar hela matchen"
Kommentera

Paddan: Hahaha =) de lär ju visas på nätet senare i afton =)
Kommentera

Berka: Jahapp, då fick man se MoDos två första mål i varje fall, men SVT tyckte tydligen att det var onödigt att visa de två sista...
Kommentera

Berka:

Jag tror att denna seger var väldigt nyttig. Man lyckades vinna mot ett topplag som dominerade stora delar av matchen, men vek inte ner sig trots att den viktigaste spelaren blev skadad och man lyckades vinna trots att man tappade ledningen i tredje perioden.

Samtidigt kan man ju inte låta bli att undra hur mycket poäng Byron skulle göra med en värdig lekkamrat, till exempel Zuccarello.
Kommentera

Icing-Ove: Vi är ytterst nära att åka på en kryssmatch eller värre igen, vi gör 2 av 4 i öppen kasse.
Vi är ruskigt ineffektiva och vårat PP är rekordartat dåligt, ska vi ha en chans på slutspel så måste väldigt många höja sin nivå med 2-3 snäpp eller att vi värvar några bra spelare, kanske måste vi göra båda?!
Modo får slita som djur för varje mål så varje match blir oerhört jobbiga, hur blir det om vi får skador som vi varit helt skonade ifrån och måste gå på ännu färre folk?

In med 2-3 nya spelare nu freddan!
Kommentera

Poffa:

Släpp pucken, åk tunnel på backen, gör dig klar att raka in pucken från slottet i en 2 mot 1.

Hockeypoesi! :-)
Kommentera

Fy faaan, vilken seger. Så oerhört, sanslöst, makalöst, obeskrivligt, underbart viktig seger. Madsens fint på 1-2 är årets dragning och Tarkki är grym idag. Det tackar jag för, min hundring ser genast säkrare ut.

Sedan får man ju hoppas att OKT inte är allvarligt skadad. Den enda killen som INTE får bli skadad, som det känns.

Kommentera

Bad_Brett:
Med i matchen? Jag kräver lite mer av det här dyra gänget. MoDo hänger jävligt löst denna säsong....
Kommentera

bisterfinnen: Jag jobbar annars fram till halv10 varje dag fram till jul så det blir nog inga fler webbsändningar ändå ;)
Man blir ju så frustrerad, det står bara buffrar i rutan.. de enda man vill är att lyssna, men nä.... =)
Kommentera

Berka:

Lugn och fin. Vi vann ju. Du är bannad från livesändningar tills vidare :-)
Kommentera

bisterfinnen:

Detta var säsongens klart viktigaste seger. Lyckas vi ta tre poäng mot Södertälje på torsdag, vilket inte borde vara omöjligt, så är vi med i matchen igen. Det är inte alls omöjligt att MoDo ligger på slutspelsplats på torsdag kväll.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ice Cube...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag hatar detta HORinternet TELE2 skit....
Jag ska tända eld på detta förbannade skitbolag, jag är så hellvetes less på all skit man får.
Kärringjäveln har okuperat tv:n så man fick ta bärbara och koppla upp sig på webbradion, men NÄ, då sluta internetet ladda med 5 min kvar så den förmodad största spänningen på hela matchen missade man.

Gött med 3 poäng iaf.
Kommentera

bisterfinnen: En del av släkten kommer från Göteborg, så allting är i sin ordning.
Kommentera

spud:

Förresten. Är Arne utsläppt från torken idag?
Kommentera

1314330 · »