1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520119 inlägg · 4122 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30

spud: Som min bror sa, Sundström Skröder är dåliga tillsammans men ännu sämre var för sig...

Sedan begriper jag inte varför alla MoDo-backar envisas med att skjuta på närmaste Saikare så fort de har powerplay. Märklig taktik.

Rytter: Hoppas Modo håller emot längre än de ryggradslösa.

Gustafsson: Cecilia Hager sa det under en intervju med Arne Ankan.

spud: Var hittar du den informationen?

OK straff, något i underkant.

Bad_Brett: Hehe, de började samarbetet denna säsong och vi har klarat oss ganska bra denna säsong tycker jag.

Nikki Nine:

Om MoDo samarbetar med dina lärare så tycker jag att du borde byta skola; Jag kan inte minnas när en MoDo-spelare senast fick en korrekt diagnos.

spud:

Oj då bara 10 sek in på tredje kvitterar SSK till 2-2.

9 Matcher för Ekman, 5 på läktarn 4 böter.

Nikki Nine:

39-6 i skott till Djurgården nu. HV 71 leder med 2-1.

Angående Tollefsen:

Är det ett sidoledoband som är trasigt kan vi räkna med 5-8 veckor bortfall, i alla fall. Är det en fotledsdistortion kan det gå lite hur som helst, men om man tar hand om det på rätt sätt (och eftersom Modo samarbetar med mina lärare så förutsätter jag det :-)) så räcker det med en vecka. Är det däremot någon fraktur i foten så tittar vi också på ett antal veckors bortfall, minst 3 veckor.

Säkert saker ni redan vet, men tänkte slänga in det ändå.

John K: Vi förtjänar faktiskt lite tur efter de senaste matcherna men visst blir det svårt att hålla detta om vi fortsätter såhär.

Hoppas, hoppas, hoppas att Tollefsen bara har fått en smäll/tänjt ut något ledband. Inte kul om något är av. Kusligt likt MacNevin - gav inte ens 2 min.

Nikki Nine: Tur är bara förnamnet, superröta faktiskt. Det ser darrigt ut, verkligen.

Nikki Nine:

Men vad gör Sundström?! Han har ju rena promenadvägen in i slottet, men väljer istället att dribbla på fläcken i tre sekunder och glömmer sedan att ta med sig pucken.

Powerplay är ju hysteriskt dåligt.

Nikki Nine: Ja vi har verkligen flyt, inget studsar med SkAIK. Denna match får vi inte torska, vi kan inte slösa bort så här mkt tur.

Hahaha, vad tur vi har.

Bad_Brett:

Inte utan att man än en gång förundras hur tankegångarna måste ha gått då man kickade Cook utan ett enda nyförvärv i sikte.

Man må ha varit hur nära man velat men att kicka en ordinarie back utan att i princip ha bläck på ett nytt kontrakt är ju korpserie...

Ledband och fotled kan vara 6 månader utan vår Norske gutt.

Bad_Brett: Nä, nu måste Freddan hitta en back omedelbart.

Ledband+fotled för Tollefsen.

qwertas:

Ja, då är det förmodligen godnatt. Jag skulle inte vilja vara i Freddans kläder just nu.

Bad_Brett:

Känns inte bra med Tollefssen

Vad skönt att vi sparkade Cook och inte har någon ersättare nu när Tollefsen inte lär spela på ett antal veckor. Det där benet såg inte särskilt skönt ut.

Bad_Brett: Detta ser inte så bra ut med Tolle. Säkert ett knä som flög med tanke på hur benet vek sig. Usch!

vänster ben på Tolle fick en jävla konstig vinkel, lite Mcnevin över det där.

Borde ha varit 2 min för boarding, hoppas verkligen att det gick bra för Tollefsen.

Gustafsson:

Jag tycker det ser ut som att de är helt slutkörda. Jag undrar hur det är med konditionen egentligen... De åker omkring raka i ryggen och stöder sig på klubberna, det som Wikegård skulle ha kallat för "sugrörshockey".

Vi får väl hoppas på Byström, en av få som har lite fart under rören.

Gustafsson: Kan inte motståndarna få lite smisk istället för att de ska behöva sitta i utv båset vid regelöverträdelse?

Nikki Nine: PP-spelet har verkligen gått i totalt baklås.

Vårat PP måste tillhöra ett av världens uslaste.

qwertas: Känns som man inte vill ha speciellt många fler sådana där minuter

qwertas: Fan va det sådär jag lät i fredags

spud: Kommentatorn låter ju som han smällt i sig fyra valium och sköljt ner dom med en halvflaska brännvin.

MorganaLefaey: Nu har vi börjat med dump and chase tekningar också.

spud: Otroligt fint pp.

Ankan berättade just om Salos övergång mellan Timrå och Frölunda.

MorganaLefaey:

Jag vet. Men jag kunde inte hålla mig. :)

Bad_Brett: Jo och sen va man en aning dryg också. La ju till det om kostcirkeln för att förtydliga det.

MorganaLefaey:

Nu antar jag att du snackar cirkulära tvärsnitt som är någonting helt annat. Det ska till bra många lager silvertejp för att uppnå samma böjmotstånd som en plexiglasskiva.

Redigerad kommentar

Sawchuk: Ja den var riktigt jävla klantig, är det något man vet att Challe sagt inför dagens match så är det att inte bjuda AIK på något jävla PP. Illa.

Var nog länge sen jag såg en så dålig period av SkAIK, inget stämmer för dem, de åker inte skridskor osv..

Vi ska absolut passa oss för att bjuda dem på nåt så de får nåt att bygga vidare på.

Men som Sawchuk så ska vi fortsätta att fiska puckar i mitten, svarten har väl brutit ett par uppspelsförsök.

Nikki Nine:

Tomma Starköl

Nikki Nine:

Djävulskt onödig utvisning, vilken härdsmälta av Danielsson

Hur lång tid tror ni det tar innan kommentatorn fattar att inte Dahlberg står?

spud:

Skellefteå söker väldigt ofta uppspel från sina backar innåt mitten på banan på forwards som bågar från sarg och in i mitten och detta är rätt ovanligt, normalt spelar man brett på forwards som bågar ut med en speglande center.

Om Modo klarar att läsa detta kan man få extremt farliga spelvändningar.

Nikki Nine:

Sedär...

bisterfinnen: Ja mythbusters lyckades ju göra en stålram till segelbåt med bara silvertejp. Man kan laga allt och göra allt med silvertejp. Lovar nästan att den innehåller alla delar av kostcikeln om man skulle äta den också

Har Challe snappat upp Mats Lindgrens gamla frisyr?

Hållberg borde enligt lex Dimi få sparken imorn.

bisterfinnen: 16 får jag det till. 2 målvakter, 10 utespelare och 4 funktionärer.

8 på plan?

Bad_Brett: Tror knappast att det behövs någon hållfasthetslära, lite vanligt sunt bonnförnuft borde räcka.

Hoppas Modo kan hålla kvar sitt fina spel från inledningen.

Bad_Brett:

Nu var det ju faktiskt universalprodukten silvertejp det handlade om!!

Sawchuk:

Vilka amatörer, det är ju så att man blir mörkrädd. Man undrar om funktionärerna har läst någon hållfasthetslära överhuvudtaget som tror att det är en smart idé att sätta lite isoleringstejp över hålet. En kraftig tackling där och -BANG-.

« · 1313855 · »