1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507761 inlägg · 4105 ämnen

Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00

« · 1729033 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - MoDo, MoDo - Skellefteå Tis 23 å tors 25/2 19:00
Tarasov: för fem år sedan hade jag verkligen hållit med. Nu har jag tyvärr en del med dem att göra i jobbet. De får fbk-supporters att verka ödmjuka. FBK och Brynäs har ändå vunnit SM rätt många gånger...
Kommentera

Dundee: Vi vek bara ner oss,det händer.Jag oroar mig inte det minsta för kvalet.Skulle nästan vilja möta AIK skulle bli en roligt matchserie :)
Kommentera

J F K:
Känner ganska många Saikare....tycker de är generellt ganska ödmjuka. FBK:are är värst....

Å andra sidan är det statistiska jämförelsematerialet begränsat.
Kommentera

hk: Och att man inte visar någonting alls. Som sagt - den här förlusten var väl säsongens mest väntade, men sättet man förlorar på är inte vackert. Motiveras man att åka 22 mil för en match? Knappast alltså...
Kommentera

hk: Det har jag också skrivit om längre ner. Försvarsinsatsen är bedrövlig. Och inte blir det bättre när vi inte kan göra något framåt heller.
Kommentera

Monno: Jo, det var solklart med handen. Ingen mening att protestera nu, men det skulle givetvis inte godkänts.
Kommentera

Dundee: Sak samma att vi släpper in 5 mål mot Skellefteå det kan man räkna med, oroande att vi är så jäkla kassa framåt.
Kommentera

Skellefteå AIK - MODO Hockey 5-0
Kommentera

Monno: Dom behöver ju inte ens försöka...
Men var det inte på handen? Aja skit samma. Lite roligt första mål för den grabben iaf.
Kommentera

Monno: Tyvärr symbolerar kommentatorn numera alla från Skellefteå. Ifrån att ha varit ödmjuka är de numera norrlands överlägset drygaste och vidrigaste medborgare.

Snyggt att slå in pucken med handen och ändå få mål.
Kommentera

J F K: Självklart är det en blandning. Vi tappar och då ökar Skellefteå lite. Jag är inte dum. Men det är det här jag menar med ett kval det kommer ej hålla om vi håller på slappna av under matcherna mot ett allsvenskt lag heller. Det måste spelas i 60 minuter.
Kommentera

J F K: Olofsson har väl varit bland dom bättre denna match. Men bytet han gjorde i PP ska han fan bli bänkad för. Glider så sakta så han sabbar uppspelet...
Kommentera

J F K: Vi faller på egna misstag. Först Petterssons felpass och sedan Nohas idiotutvisning, det var väl efter det som raset kom.
Kommentera

Dundee: Det var Modo som gick ned sig. Det är inte så att Skellefteå gasar så mycket som du tror, utan vi som går ned oss. Så mycket kan de inte gasa extra.
Kommentera

J F K: Modo är ju någon sorts demonstration i momentum just nu. Så fort vi haft tryck ett litet tag kan vi bygga på det i flera byten. Och så fort det är något som går emot kan Skellefteå göra vad dom vill i vilken zon dom vill.
Kommentera

J F K: Det är så det ser ut så är det. Så, kanske vi skulle spela jämt mot ÖSK.
I jämförelse med SAIK så ser det så ut.
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja, tycker du att Modo ser ut som ett division tre-lag? Vi skulle förlora stort mot ÖSK menar du eller är det som vanligt att du överdriver kopiöst? Det blir ett löjets skimmer över dina kommentarer då de fullständigt saknar verklighetsförankring.
Kommentera

J F K: Det är den här kommentatorn och han i Göteborg som jag inte heller klarar av. Dom är sådana fanatiker av sina lag så det är sjukt. Måste ju finnas mer neutrala att sätta in kan man ju tycka.
Kommentera

J F K: Kolla om du inte har en funktion på TV dosan där du sänka ljudet ;)
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja det är tyvärr flera divisioner mellan dessa lag om Skellefteå gasar på lite då hänger vi ej med. Men det som gör mig brydd är hur alla tror att kvalet ska gå så lätt? Jag kan tycka jag med över 7 matcher ska vi kunna vinna men det är långt ifrån säkert att vi klarar av det med det här laget tyvärr. Men dom får gärna bevisa mig om hur fel jag tror.
Kommentera

Dundee: Det skulle göra mig fantastiskt glad om idioten som kommenterar höll käften ett tag. Att plocka ordföranden i Skellefteås fanclub gör det inte roligt att lyssna på
Kommentera

Dundee: När man ser denna match , känns det som det skiljer tre divisioner mellan lagen. Vi startade hyggligt men låg under med 3-0?
Sen är det sådan klasskillnad att det är löjligt pinsamt
Kommentera

Robin Ztorken L: Spelar ingen roll vilket lag vi bjuder på mål. Vi kan ju ej göra mål framåt. Håller vi på att bjuda så här är i ett kval spelar det ingen roll om man mött asplöven. Det är tillräckligt med press, då får man verkligen inte bjuda på något.
Kommentera

J F K: Jag står fast vid att jag tror inte kvalet kommer bli roligt. Speciellt eftersom vi alltid gör plattmatcher mot sämre lag undantag Skellefteå.
Kommentera

Webmaster: Det funkar inte att bjuda SAIk på tre mål i en match.
Hur faan kan professionella idrottsutövare slarva så?
Kommentera

J F K: egentligen är det den enda realistiska anledningen att vi kan förlora ett kval. Spelare för spelare samt hur vi presterar när vi är som vi kan skulle vi leka med AIK, men jag är rädd att vi agerar som när vi mött rögle och Malmö. vi spelar extremt krampaktigt och med en rädsla för att förlora är oerhört mycket större än viljan att vinna.
Kommentera

Sven Tuta: Självförtroendet. Hade Skellefteå släppt in mål hade de reagerat helt annorlunda, men det blir en känsla av "inte igen". Laget är riktigt ok nu, men de har ett katastrofalt kollektivt självförtroende. Det smyger in en otäck känsla, en slags rädsla.
Kommentera

Monno: Märkligt hur man kan gå ned sig från en period till en annan.
Kommentera

Monno: man tappar tron på att kunna vinna. Även om man verkligen inte vill ge upp så är man mentalt inte med.
Kommentera

Robin Ztorken L: AJ snackade om att SAIK var sega men denna period var vi inte nära att matcha dom i fart på rören.
Har vi pucken under kontroll hinner typ 3st Skellefteå spelare åka förbi och försöka ta pucken innan vi gör något vettigt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Bra för modo att domaren har sympati och låter bli att blåsa för alla regelbrott under skelleftes press iallafall

För att sedan blåsa när Skellefteå gör en bagatell👍

Mål nu så kanske det blir poäng ändå för er
Kommentera

Dundee: Stundtals känns det som om SAIK gör lite som dom vlll och då ser vi ut som ett juniorlag.
Andra perren är katastrofal illa...
Kommentera

S-vikaren: Det gör han säkert bra spelare ska ju ha mer tid för att komma till sitt rätta. Men tycker han slarvar på tok för mycket nu och min tanke var kanske den hårda matchningen. Men jag kan ju vara ute och cykla med :)
Kommentera

S-vikaren: Det är väl en jäkla vila mellan seriespelet och kvalspelet?
Han får vila då.

Blir ju inte lättare att möta Skellefteå när dom kommer undan med småhakningar å grejer.
Kommentera

Monno: Vi får se det positivt vi har ej släppt in något mer mål i alla fall :).
Kommentera

Dundee: Han mår bara bra av att spela. Långt kvar till kvalspel.
Kommentera

S-vikaren: Han orkar säkert men han är inte mer en människa han med. Är väl onödigt köra slit på dom få kapabla backar man har innan kvalet börjar eller?
Kommentera

Dundee: AJ ser bara möjligheter, härligt att höra
Kommentera

Dundee: Klart han orkar spela 30 minuter per match.
Kommentera

Sven Tuta: Tycker man bör dra ner på istiden på welch nu sista matcherna. Han spelar kopiöst mycket och det är såklart han blir slö av det. Men han får ju spela mycket pga den backbesättning vi har. Men vila karln lite nu innan dom viktiga matcherna börjar.
Kommentera

Sawchuk: Heart of hockey när det är som bäst!
Kommentera

Sawchuk:

Ja man skulle ha hållit käft!

Man det är väl detta som är skillnad mellan toppen och botten. SAIK har inga stora svackor i perioden medan när vi faller så blir det riktigt djupt, sedan är ett topplag experter på att utnyttja och maximera det som bjuds, ta SAIK:s 1-0 som exempel, det är ett läge som dom, utnyttjar men vi säkert skulle bommat.

Hur som helst så gör vi en bra period i 19:30, bara se till att nollställa och inte tappa konceptet nu. Även om poängen är borta idag så gäller det att komma upp med en bra prestation i resterande del.
Kommentera

Sawchuk:
Skellefteå gör mål på samtliga chanser!
Tacka Emil Pettersson för 1:a målet!
Tacka Welch för jordens onödigaste utvisning!
Tacka Pettersson-Grundström- possler kedjan för ett strålande facit i defensiven ikväll! 2 baklängesmål
Kommentera

jämtland: Ja allså vi gör ju en helt ok match fram till utvisningen. Sedan är vi tillbaka till Larry Huras försvarsspel. Det får inte gå så lätt, nu är ju matchen över. För jag har mycket svårt att se vi ska göra 4 mål och Skellefteå inget. Men men bara trimma spelet sista 6 matcherna nu. Dom viktiga matcherna kommer sedan.
Kommentera

jämtland: 2-0 var vi ju helt utspelade på. Fick ju aldrig låna pucken. Sen hakar Torp upp Reideborn i kragen. Än om det kanske inte spelade någon roll.
3-0 är ju bara tragiskt. Welch kör någon offensiv rejd när defensiv mästarna Possler Grundström och Pettersson är inne...
Kommentera

Sawchuk: Fina ledaregenskaper Noha har. Varenda jäkla match tar han idiotutvisningar. Två sista målen är hans. Han börjar komma i Torpklass.
Kommentera

« · 1729033 · »