1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

« · 1001616 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
shinzawai: Jag vet inte om jag håller med dig riktigt om att vi tar dom på alla poster utöver Finnarna och Tenkrat. Tycker Timrå har ett bredare lag och känns på något sätt jämnare sett över 4a kedjor änn vad vi gjort denna säsong. Men men vi får väll se :)
Kommentera

shinzawai: Själv minns jag från mitt första och enda besök i Sundbyberg det fina klientelet som satt och häckade på Spiltan, tror jag det hette.
Kommentera

Cyklob: Jag fruktar finnarna och Tenkrat. Resten nitar vi på varje post. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på, ångestbenet eller dethärvinnervilättbenet.
Kommentera

För övrigt bör jag meddela att oraklet försökte kalla mig för alkis eller värre med sin till synes vänliga hänvisning till Modo-samling på Greens eller det andra stället. Om ngn fick för sig att dra dit, tänk om. :)
Kommentera

Jaha det blev Timrå tillsist som valet föll på. Fördel om man ska tänka ekonomiskt nackdel om man ska tänka sportsligt. Timrå är i mina ögon ett mycket bättre hockey lag än vad Frölunda är. Men men det blir säkert bra matcher det är 2 lag som brukar bjuda på bra underhållning.
Kommentera

oraklet: Ofan? Gå inte dit hungrig. Sist jag var där och glodde på hockey fick vi vänta i över en timme på maten, och sen lyckades kocken i stressen skära av sig ett finger, eller vad det nu var. Dessutom piskade LHC oss duktigt i den matchen vill jag minnas.

Dagen efter beställde jag comhems digitaltv, så jag kommer att se matcherna hemma med några andra Modoiter.
Kommentera

shinzawai: För övrigt så har jag bokat upp alla bord på Olearys i sumpan. Ägarna hälsade att MoDo håller till på Greens eller nere i karaokepuben vid tunnelbanan.
Kommentera

Wayne Gresky: hmm... *garvar*
Det finns något som heter förberedelse till "allmänfarlig ödeläggelse"
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe, ser framför mig hur desperata Timråsupportrar springer runt från hus till hus och letar efter betong-baggar :-D
Kommentera

Wayne Gresky: Bjud ner Lules fans så är det bara en sotfläck kvar av "arenan" några timmar senare.
Kommentera

oraklet: Finns det någon djuraffär här i länet där man kan inhandla termiter?
Kommentera

Wayne Gresky: I samma veva så hade för övrigt Harald ett besked att ge angående Skröder, se länken.
Kommentera

Modoante: Jodå, redan 12 minuter över 12 idag.
Kommentera

shinzawai: Bom, det var ju en Stockholmare. Nära men ingen cigarr.
Kommentera

shinzawai: du får ju komma fram och pressentera dig på tisdag!!
Kommentera

shinzawai: Handlar det om politik?
Kommentera

Poffa: Och du har ju inte förklarat varför timrå är ett bättre val än Frölunda.
Kommentera

Wayne Gresky: Hihi.
Kommentera

Poffa: Frölunda är helt enkelt bättre än Timrå på hemmaplan.
Kommentera

Modoante: Hur ska du ha det, för ett litet tag sedan var det ju ingen större skillnad mellan Timrå och Frölunda.
Kommentera

shinzawai: Fantastiskt nog har Harald redan hunnit hem för att samspråka om kvartsfinalvalet med vår lagkapten. Foppaflyget rules!
Kommentera

shinzawai: På 9:an alltså
Kommentera

Poffa: Frölunda är ett lag vars nyckelspelare är på nedgång likaså hela frölunda.Timrå är ett lag som är på uppgång dom är starkare än förra säsongen.Vilket är tveksamt om man kan säga om oss.
Kommentera

shinzawai: DIF - LHC
Kommentera

Någon som lyckats luska ut vilken kanal tisdagsmatchen visas på? 9:an visar, men de har inte lagt ut vilken match ännu. C+ visar HV-SAIK. På torsdag kör de MODO-TIK på C+.
Kommentera

Modoante: Att när man gör det här valet så måste man titta på helheten.
Kommentera

Poffa:

Vi får väl se vad Anrell tippar, eller?
Kommentera

Salle: Hmm, nu har tv konstanta feltippare tippat olika, MODO (Wikegård) och Timrå (Ros). Hur ska detta sluta? The neverending slutspelsserie?
Kommentera

Poffa: Vad är det för självklarheter jag blundar för?
Kommentera

Salle: Werners rumpa är stor och hårig. Hur svårt ska det vara att motstå den?
Kommentera

Poffa: Inte för att jag brukar lägga stor vikt vad Ros och de andra "experterna" säger... Men detta var lite kul åtminstone.

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2015054.ab]Timrås nyckel till framgång: Johan Backlund. Måste orka stå emot Wernbloms rumpa i powerplay. [/url]
Kommentera

knaskamilla: Tack för infon.
Kommentera

Ser att någon av Timrås målvakter redan har börjat träna inför sommaruppehållet.

Ser ut att vara betydligt bättre vid pålen än mellan stolparna
Kommentera

Modoante: Trams. Du har hoppats på Frölunda, för att slippa sätta Västernorrlands-bucklan på spel. Och för det väljer du att blunda för självklarheter.
Kommentera

Poffa: Men timrå har ju revansch att utkräva av oss bara det gör ju dom till en så mycket svårare än frölunda.
Kommentera

Poffa: Haha. Det tog inte lång tid det här som förstod skulle inledas så fort lottningen var avklarad. I och för sig hade jag på känn att det skulle bli de kvartsfinaler det blev.
Kommentera

oraklet: Vi har bara ett friskhetsläge. Se länken till höger.
Kommentera

Poffa: Hur är skadeläget i Modo ?
Kommentera

tobbe_d: Ja, pröva hela tråden så kanske du märker att jag förespråkar ett möte med Timrå.
Kommentera

Modoante: Ja, till syvende och sist så är det det. Mitt VIP-kort bidrar till deras resor. Det hela handlar dock om att tänka längre än näsan räcker. Timrå eller Frölunda, lika tufft. Du sa det själv. Ska man då kasta bort 600 000, bara sådär?

tobbe_d: Läs om, läs rätt.
Kommentera

knaskamilla: ja självklart dom kommer ju från timrå! dom gör ju inget annat!
Kommentera

tobbe_d:

Tycker du att det känns som att de av shinzawai uppräknade är sådana som går in för att ge kritik här på HS? Hm.
Kommentera

Modoante: nä men han är rädd för att möta timrå
Kommentera

Same old, same old. Känns blasé. Vilka möter vi i semi?
Kommentera

Poffa: Värst vad du hänger upp dig på resekostnaderna är det du som betalar modos bortaresor eller.
Kommentera

Modoante: Och det har vi inte mot Frölunda, menar du? Lägg dessutom till att en resa till Gbg är ungefär 200 000 dyrare än en resa till Timrå. Säg tre resor, alltså 600 000.

Som sagt, ett ganska enkelt val.
Kommentera

Poffa: Frölunda och timrå är ganska jämna enligt mig.Skillnaden är ju att timrå har ju allt att vinna emot oss och vi har allt att förlora.
Kommentera

RTS: Tack för sammanställningen. Kan du komplettera med en utförlig skadesituation också?

Skilsmässa? Äsch, du har ju fått träning på att torska nu, borde gå lättare i år, slutspelsrutin kallas det tror jag. ;)
Kommentera

Modoante: Äre hotell och resturang ante ???
Kommentera

« · 1001616 · »