1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match I

« · 1002283 Till forumet

Slaget om Västernorrland 2008 match I

Timrå - MODO Hockey
E. On Arena
2008-03-11 kl 19.30

Nu är vi framme vid säsongens höjdpunkt, slutspelet, igen. Och precis som i fjol vår blir det MODO Hockey mot Timrå IK. Matchserien som i fjol döptes till "Slaget om Västernorrland" och blev ytterst dramatiskt. Det hela gick till sju matcher och MODO Hockey avgjorde inte förrän in i förlängningen i den sjunde matchen.
- Ingenting talar för att det inte blir lika jämnt i år, säger MODO:s coach Harald Lückner. Det är två ytterst jämna lag som möts.

Funderingarna när ni valde Timrå före Frölunda?
- Det handlade om jämbördigt motstånd, men det var väl ungefär som i fjol. Timrå ligger väldigt bra till resmässigt, det är överlägset helt enkelt. Sedan var kvartsfinalfesten i fjol helt fantastiskt för hela länet, det vill vi bjuda på igen.

MODO Hockey nu jämfört med i fjol vid samma läge?
- Klart bättre. Vi har spetsat till truppen där vi behövde det. Warg, Wernblom och Hållberg är inga dåliga förvärv och vi har ett power play som är näst bäst i hela serien. När vi gick in i slutspelet i fjol var just PP det sämsta i hela serien.

Sista träningen inför slutspelet?
- Det såg riktigt piggt och bra ut. Men det här är någonting som alla spelare längtar efter, lite av julafton för vuxna män.

Har MODO någon nytta av matchserien mot Timrå i fjol?
- Det är historia, men att vi gick hela vägen och till sist vann guld kan vi ha nytta av. De som var med har självkänsla över det och vet vad som krävs.

Noterbart

Noterbart 1: Mattias Timander har fått sitt specialskydd. Spelar inte kvartsfinal ett. Tommy Wargh borta säsongen ut.

Noterbart 2: Kanadensiske forwarden Patrick Yetman tränade med laget i går. Matchdagen för första kvartsfinalen är det exakt tre veckor på dagen sedan Yetman blev skadad just borta mot Timrå.

Noterbart 3: Mötena MODO Hockey - Timrå IK i vinter med MODO:s siffror först: 1-4, 1-0 (Swedbank Arena) 1-2, 6-3,3-2 (Eon Arena)

Noterbart 4: Andreas Salomonsson är MODOs bäste poängplockare i år mot Timrå med 4 poäng (2+2)

MODO Hockey mot Timrå i kvartsfinal 1:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski
60 Karol Krizan

Backar:
2 Jens Westin
5 Hans Jonsson
7 Per Hållberg
8 Oscar Hedman
23 Atvars Tribuncovs
35 Pierre Hedin
41 Victor Hedman

Forwards:
9 Magnus Wernblom
10 Per-Åge Skröder
13 Marcus Jonasén
15 Andreas Salomonsson
16 Tobias Forsberg
18 Peter Öberg
19 Jari Tolsa
20 Oscar Steen
22 Patrick Yetman
24 Niklas Sundström
29 Andreas Molinder
39 Per Svartvadet
79 Fredrik Warg

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Jag har lite bekymmer inför matchen imorgon: är det replica, Burberry och piké eller bar överkropp som gäller? Vad har de för klädkod där nere?
Kommentera

knaskamilla:

Jag skulle tro att det är tvångströja, ångest och prozac som gäller som vanligt.
Kommentera

Salle: De är ju ett på papperet kanonlag vi har, sen skulle vi få in timmy oxå så blir de riktigt bra
Kommentera

knaskamilla:
Visste inte att sugrören hade råd med annat än baröverkropp..
Kommentera

TIKbiff:

Kallar du mig tjock?!
Kommentera

knaskamilla:
slagsmål, bilda ring ;-)
Kommentera

TIKbiff: 40 spänn på knasen ;)
Kommentera

Såg ni Svarten på Hockeykväll? Kaptenernas kapten.
Kommentera

Poffa: Va, är det hockeykväll nu? Nä, då ser jag nog hellre klart på Dexter på C+
Kommentera

Poffa: Ja, det var fint det där han sa om att alla alltid ska må bra i hans närhet (ungefär, ej citerat), fast Kari Eloranta lär inte vilja ha honom som kapten i nåt lag.
Jag väntade bara på att han skulle säga att nästa uppgift efter att ha fört Modo till SM-guld blir att frälsa världen och skapa fred på jorden.
Kommentera

mikenomad: Det är ju Foppas uppgift efter att han tagit sitt SM-guld!
Kommentera

Poffa: Skall man kika på er eller [url=goalwire.com/webbradio/default.aspx?date=20080311]lyssna[/url] på detta imorgon
Kommentera

65selander: Är det scouting inför nästa säsong? ;-)
Kommentera

Salle: Man vet aldrig... 10 matcher i helvetet.

Tippar på 3-4 och två matcstraff imogon. Ett vardera
Kommentera

Ni som kan stava kan säkert rätta till det med tippex på skärmen.
Kommentera

65selander: Han har verkligen kommit upp sig den där Lundmark.
Kommentera

Hawerchuk: Han var på VIK matchen ikväll också och kommenterade för någon kanal.
Kommentera

65selander: SR
Kommentera

Frisco: Kvällens nivåregulatorer:

SJÖBERG, Patrik Stefan Holm
Linus Thörnblad

(TAKULA, Leo
LARSSON, Robert)
Kommentera

AM: Varför ska vi alltid få de värsta lallarna? Och på borta plan i dessutom...suck!
Kommentera

Wayne Gresky: bortaplan heter det...blev lite fel i editeringen där.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi slipper ju den största fasan av dem alla - Thomas Andersson. Klang och jubel, åtminstone innan match...
Kommentera

Dream Team: Kul att vi kan vara överens om något iaf.

Tomas Ros avslöjar förresten något som avslöjades för månader sen:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2024260.ab
Kommentera

Wayne Gresky: Är det match idag?
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken looser han är...
Kommentera

För er som inte visste det, så kan man se matchen via nätet ikväll, for free!
Kommentera

Kommer ni fylla en buss ikväll? ser lite glest ut på den fronten va?
Kommentera

Wayne Gresky: Vad jag förstår så kommer han att ta över efter Harald. Inte har väl jag fel där.
Kommentera

El Aka Ali: Då kan man säga att det blir rätt person på rätt plats.
Kommentera

El Aka Ali: Åfan, ska Tomas Ros ta över som tränare i MoDo. Jäklar, då blir vi överlägsna nästa år med all den kunskap han besitter.
Kommentera

Paddan: Han är bara för bra för er. Näe det blir nog Freddan som håller i pipan när det går åt pipan för er
Kommentera

Jaha då var det bara ca 4 timmar kvar till nedsläpp, känns oerhört kul för länet att vi har 2 så duktig lag som tar sig till slutspel. Dock tycker jag det är synd att en av oss måste lämna redan i kvarten skulle helst sett båda lagen i en final.
Kommentera

Cyklob: Jag nitar hellre FBK i en final. Eller semi. Jag slår hellre ut Timrå i kvartsfinal och håller dem kort.
Kommentera

Cyklob: "Dock tycker jag det är synd att en av oss måste lämna redan i kvarten skulle helst sett båda lagen i en final"

Spelar ju ingen roll. Nu får vi ju festen och kvartsfinalen ser vi väl, precis som i fjol, som den egentliga finalen, speciellt om vi förlorar.
Kommentera

Jag tror att det blir 4 - 4 i matcher.
Kommentera

källan: Hållberg har flunsan.....tungt. Men Krizan verkar va ok iaf.
Kommentera

Viskarn: Och ingen Yetman heller. Jävla skit! Jag som hade en så bra känsla inför matchen.

Hållberg, Timander och Yetman borta. Hur ska detta sluta?
Kommentera

shinzawai: Bara att det inte är något allvarligt med Hållberg nu som Modo försöker mörka ner. Men det kunde ju sett betydligt bättre ut inför ikväll. Nu spelar väll både Westin och Hedman från start gissar jag på.
Kommentera

shinzawai: Jag gissar på ett okänt antal raderade inlägg innehållande referenser till homosexualitet, kromosomförändringar, stränginstrument och andra former av begåvade skriverier. Hur det går i matchen har jag dock ingen aning om.
Kommentera

Cyklob: Halva Sverige verkar förkylt, är inte så förvånande. Han lär inte spela på torsdag heller, den där jävla förkylningen som går nu är seg.
Kommentera

Paddan: Vad ska man säga! Skador sjukdommar å elände! Ska de ta slut eller
kommer vi vinna sm-guldet med 75%av ordinarie trupp på sjukan?!
Kommentera

Imponerande att det i en annan bok här på HS snackas om filmande Modoiter när de i sitt eget lag för endast nåt år sen hade en mustachprydd yngling från Njurunda som låg ner mer än han stod upp på banan. Ledtråd -Han har aldrig spelat en all-starmatch i NHL.
Kommentera

Berka: De kommer nog tillbaka, ingen har väl nåt fel på Hjärtat, vad jag vet? MoDo - Du Är Vårt Hjärtelag!! Jan Freijs Allsångskör & Orkester.

(Realplayer)
Kommentera

zigge: Nämen zigge!!! Va fiiiint ;)
Kommentera

shinzawai: Nä har han åkt på den rejäla influensan som går så är spel på torsdag helt uteslutet. Låg själv förra veckan i 40 graders feber i 5 dagar.
Kommentera

Berka: Man får hoppas på att dom spelarna som inte får lika mycket istid verkligen tar chansen att kliva fram nu. Men det ser inte ljust ut på långa vägar för Modo.
Kommentera

Cyklob: Så tråkigt med dessa skador å sjukdommar.. men de är bara att gilla läget
Kommentera

Berka: Jag gillar inte läget. Jag tycker att läget suger.
Kommentera

Jag tror knappast att något spelbolag ändrar på sina odds bara för att Hållberg inte spelar.
Kommentera

« · 1002283