1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 848160 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan: Med tanke på hur obehindrat och smäckert den virtuosen rör sig ute på isen så kanske en rullator kunde vara på sin plats.
Kommentera

Paddan:

Är ju ingen fara om Erlander tvingas hoppa in, han har redan varit med om svårare bortamatcher denna säsong än den här semifinal-uppvärmningen.
Kommentera

Icing-Ove: Han kanske redan har skrivit på för Timrå.

Eller så är det så att Zacke faktiskt fick en liten skada i senaste matchen mot Mora. Det såg ju ut som så i varje fall.
Kommentera

Icing-Ove: Han är väl skadad sen Mora-matchen.

OM DET ÄR NÅGON SOM SKA SE TIK-MODO VIA CANALPLUS WEBTV IKVÄLL, BUBBLA MIG JÄTTESNABBT! JAG KAN HA EN GRATISLÖSNING! :)
Kommentera

Ingen Zajkowski, Erlander 2:e målis. Är Zacke petad?
Kommentera

Wayne Gresky: "Let's go out there and get them, before they get us"
Kommentera

Alfred Awful: Tillsammans med Långbens uttalande fördes mina tankar till Shankleys klassiska uttalande: "We absolutely annihilated England. It was a massacre. We beat them 5-4."
Kommentera

Innan jag loggar ut för sista gången innan klockan 22:15 ikväll så vill jag bara säga att jag ger Harald Lückner, Per Svartvadet & co: 4 stycken Bill Shanklysar av 5 möjliga för sitt medieutnyttjande idag.

Dirty, mean och många mil från Jim Brithéns videokvällar.

Nä, nu kör vi. Voff, vaff etc...
Kommentera

Gusse:

Då jävlar kommer Modo manglas ner i isen i E.on....

Timrå - modo 4 - 3...:)
Kommentera

Gidde: Äh det är lugnt... Han ringer redaktion och stänger av sig själv efter nån vecka.
Kommentera

Gusse: Dags att få nåt i lilla maggen dårå. Så man inte får håll i TV-soffan.
Kommentera

Bara tre timmar kvar nu ..
Kommentera

Salle:

Eller kanske earnie-eagle flyttar till Ö-vik, och börjar skriva i Allehanda?!
Kommentera

73Sjöbba: Man skulle kunna tro att Allehanda skall presentera ett nyförvärv eller nåt så nere som deras server varit under dagen.

Anrell?
Olsson?
Ros?
Wennerholm?

Tankarna svindlar...
Kommentera

73Sjöbba: Vänta, vänta... hörde jag något om att...
Kommentera

73Sjöbba: Aha, han missar den här matchen. Säg åt honom då att leta vid Åhléns eller Arkenbiblioteket. Har han tur bjuder de säkert på en slurk.
Kommentera

Paddan: Det hjälper inte, han kommer att pissa ner Modos A-lag ikväll
Kommentera

73Sjöbba: Jag märker det, så mycket som du strykt under i den där texten.

Ser att ni förresten lyckats hitta ett sätt att försöka få Jonte rumsren
Kommentera

Som på ett bananskal så fick jag ett erbjudande om att åka till trälådan ikväll. Jahapp, bara att börja med maten och fara snart då.
Kommentera

Mats Edström: Påminn mej att jag måste slå upp ordet "utt" vid tillfälle...IDIOT!!!
Kommentera

MorganaLefaey: För min del kan vi byta utt PP mot SH signerat Skröder!
Kommentera

Wayne Gresky: Den ultimata skrällen vore väl om timrå vann skotten med 30-18 och modo matchen med 2-3 efter 3st PP mål.
Kommentera

Wayne Gresky: "Krizan pallar trycket, allt annat är bara en myt."

Det där börjar att låta som ett mantra.
Kommentera

AM: Här visas ett sällsynt filmklipp från TIKs planer på att marknadsföra sig på andra sidan Atlanten.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag är nyfiken på hur fysiska vi kommer att vara. Kommer vi att smälla på Timrås backar? Kommer Blatny, Kuusela, Döme, Morrison, Skröder, Öberg och Micke P att ta hand om den saken? Jag skulle gärna se att de nitade Strålman tidigt.

Mer funderingar...
Kommer Backlund att vara den målvakt vi såg i höstas eller sållet som figurerat under vintern? Han verkar ha ryckt upp sig något de två senaste.

Krizan pallar trycket, allt annat är bara en myt.

Hur kommer vårt power play att vara, lossnar allt nu (detta är givetvis bara en önskedröm, men ändå...)

Pallar domarna trycket?

Hur ska jag hålla mig lugn i 4 timmar till? Ojojojoj!
Kommentera

Nenne: Det finns väl inget som glimtar som ett redigt blåöga....
Kommentera

Jag skulle bara vilja säga:
Snälla kan vi inte visa alla nollåttor, Färjestadsdrägg, och huliganklackar att i norrland kan vi minsann heja på vårt lag och tracka på det andra med glimten i ögat. Vi hyser hat men respekt för den andra klacken i arenan och det skulle aldrig falla oss in att börja slåss.
Nu har jag aldrig märkt något annat vid tidigare derbyn men det skadar väl aldrig att påminnas.
Må bästa lag vinna!!
Kommentera

Wayne Gresky: Lite tankar inför den första matchen. Är lite orolig inför denna den första av matcher i detta slag. Även om man vill säga att modo maskerat formen så känns det lite som om man inte bara kan slå på strömbrytaren och förvänta sig att alla skall prestera direkt. Hade gärna sett mer fart och bättre spel i sista matchen mot mora för att få lite mer tecken på att laget är på G så här inför slutspelt. Skönt med alla friska och krya, om man då inte räknar in salle men han är ju borta resten av säsongen så honom behöver man inte bry sig om.

Vilka vinner då? Jag tror på förlust i denna match men det är inte denna match som avgör vilket lag som går vidare och denna match behövs för att få igång maskineriet och få lite fart igen.
Kommentera

MorganaLefaey: Mmmm, 3-1 blir det.
Kommentera

När det här håller inte, det är lika bra att köra storstädning när man liks är i gång. Mot seger!
Kommentera

Wayne Gresky: Perfekt. Nu är man redan lovad vinst också.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag lämnar en fyllig summering efter hemkost från fuskbygget där jag berättar om den härliga segern i målande ordalag.
Kommentera

Justin Morrison, Modos viktigaste spelare tillsammans med Susse och Krizan ikväll? Jag hoppas vi får se en Morris som är heltänd som bara jänkarna kan!
Kommentera

Poffa: No problemas. Får fortsätta jaga lite. Har inte sett till trumfkortet ännu men hoppas på att det skall fungera där, även om jag måste skänka bort någon muta.
Kommentera

MorganaLefaey: Tyvärr, jag kommer inte vara hemma och se den.
Kommentera

Hawerchuk: Såklart jag är...tokig, alltså. annars skulle man väl inte tillbringa större delen av sina vakna tid här inne, eller hur!?

Ja, ja...bara vi vinner och det blir rent så spelar det ingen större roll hur det sker. I trust in you, partner!
Kommentera

Poffa: Kungen. Då får man ju lite info från modoiter i alla fall.
Kanske rakt så att du kan köra den till en dvd så man kan se matchen vid 22:30?
Kommentera

Mats Edström: Nej, nej, nej. Här blir inget tvättande UNDER matchen, är du tokig människa! Jag kör en förebyggande tvätt nu och hoppas på att det räcker. Eller hoppas, jag VET att det räcker. 60 grader och fullt ös.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag kommer nog se matchen på TV OCH ha datorn redo för att skriva inlägg.
Kommentera

Mats Edström: Låter perfekt. Vet inte riktigt varför men det känns som om man kommer bli lite ensammen framför datorn ikväll. Man får prata lite med sig själv då. Synd bara att datorn som ligger utanför vårt nätverk har för kass prestanda och uppkoppling för att man skall kunna köpa in matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag lovar att lämna en opartisk och objektiv rapport ikväll/natt/morgon bitti från "my point of wiew", sek C, rad 4, plats 7! ;-)
Kommentera

Mats Edström: Den enda av dessa matcher som man kommer missa och inte kunna göra inlägg om hur rättvist / orättvist resultatet var. Om man nu inte får räkna webradion till Live, PPV eller se inspelning i efterhand som bör vara godkända för att kommentera matchen. Får väl hoppas på att webradionissarna är så ruskigt neutrala och duktiga på sin sak att jag vågar bygga mina teser på vad de säger.
Kommentera

Mats Edström: Lyckas han med samma stunt som jag gjorde igår så är det inga problem, jag lyckades få in maskinen i någon form av evighetsloop. 3h tog det att få klar själva tvättningen, men oj vad rent det blev!
Kommentera

Hawerchuk: Det var attans vad du var het på gröten då...blir till att ragga tvätt bland grannarna ikväll om du ska ha nåt att göra under matchen, va!?
Kommentera

Den här gästboken får en alltid att dra på smilbanden. =)

Dags att slänga in första tvätten. Nu taggar vi opp!
Kommentera

Poffa: Den är så...jävla...bäst...

"Everyone's dead, 'cept Australia.. But they'll be dead soon.. Fuckin' Kangaroos..."
Kommentera

Lumber Jack: Tydligen så har de planer på att få in 7500 i baracken. Undrar hur de ska lyckas med det? Ska folk hänga i selar i taket?
Kommentera

shinzawai: Men så underbart härlig film. Och nu pratar jag om End of the World. Jag har sällan skrattat så mycket åt något jag sett på Internet. :-)
Kommentera

« · 848160 · »