1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507150 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 848672 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Frisco: Skönt att höra, man vart lite orolig där ett tag,
Kommentera

Frisco: Räkna aldrig bort en disciplinnämnd!
Kommentera

hellge: DOMARJÄVEL!!! ;)
Vi var helt klart övertända.
Det är min samlade minnesbild av matchen...
Vi vinner nästa match med minst 4 måls marginal.
Kommentera

Cyklob: Ingen spelare fick MATCH-straff. Så som det ser ut nu får alla spela på torsdag.
Kommentera

Alfred Awful: Sen håller jag med dig om din matchanalys.
Kan inte Timrå vinna med mer än uddamål trots ett decimerat och utvisningsdrabbat MoDo så är inte jag orolig.
Kommentera

Paddan: Ja det är ju bara glömma denna match så fort som möjligt och börja om från 0 igen nu på torsdag. Men jag undrar hur det blir med spelarna som fick matchstraff kommer dom bli avstängd nästa match med eller ?
Kommentera

Alfred Awful: Timander påverkar inte Hedström på något vis i situationen. Sen vette f-n om inte Hedström är fullt medveten om vart klubban är. För han slår ut händerna och tittar emot domaren innan Krizan ens hunnit ner på isen.
Kommentera

Berka: Timrås första kedja är riktigt bra, men man ska aldrig underskatta dom andra kedjorna heller. Finns många duktiga forwards i Timrå som kan kliva fram och avgöra när man minst anar det. Men Jag hoppas verkligen att Modo kan ta kommandot hemma nu på Torsdag och vinna.
Kommentera

Alfred Awful: Jag tror Jonte själv förväntar sig en tvåa, då han omedelbart slår ut med armarna i en gest av "det var inte meningen".Wimmelkant ser dock inte vad som händer.
Kommentera

Alfred Awful: Meningen eller ej.. highsticking e highsticking minst 2 min.
Kommentera

Alfred Awful:

Jag tänker inte starta någon sådan. Man måste kunna ta en förlust.
Kommentera

hellge: Med risk för att starta en nattsudds-diskussion...

Jag tycker inte att han får någon hjälp av Timander att vifta upp klubban, men ska han ha något straff i den situationen är det en tvåa för higshsticking - jag tycker inte det finns ingen någon tydlig avsikt från Hedström att skada i alla fall. Blicken är riktad bort ifrån Karol i läget han vispar/viftar upp klubban. Om det nu säger någonting egentligen.
Kommentera

Alfred Awful:

Du som är en sansad snubbe. Hur var det med den där Jonte Hedström-grejen. Har man inte sagt att han ska vara en tuffing? Tuffingar gör väl inte sådana grejer?
Kommentera

Sedan blir jag i och för sig inte förvånad om Döme får någon form av avstängning efter hans behandling av (Johan Andersson?)
Kommentera

Alfred Awful:

Semin känns inte ett dugg mer avlägset efter denna match, som sagt fyra viktiga modospelare borta runt halva matchen och Timrå lyckas vinna med ett mål. Det finns intentioner i PP till och med. Krizan såg mycket tät ut.

Finns inte en chans i satan att Timrå snor en match i Swedbank är känslan.
Timrå har vunnit sin match i denna kvartsfinalserie i och med detta.
Kommentera

Cyklob: Det är bara att hoppas att de glömmer bort den här matchen så fort som möjligt, även om jag måste säga att Hedman och Hedin gör en riktigt bra match.
Kommentera

Jobbigt att ha med både Skröder & Enström (+morrison) i Dream Team laget för slutspelet med tanke på matchstraffen :D ingen bra början
Kommentera

Cyklob: japp sant sant broder... jag hoppas man fortsätter så.. känns som att tik bara har en lina som producerar så på sikt tror jag vi kan mala ner dom å ta oss vidare till semi!!
Kommentera

MorganaLefaey:"Frågan är om man bara skall svälja detta som en osedd skitmatch eller om man skall smita förbi langaren och se matchen nu i kväll."

Se den gärna, både jag och mitt sällskap säger att det ser bra ut, sett till hela den kommande matchserien, om man subrataherar den dåliga disciplinen från MoDos sida.

Fyra absoluta stöttespelare borta för MoDo i en halv match, nästan ingen riktig målchans för MoDo under de 2 första perioderna och vi förlorar i slutändan bara med ett mål. Ser alltså riktigt bra ut och det finns absolut ingen anledning att tro att Timrå skulle vinna med större siffror än 4-3 i matcher.

Karol stabil och säker, släpper in en slumppuck och ett friläge där Oscar Sundh gör en bra individuell prestation. Backlund sätts under riktig press vid ett skede i matchen - släpper retur och det är reducerat.
Kommentera

Berka: Ja absolut Modo gör en mycket bra match sett över hela, men det känndes endå rätt kört när man förlorar 3 av topparna framåt samt kanske våran bästa pp back. Men dom som var kvar och kämpade gjorde ett kanon jobb sådant vill man se varje match.
Kommentera

Cyklob: ja jag håller med på de ...modo stog upp bra å som jag sa i ett tidigare inlägg så kunde modo ha plockat en seger om puckarne hade studsat lite till modos fördel... =) men över lag såg de bra ut...
Kommentera

MorganaLefaey: haha tror man får slå målisarna på halsen bara dom inte dör så e de lugnt!!
Kommentera

Berka: Det hände väll samma sak sist dom spelade där, Men nu är det slutspel och det blir väll lätt att man buar åt allt som händer tror jag.

över till matchen.

Skröders matchstraff var inge snyggt alls. Men det är ju så klart inte med meningen som han träffar armen men det var ett rejält slag. Hedströms höga klubba på Krizan ska absolut rendera i en utvisning och det är väll egentligen just efter detta som bråket startar med om jag inte minns fel. Samma som i Skröders fall så är det ju inte med meningen Hedström får upp klubban men regler är till för att följas och det ska rendera i utvisning.

Annars så tycker jag att det var en ovanligt lugn match lagen emellan, var inte alls så mycket fula efterslängar osv. Timrå vinner matchen rättvist om man ser till hur spelet var och chanser osv. Men jag tycker Modo gör en riktigt bra borta match. Matchen var ju över kändes det som efter bråket, men starkt av dom spelare som Modo hade kvar att inte ge upp och kämpade på till slutsignalen.
Kommentera

hellge: ok att man buar pga domslutet osv. men när en spelare blivit skadad så apploderar man den spelaren även om han spelar eller inte nå mera ... jaja blir bara besviken att man som supporter inte kan uppföra sig så..=/
Kommentera

Paddan:

Så snackar supportrar. (-:

Nu är det sporten!
Kommentera

hellge: Tänk Färjestad, tänk Sinhue Wallinheimo. Tänk om, tänk rätt.
Kommentera

Frågan är om man bara skall svälja detta som en osedd skitmatch eller om man skall smita förbi langaren och se matchen nu i kväll. Det mest intressanta verkar dock vara om Hedström snittade någon och om halsen räknas som ovanför axlarna och andra knepigheter som tex hur många gånger man egentligen kan välja fel spelare när man skall rapportera till båset.

Kommentera

hellge: Jahapp, då ska man väl åka buss då. Kunde inte låta bli utan kände mig tvungen att boka en resa genom Supporterklubben trots att det kostar mig en femtiolapp extra.
Kommentera

Berka:

Jag gillar inte heller sånt. Det är ytterst få Elistseriespelare som filmar, de flesta brukar var skadad. Det låter mycket illa med när de sjunger: - Stå upp som en riktig man. Oavsett var detta sker.
Kommentera

hellge: jag tyckte de va så dålig stil av tik supporters att bua när krizan reste sig efter klubban i halsen sekvensen... har lärt mig att man apploderar en skadad spelare som reser sig oavsett om de en motståndare!!!
Kommentera

Berka:

Biljetterna släpps 11.00 i morgon förmidda.
Kommentera

jag vet faktiskt inte...=)
Kommentera

Berka:

Ska du dit på lördag?
Kommentera

Hawerchuk:

Ledsen, men den där går väl inte att köpa?
Kunde man inte bara vinna den?

En sak vi lärt oss nu är ju att det måste tvättas även under matchen, det räcker inte att tvätta mycket innan.

Plus att man inte ska dra på sig för många utvisningar förstås..
Kommentera

Berka: trist att vinnerborg va yrare än vanligt.. 5+game för en slaching på armen... men jontes höga klubba i halsen på krizan renderade i 2 minuters allmän vattenpaus... =/
Kommentera

bisterfinnen:

Det låter för fan som ett beställningsjobb.
Kommentera

5+GM ROUGH Robert Döme

Game Misconduct ROUGH Justin Morrison

5+GM ROUGH Tobias Enström

Förutom femman, är detta samma straff? Det är saxat från hockeyligan.se. Är det bara platsbrist att man inte skriver ut Game Misconduct på Enström och Döme?
Kommentera

Mitt tips:

Morrison, Döme och Skröder avstängda nästa...
Kommentera

Jag måste hissa spelare som hedin och döme som enligt min menig bjöd på en kanonmatch..tycker oxå hela modo spelade smart å väldigt organiserat.. med lite medflyt så hade vi vunnit de e jag övertygad om!!
Kommentera

Nikki: Det är ju löjligt att det ens blev matchstraff för något av lagen. Ge dom en tvåa sen är det inget mer med det. Man satt som ett frågetecken när han började räkna upp minuterna från blocket,
Kommentera

Nikki: ingen avstängd... vi fick bara 5+game dvs 5 min + resten va matchen personlig
Kommentera

hellge:

Verkar inte som det. Bara Match Penalty det är automatisk avstägning på.
Kommentera

Är det någon som kan reglerna?

Har vi någon gubbe avstängd nu?
Kommentera

Och jag satt förstås på tjottahejti när Modos mål föll. Inför nästa match blir det att inhandla en sån här: www.rotorooter.com/john/index.php
Kommentera

Stark avslutning med tanke på manfallet, det tar vi med oss nu när Timrå har lekt av sig. Annars noterar vi publikens ytterst patetiska uppträdande när Hedström(?) försöker dekapitera Krizan. Man börjar ju undra hur det är ställt. Men vi ska väl inte vara förvånade.
Kommentera

Bonuz:

Har du ingen egen gästbok att trolla i?

I övrigt kan vi ju försöka se positivt på matchen. Nu har jag visserligen inte sett den, men Timrå verkar föra spelet, fyra av våra bättre och viktigare spelare får matchstraff, Timrå får spela PP i 5 minuter m.m, och de vinner "bara" med 2-1. Det måste ju vara ett styrkebesked om något. Glöm inte att Timrå måste vinna i Swedbank också. Detta fixar vi.
Kommentera

Var inte era spelare utvilade redan, orkar dom inte hålla sig på isen?
Kommentera

MorganaLefaey:

Dom hade skrivit fel på swehockey statssidan. Nu har dom ändrat.
Kommentera

bisterfinnen: jag har ingen aning, men enligt oraklet så pucklade morrison på någon innifrån båset. Hasse visste jag inte ens att han hade fått matchstraff. Verkar ju hur som hellst som om han hade det väldigt svårt att få fram vilka spelare det var då hockeyligans sida ändrade spelare och minuter typ 6 ggr.
Kommentera

MorganaLefaey:

Imponerad av Vinnerborgs svarte petter kortlek när han trollade fram lite utvisningar.

Var det någon som såg vad Enström och Morrisson gjorde? Och vad gjorde Snygghasse när han fick matchstraff?

Själv sitter jag och kollar målextra på c+sport2 och svär över bombade kommentatorer
Kommentera

« · 848672 · »