1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511797 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del III, 20070310

853454 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del III, 20070310
Glada(st) efter matchen - Jag och Oscar Hedman!

Hedman kommer ut ur omklädningsrummet för att jogga bort mjölksyran när jag går förbi. Går fram för att skaka hand och tacka för en grymt bra match och en härlig assisst till Enström.

Någon handskakning blir det dock inte tal om, istället världens björnkram och en lång tackharang om hur härligt det var med klacken i ryggen och vilket bra jobb vi gjorde!

Flinade och småmös hela vägen hem till Gävle!

En eloge till alla Timrå-fans som gratulerade till segern och hade humöret uppe. Det är detta idrott till syvende och sisdt handlar om - förbrödring!
Kommentera

Jaha, nu gjorde Enström mål igen. Vad glada de är.
Kommentera

shinzawai:

Fråga Dragan vad hans unge håller på för lag. Det är kul.
Kommentera

knaskamilla: Jag har en polare som håller på Frölunda. Jag och en tredje polare som också håller på Modo har fått hans son att säga "Modo är bäst" (2 år gammal). Ju surare pappan blir ju mer säger han det. Han hatar oss. :)
Kommentera

shinzawai:

Men det är inte så enkelt, ska du veta...som vi fick kämpa för att få Albin att säga "hata Timrå"!

På tal om att haka på har vi ju också den gamla klassikern "hata MoDo", som hörts från många barnamunnar när klacken skrikit "vakna MoDo". Snacka om att bara göra som andra utan att fundera på vad man (eller de) gör.
Kommentera

Hawerchuk: HAHA! Obetalbart, men det slutar nog med att hon blir Leafs-fan i puberteten. :-)
Kommentera

shinzawai: På tal om unga fans; se länk. =)
Kommentera

Jag måste få berätta om en liten rolig prick som stod bakom mig på bortastå i Plywood Arena igår. En liten kille, 6-8 år (alltid svårt att bedöma) som ville vara med i alla ramsor vi körde.

När vi skanderade "UT MED PACKET!" hakade lillpysen på, det var bara det att han skrek "UT MED FACKET!" ända tills jag vänligt påpekade att vi skriker "packet". Då svarar han bara; "Jag är hes!". :)

Efter 3 perioder när alla står och hämtar igen sig på ståplats hör jag plötsligt; "Domaren måste slaktas!!" av den lille killen med den ljusa rösten. Jag fick en plötslig lust att bli förälder. :)
Kommentera

Mixery: DEN va bra!! Tyvärr sitter jag på Smalband nu, den blev bättre 2:a gången...
Kommentera

zigge: Skulle se reprisen igår ..tittade en stund på tredje perioden ..gick sedan å matade grabben ..kom tillbaka å skulle se på förlängningen då var matchen slut ..Tror att dom bara visade tre perioder av matchen igår på reprisen!?
Eller?
Kommentera

Poffa: Rippa, rippa ripparippa!
Kommentera

Poffa: Klipper de bort valda delar av matchen då? De brukar ju ha tablåtid för c:a 3 perioder, inte 5.
Kommentera

Vill man så kan man se reprisen av matchen i kväll 22.30 på Canal+ Sport 1. Ska försöka spela in den digitalt så att man har den.
Kommentera

Gusse: Blatny har varit kass sen lårkakan.
Kommentera

AM: Hmm.. bannern här ovan visar alltså det jag trott hela tiden - Enströms dräpare från blå gick aldrig in i mål! I själva verket stannade den, otroligt nog, i luften, och damp ner på isen, en knapp helvmeter bakom Backlund. Omspel! Omspel!
Kommentera

AM:

Men om man skriver ut en punkt efter expressen.se, då får de väl inte betalt för att jag går in på deras sida?
Kommentera

Gusse:

Tjock-Blatny...
Kommentera

knaskamilla: Absolut, bojkotta....
Kommentera

knaskamilla: Tror Blatny var omgångens tröttaste spelare igår ,,han orkade knappt ta sig till båset efter timrå tryckt på i 5-mot 4 spel i fjärde perioden ..
Kommentera

AM:

Expressen är alltså en Timråtidning?
Kommentera

Paddan: Intressant att läsa expressen och aftonbladet dag. I expressen så kom Svartvadet med full fart och tacklade Warg in i sargen medans i aftonbladet skriver man att det inte var en våldsam tackling men att att den tog olyckligt.
Kommentera

Lumber Jack: MoDo Hockey, allé, allé, allé...
Kommentera

Hahl Bundy: Heder Hahl, ödmjukhet.

Är det någon som rippat matchen i något elektroniskt format som man kan få ta del av?
Kommentera

Grattis till segern igår. Det var en tung förlust för oss spec. med alla chanser i 4:e per. men som sagt mål förtjänar man inte mål gör man.

Nu blir det riktigt svårt att ta det här, men jag hoppas vi inte har gett upp. Klacken eran var bra igår, började ju bra för er också, så det var en bra tändvätska, förutom vätskan i bussen då.
Kommentera

Dääm, vad Däämes 3-1-mål är Kent Lantz, cirka hösten 1989. Skridskoåkning, klubbhantering och handledsavslutningen är ju ren deja vu och leder till en tvångsmässig bildspamning från min sida.

Inte illa av någon som åt alla pajerna. :-)
Kommentera

Lumber Jack: Naughty, naughty...
Kommentera

Är det en bra idé att lägga ut den här länken i gästboken, så att man bara kan gå förbi datorn och klicka på den lite nu och då?

Te-I-Kå är våran hund, är våran hund, är våran hund!

Grönt te-dagen börjar nu.
Kommentera

Jaji, nu sover ni gott era jävlar... :)

Nej men allvarligt, är det någon som känner sig bitter så är det jag. Fan, vi kunde lika gärna ha haft ledningen i denna kvartsfinalserie, då jag anser att mitt Timrå IK har stått upp mycket bra mot er. Men då det i nuläget synes helt jävla kört för TIK - ni är en svår motståndare och marginalerna är emot oss - så får jag väl i princip gratulera er till semifinalplatsen. Och väl där är jag inte en sämre människa än att jag önskar er all lycka i jakten på SM-guldet. Ni har kämpat hårt i många år och efter alla grymma finalförluster anser jag faktiskt att ni förtjänar den ädlaste av metaller...

(Innerst inne har man som TIK-are givetvis inte gett upp helt, men nog fan känns det omöjligt efter att ha sett sitt lag genomföra tre mycket starka matcher och endast lyckats gå segrande ur striden i en av dessa. Väl medveten om att MoDo har ett jävligt bra lag inser jag att våra dagar är räknade...).

Tack för en fin kvartsfinalserie så här långt!
Kommentera

hellge: Säkert !!1!1!!

Nä, nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag kylskåpsmagneta fast min biljett till på måndag. Vill se den redan till frukosten imorgon.

ZZZzzZZZ
Kommentera

Alfred Awful:

Hade du inte öppnat böckerna hade du förmodligen också kallat dig alfred_awful också.
Kommentera

hellge: Frisco blev påhoppad i Timrå Isstadion år 2001, nu var det du, år 2012 har jag nog lyckats lista ut vem NuMo är också. :-)

Bra att du inte följer med i "stå upp..."- och "kärring"-ramsorna, jag gillar synkronisering mellan folks internet-jag och IRL-jag, men som jag sa till shinzawai på vägen ner så brister jag personligen lite när det gäller Rain Man-mässiga kunskaper om MoDo-statistik.

Jag öppnar helt enkelt böcker och läser på innan jag skriver inlägg, vilket ju tydligen får till följd att folk tror att jag är 35+...
Kommentera

Återigen strulas det med assisten. Visst var det Kuseela som sköt innan Svarten slog in returen (om det inte var mål direkt på skottet då).

Timander fick assist där :P
Kommentera

Menvafan - MoDoboken:

Är ni klara?
Kommentera

westerlind: Tog sådan tid att jag var tvingad att skriva det. Men efter din lilla uträkning så hade han säkert klarat det.... Jag menar det och möjligheten att klicka på namnet ditt och läsa lite kanske borde gett tillräckligt med ledtrådar.  Jag kanske var för ivrig att få skriva något.
Kommentera

MorganaLefaey:
Det vet jag väl, men jag tänkte som dig att mongot får lista ut det själv.
Kommentera

westerlind: Han tror ju du är modoit. Men jag tänkte att han får komma på det själv.
Kommentera

quija: Hej, lilla gubben, nu får du nog ta fram miniräknaren en gång till: 2007 - 1999 = 8 år enligt min uträkning i varje fall.
Kommentera

Lumber Jack du vet nog vad Lars Jansson gör, nytta alltså.
Citat från hemsidan:
"Under slutspelet har MODO hjälp av gamle storbacken Lars Jansson (trea i matchligan med 570 matcher), som med videons hjälp redigerar fram sammandrag av viktiga händelser i matcherna.
- Intressant värre, säger Jansson, som numera jobbar på marknadssidan i klubben.
Om ni inte minns kan vi berätta att Lars jansson fortfarande är den spelare som slagit tidernas passning i slutspelet för MODO - det till Peter Forsberg i f e m t e perioden i final fyra 1994, som gav 4-3 och 2-0 i matcher mot Malmö."
Kommentera

westerlind: Överskattade det är vad ni är. 28 år sedan sista SM guldet det säger allt. Hela hockey sverige kommer alltid att komma ihåg er som den eviga tvåan.
Kommentera

Någon som var på plats och såg vars hjälmen Warg kastade for? Såg ett tag ut som om Susse ville ha en Tikare på botbänken för det tilltaget.

Kommentera

hellge: Ni kan ju inte ens fylla eran exklusiva sparkbanken arena till sista plats...................:)
Kommentera

hellge: 400 i bortaklacken? No way josé
Kommentera

westerlind: Vi älskar dig också!
Kommentera

Lumber Jack: Nu är det dags att säga det igen: Sk-t-MoDo. Tack för mig.
Kommentera

Mats Edström: Lars Jansson.
Kommentera

knaskamilla: Vem var det skickade smörpassningen till Döme? Swehockey har inte noterat nån assist.
Kommentera

853454 · »