1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507788 inlägg · 4106 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 853466 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
AM: "Döme var....ja Döme var bara Döme."

Han ville ha klack på träningen också, alltså?
Kommentera

Alfred Awful: En liten rapport från dagens träning. Enström och Kusela tränade direktskott, enström behöver inte träna mera på det, det gör Kusela...

Andersson, Hellström och Wargh körde extra skridskoträning. Döme var....ja Döme var bara Döme.
Kommentera

Alfred Awful: vi tar dom ikväll igen =)
Kommentera

Wayne Gresky: Jeje, men som jag sa till hellge i samma period när han försökte intressera mig för Anton Strålmans backspel. "Jag har druckit whiskey idag, har ingen koll på hockeyn, nöjer mig med mål".

Jag bättrar mig ikväll.
Kommentera

Wayne Gresky: På tal om Sundström och tekningar:

I lördagens match, i samband med Timrås andra mål, så gör Morrison en groda. Han är den forward som ska gå på Sanny, men han åker istället upp mot den andra backen, vilket även Susse gör. Halvvägs upp kommer Justin på sig och viker mot Sanny, men det är redan för sent.

Efter det så skällde tydligen Susse på Justin så att det hörts lång väg. Enligt Öviksfolk på plats som jag pratat med så hade Susse varit riktigt förbannad och Morrison hade hängt med huvudet och bett om ursäkt.

Roligt att Susse är så otroligt engagerad.
Kommentera

Alfred Awful: Om du nu är så lång som shinza säger så är det aningen förvånande att du var skymd när Timrå gjorde 2-3 i lördags. :)
Kommentera

Timrå har haft 2 matcher hemma också, och jag har då sett en viss tendens i Elitserien att de jämna tekningarna "vinns" ofta av hemmaplan.
Kommentera

Hawerchuk: Statistik ljuger aldrig, men man ska vara försiktig med vad den säger. I grundserien tekade Steen (och resten av lagets tekare) mot 12 uppsättningar av tekare, i kvartsfinalen mot...ja.

Trots tekningsvinsterna måste jag säga att Timrå inte ser ut att ha haft fördelar i form av snabba tillkomster av målchanser i offensiv zon, utan ligger det någon fördel i detta så är det mer puckinnehav.
Kommentera

Wayne Gresky: Han var väl less. Förvånande att Steen tekat så dåligt. Utan att kolla så var han väl bäst på det i Modo under grundserien och låg runt 55% tror jag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Vet ej, men så har det varit hela säsongen.
Att han alltså av och till inte tagit tekningar under matcherna...
Kommentera

MorganaLefaey: På tal om tekningar, någon som vet varför Sundström inte tekade i första perioden i lördags?
Kommentera

Poffa: I hemmamatchen så spelade nog nästan Enström halva matchen med tanke på att han spelade så mycket PP (de kommenterade detta på tv) och jag tror inte att han spelade mycket mindre i lördags. Min gissning är att han skulle ligga lika med Strålman om det inte vore för matchstraffet. Givetvis ska övertid räknas.
Kommentera

Dream Team:

I lördagens match kändes det som om ni vann alla tekningar ta mig tusan.
Där var MoDo rejält dåliga på tekningarna.
Kommentera

Gidde:

Hmm, lite många IBLAND i den där texten, så går det när man inte läser igenom det man skrivit innan man trycker på knappen...
Kommentera

MorganaLefaey: Det där var siffror som förvånar mig. Jag som tyckt att vi vunnit alldeles för lite tekningar i både försvars- eller anfallszon.
Kommentera

MorganaLefaey:

Såg Leksand - SAIK igår BTW, och där vann Leksand tekningarna med 48-15 eller något sådant där.

SAIK vann ju som bekant matchen, men helt klart är tekningarna viktiga.

Måste erkänna att det ibland ser ut som om MoDoiterna nonchalerar tekningssituationerna ibland, att dom bara går dit och inte bryr sig. Så är kanske fallet i mittzon, men samtidigt har det ju lite med självförtroendet på motståndarens tekare att göra inför NÄSTA tekning, som kan vara livsviktig i egen zon med 30 sekunder kvar.

Så VARJE tekning är viktig anser jag.

Ikväll ska vi bara vinna, tekningarna OCH matchen!
Kommentera

Wayne Gresky: När man sett matcherna så har tanken kommit att fy sjutton vad lite tekningar vi vinner. När man kollar på statsen så får man lite bevis på det. Antal vunna tekningar i procent på de 4 spelare som tekat mest i lagen.

Modo:
Svarten 50%
Steen 43,75%
Susse 42,35%
Öberg 14,29%

Timrå:
Regin 65,52%
Andersson 61,76%
warg 53,85%
Carlsson 42,31%

Imponerande att den bästa i modo har 50%. Som att singla slant och övriga har katastrofala siffror.
Kommentera

Wayne Gresky: Har de räknat så knäppt att de inte räknat in den extra tiden så är det så klart så. Men det borde å andra sidan innebära att Enström borde ligga mycket högre, med tanke på att han missade en halv match.
Kommentera

Wayne Gresky: Fast de som åkte ut för matchstraff i första fick ju bara tillbaka den perioden.
Kommentera

Poffa: Jag antar att en dryg period i övertid drar upp MoDo och Timrå lite i listan över speltid? Snitttiden borde bli 10% högre för spelarna i dessa lag jämfört med t ex FBK.
Kommentera

Dream Team: Strålman hade 25min 6sek i grundserien, vilket också är mycket. Men nog har istiden ökat även för honom.

Sundström har dock ökat mer då han gått från 19min 45sek till 25min 41sek.
Kommentera

Dream Team: Som sagt. :)
Kommentera

Dream Team: Men jag skrev ju just det i eran GB. ;)
Kommentera

Poffa: Jag hittade listan nu, i "min egen" bok! ;-)
Kommentera

Poffa: Satt just och gick igenom det själv och noterade att Färjestad har en väldigt jämn fördelning, först på plats 46 hittar vi Robin Jonsson med 18min och 57sek. Och Luleå som sägs köra så stenhårt med sin toppspelare har ingen på topp 10 och bara en på topp 20.
Kommentera

Poffa: Strålman har ju spelat lika mycket under hela säsongen. Att speltiden skulle minska under slutspelet var knappast väntat, snarare tvärtom. Men jag håller dock med om att det är otroligt mycket tid för en 20-åring. Var kan man se den här satistiken någonstans?
Kommentera

Sitter och kollar på istiden för spelarna i slutspelet. Inte helt oväntat är det Timrås Anton Strålman som har mest istid. 27min 38sek per match är otroligt mycket. Tvåa är gubben Sjödin med 30 sekunder mindre.

Att backar har mycket speltid är inget ovanligt och därför är det intressant att se att trea i listan över speltid ligger en forward. Susse är nämligen trea med 25min 41 sek. Fyra och femma är Timander (24min 37sek) och Enström (24min 14sek).

- Forward nummer två på listan är Linköpings Tony Mårtensson med 23min 14sek.

- Per-Åge Skröder är den forward i MODO som har näst mest speltid, han har 21min 20sek.
Kommentera

Frisco: 102 sittplatser och 293 ståplatser kvar, nu.
Kommentera

Gidde: Äh, mitt resonemang är intressantare. :)
Kommentera

shinzawai:

Du missuppfattade mig nog.
Jag menade den där andra hallen som hellge brukar fråga om ;-)
Kommentera

Gidde: Jag antar att det fortfarande är 7600. De gånger jag stått vid fullsatt har det inte direkt varit klaustrofobivarning, man har kunnat röra sig rätt fritt så den eventuella avspärrning de gör runt Timråfansen ska inte spela någon roll.
Kommentera

shinzawai:

Japp!

Hur många är det egentligen som ryms i .... ?
Kommentera

Frisco: Det blir inte fler än så, tråkigt som fan, men 7300 duger gott.
Kommentera

Gidde: Japp, det gör vi...även jag kommer att vara en rattare i dag.
Kommentera

Gidde:

Äh, glöm!!!

Det var ju till onsdagens match som jag köpte...

Sorry!
Kommentera

Frisco:
Nä, det är en mindre nu.
Köpte en alldeles nyss nämligen ;-)
Kommentera

Biljetter kvar.
2007-03-12 Timrå sittplatser 92 st, ståplatser 299 st
Kommentera

Mats Edström:

Då ses vi i Leftwing i första pausen då :)

Men ikväll kör jag bil... ;-)
Kommentera

Frisco: Aha...så Poffa tillbringar mer tid där än på sin dyrt förvärvade sittplats?! Verkar vara lite Svea Svin-läge på det sättet att "se" på hockey...
Kommentera

Mats Edström: Eftersom Puben Leftwing ligger bakom 401 så kan man nog klassa din sittplats som högervriden.
Kommentera

Bad_Brett:

Haha!

Klockren film!!
Kommentera

I dag ser man matchen ur en helt ny vinkel. Sektion 418, rad 5 plats 2. Kan det klassas som ett något vänstervridet Poffa-perspektiv?

Kommentera

mrchong: Haha, pinsamma stackare.
Kommentera

shinzawai:
Ska pajasen Krizan Stå i kommande matcher.. domaren borde noga kolla upp elitseriens största Filmare.. snacka om att kasta sig lätt.. fattar inte riktigt vad han vill uppnå med detta? har han nånsin fått med sig nån utvisning..Vi är många som tycker att han skämmer ut sig totalt.
Annars är han en bra målvkt om han bara kunde sluta med dessa pajaserier.
Kommentera

Paddan:

Jesus och fåraherdar? Skulle det då inte finnas plats för "gud" också?

Jag satt och kollade på ett program som handlade om musiklivet i den skånska metropolen Klippan under de senaste 30 år. Där pratade man om bandet Thorsson men även om de skånska punkarna "Kriminella Gitarrer" som var rätt stora på slutet av 70.

Men här kommer det kanske mest intressanta med programmet. Det var ett band som hade ett udda namn. Man kan säga att de var hyperaktuella med sitt bandnamn. Namnet var "Playwood Brothers".

Vad jag vet så har inte Timrå något smeknamn. Skulle inte Playwood Brothers kunna vara ett rätt schyst smeknamn på lillbrorsan den dan vi behöver vara lite elaka? Jag hittade en länk också:

punkmodpop.free.fr/playwoodep1.htm
Kommentera

hellge: Kommer det att innehålla flanellografer? Det tycker jag är ett extremt underskattat tiferingshjälpmedel (här konstruerar man ord som vore man George W Bush). Några jesusar och lite fåraherdar och med visuell hjälp av Timråsupportrarna så är tifot klart!
Kommentera

Jag var på allmänhetens åkning i Valvet idag. Det var jag och min femåring. Vi hade alltså hela 200-miljonersbygget för oss själva, en ny klubba, Enströms gamla skrillor och en nyspolad is, rätt schyst alltså.

Där uppe i kulisserna var också ModoTifo. De höll på att förbereda ett arrangemang. Jag försökte pressa dem men lyckades inte få veta vad det kommer att bestå av. Jag vet dock att ståplats samt den del av sittplats som är en del av kurvan kommer inkluderas. De lät på dem som om det kommer bli ett av de större arrangemangen som de gjort.
Kommentera

« · 853466 · »