1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 854063 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Hälge: Undra om de kan bli jämnare!? =) kul för hockeyn...dåligt för hjärtat
Kommentera

Paddan: Fantastiskt skönt att vi kunde göra samma sak som er, det trodde jag inte. Fortfarande är det fördel MoDo, men vi fick ju en hemmamatch till iaf.

Oavsett lagtillhörighet så är det fantastiskt roligt att se två så jämna lag, tyvärr så kommer ju ett lag att försvinna lite för tidigt.
Kommentera

Poffa, Frisco, knas, skinnkavaj, hellge...alla: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Nä,nu får det vara nog. Nu åker jag till arenan, där kan man kanske få lite lugn och ro i kroppen.
Kommentera

Nu skall man se till så man kommer i rätt mood för andra gången i swedbanken. Någon liten öl och en gammal modo timrå fight.  

Kommentera

Lumber Jack: Jo, det är klart. Man kan ju inte ha nakna LHF-are springandes fritt i arenan. Till detta har vi införskaffat kravallstaketet Bumpaberra, direkt från IKEA.
Kommentera

Lumber Jack:

På tal om Roland... "Det skulle vara skönt att slänga ut några." Hahaha.
Kommentera

Paddan: Som vid vissa matcher blir 750 hemmasupportrar beroende på hur Roland och polismakten anser att säkerhetsläget ser ut.
Kommentera

Paddan:

Jag får det till ganska exakt nästan 1000.
Kommentera

MorganaLefaey: Om jag inte missminner mig är det väl sagt att ståplats i Swedbank Arena har en publikkapacitet på 850 hemmasupportrar och 150 bortasupportrar. Adderandet får du göra själv...
Kommentera

Poffa: Hur stor är stå numera? Har jag fel när det från vissa håll snackades om att den skulle bli för liten? Man kan ju tycka att om den är för liten så borde den sälja slut. Lite tapp förstår man att det blir då den sänds på gratiskanalen 9 men ändå. Innan slutspelet var väl alla matcher mog Tikarna slutsålda?
Kommentera

AM: Hahaha!! Riktigt bra.
Kommentera

Gidde: Jo det hade ju det men har en sjuk mor så jag får hålla mej på hemmaplan ikväll,vilket iofs kan bli lite ensamt då laget inte är där:)
Jäjä ...lite skägg tål han väll den gode Edström!
Kommentera

Ann:

Tack!
Men det skulle varit mycket trevligare om du levererat kramen! ;-)

Synd för Mats förresten, jag är rätt orakad idag, inte Kåberg-stuk direkt, men en bit på väg.

:)
Kommentera

hellge: Jag var inte mördande nervös i lördags heller. Jag har bara så svårt att se att Timrå skulle kunna slå oss fyra gånger på sju försök. Sen om vi slår ut dem på onsdag, fredag eller någon annan dag vet jag inte, men jag kan verkligen ta en förlust ikväll.

Ikväll ska jag bara njuta. Trots förkylning.
Kommentera

shinzawai:

Det är jag. Allt för mång verkar tro att detta är avgjort. Jag tror inte det har varit någon skicklighet som gjort att vi segrat. Flax har det varit.
Kommentera

Gidde: Lycka till...Du har en kram att hämta av Herr Edström ikväll ..alltså han vidarebefodrar den från mej så bli inte alltför till dej i trasorna:))
Kommentera

Gidde: Jag är inte ett dugg nervös än. Vad är det för fel på mig?
Kommentera

Gidde:

Äsch!!
Jag trodde du menade dagen osv...

Inte f-n kollade jag på stavning...

Sorry! :)

Jag, nervös?

NÄÄÄ!
Kommentera

Wayne Gresky:

Och?
Vad var felet där?

Jag kanske är lite dum nu förstås...
Kommentera

zigge: AB verkar ha tagit intryck av timråfalangen här:
"Onsdag 14 mars, kvartsfinal 5
MooO-Timrå, Canal+ Sport 1"
Kommentera

Nu har Kenta svaren på alla frågor, djuplodande o uttömmande intervju! NOT

Inte konstigt att Internet's bandbredd tar slut, med såna idiom som sprids.

Wargen får väl vänta till i höst med att spela i Bankvalvet, då blir det ju MASSA Lördags-fester! Kanske ihop med Svarten?
Kommentera

NuMo:

Strålande!

Bergmanämne i Numo.
Kommentera

NuMo: Bäst so far.
Kommentera

NuMo:

GAAAHAHAHAAA!!!
Kommentera

Tycho:

Säg inte det. Nog skulle det kunna bli utvisningar så det räckte till. I stort sett alla fasthållningar, slashingar, hakningar och ruffingar blir kvar ändå.

Däremot så måste man kombinera sin upplevelseförmåga. Ser man att en spelare är ute efter att medvetet skada en motståndare så måste man göra den bedömningen. Inte bara kolla till utfallet.
Kommentera

Tycho: För att än en gång citera Bill Shankly:
"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game."
Kommentera

NuMo: Om man skulle visa ut på intentioner skulle det inte bli många utvisningar + att det skulle bli ganska svårtbedömt...

Som om inte domarna har det svårt nog att sätta en nivå... :)
Kommentera

Mats Edström:

Ikväll är det:

"Enda målet giver segern!"

Tack för den Döme, han har ju erfarenhet sedan LHC-matchen! :)
Kommentera

Mats Edström: Ähh det är bara bra Mats! Själv delar jag bil med mina Modokompisar. Det finns ju en del schyssta såna också även om dom är få :)
Kommentera

Gidde: Ändamålet helgar medlen! ;-)
Kommentera

shinzawai:

Nä, Mats är en överlöpare som reser med den lede Fi ikväll.
Men dom kanske reser tillsammans ändå, vad vet jag?
Kommentera

Poffa:

Däremot verkar det som att "gud" försöker påbörja ett HS-liv utan en massa övertramp.

De som försöker med bot och bättring förtjänar en chans

Du Ambroo, öh, du Ambroo, öh, du, öh...
Kommentera

Wayne Gresky: Knockout. Då koncentrerar vi oss på kvällens match igen då. Får du skjuts av den gode Mats?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har just tagit en varm skön dusch och under den så gick mina tankar precis i samma riktning som dina, när det Chris Simon.

Solkart är det ju så i alla fall att eftersom Ambroon inte kan tolka spelarnas intentioner så skall straffet motsvara skadans storlek. I mina ögon en ganska usel domarkompetens.

Om man vill hårddra det hela så skulle jag vilja säga att Warg får skylla sig själv. Han satte ju plötsligt ut en skridsko just när Svartvadet skulle fösa honom mot sargen. Svarten snubblade på skridskon som Warg har på bakre foten (vilket reprisen visar) och dråsar in i ryggslutet på Warg som står olyckligt långt ifrån sargen. Skadan uppkommer alltså av den olyckliga omständigheten att Svartvadet snubblar på Warg som gör illa sig. Om maninte kan läsa intentioner så blir allt Wargs fel. Ingen utvisning alltså.
Kommentera

Ambroo: Med logiken att en utvisad spelare ska bli avstängd lika länge som den som råkar ut för förseelsen är ur spel borde Chris Simon alltså få 0 matchers avstängning för sin lilla halshuggning...
Kommentera

Ambroo: Åfan, jag som trodde att du sjönk till parkbänksnivå med antydningar om incest och analsex. Men jag har väl missförstått det hela, precis som överfallet slash mordförsöket slash dödsattacken som Svartvadet utförde.
Kommentera

Ambroo: Jo, du har höjt nivån på dina inlägg rejält nu på slutet jämfört med tidigare.
Kommentera

shinzawai: Jag är enbart på din nivå och kladdar.
Kommentera

AM:

Jag vet inte om du har läst tidnigen Larson. Där finns i varje fall en bild på ett födelsedagskalas. Alla ungar blåser i såna där party-trumpeter. En av ungarna har jättekinder. Under bilden står det:

Dizzie Gillespie sjunde födelsedag.

Hmm, jag gissar att det är roligare som bild än text.
Kommentera

Ambroo: "Du har Leifi som idol va?", "..släktdoppa..". Vad fan, är du TOLV eller? Ta av dig fjanthatten, stäng av datorn och kom igen imorgon när ni är en match ifrån utrotning.
Kommentera

shinzawai: Man får svar på tal, svårare är det inte...
Kommentera

Jason: Läs; "Det var ingen open-ice, det var inget kramkalas, det var ingen olycklig klubba på höjden, det var en tackling i ryggen... Olyckshändelse eller inte, man tacklar inte i ryggen oavsett och med tanke på att det dessutom blir en skada så ska det automatiskt vara en avstängning."
Kommentera

Ambroo: Skäm ut dig mera.
Kommentera

« · 854063 · »