1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511332 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314

« · 854812 Till forumet

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Kommentar:

Harald Lückner: Då är vi nere i bäst av tre
Fyra kvartsfinaler av Slaget om Västernorrland spelade, 2-2 i matcher och enbart uddamålssegrar -mycket jämnare kan det inte gärna bli.
- Precis så är det, säger Harald Lückner, MODO-coachen. Och nu är vi nere i bäst av tre, där vi - om serien går till sju matcher - har två av matcherna på hemmaplan.

De senaste två matcherna har lagen vunnit varsin bortamatch. MODO efter mål av Tobias Enström 17 sekunder in på period fem i lördags, Timrå med 2-1 i måndags, sedan man snabbt gjort 2-0 i matchen.
- Vi var tyvärr inte med riktigt i matchen de första tio minuterna. Där gör vi två rejäla misstag, som ger Timrå två mål och då blev det aningen uppförsbacke.
- Två misstag måste man få göra en match, nu var det olyckliga att det blev mål på båda och så tidigt i matchen. Sedan jag sett om matchen är jag dock ytterst förhoppningsfull. Tycker det i stort var vår match frånsett inledningen. Men helt klart måste vi göra mera än ett mål på hemmaplan.

När nu kvartsfinalserien går in i match fem har MODO andra raka hemma på tre dagar och så blir det domarbyte igen. Marcus Vinnerborg som dömde de båda första tar över igen.
- Det har jag ingen åsikt om och vi väljer att fokusera enbart på det vi kan påverka. Det gäller hela tiden att vi gör vårt och gör det rätt.
MODO- coachen tror att det fortsättningsvis blir lika jämnt och ovisst.
- Ingenting pekar på något annat. Det är ju det här alla i länet jag drömt och det ser vi ju också på publiksiffrorna. Det är riktig fest varannan dag.

MODO tog det lugnt i går igen. Några spelare var på is, men de flesta valde att köra rehab på annat sätt.
- Strax före nedsläpp blir det exakta laget klart. Vi hoppas samtliga kan vara med, även de som skadades i måndags.

Noterbart om laget:

Noterbart 1: Skadade Andreas Salomonsson borta säsongen ut, frågetecken för Tommy Wargh och Justin Morrison, skadade i måndagens kvartsfinal samt för magsjuke Niklas Sundström.

Noterbart 2: 2-2 i matcher, 9-9 i mål, mera raffinerat kan det inte gärna bli.

Noterbart 3: Kvartsfinal 5 sänds i Canal + HD.
Kommentera

« · 854812