1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511299 inlägg · 4109 ämnen

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314

« · 854812 Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Dream Team: nä jag syftade på hela matchserien ... varför vrider du på de å försöker få de att låta som om jag skyller på dommaren... timrå e bättre idag å leder välförtjänt.. men dommaren är dålig ändå!!
Kommentera

Är klacken kvar i Kempehallen? Bara Timrå som hörs ju.
Kommentera

Som sagt; Hellre ett gäng finnar i ansiktet än en massa öststatare i röven!
Kommentera

Berka: Är det svajigt för att Timrå gör mål när man har spelare utvisade, menar du?
Kommentera

Dream Team: jo han håller en svajjig nivå!! tyvärr
Kommentera

Berka: Ja, jag tycker faktiskt det. Han har missat ett par gånger åt varje håll, men annars har han blåst för det han ska såhär långt.
Kommentera

Dream Team: nä skrev jag de ???!!! nä precis.. men du kanske tycker han e bra!!??
Kommentera

Berka: Så det är domarens fel att MoDo inte har avgjort matchen och leder med 3-0? Utvisningen på Skröder i slutet var solklar.
Kommentera

Vinnerborg..... ja suck" märkligt att man sätter kanske årets sämsta dommare å dömma matcher av denna kaliber...
Kommentera

Ambroo: Di ska hålla sig på matta'!
Kommentera

"Risig i kistan senast.
Nu är Modos Niklas Sundström kvitt sin magsjuka.
Han spelar mot Timrå ikväll.
– Känns som om det är vi som bestämmer det här nu, säger han."

Susanne bestämmer endast i köket!
Kommentera

Nån som ska följa matchen via C+ Webtv som fått igång matchen?
Kommentera

scim: Ha så kul på paradisbadet. men passa dig för bilarna när du ska över E4:an.
Kommentera

Frisco: Bah. In med Wargh, bort med Viklund. Blatny i fjärdekedjan, rätt åt han.
Kommentera

60. KRIZAN, Karol
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 8. HEDMAN, Oscar 6. ENSTRÖM, Tobias
17. KUUSELA, Kristian 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 3. TIMANDER, Mattias 32. VIKLUND, Tobias
28. HORAVA, Miloslav 39. SVARTVADET, Per 59. DÖME, Robert

3rd Line 35. HEDIN, Pierre 5. JONSSON, Hans
18. ÖBERG, Peter 20. STEEN, Oscar 19. PETTERSSON, Mikael

4th Line 38. ANDERSSON, Adam 34. WARGH, Tommy
29. MOLINDER, Andreas 4. HELLSTRÖM, Mattias 23. BLATNY, Zdenek
Kommentera

Nu är det bara 575 biljetter kvar, om jag har räknat rätt.
Kommentera

shinzawai: Tamefaan du har rätt ..men den matchen var ju den matchen ..
så den räknar jag inte ..(jag skapar mina egna regler) jag tror bensäkert på vinst om man gör första pytsen idag
Kommentera

Wayne Gresky:

Det kanske är den mentala åldern?
Kommentera

shinzawai: Jaa timrå krossar modo det skulle sitta fint.
Kommentera

shinzawai: Haha. De har gjort honom ett par äldre också.
Kommentera

AM: ...sa han som sket i vasken!
Kommentera

Poffa: Om inte förut så borde det ha löst sig nu.
Kommentera

shinzawai: Jo. Steen var det som gjorde 1-0. 1-3 slutade matchen.
Kommentera

Gusse: Gjorde de inte första målet mot Mora i sista omgången?
Kommentera

Ambroo: Han lär vara skitbra, ändå.
Kommentera

Martin S: Hehe, snacka om att gripa efter halmstrån.
Kommentera

Gusse: Och jag testar trendbrott genom att inte åka med fragglarna idag.
Kommentera

AM: Och så gäller det att göra första målet ikväll .Modo har fortfarande inte förlorat en match när dom gjort första målet .. Tror det blivit en vinst när dom släppt in första (Malmö?
Kommentera

Poffa: Kan dock aldrig tänka mig att han kan gå för fullt. Han har knappast hunnit fylla på "depåerna"...
Kommentera

shinzawai: oops, tog för givet att det var 401.
Kommentera

Lite statistik..Patrik är kvällens bisittare. Patrik har så här långt denna säsong aldrig varit bisittare då MODO har förlorat. Fortsätter den sviten eller bryts den ikväll?
Kommentera

Poffa: Jag har inte missat det. Låter bra att Susse såg pigg ut på värmningen, han behövs.

Fan också, idag ska det bli Timråkross!
Kommentera

shinzawai: Om någon nu missat det så är både Sundström och Wargh med i kväll. Justin dock osäker.
Kommentera

AM: Har du inte snackat med din mor? De sitter inte på 401 ikväll. De sitter på 420, rad 4, platser 1-2. Jag fick inte Telenorplåtarna till kvällens match.

Fy fan vad surt det är att missa match pga sjukdom. :(
Kommentera

AM: Lite??? Ståplats, mitt i klacken och ge järnet med mamma och moster!
Kommentera

Mats Edström: Vet inte, det var väl nån gång runt -79 så möjligen kan hon överföra lite guldglans.
Kommentera

AM:

Jaså, vågar din pappa inte gå dit igen efter förra matchen eller? Om vi vinner ikväll kan det alltså bli så att de måste gå på nästa match också, din mor och moster...
Kommentera

AM: Hur ser moderns statistik ut? Kan hon ta med sig en vinnande trend sen senast?
Kommentera

knaskamilla: Vet inte om det är bra eller dåligt men i kväll ska min mor gå på ishockey tillsammans med sin syster. Till saken hör att det är ca:30 år sedan hon var på a-lagshockey sist.
Det är en bra sektion hon ska sitta på också, den bästa till och med.
Kommentera

458, 248. 706 biljetter kvar. Över 7000 kommer vi nog i alla fall.
Kommentera

Nästan 800 biljetter kvar. Ska det bli under 7000?
Kommentera

pratarn: Själv tycker jag att det drivit in rätt mycket moln här i sundsvallstrakten, men jag vet inte, man kanske börjar få starr?

För övrigt är det bara att konstatera att vi har mycket kvar att lära när det gäller trashtalk och förolämpningar. Vi ligger ljusår efter våra vänner på Sicilien.

"- När jag beskrev Adrian Mutu som en lömsk liten tattare menade jag inte att förolämpa honom, tvärtom. Jag försökte bara förklara hans beteende med att han kommer från det forna kommunistlandet Rumänien. Det Mutu gjorde var en instinkt som hör ihop med hans nationalitet, säger Zamparini."

"Lömskhet är ett rumänskt karaktärsdrag, det finns i deras DNA. De har utvecklat det som en del av deras överlevnadsinstinkt, säger Palermopresidenten."

expressen.se/sport/fotboll/1.592794
Kommentera

God förmiddag på Er ärade MoDo-vänner !!!

Här i Sundsvall har vi en strålande dag och humöret är för min egen del på absolut toppnivå.

Hur tror Ni det går nu då?

Är MoDo starkaste laget ikväll och får 3-2 i matcher... ...eller vinner vi och får en skön förutsättning inför Fredagskvällen?

Vem vet? Det vi alla kan vara riktigt överens om är väl i alla fall att det var länge sedan en kvartsfinalserie var såhär rafflande eller hur.

Må bästa lag vinna, det brukar ju vara så
Kommentera

Är rubriken otydlig, eller kallar de magsjuka för en skada...? Jag förstår för övrigt inte hur Susse klarade av att genomföra förra matchen. När jag är magsjuk är jag ganska...ur spel.
Kommentera

AM:

10 timmar till match och det pirrar redan i magen.

Ikväll ska vi krossa!
Kommentera

Mot arenan.....
Kommentera

shinzawai:

Och Lill-Bert på linjen...
Kommentera

Vimmelborg igen, tjihooooo!
Kommentera

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Kommentar:

Harald Lückner: Då är vi nere i bäst av tre
Fyra kvartsfinaler av Slaget om Västernorrland spelade, 2-2 i matcher och enbart uddamålssegrar -mycket jämnare kan det inte gärna bli.
- Precis så är det, säger Harald Lückner, MODO-coachen. Och nu är vi nere i bäst av tre, där vi - om serien går till sju matcher - har två av matcherna på hemmaplan.

De senaste två matcherna har lagen vunnit varsin bortamatch. MODO efter mål av Tobias Enström 17 sekunder in på period fem i lördags, Timrå med 2-1 i måndags, sedan man snabbt gjort 2-0 i matchen.
- Vi var tyvärr inte med riktigt i matchen de första tio minuterna. Där gör vi två rejäla misstag, som ger Timrå två mål och då blev det aningen uppförsbacke.
- Två misstag måste man få göra en match, nu var det olyckliga att det blev mål på båda och så tidigt i matchen. Sedan jag sett om matchen är jag dock ytterst förhoppningsfull. Tycker det i stort var vår match frånsett inledningen. Men helt klart måste vi göra mera än ett mål på hemmaplan.

När nu kvartsfinalserien går in i match fem har MODO andra raka hemma på tre dagar och så blir det domarbyte igen. Marcus Vinnerborg som dömde de båda första tar över igen.
- Det har jag ingen åsikt om och vi väljer att fokusera enbart på det vi kan påverka. Det gäller hela tiden att vi gör vårt och gör det rätt.
MODO- coachen tror att det fortsättningsvis blir lika jämnt och ovisst.
- Ingenting pekar på något annat. Det är ju det här alla i länet jag drömt och det ser vi ju också på publiksiffrorna. Det är riktig fest varannan dag.

MODO tog det lugnt i går igen. Några spelare var på is, men de flesta valde att köra rehab på annat sätt.
- Strax före nedsläpp blir det exakta laget klart. Vi hoppas samtliga kan vara med, även de som skadades i måndags.

Noterbart om laget:

Noterbart 1: Skadade Andreas Salomonsson borta säsongen ut, frågetecken för Tommy Wargh och Justin Morrison, skadade i måndagens kvartsfinal samt för magsjuke Niklas Sundström.

Noterbart 2: 2-2 i matcher, 9-9 i mål, mera raffinerat kan det inte gärna bli.

Noterbart 3: Kvartsfinal 5 sänds i Canal + HD.
Kommentera

« · 854812