1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511828 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

« · 857322 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
scim:

Jag har sett Pablo när han inte härmar någon utan bara kör ståupp as himself. Typ.
Kommentera

Off Saida: Tidningarna skriver ju också detta, men vad jag minns så var det Johan Tornberg som sade så ..
Kommentera

Selina: Tja! Enligt en av dina egna moderatorer på Timråsidan så verkar ju Wikegård ha sagt just detta, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Minne och minne jag säger väl:Häpp Häpp Häpp!!!

från en gästbok i en svunnen tid:
"Sv: Händelse i lördags ute på stan.

65selander: Men samtidigt hade väl du det rätt så lugnt som supporter till ett "neutralt" lag på gästspel i Sundsvall, eller hur? Läget är aningens mer infekterat mellan supportrar till Timrå och Sundsvall. Det är väl tyvärr så att en del inte nöjer sig med att stå på läktaren och vråla allt dom kan för att stötta sitt lag. Ja, merparten gör det ju, men alltid är det väl några idioter som tyvärr helt saknar hjärna, och det är ju ofta yngre människor som knappast tillhör begåvningsreserven. Eller som Niklas Wikegård skulle sagt: "Inga högre studieskulder på dessa herrar..."
Dream Team @ Timrå, hockeykulturens vagga 2005-09-13 19:08 "
Kommentera

bisterfinnen:

Då har du sett allt. Och ja, han slår det mesta i sverige, men det är ju inte direkt svårt (ungefär som i fotboll).
Kommentera

scim:

Fast det krävdes inte så mycket tankeverksamhet för att närvara på den. Menar du att man kan jämföra högskoleprovet med en dålig hockeymatch?
Kommentera

scim:

Jag har bara sett när han härmar spansk såpopera, Jerry Springer, manlig strippa, Keanu Reeves, Arnold, filmtrailermannen, coola piercade människor och några till.

Kan han bara dessa så slår han de flesta ståuppare i Sverige, men det är klart, någon Chris Rock eller Eddie Murphy är han väl inte...
Kommentera

Långben: Kryper det inte i dig litegrann också?

Förlorar vi ikväll så är det kört, Modo förlorar aldrig 3 raka i Sväddbank
Kommentera

shinzawai: hur känns det nu,måste väl krypa bra i er nu va?:)
Kommentera

bisterfinnen:

Gör han verkligen det? Jag såg några sketcher med honom för några år sedan och tyckte de var kul, sedan såg jag några till och insåg att killen har oerhört begränsat material.
Kommentera

shinzawai:

Pablo Fransisco rockar!

Jag har en mängd oförtjänta högskolepoäng på mitt samvete är jag rädd. Jag vet inte om jag ser dem som en merit...

Däremot att vara edsvuren MoDo-it, där börjar man snacka goodwill och meriter.
Kommentera

knaskamilla:

Du betalade ju för hockeymatchen i förrgår.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag har inte skrivit något högskoleprov. Det är emot mina principer att betala för något så tråkigt som att skriva prov.
Kommentera

knaskamilla:

Om du får äcklig mat när du är ute och äter, äter du upp allt ändå?
Kommentera

shinzawai:

Man ska ALDRIG underskatta en arg kvinna, jag går all-in på knas!
Kommentera

Alfred Awful: Haha. Crazy poundin' kamilla vs. Mad dog Knylan. Vem vinner?
Kommentera

Alfred Awful: Funky!
Kommentera

Mats Edström: Jaaa! Trumfajt mellan knaskamilla och Knylan i en sjunde och avgörande match.

Duelin' drums of death!
Kommentera

Off Saida: Nu var det ju inte Wikegård som sa det. Dåligt minne eller? Häpp!
Kommentera

knaskamilla: Eller ta tag i klacktrumman och dunka in några extra poäng?!?!
Kommentera

Rooster23: "Rent generellt tror jag inte det dräller av varken högskolepoäng eller studieskulder i någon svensk hockeyklack."

Tanken med mitt inlägg var att man kanske inte, som timråfan, skulle referera till en "expert" när densamme tidigare har sågat timråklacken.
Jag tror inte heller det är någon större skillnad bland klackarna i den här frågan.
Kommentera

knaskamilla: Själv är man tvingad att kompensera lågt IQ med enormt högt EQ. Det är antagligen så högt så att folk inte förstår mig och jag förstår mer om andra än jag orkar veta så jag förtränger det. Poäng?
Kommentera

knaskamilla: Well, har du ett snyggt resultat på högskoleprovet på kylskåpet så kan vi väl överväga saken iaf.
Kommentera

knaskamilla:

Bra sagt!
Det är så jag brukar kompensera mina saknade poäng också! :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Tanken har slagit mig, men jag vet inte när jag skulle ha tid. Min poängbrist kanske kan kompenseras med min höga IQ?
Kommentera

knaskamilla:

Hehe, jag borde kanske byta till Timrå?

0 poäng på mitt samvete, fick aldrig någon chans att plugga när jag var liten ;-)
Kommentera

knaskamilla: Nej, men kanske ta en distanskurs?
Kommentera

Poffa: Kanske var därför jag gick hem senast. Jag menar jag snusar ju bara runt 140 någonstans.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag har bara 120 poäng...måste jag börja hålla på något annat lag då?
Kommentera

Wayne Gresky: Och jag som inte lyckats lista ut vem det var ännu. Swedbank Arena-t-shirten är en hot suspect i alla fall.
Kommentera

Poffa: Då har jag 345 poäng..... Fast jag står å andra sidan inte i klacken.
Kommentera

Poffa: Ja 180 verkar vara snittet bland modoiter, skulle vara kul att höra motsvarande siffra hos våra tallbefläckade kompisar.
Kommentera

Alfred Awful: Jag tror att Bisterfinnen har några poäng på sitt samvete också.
Kommentera

Rooster23: Seså, om 180 poäng håller du också på MODO.
Kommentera

Poffa: Nu blir jag rädd. Så många poäng och ändå håller ni på modo? *blink*
Kommentera

Alfred Awful: 182, is mine. Men då har jag inte gjort examensarbetet. Men vem behöver det? Jag klarar mig bra ändå.
Kommentera

Alfred Awful: Jag har "bara" 180p.
Kommentera

Wayne Gresky: 183? Nämen, that's my number. Jag tror nog att jag shinzawai, hellge och ytterligare några figurer kan ha dragit upp snittet över 10p/skalle i lördagsklacken.
Kommentera

Wayne Gresky: Snittet lär då höjas rätt bra men medianen blir nog ändå densamma. *L*
Kommentera

Rooster23: Jag höjer totalen i modoklacken med 183p ikväll iaf.
Kommentera

Off Saida: Rent generellt tror jag inte det dräller av varken högskolepoäng eller studieskulder i någon svensk hockeyklack.
Kommentera

Wayne Gresky: Intressant att timråfans använder Wikegård som referens
med tanke på Wikegårds uttalande om timråklackens avsaknad av höga studieskulder. Häpp!!
Kommentera

bisterfinnen: Man kanske ska kolla med Knugen om vi inte kan få en skyddsjakt på bittra djurgårdare, förr i tiden var det iaf han hade jakträttigheterna.

"Djurgården utgör den södra delen av Kungliga Djurgården, ursprungligen en jaktmark som sedan 1809 står till statschefens förfogande."

sv.wikipedia.org/wiki/Djurg%C3%A5rden
Kommentera

evert_38: Modokännaren Wikegård slår till igen. Han har noll koll på MoDo, det är bara att titta på hur många inlägg han skrivit om olika lag och var han tippade MoDo i tabellen inför säsongen.
Kommentera

evert_38:

Det är gott om bittra djurgårdare i år. Kan man hoppas på skottpengar?
Kommentera

shinzawai: så sant så sant
Kommentera

evert_38: bääää-ää!
Kommentera

wikegård:Jag har kikat pa de senaste matcherna mellan Timrå och Modo. Jag retar mig på Modos spelare Zdenek Blatny och Robert Döme. Dom söker hela tiden utvisningar genom att nästan konstant falla i närkamperna. Helt klart är det en ledarfråga, men Harald verkar acceptera att hans spelare beter sig så. Timråspelarna står upp, tar kampen,Forceheckar hårdare, backcheckar hårdare i varje byte. Dom vill verkligen vinna. Dessutom ser laget ut att ha en större bredd. Var är Modo etablerade spelare nu när dom skall dra lasset? Jag har inte sett röken av Timander, Svartvadet, Hans Jonsson osv. Det är ingen tillfällighet att Timrå vunnit båda matcherna på bortaplan. Laget är enormat taggat, ser ut att vara hur motiverade som helst, och tar i så det knakar i varje närkamp. I mina ögon är det tydligt vilket lag som förbereder sig för golfsäsongen, och vilket lag som gör allt för at spela semifinal.
Kommentera

« · 857322 · »