1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slut på förnedringen del IV

« · 1008445 · » Till forumet

Sv: Slut på förnedringen del IV
Poffa: Jag är inte rädd att vi förlorar, mer säker på att min frustration gör att jag spenderar mer tid ute i gången för att se på tv i stället för att plågas på läktaren. Det kändes om onödig tid. Nu är jag ju lika glad hemma som om jag hade varit tvungen att sitta i bil i tio mil med ett monalisaleende på läpparna.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag håller med dig. Förresten tycker jag att vi kan fastställa här och nu att Salle hädanefter ska låta sin mor gå på hockey varje gång vi spelar viktig match.
Kommentera

NuMo:

Vad fan NuMo, jag ser isen alldeles för bra när du inte är på match. Fegis! Härligt att se att MoDo fortfarande kan spela hockey i alla fall. Skönt att vi ledde stora delar av matchen, så man slapp höra TIK-trumman. Och kul att se Timander tillbaka igen, vilken kille! Kunde de inte ha fixat det där skyddet lite snabbare?

Lustigast var för övrigt bruden som stod i Timråklacken och grät vid 4-2. Hon såg ut ungefär som jag gjorde nere i Gävle -99 när Brynäs vände matchen för andra gången. Ja, ifall nu -99 skulle ha hänt, alltså.
Kommentera

NuMo: Stanna hemma i morgon också, jefla medgångssupporter!

Äntligen visade MODO hjärta. Fortsätter man med det kan vi i alla fall se till att Timrå är lite trötta då de går in i semifinalspelet.
Kommentera

Hälge: Jag är hopplös, men det var skönt att få känna lite slutspelskänsla innan det var slut.
Kommentera

Wayne Gresky: Det låter som att det är 75% risk att matchserien slutar oavgjort. Det är ju bra ju.
Kommentera

Wayne Gresky&ML: Jag vill definitivt inte ge er något hopp och jag kommer heller inte att grina om vi vinner, men...
Kommentera

Wayne Gresky: Kalkylera mera! Wayneeeeee!
Kommentera

Wayne Gresky: Molinders mål var nog otroligt viktigt. De hade inte så lång tid att börja fundera på utan vips så var man i ledning igen.

Krizan ser dock ut att lida en hel del av ryggskadan.
Kommentera

Hälge: Det känns som ni har 3 st 50-50 chanser på er att vinna. De rätta studsarna blir avgörande. Det innebär att oddset att vi vinner är 0,5*0,5*0,5=0,125. 87,5 % sannolikhet att Timrå tar det. Och då känns det som jag varit överdrivet optimistisk å våra vägnar...
Kommentera

shinzawai: Timander har 24:32 idag. Tvåa bland backarna är Hållberg med 18:26! Hedin: 17:58.
Kommentera

Hälge: Nu får du inte komma här och försöka ingjuta hopp i en. Var den här matchen en dagslända från modos sida eller har man fått ihop lite spel frågar man sig. Men jag vet faktiskt inte om det är värre om man förlorar i morgon eller om man vinner och sedan förlorar borta eller ännu värre i en sjunde match.

Kommentera

Paddan: Mycket möjligt att det är så, men inte hemma hos mig.
Kommentera

Hälge: Äh, försök dig inte på en Johnny Hazard nu. Ni är så stora favoriter att vinna denna kvartsfinal så det är knappt spelbart.
Kommentera

Äntligen fick vi se MODO Hockey. Skönt, nu kan man sova ut lugnt innan uppstigning 04:30 imorn. Mot snarklådan! Tjoho! Heja MODO!
Kommentera

Paddan: Jag trodde på seger för er idag och tyvärr även i morgon. Blir det så, då tror jag att ni tar hem kvarten.
Kommentera

shinzawai: Ungefär 18 minuter på båda två.
Kommentera

Wayne Gresky: "Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon."

Min tanke också. Nån som sett istid på 35 och 7? Timander är majestätisk!
Kommentera

spud: Du fattar seriöst ingenting. Dyslexi? Hejdå, bra match. Syns imorgon.
Kommentera

MorganaLefaey: Oj vilka psykologiska mål vi får i tredje. Först två billiga efter kvitteringen och sedan gör Timrå en "Tribuncovs" i sista minuten och spikar matchen.

Imorgon blir det nog tuffare. Vi har tre backar som varit sjuka/skadade nyligen, vi får hoppas att det finns tillräckligt med kräm i benen imorgon.
Kommentera

spud: Äh, något med ungefär den ordalydelsen skrev jag ju redan kl 19.33, så det var ju old news.
Kommentera

nectis: Då kanske du ska skriva det du menar istället för att mena saker om vad du skrivit.

"spud: Och era småbarn i klacken kan bete sig och inte det första dom gör efter ett mål stå och peka fingret och hata Timråklacken istället för att vara glad för modos skull. Pinsamt."
Kommentera

spud: Men läs om igen, jag menar ju att dom INTE ska göra det.

Det är nog du som ska bättra på svenskan.
Kommentera

Hälge: Jepp, Molinder var riktigt bra idag. Tolsa tog också för sig på ett helt annat sätt. Fast Oscar Steen borde fått hängt minst ett mål till.

Jag tycker det var en ovanligt underhållande match, med ett för mig oväntat slutresultat. Fan, i den här takten så hinner jag ju nästan se slutspelshockey live även denna säsong.
Kommentera

nectis: Alldeles nyss beskrev du vad de unga i modos klack inte gjorde, så då kanske du ska skriva vad de gjorde som var så pinsamt.

Det är nog du som ska bättra på svenskan.
Kommentera

Paddan: Vill absolut inte säga att någon heder är räddad. Men ack va skönt att i alla fall få vinna en match. Lyckas man vinna igen i morgon så vill jag inte påstå att man har riktig chans, men i alla fall sätter det lite pirr i kvarten som inte alls varit spännande då modo varit allt för bleka i de två senaste matcherna.
Grämer mig oerhört att man förlorade den första matchen. Hade man plockat den hade det nog varit pirr hela tiden.

Jaja, man får i alla fall vara glad i ett tag nu.
Kommentera

spud: Svenska tack?
Kommentera

källan: Inte ett dugg. Med tanke på dom lägen vi hade. Och hur många inviduella misstag vi gjorde så känns det lungt. Tror knappast vi spelar så här dåligt imorgon. Och framför allt inte på hemmaplan.
Kommentera

fighter: Ge dig! Menar du nidorden om Modo i tik-gästboken under kvällen så förstår jag, men här inne har ingen varit spydig än.
Kommentera

nectis: Om det inte var vad de gör kanske du ska berätta vad det var, annars saknas kanske pricken över i.et.
Kommentera

Nu borde ni vara rädda Timrå!!
Kommentera

Paddan: Molinder var bra idag. MoDo var betydligt bättre än de senaste två matcherna.

Trist match.
Kommentera

spud: Och era småbarn i klacken kan bete sig och inte det första dom gör efter ett mål stå och peka fingret och hata Timråklacken istället för att vara glad för modos skull. Pinsamt.
Kommentera

Jag vill bara säga grattis till en rättvis seger,men att vissa av er här är så jävla spydiga är ju bara patetiskt,dom jag menar har absolut inget att vara spydiga för.

väl mött imorn,då kanske ni kan få lufta golfklubborna.
Kommentera

Warg, Molinder, Yetman och framför allt Timander bäst på isen idag.
Kommentera

NuMo: Du kunde ju ha gjort som westerlind också, suttit och svurit framför datorn för att han inte fick Sopkvasten och VLC att fungera tillsammans.
Kommentera

70 Rodrigues: GRATTIIIIS! Kalle K eran nya favorit?
Kommentera

scim: Jag som inte vågade åka dit. Nu får man ångra sig. :O(
Kommentera

Oj vad jag önskar att Modo vinner den här matchen, är så förbannat trött på Challe Berglund och hans självbelåtna smile, fan vilken pajas!!
Kommentera

NuMo:

Haha, och där äntrade Svarten scenen igen. Är det äntligen klart nu?
Kommentera

NuMo: Vad vad vad var det?
Kommentera

Typiskt onödigt. Men som man befarade. Nu glider det oss ur händerna om vi inte är lite heta.
Kommentera

Ojoj, reducerat med bra över minuten kvar. Onödigt spännande.
Kommentera

NuMo: men ni andra vanliga dödliga dårå.
Kommentera

Vinna tek!
Kommentera

fighter: Ni har ju fyra chanser. Jag har gett upp ganska mycket.
Kommentera

NuMo: 3 chanser kvar vilken tar vi tro.
Kommentera

Paddan: Det sägs så, ändå så underpresterar han. Tänk om alla kommer upp i normalprestation. Fast det får vi nog vänta på till nästa säsong.
Kommentera

NuMo: Är det fyra assists på Susse hittills ikväll?
Kommentera

scim: Men vafaan är det här. Fyra mål i en och samma match. Nä nu får de väl ta och ge sig snart... om några mål till...
Kommentera

« · 1008445 · »