1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506597 inlägg · 4103 ämnen

Slutet för Foppa?

« · 1036296 · » Till forumet

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky:

Läs kommentarerna i slutet av artikeln. Det är läskigt vad folk glömmer snabbt. Forsberg var en av de bidragande orsakerna till att Colorado överhuvudtaget tog sig till slutspel. Han hade det bästa poängsnittet i hela NHL. Versus hade någon statistik där de visade hur Colorados statistik såg ut när Forsberg var med i line-up:en och det var någonting i hästväg.

Det många inte inser, är att även när Forsberg blir fullständigt bortmarkerad och halkar omkring, så skapar han ändå ytor åt andra, eftersom att motståndarna har så mycket respekt för honom. Motståndarna matchar sina bästa defensiva spelare mot honom, vilket innebär att andra kedjor får ett det lättare.
Kommentera

Poffa: Fast nu är det nog slut för säsongen.

[url=sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=3377369]Foppa inte ens med i lineup till match 4.[/url]
Och med alla andra skador så kommer inte Avs kunna stå emot.
Kommentera

Än är han inte slut. Inte den här säsongen heller. För i natt blev Avs klara för semifinal i Western Conference. Foppa hade några fina dragningar och ett avslut i stolpen, men inga poäng i natt.
Kommentera

Cyklob: vaför lägger han inte av då.
Kommentera

Lumber Jack: Ja han är verkligen slut :D
Kommentera

Karln är slut, endast två stjärnor i kvällens match.
Kommentera

: Man vill gärna tro, att Foppa dragit upp kvalitet o intensitet på träningarna sista tiden, kanske det som märks i spelet nu för MoDo?
Nån här som brukar bevista träningarna, o kan vidimera eller motbevisa?
Kommentera

shinzawai: Saxat från en intvju i AB.

Har du tänkt på vilken mottagning du kommer att få första matchen i Pepsi Centre?

- Visst har jag tänkt på det. När man sitter på en träningscykel, så måste man motivera sig själv.

Hur motiverar han sig på träningscykeln efteråt månne.
Självklart med tankar på mottagningen i SA när han kommer hem igen. :-)

Kommentera

BOOM! Undrar hur många abonnemang Canal Plus säljer idag?
Kommentera

bisterfinnen:

Förresten, ett tips till avfallsslängare och sopkvastar som vill vara laglydiga: europe.espn360.com/
Kommentera

Frisco:

Göööötttt!
Kommentera

Bissett19: Måste väl hem och vattna blommorna.
Kommentera

shinzawai:

Sista försöket?
Kommentera

knaskamilla: Äsch.
Kommentera

Hawerchuk:

Jaså, spelar Foppa ikväll?
Kommentera

"I ett derby som ikväll, vad betyder hemmaplan?
- En hel del, men nu vann vi senast mot Timrå i Sundsvall med 6-3, så vi får hoppas att vi blir ännu starkare i kväll. "
Kommentera

MorganaLefaey: "Ger upp o avslutar i MoDo"?
En Timråit som satt alternativtexten?
Bättre slut än så kan man väl knappast tänka sig!!! :-)
Kommentera

NuMo: Tycker det var riktigt tråkigt att läsa det där. Det medför nog att chansen till spel i modo nästan säsong för honom minskar då han lär försöka där borta i stället då.
Börjar få känslan att han inte kommer lira något mer i modo.
Kommentera

Poffa: Synd. Speciellt synd att han inte valde oss resten av säsongen i stället för att försöka på NHL redan nu.
Kommentera

Poffa:

Det verkar väl rimligt. Ingen idé att hasta fram något om han nu ska göra comeback.
Kommentera

Lumber Jack: Mmm. Som sagt, man förstår honom. Inte skulle man väl göra någonting med en klubba och puck om man inte tjänade grova pengar på det? Man kan bara föreställa sig hur dumma alla andra lock-outare kände sig när dom såg de hål i plånboken som skattmasen lämnade efter sig.
Kommentera

Bragd-Birger: Det förändrar inte det faktum att han hade fått betala mer i skatt än han skulle ha tjänat i det sinnesjuka svenska skattesystemet. Varför jobba om man förlorar på det? Istället jhobbade han en kortare tid och tjänade istället pengar.

En bra lösning och den ende som fick gräma sig var Bosse Ringholm och det kan han ha, den skattefuskande sopan.
Kommentera

Lumber Jack: Tja. Det finns väl ett antal lock-out lirare du kan ställa den frågan till. Men visst kan man förstå hur han tänker. 1% i förmögenhetsskatt. Hans förmögenhet skulle ju då, om vi lite tossigt antar att han har alla sina stålar på ett Swedbank-konto med maximal sparränta, bara öka med en sisådär 2%. Snacka om att man skulle gräma sig resten av sitt liv.
Kommentera

Bragd-Birger: Ett mycket vist beslut av Macke. Varför ska man ta ett arbete som ger avsevärt mycket högre utgifter än inkomster?
Kommentera

Icing-Ove:

Markus Näslund-lojalitet: 'Om det verkligen, verkligen inte finns någon som helst möjlighet till NHL-spel kan jag tänka mig att spela i Modo. Men bara så kort tid som möjligt och om det innebär att jag inte behöver betala en enda krona till det giriga fosterland som utbildat mig'.
Kommentera

Icing-Ove: Jag förmodar att du har sparat det där "citatet" från AB ända sedan dess. Ja, och att han nu faktiskt sa så är ju inget som bara den tidningen intygade, inte då.
Kommentera

Burger-Birger

Tänkte väl mest på att det måste vara jobbigt att vara världens bästa spelare i världens bästa lag och ändå inte ha varit i närheten att vinna något sedan man fick bära hjälm utan galler.
Kommentera

Bragd-Birger:

Zäta-lojalitet: "Skönt, nu har jag skrivit på för elitlaget Modo. Äsch nu gick Timrå upp i elitserien, ja då får jag väl fortsätta vara spela hund ett tag till"
Kommentera

Wayne Gresky: Nu spelar ju inte Zäta i Timrå, så den ekvationen är lite otydlig. Eller du kanske menar att Zäta har en s k 'Foppa-lojalitet'* mot sin svenska klubb också? Hursom. Låt oss, ur ett loser-perspektiv, hoppas på mindre Sudden-tänk och mer Foppa-tänk om nu Detroit hamnar brunt till i framtiden.

* 'Foppa-lojalitet': att ideligen hävda att man verkligen vill spela i klubben av sitt hjärta, fast inte just nu eller någon gång så länge det finns ett lag i NHL som kan ta emot mig. Förutsatt att jag får vinna den där ringen, förstås.
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha en tikare som går in i en diskussion med klubblojalitet som slagträ..

hahaha vad kommer härnäst?
Kommentera

Bragd-Birger: Klubblojalitet verkar ju inte vara ett överdrivet stort problem i Timrå, titta bara på Nubben, så du behöver nog inte oroa dig onödigt mycket över den saken.
Kommentera

bisterfinnen: Meh. Zäta är väl ingen loser förrns han spelat hela sin karriär i Detroit utan möjlighet att vinna Stanley Cup. Skulle Detroit deka ner sig finns ju alla möjligheter att 'göra en Foppa'. Om han inte utvecklar en besvärande klubblojalitetet dårå.
Kommentera

Bragd-Birger:

För att inte snacka om Nörd-Zäta. Bästa losern ever.
Kommentera

Wayne Gresky: Mmm. Foppa är fantastisk på det sättet. Om han maximerar sina time-outs/comebacks ordentligt är det faktiskt helt möjligt att han hinner med en fyra, fem SC-ringar till innan han nödgas lägga rören på hyllan. Snacka om att nörd-Sudden ska känna sig billig då!!1
Kommentera

Bragd-Birger: Jo modoiter gillar att vinna, vi verkar sakna den där losergenen som är så karaktäristisk för timråsupportern.
Kommentera

NuMo: Ja, vilken klubb ska Foppa välja? Han har ju aviserat att han vill vinna Stanley Cup. Trist att dom har någonting som heter dead-line, annars hade han ju kunnat vänta till åtminstone finalen innan han gör sitt slutgiltiga val. Vips, så har han ju minst 50% chans att lyckas.
Kommentera

NuMo: Men samtidigt så måste väl Foppa hålla sitt löfte att spela för Lidingö Vikings också, eller hur var det?
Kommentera

Lumber Jack: Nu blev det ju inte Modo för Foppa så med ökad spänning kan man ju börja spekulera i vilken klubb han hamnar i.

Själv hoppas jag mer och mer på Vancouver. Inte för att jag tror att han hamnar där, men det skulle verkligen vara ett smart drag av Vancouver för att få igång Macke på riktigt igen. Snacka om häftiga matcher att åter igen få se Peter och Markus i ena bytet för att sedan få se alltid lika underhållande Sedinare nöta ut NHL sargerna innan de levererar poäng.
Kommentera

Wayne Gresky: Inte ett dugg oväntat!!
Kommentera

spud: Japp...Tycker någon Mod borde göra om rubriken på den här tråden också!!
Kommentera

Riktigt skön intervju med peter på officiella, jag tycker man riktgt kan höra Hasse A ställa frågorna till honom.

Och det var länge sen det lät så optimistiskt och glatt i svaren, min känsla är att de har fått ordning på grejjorna nu och att en comeback inte tycks omöjlig..

Sen gillade jag avslutningen om HasseJ, säger väl en del om honom.
Kommentera

Om ni lyssnat igenom Foppa-intervjun i Radiosporten så hör ni att snacket om sista försöket är betydligt överdrivet. Sista försöket i år verkar vara den nya inställningen. Sen ska han försöka i två år till minst låter det som. Han verkar spelsugen värre!
Kommentera

westerlind: Jag har en annan. På min finns inte ens Timrå på kartan.

Vette klåen om Sollefteå finns heller. Fast uppströms från Wernerfors finns nåt som heter  Vadvardetvadet?
Kommentera

Salle: Tråkigt, kompis. Jag har också blivit utkastad från en pizzeria, men jag har valt att inte berätta om det.

Vad har du för jordglob förresten, samma som NuMo? Blev lite glad och förvånad när han stolt förevisade Ångermanlandsgloben: Trehörningsjö vid Nordpolen, Övik och Sollefteå vid ekvatorn - och Timrå vid Sydpolen.
Kommentera

westerlind: Nu talar du osanning igen. Jag åt inte ens min senaste pizza på Målet.
Men världsvan är jag. Farmor och farfar hade nämligen en sån där jordglobslampa.
Kommentera

ajon: Det tycker nog alla.
Men Salle är lite mer världsvan än oss, han ringde mig och pratade italienska när han ätit sin första pizza på Målet i Gullänget.
Kommentera

westerlind: Arenan är väl lättare att uttala tycker jag.
Kommentera

« · 1036296 · »