1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507413 inlägg · 4105 ämnen

Slutet för Foppa?

« · 890569 · » Till forumet

Sv: Slutet för Foppa?
Petey21:

Ros fortsätter att övertyga...

Gång efter annan skriver han totalt vansinniga saker. Finns det ingen på aftonbladet som följer upp hans "arbete" så han kan få sparken någon gång? Finns det verkligen så få ishockeykunniga sportjournalister idag att han kan få jobba på en så pass stor tidning? (Även om det mesta som slrivs där faktiskt är ren dynga...)
Kommentera

Petey21:

Haha, intressant lösning på var Foppa ska spela.
Kommentera

Att det finns jubelidioter är en sak, att vissa av dem dessutom får betalt för sin att skriva ner sin dynga är ju bara pinsamt...
Kommentera

Wayne Gresky: Vad skall man säga. Man hade väl nästan hoppats på att han egentligen bara skulle behöva vila sig frisk, men nu är det kanske inte så och då blir jag mer tveksam till att han verkligen kommer spela för modo nästa säsong.  
Kommentera

knaskamilla: Jo, jag är lika övertygad som dig att han bestämmer sig när han känner att tiden är mogen. Tja, svamlet bestod väl i de fåniga försöken att skapa anledningar för honom att sluta. Sådana skäl har han väl skapat åt sig själv genom åren, menar jag. Men om dessa är skäl nog för honom att lägga rören på hyllan återstår ju att se. Tjat lär dock inte löna sig. Att Peter gör precis som han behagar har ju bevisats ett flertal gånger.
Kommentera

Dream Team:

Foppa lär nog kunna bestämma sig för när han inte har passion nog för att fortsätta spela, tror du inte? Nä. Bara svammel alltihop.

För övrigt är det väldigt välgörande med ledighet när man kan tänka på annat ifall man har haft det stressigt på jobbet. Den ska gärna vara lång också, så att man verkligen hinner släppa jobbet och koppla av. Sen kommer man tillbaka med nya krafter. (Och med det vill jag säga att en semester som min den här sommaren, två veckor åt gången med jobb emellan, inte är någon höjdare. Eller ville jag säga något annat?)
Kommentera

knaskamilla: Även jag var tvungen att läsa om den och det är en blandning av påhopp, skåpmat, självklarheter och okunskap.

Dessutom känns det som om han i stort motsäger sig själv. Först kritiserar han Peter för att han inte bestämmer sig på en gång för att sedan kritisera honom för att han vilar upp kroppen i lugn och ro för att läka sina skador innan han kör igång en eventuell försäsongsträning. Allt för att #21 ska kunna spela på den nivå han vill spela, om han nu ska spela.
Kommentera

knaskamilla: Ironi Knas, ironi..

..men utan den berömda smileyn var det förstås svårt att greppa.

Citat ett och två som du tar upp luktar svammel. Även om #2 snuddar vid det faktum som säger att tiden nog mycket riktigt börjar hinna ikapp honom. Det sista stycket kanske du valde bort när du valde ut citat, jag vet inte. Men jag tar med det här istället, för det var nog det som var det enda vettiga i hela krönikan:

"Peter Forsberg var på väg att bli vår tveklöst största genom tiderna. Möjligtvis att han leder fortfarande men jag anser att Nicklas Lidström är mycket nära som vi talar ren storhet.
Hans uttalande om sköna somrar och härliga golfsemestrar gör att jag undrar om han inte tappat gnistan och passionen för hockeyn? Om så är fallet så skall han omedelbart lägga skridskorna på hyllan och låta oss minnas tillbaka på de fantastiska prestationer han skämt bort oss med genom åren. 
Ingen mår bra av en mästare på dekis som går in halvhjärtat för det han en gång älskade."
Kommentera

Dream Team:

Nu blev jag tvungen att läsa den igen bara för att du skrev sådär. Jag skulle vilja påstå att den där krönikan är lika läsvärd som en löpsedel där det står "Foppa är i Övik och golfar". Vad fanken svamlar snubben om? Om du vill förklara så får du några citat att bygga förklaringen på här:

"Forsberg klarar sig inte utan att stå i fokus."

"Svensk ishockeys största geni håller sakta men säkert på att förvandlas till ett skämt."

"Men på natten till söndagen så öppnas Free Agents-poolen i NHL och pengarna kommer att börja rulla.
Lag som Colorado, Philadelphia och Nashville har varken tid eller utrymme att vänta på att Herr Forsberg skall ta det beslut som han så glatt deklarerar att han inte har bråttom att ta."
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, då är vi helt överens. Då förstår jag vari din irritation ligger. Jag påtalade ju i mitt inlägg att tjat knappast lär löna sig i Foppas fall. I övrigt var det en läsvärd krönika.
Kommentera

Wayne Gresky: Ähh han har ju redan bestämt sig. Gläd er!
Kommentera

Dream Team: Är en spelare kontraktslös har har han inte något ansvar mot någon annan än sig själv och sina närmaste. Han svarar inte mot hela hockeyvärlden! Anser du att människor måste fatta svåra beslut i förtid bara för att andra ska slippa vara nyfikna?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tolkar din något irriterade ton i frågeställningen som att du just är kritiskt undrande till vad krönikören skriver. Finns det något där som inte stämmer överens med verkligheten, menar du? Ja, förutom att det knappast lär vara lönt med tjat, vill säga.
Kommentera

Wayne Gresky: Han är bara lite bitter sedan finalförlusten, inget att bry sig om.
Kommentera

knaskamilla: Den dära Magnus Johansson öppnar uppenbarligen julklapparna minst en vecka innan julafton.

Sen förstår jag ju drivkraften för honom att fortsätta som skribent, av något slag. Det finns ju ganska mycket kvar för honom att bevisa i den genren.
Kommentera

Wayne Gresky:

Magnus Johansson, ser det ut som.
Kommentera

Paddan: Vad är det för ägg som skrivit det här?
Kommentera

Wayne Gresky: Så tror Terry Frei på ESPN inte på att Foppa kommer att lägga skridskorna på hyllan. Tvärtom tror han att det inte är en omöjlighet att Foppa och Avs kommer att försöka knyta en närmare bekantskap återigen kommande säsong. Bland annat för att med en Foppa i laget skulle Avs kunna fortsätta att spela inför fullsatta läktare, en trend som bröts under denna säsong.
Kommentera

73Sjöbba: Den som vill läsa artikeln som kvällstidningarna försöker översätta efter bästa förmåga.
Kommentera

Modoante:
"TIKbiff: det där snacket om att det är bästa att foppa lägger skriskorna på hylla bilr så igenomskinligt när det kommer från en tikare.Ni säger ju bara det för att ni inte vill attt han ska spela i elitserien igen."

Jo, för sist han spelade i ES var han ju outstanding.
Hans skadesituation börjar bli lite löjlig, eller har varit extrem under en längre tid. Lägg av medans du är en av dom största isf att bli en medioker medelmåtta.
Plus i kanten dock är ju att han kämpar på för sin kärlek till sporten.
Kommentera

NuMo: Jag förstår inte heller riktigt det här tjatet om att Foppa borde sluta. Varför är det så lite snack om Kenny Jönsson t ex som haft hur många hjärnskakningar som helst. Där kan vi snacka om någon som faktiskt skulle må bra av att ägna sig åt något annat.

Jag hoppas att Foppa ägnar resten av året att läka sina skador och leta fram en lösning på sina fotproblem. Sen får han hemskt gärna göra comeback i MoDo vid jul.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja, inte skall han behöva riskera sin hälsa mer än han vill. Men jag förstår inte allas omsorgstänkande över just Peter Forsberg. I massor av år har det låtit lika dant. "Peter. Lägg av, det är inte värt det längre". Och Peter har svarat. "Jo det är det visst. Jag tycker att det är roligt att spela hockey."

Och visst är det väl ändå så. Han började inte som liten palt att spela hockey för att bevisa något. Jag är helt övertygad om att han som artonåring tyckte att hockey var det roligaste so finns. Strax innan trettio så var han bättre än aldrig tidigare. Med åren har det kommit skadotr, men Peter har alltid velat spela hockey.

Varför skulle han behöva bevisa något? Med en halv miljard i inkomster genom åren och en kapitalbas som säkerligen ökar snarare än minskar. Foppa blir rimligen rikare och rikare. Skall inte en person som har sin ekonomiska framtid säkrad hundrafallt få bestämma vad den själv vill göra för att må bra? Jo, det tycker ja i alla fall.

Jag hoppas att han vill runda av i elitserien och Modo något eller några år, bara för att cementera den hjältestatus han redan har bland Modoiter och i Ö-Vik och hela Ångermanlannd för den delen.

Om det är någon jag däremot tycker synd om så är det alla arbetare i lågstatusjobb, som efter att ha varit trotjänare åt landet endast har kvar kroniska smärtor i ryggar, axlar eller varsomhelst. Nedbrutna människor som aldrig haft någon chans att bygga upp en ekonomisk buffert för att få en skön och härlig ålderdom. Personer som tvingats jobba så länge det någonsin är möjligt eftersom det knappast går att leva på en förtidspension.

Om jag känner behovet att vurma över några människor, så är det just dem. De borde ha fått "lägga skridskorna" på hyllan medan tid var. Det är inte det minsta synd om Peter Forsberg. Han gör det han vill och han kommer att kunna göra det resten av sitt liv. Men insatsen för det svenska folket väl och ve har ju varit ringa, om än någon.

Visst. Han har bistått med ett underhållningsvärde. Men så är det ju med vilken porrfilm som helst.
Kommentera

Poffa: Foppa är absolut INTE dålig, o det tror jag inte heller TIKbiff menar. Det har nog snarare med hans hälsa att göra. Foppa har inget mer att bevisa han har varit den bäste, No Question about it!
Om Foppa fortsätter så kan det riskera hans hälsa ännu mera, men det beslutet kan ju bara han ta i samråd med sina läkare.

O ett SM-guld med Modo kanske lockar honom att fortsätta tills han dör på plan, men det vore synd på en sån trevlig kille. Han borde ju få njuta av sina pengar också.
Kommentera

TIKbiff: Jag tycker att Foppa ska spela så länge som han tycker att det är roligt eller så länge som någon klubb vill ha honom.
Kommentera

TIKbiff: Med tanke på att han är så otroligt dålig borde ju alla Tikare vilja att han flyttar hem till MODO. Det skulle ju gynna Timrå. Jag hoppas också han flyttar hem till Övik igen.
Kommentera

Modoante: Personligen så måste jag säga att om jag hade varit Peter så hade jag nog lagt av nu. Hur många skador har han inte haft? Hur mycket mer behöver han tjäna? Vad har han mer att bevisa?
Han har utan tvekan bevisat att han varit en av de bästa och vunnit så gott som allt man kan vinna. Att fortsätta då och kanske riskera men för livet är bara dumt. Villa jag att han skall spela för modo nästa säsong? Ja det vill jag. Tycker jag att det vore ett smart beslut av honom? Nej det tycker jag inte.
Kommentera

TIKbiff: det där snacket om att det är bästa att foppa lägger skriskorna på hylla bilr så igenomskinligt när det kommer från en tikare.Ni säger ju bara det för att ni inte vill attt han ska spela i elitserien igen.
Kommentera

Morganleafy:
Byter tråd ;-)

Seriöst så tycker jag det är bäst om Foppa lägger skridskorna på hyllan, det blir ju bara sämre för varje säsong, är det inte bättre att komma ihåg honom som den HELA storspelare han en gång varit innan alla skador börja förstöra hans makalösa karriär.
När en spelare som foppa är på isen så måste han prestera så mycket mer än andra spelare, detta då han varit så dominerande i både svensk och internationell ishockey i så många år.

Titta dom förväntningar alla hade på honom under lockout säsongen, dom skulle inte vara mindra om han kom hem till ES igen, och med den vinnarskalle som foppa har så skulle han bara bli grinig och förbannad när det inte fungerar...och tänk så många ES spelare modell Jämtin, ledin m.m som skulle göra allt för att sabotera...

Nej lägg av nu Foppa, det är dags.
Kommentera

Vi plockar väl upp den här gamla tråden och fortsätter i den istället!

Jag undrar om han kommer att spela mer hockey i år...och då menar jag i år.
Kommentera

NuMo:

En fin hyllning till Världens bästa, kanske får ni honom i modo nästa år ?
Kommentera

shinzawai: Lite rysningar får man, det måste erkännas.

Kul att någon verkigen gjort slag i saken och sammanknippat den här låten med Foppa. Ett förslag som jag själv gav utförligt i ett långt inlägg på offisijälla innan återkomsten. Undrar om det går att hitta det inlägget? Texten är i alla fall som gjort för foppa.

www.youtube.com/watch?v=Kp57SKir9Gg
Kommentera

Hawerchuk: Observera vrålet och skakningarna när han åker fram. Vråål-skakskakskak-stabilt medans jag tar sats och..-vråååååååål. :)
Kommentera

shinzawai: Krossa Modo allez allez allez... ;) Tack för filmen!
Kommentera

I brist på annan tråd använder jag denna för att visa upp min premiär på youtube. :)

www.youtube.com/watch?v=JBXHOvoJA7w
Kommentera

Salle:

"Avslutningsvis kan vi notera att det var ett mycket snabbt årsmöte som var avklarat på 16 minuter."

SJälv hade jag hoppats på 14 minuter...
Kommentera

Salle: Han blir ordförande fram till ordinarie årsmötet senare under året.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jo, det var tänkt så. Jag blev den sista av fem i familjen som blev sjuk. Det vill sig nog så illa att det inte blir någon match imorn heller.

Med andra ord, det blir ingen stämning i morn heller... (:
Kommentera

Wayne Gresky: Han är väl hemma och gråter efter förlusten...

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2785&rows=5]Anders Källström ny ordförande i MODO Hockey[/url]
Kommentera

hellge: Är inte du på årsmöte?
Kommentera

Mikael Uhlin:

Man skulle kunna tro att det sista citatet är skrivet av mig, men icke.

Slösa bort så mycket talang på ett "kåntrygäng"...
Kommentera

Kommentarerna till artikeln i Västernorrlands Varjehanda 13/2 är rörande i sin uppriktighet:

Lollo (2007-02-13 11:05:57):
"Kom hem Foppa !!!!!!"

beda (2007-02-13 14:17:35):
"Peter kom hem .Lev ditt liv medan du kan"

Jimmy (2007-02-14 11:17:08):
"KOm hem och spela i Elitserien me modo dom få åren som nu åter står. pleace"

Hem ljuva hem (2007-02-14 13:47:38):
"Här är en till som tycker att du kan komma hem och spela här i Ö-vik..Tänk att få vakna upp i ditt eget tjusiga hus på mornarna och njuta av allt som finns här..Sånt kan man inte köpa för alla pengar i världen..Take care."
Kommentera

Lumber Jack: Nashville Pussy?

Det blev ingen över efter att sköna, gröna-vita-röda, hade passerat stan. Äckligt vackert försvarsspel och de sydliga kissemissarna såg ganska beskedliga ut för att vara "NHLs bästa".

------------------------------------
Minnesota 0 1 3 --4
Nashville 1 0 0 --1
------------------------------------

FIRST PERIOD -- Scoring: 1, Nashville, Jean-Pierre Dumont 13 (Jason
Arnott, Greg Zanon), 9:38. Penalties: B Burns, Min (hooking), 14:10.

SECOND PERIOD -- Scoring: 2, Minnesota, Pavol Demitra 17 (power play)
(Brian Rolston, Marian Gaborik), 1:20. Penalties: R Suter, Nas (delay
of game), 1:14; D Hamhuis, Nas (tripping), 3:07; T White, Min
(tripping), 11:57; S Hartnell, Nas (holding), 15:37.

THIRD PERIOD -- Scoring: 3, Minnesota, Marian Gaborik 18 (power play)
(Pavol Demitra, Brian Rolston), 11:59. 4, Minnesota, Pierre-Marc
Bouchard 16 (penalty shot), 15:12. 5, Minnesota, Branko Radivojevic 7
(empty net) (Stephane Veilleux, Mikko Koivu), 19:43. Penalties: P
Kariya, Nas (kneeing), 10:03.

Seså, upp med hakan, nu får du börja vinna Pee-Tuhr. Och hoppas på att ni slipper de här jobbiga typerna i slutspelet, såklart.

ZZZ.
Kommentera

Nu vet jag att många av er har vandrat runt i det kulturella skymningslandet i afton och varit ambassadörer för den dåliga smakens sak. Ni vet, ungefär som att driva den där hockeykulturdiskussionen och vara Timråit, men ändå...

Why did you accept the trade, Mr Forsberg?
Ever heard about Nashville Pussy?
Kommentera

Salle: Mmm precis, Foppa blev ju egentligen tradad till Guelph Storm...
Kommentera

Wayne Gresky: Jaha du menar att Svarten skulle "tradats" till [url=www.skarebk.com/content]Skåre BK[/url].
Kommentera

Salle: Motin och ett par prospects kanske?

Och så lite humor...
Kommentera

Wayne Gresky: Du skrev "Du får tänka på att FBK hade varit tvungna att ge upp sina tre mest lovande juniorer för att få låna Svarten några månader i fjol"

Vilka juniorer???
Kommentera

Petey21:

Jo, jag brukar notera detta med publiksiffror. Ibland är jag mer intresserad av dessa än resultat. Det är coolt med en trogen publik.

Räknar man in alla förorterna så bor där 5,9 milj människor. Detta gör Philadelphia till USAs femte största stad. (saxat från Susning)

Större än Danmark alltså.
Kommentera

hellge:

Jag glömde länken: www.dixiechicks.com/
Kommentera

« · 890569 · »