1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 223830 Till forumet

Slutspelslutspelstråden
Sådärja, tänkte att det var dags att inviga tråden som kommer att ta er igenom den mest prestigefyllda tävlingen som går att stå som segrare i på denna sida, nämligen:

MoDo på HS-slutspelet.

Fjolårets segrare är fortfarande inte definitivt fastslagen, men fjolårsorganisatören NuM påstår sig ha känningar av att det är författaren till dessa rader som var den lycklige.

Jag har ingen åsikt i den frågan.

Men iaf så har jag tagit på mig detta i år, och för att krydda till det hela skulle jag i år vilja behäfta segraren med ett klart lysande epitet som säkerställer att ingen kommer att kunna glömma personen i det första taget. Jag skulle nämligen vilja påstå att slutsegraren i denna tävling förtjänar epitetet:

_ _ _ _ _ _ _ _

Javaddå? Förslag lämnas lämpligen i min gästbok, men tänk på att epitetet ifråga skall väcka respekt och mana till kliande i skäggstubb (alternativt: fingrande med flätorna) när inlägg från personen läses. Epitetet skall alltså signalera: tyngd och hockeyknowhow i en sådan omfattning att L-G & co. börjar darra, lätt iaf...Varsågod att föreslå, det kan ju bli ditt epitet här på HS under ett helt års tid.

Kvartsfinal nummer 1 i årets tävling utspelas alltså mellan de ärrade HS- och MoDohockey.se-veteranerna poffa och Frisco, vilka i skrivande stund befinner sig någonstans mellan: längst-ut-i-höger-hörnet och hemmet. Så fort (hockey-)kvartsfinalerna lottats i hockeykväll om sisådär trekvart kommer tävlingsunderlaget för dessa båda trätobröder att dimpa ner i HS-lådan och tävlingen kan anses som officiellt invigd.

Enjoy!
Slutspelet!
Kommentera

« · 223830