1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507255 inlägg · 4105 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 228511 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
Pajas er et herligt ord
Kommentera

Björn VII: Den som kom på det Tifot kan inte vara riktigt frisk. Ähh, jag tar också midda. HEJA
Kommentera

Frisco:

Heh, såhär i slutspelstider finns det dock ett legendariskt mosaiktifo som jag drömmer om att det snart blir plagierat i en Kempehall nära dig ;-)

Go´´midda!
Kommentera

Björn VII: Tvåpinnarna är troligen tillverkade i Sollefteå eller i dess absoluta närhet. Det är svårt med Tifo på hockey eftersom det är nedsläckt ända fram till nedsläpp (i alla fall i Kempis). I fotboll exploderar alltid tifona när spelarna kommer ut på planen före matcherna. Ett samarbete med han som har hansd om lysknappen skulle vara bra för att det ska funka bättre i fortsättningen.
Kommentera

Frisco:

Håller med om det, f.ö. har det varit jäkligt svårt att få just hockeypublik i Sverige att lyckas göra sådant där förut, iaf på de bilder man sett.

Gillar dessutom tvåpinnsflaggorna jag sett på de senaste bilderna från Timrå och liknande, "falang"-rester och hangarounds som stått för dessa mästerverk eller? :-)
Kommentera

scim: Man ser en och annan gammelsmurf på bilden också.
Kommentera

Jonsson8:

De är smurfar.
Kommentera

Frisco: Tack för länken, det ser rätt mäktigt ut, undrar om det syntes i TV med? Hoppas de gör om det! :)

Men varför är personerna längst ner i bilden blåa?
Kommentera

Frisco:

Av vad jag snappade upp från HHöger-skvallret så var det reklam för GoSport Travel, samt en Modologga.
Kommentera

Björn VII: Jag vet inte. Men det såg ut som det var ett klubbmärke i mitten av det svarta. Det var lite misslyckat i mitten. Varför vet jag inte. I övrigt var det snyggt med stripes över hela långsidan.
Kommentera

Frisco:

Vad var det för flagga/bild i mitten?
Kommentera

danoj: Håller med till 100 procent. Jag ville bara förklara varför
kempis publiken kallas enögd, och det har nog mycket att göra med att media nämner det så ofta pga ett par skandalmatcher.

Ah, blir svårt imorgon, men jag måste vara optimistisk och tro på vinst :)

Högardh och Staal får tamme fanken börja skärpa till sig. Samma sak ifjol gällande Högardh. Sämst när det gällde...(ok lite starkt, så inga påhopp tack)..
Kommentera

Dream Team: Jag har inget att skämmas för personligen, var ju där själv. Men visst är det en dålig publiksiffra, till och med mindre än i den sista och rätt betydelselösa omgången mot Linköping...

Apropå publik, är det ingen som har en bild på TIFOt på sittplats innan matchen började, det var ett bra initiativ! :)
Kommentera

Dream Team:

Fortfarande berusad?
:-)
Kommentera

Wewillwintoday: Tycker disskutionen är fånig, från båda sidor, är i stuk med "min pappa är starkare än din" etc, hehe, pajkastning på låg nivå :)
Nu tar vi er imorgon, sådeså :)
Kommentera

Jag säger bara så här om 3901 besökare i en kvartsfinal i Ö-vik:

SKÄMMES TA ME FAAN!!
Kommentera

scim: Kan jag intyga om. Sist jag var i Scandinavium och MODO vann med 3-2 var det nästan dubbelt värre än Kempis.
I princip samtliga i hallen skrek glåpord till domaren.

Så kasta inte sten i glashus Frölunda supportrar, ni gör det lika mycket som i Kempis, det är bara det att en viss incident mot Djurgården -97(?jag är så dålig på årtal) har gjort att media nämnt det så ofta, att ni enbart tänker på det när MODO spelar.
Kommentera

Los Lobos: Som om publiken i Scandinavium inte skulle vissla och bua??? Det är ju så löjligt, inte ens du själv kan väl tro på DET???

Publiken i ALLA arenor visslar och buar när motståndarna gör något mot deras favoritlag, eller när de anser att domaren gör något fel. ÄVEN hemma i Scandinavium/Frölundaborg!
Kommentera

Cantona:

Jaja, man tror det man vill tro. ""lipsillen" Forsberg", suck, väx upp.

Los Bobos:

Stämningen var hög i Kempehallen, visst buades och visslades det emellanåt men det hör ju definitivt ett slutspel till. Jag har hört betydligt värre, bland annat från Scandinavium när Modo senast var på besök.
Kommentera

Los Lobos:

Ungefär som de 7000-8000 som Göteborgspubliken har besvarat sina älsklingar med de senaste åren i liknande läge?
Kommentera

Björn VII: Långt i från slutsålt säger väl allt....
Kommentera

Los Lobos:

Var hittar du ett "lågt publikintresse" någonstans?
Kommentera

Cantona: >>>Danielsson får bra betyg i tidningarna

1 plus av Aftonbladet igår.
Kommentera

scim: Jag är ingen Go Gubbe ;)

Men jag kan berätta för dig att i TV hördes från publiken i Kempehallen enbart buande och visslande i tid och otid. Nästan i Karlstadklass. Kanske denna dåliga stämmning är en orsak till det låga publikintresset?
Kommentera

scim:

Danielsson får bra betyg i tidningarna och efter att ha sett honom vid ett flertal tillfällen i vinter så gjorde han sin bästa insats för säsongen (säger i och för sig inte så mycket).

Matchen var inte ful och inte många situationer går att diskutera. Ovanligt få för att vara en slutspelsmatch. Dessutom kan inte en domare vara felfri under en match. Det viktigaste är väl dock att inga situationer var matchavgörande. Med tanke på det kan jag inte förstå att domaren kan diskuteras så flitigt som du gjort i denna gästbok.

Traditionen att gnälla på domare är dock välkänd i Ö-vik. Publiken brukar vara den som försöker påverka domarna mest i hela elitserien med Luleå som god tvåa. Att dessutom spelare som "lipsillen" Forsberg, "domarkrossaren" Alavaara och "klubbknäckaren" Wernblom inte försökt förbättra det ryktet gör inte saken bättre.
Kommentera

Los Lobos:

Ni s.k. Goa Gubbar är samma av samma skrot och korn.
Kommentera

Cantona:

Om du gått igenom mina inlägg som jag skrev efter matchen fram till nu så ser du att de flesta av mina inlägg var kritik mot den låga publiksiffran. Sedan har jag även uttryckt mitt missnöje över den dåliga domaren och ifrågasatt EN ENDA situation i matchen.
Enögdhet? Nåväl.

Ang. din fråga varför man bör bygga en nya Arena i Övik så har du redan själv besvarat den frågan.
Kommentera

Cantona: Riksman överreagerar ofta precis som de flesta andra målvakter. Men jag fattar inte vad det har med saken att göra?
Kommentera

scim: Du skriver precis som ni lät i Kempehallen. Enögdheten personifierad...
Kommentera

scim:
Det är nog Modo som bör komma in i matchen.

Jag satt och gick igenom alla dina inlägg nedan och samtliga handlar om domaren. Att ni har avslutat er diskussion hindrar väl inte mig från att ifrågasätta din enögdhet?
Kommentera

Cantona:

Den här diskussionen avslutades just med att jag förklarade att det inte var domarinsatsen som avgjorde till Modos nackdel samtidigt som jag och BORÅSINDIAN var eniga om att domare Danielsson svarade för en usel insats.

Kom in i matchen.
Kommentera

scim:
Det här är den absolut roligaste gästboken av alla.
Modo har förlorat på hemmaplan inför knappt 4000 åskådare och vissa skyller på domaren!!!

Några enögda människor säger att Högardh inte tacklade Lundqvist. Hur stor modoit man än är så finns det ingen som på allvar kan mena det. Skulle vilja höra din åsikt om Riksman blivit pååkt på samma sätt.

Det finns hockeytradition i Ö-vik men de sitter hellre hemma och tittar på Canal + än att stötta sitt lag i de få matcher som är kvar under säsongen. Helt ofattbart.

Varför bygga en ny arena i den staden?
Kommentera

scim: Nej det ursäktar inte Danielssons insats, han ska väl dömma nästa match oxå.... Hoppas han är mer fokiuserad då.
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Modo förlorade inte p.g.a. en dålig domare, de förlorade för att de matchen igenom tog dåliga avslut och gjorde det väldigt lätt för Lundqvist. Detta ursäktar dock inte Danielssons usla insats.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Nämn ETT domslut som DRABBADE er...
Jag kan rabbla några som drabbade oss om du vill...
Kommentera

scim: Kan ni inte lägga ner detta nu, det som har hänt har hänt, det grämer väl er att det var vi som vann =0). Domaren gjorde väl en hel del konstiga beslut, men dom drabbade inte bara er.
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Så du menar att Danielsson kompenserade för Lundqvists tripping-utvisning redan innan den hade hänt? Han är en man med en plan den där Danielsson...
Kommentera

Jonsson8: Läste i GP att Alavaara tycker att Thomas Andersson är den bästa domaren...intressant!
Kommentera

scim: Då dömde väl domaren för kompensation, med tanke på att Lunkan åkte ut för tripping när han gjorde en räddning med benskydden.
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Ta istället en titt på matchbilderna som finns på SVTs hemsida så ändrar du nog uppfattning. En bild ljuger mer än 1000 ord ibland.
Högardh söker inte otillåten kontakt med Lundqvist, och att kalla den situationen för en tackling är enbart löjligt.
Kommentera

scim: Det är en bild där det står att Modo gick in i väggen, en bild säger mer ån 1000 ord.
Kommentera

Frisco: Apropå domarna så tror jag att Lahti är en av de som inte är med i slutspelet, men själv tycker jag trots allt att han är en av de bättre i serien, vet inte vad ni andra tycker om honom men det finns ett stort antal stolpskott bland domarna tyvärr. Det är bara Rådbjer som man kan räkna som bra, och sen räknar jag faktiskt både Thomas Andersson (trots hans historia!) samt Robert Lahti, sen kommer resten på en delad jumboplats, tycker många av dem verkar vara ganska uppblåsta (se bilden!). Konstigt att man får fram så många bra spelare i Sverige men så få bra domare...
Kommentera

scim: Du får gå in o kolla på referaten om matchen.
Kommentera

Los Lobos: Nu har jag visserligen inte haft förmånen att se incidenten på TV med efterföljande repriser eftersom jag var och såg matchen live, men jag uppfattade det inte som att Högardh tacklade målvakten, utan att han och Alavaara åkte fasthakade i varandra full fart mot sargen där målvakten råkade komma ivägen. Med andra ord inget medvetet som t.ex när Nisse Ekman körde över samma målvakt i fjol. Och om så är fallet trots allt borde han inte få mer än 2 minuter för roughing ändå eftersom han blev överfallen av Alavaara som blev helt galen, och bara försvarade sig. 2 minuter roughing och 2 minuter för tacklingen på målvakten känns mer rätt. Men som sagt, om det var en riktig tackling så var det väl rätt bedömt, har som sagt inga repriser att falla tillbaka på.

Vad hände förresten med regeln om att släppa pucken efter en viss tid (tror det var 15 sekunder) oavsett om lagen ställt upp eller ej? Frölunda var grymt bra på att maska, såg ut som att Conny vägrade släppa in spelarna emellanåt av nån anledning när Modospelarna stod och väntade på tekning... de skulle ha släppt pucken ändå, eller gett dem ett lagstraff för fördröjning av spelet eller det allmänna gnället på domaren från både Connys och spelarnas sida vid var och varannan avblåsning.
Kommentera

BORÅSINDIAN:

Jag hittar inte bilden du syftar på, men jag tror ju knappast den säger mer än hela bildsekvensen som tydligt visar att Högardh INTE tacklar Lundqvist.
Kommentera

scim: Titta på aftonbladets websida, gå in på sporten så får du se bild beviset.
Kommentera

Los Lobos:

Det skedde aldrig någon tackling på Lundqvist bakom kassen, så upplevde jag det när jag såg matchen live och fick det bekräftat när jag såg bilderna på Sporten när jag kom hem. Däremot flög en bindgalen Alavaara på Högardh och borde därmed utdelats ett större straff.

Däremot är en tripping alltid en tripping.
Kommentera

Frisco: Högarth fick 2 min för tacklingen på Henkrik Lundqvist bakom kassen - målvakten får aldrig tacklas. Sedan fick Alavaara och Högarth 2+2 vardera för den efterföljande uppgörelsen. Helt korrekt domslut.

Dock ett totalkorkat domslut att ge Lundqvist 2 min för en korrekt benparad...
Kommentera

Frisco: Han startade inte slagsmålet. han gav Alavaara en slashing tror jag ( Jag lagade mat till kidsen) Hörde bara tvn. Men "Virus" Sa att domaren gjorde rätt.
Kommentera

« · 228511 · »