1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 231326 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
Frisco:
Personligen tycker jag att alla spelare kan vara på isen under sången, så dåligt om tid har vi inte.
Jag svarade bara på varför man gjorde så.

Hoppas på en bra dommare i kväll.
Fullt med folk och ett MODO som spelar med självförtroende.
Tyvärr har Hedin varit inne på 4 av de 5 mål som Frölunda gjort, tror jag. Han kan bara bli bättre. Senast när de åkte på baklängesmålet när de spelade med en man mer, så var det väl hela femman som fick ta ansvaret för att det blev friläge. Om bara inte Högardh ramlat bakom målburen och tappat pucken så kanske MODO i stället gjort mål. Men som vanligt så finns alltid OM med i bilden.

I den 1:a matchen var det Hedin som efter en teckning valde att slänge in pucken i Frölunda zonen, om inte Ackerström varit så lång och missat att plocka ner pucken med handen, så har det inte blivit något friläge för Andersson.
Ett av målen i Göteborg var ett individuellt misstag av nr3 vid sargen, han valde fel och blev överspelad, liksom hela MODO.

Tycker att Wernblom har försökt att hålla sig i skinnet, fastän de är på honom hela tiden, får hoppas att han orkar fortsätta med den taktiken.
Kommentera

ribba9: Avensjuka var ordet!
Kommentera

ribba9:

Conny Sveriges bäste tränare??? Det vore som att kalla någon för en utmärkt kock bara för att denne bjuder på god mat på en restaurang där densamme serverar...
Kommentera

danoj: Lycka till i afton.
Kommentera

Frisco: Jag lägger ner det nu, allt jag har att säga till dig.
Kommentera

danoj: Jag tycker som jag gör, du tycker som alla de som är Frölundasupporters gör. Jag accepterar det. Fattar bara inte varflör du tycker det är känsligt? Det kanske ligger ett hundben begravt nånstans?
Kommentera

Frisco: Silket kvalificerat sk*****ck!.
Kommentera

Frisco: jag tycker att pirro ser mycket surare ut än vad conny gör....så slutaklaga på de...ni e bara avensjuka på att vi har sveriges bästa tränare...=)
Kommentera

Los Lobos: det är alltid visslingarna som hörs bäst i tv.
gäller alla arenor.
Kommentera

Jonsson8: Inte heller jag har skrivit att publiken i Ö-vik är den mest enögda. I den ligan är konkurrensen oerhört stark, med Karlstad som storfavorit. Däremot skrev jag att det enda som hördes i TV i lördags var buande och visslande. Och att det lät som om det var ganska tråkig stämning i hallen.
Kommentera

danoj: >>>Sen det här med sur resp gnäll conny som några små leksandspojkar har fått för sig att kalla honom, lägg ner, förbannat patetiskt att kalla Conny Evensson för det.

Det är jag som skriver Sur-Conny. Varför ska jag lägga ner det? Han är den suraste av alla coacher i båset i Kempis. Gnäller alltid på domarna, står alltid och viftar med armarna, vägrar ofta att släppa ut spelarna osv. Jag tycker det är ett bra namn på honom. Sen om du blir ledsen över mitt lilla bidrag till slutspelshetsen det struntar jag i=)
Kommentera

danoj: Hmm hade fel, tjommen i fråga hette Los Lobos. Men hur som helst, det är kul med lite pajkastning emellanåt, det är ju trots allt slutspel, det vore ju trist om det var avslaget och känslokallt, då kunde man ju lika gärna hålla på med nåt annat. Men du har fel på en punkt, i morrn är det Modos tur att vinna, 4-2 blir det! :)
Kommentera

Jonsson8: Mjo, klart det är så att alla är lika goda kålsupare, lite pajkastning får man ju iaf räkna med, det är ju trots allt sm-kvartsfinal, och imorgon vinner frölunda :)
Kommentera

danoj: Det var nån annan tjomme som skrev det för någon dag sen, om det var VFIndian eller nåt sånt han hette, det minns jag inte, men det är många som påstår det fast själv tycker jag alla lags supportrar låter lika enögda. :)
Kommentera

Björn VII: hehe, ok när jag skrev "som vanligt" så menade jag iof hur det har sett ut innan kvarten drog igång här nu, blir lika mycket på fredag :)
Kommentera

Jonsson8: Har jag aldrig påstått heller att ni är, visa mig vart jag har skrivit det isf :)
Kommentera

danoj: Det är väl ungefär lika patetiskt som att kalla Kempispubliken Sveriges mest enögda, då den i Scandinavium inte är ett dugg bättre (läs mindre enögd), bara fler! ;-)
Kommentera

danoj:

Man kan hålla på och tjafsa om det här hur länge som helst fram och tillbaka, jag nöjer mig dock om jag får fram budskapet till folk att siffran i första matchen i Kempehallen är precis vad vi kan förvänta oss med de förutsättningar man har i Ö-vik.

Och ok - här kommer mitt tips på morgondagens siffra, baserat på historien och hur det ser ut i matchserien: någonstans mellan 4100 och 4400.

Sen kan jag inte låta bli ditt: "som "vanligt", dvs över 12000". (hade du postat det i VF-boken hade jag kanske låtit det stå ;-))

Gårdagens match var den första kvartsfinalen någonsin som Frölunda lyckades locka över 12000 pers, en normal siffra för VF i kvartsfinal ligger någonstans på 7000-9500, i det läge man lyckats kravla sig över 10000 har det handlat om en bra placering i grundserien eller att det funnits en chans till seger i matchserien.

Nu gäller det ju bara att jag låter bli att gå över linjen och kalla det där för ett "dåligt publikintresse", när det var detta som är det "normala" i GBG :-)
Kommentera

Frisco:
Äsch, det var ju ingen bild på spelaren i Blue Devils. Det här däremot är just en sån bild.
Kommentera

Frisco: Sen det här med sur resp gnäll conny som några små leksandspojkar har fått för sig att kalla honom, lägg ner, förbannat patetiskt att kalla Conny Evensson för det.
Kommentera

danoj: >>>Ja inte tjänar det någonting till att blicka bakåt

Historien är för viktig för att undanhållas.

Ny match i Kempis imorgon. Får se om Sur-Conny är gladare än sist i Kempis.

z Z Z Zz z z Z z zzzzzzzzz Z z
Kommentera

Frisco: Ja inte tjänar det någonting till att blicka bakåt.
Sen fanns det en anledning till att publiksiffrorna såg ut som dom gjorde där, eftersom du nu förde det på tal, har för mig att en biljett kostade ca 350:- , priserna hade tokhöjts.
Sen att det kom ca 9 res 8000 på nåra av matcherna var ju således rätt förståeligt.
Att publiken svek, nej där är du fel ute igen, däremot svek vår dåvarande styrelse som chockhöjde priserna.
Igår var det som "vanligt" , dvs över 12000, och visst såg modokillarna lite skärrade ut, iaf i början :)
Kommentera

Peter72: Vi tar år 2000 som exempel. Frölunda - Modo i kvarten. Publiken i Scandinvium då: 8035 (Modovinst), 9498 (Frölundavinst), 7602 (Modovinst och rullgardin ner för Frölunda, publiken svek när den behövdes som mest).
Man glömmer fort i Göteborg också som det verkar fast det bara är 3 år sen.
Kommentera

Frisco: skall det alltid var halvtomma läktare när ni spelar? ni kanske övar er. He He.
Kommentera

Kärran: [bilden].
Kommentera

Kärran: Det verkar som man fattat i de övriga arenorna att den tid man vinner (kanske 3 sekunder?) förlorar man på icketrevnad.
Kommentera

Frisco:
Att det bara är den femma som skall börja matchen som står där under sången, tror jag beror på att man skall vinna tid. Att man försöker spara "slarvtid" så inte matchen håller på så länge.

Det skulle vara bra om man ser till att Frölunda följer reglerna och kommer fram till tekningarna i tid, under morgondagens match. Vad jag vet så är de bortalag när de spelar i Kempis och skulle inte fått maska som man gjorde senast, vid en del avbrott.
Kommentera

Frisco:

Jag tror inte Lonken har tid med sånt trams, ändå.

scim:

Laxarna has officially scored, forza prickigt!
Kommentera

Björn VII: Ja kanske det? Men hur som helst ska alla i lagen stå på blålinjen tycker jag.
Kommentera

Roberth:

Japp, men i en match mellan t.ex. Montreal och Phoenix blire iaf både Star spangled... och Oh Canada. Helt ok att chartra in Nisse Hellberg som river av "Jag är en gåsapåg..." och Pontare som tar sitt glansnummer till en match mellan MoDo och MIF, tycker jag. Nisse kan sen få gå omkring och skjuta med godiskanonen på valfritt enöga och starta slagsmål med våran nya maskot Billy Beaver...

Gäller ju bara att stöpa allt i rätt form.
Kommentera

Björn VII:
Dom gör ju det i NHL då måste vi också göra så.
Kommentera

Frisco:

Äh, jag har aldrig förstått varför man ska spela nationalsången vid en match mellan två svenska lag. In med Pontare som kör "I Nämforsens brus" istället! :-)
Kommentera

NATIONALSÅNGEN!!!!
Varför envisas man i Kempis med att ha 5 utespelare från varje lag på blålinjen vid nationalsången? Jag tycker att ALLA spelare ska stå uppsställda vid nationalsången (saknar förresten Lintner och hans rutiner vid sången).

Nog ser det maffigare ut nr ala spelare är uppställda. Kolla Timråbilden: www.hockeyligan.se/hockeysnack/gastbok/attach/230687.jpg
Kommentera

samjo:

Ajdå, jag måste ha varit så pass inriktad på att hålla mig ifrån utdelande av extrapoäng att de fem poängen för er båda följde med i bara farten. Rättning sker och i en eventuell maratontabell kommer de fem poängen definitivt att finnas med. :-)
Kommentera

samjo: Välkommen till slutspelet. Snart kanske vi möts? Poffa och Paddan får bryta ihop och komma igen ett annat år.
Kommentera

Björn VII: Jag får tacka Paddan för en hård match. Det var nästan så att jag kände mig lite slagen på förhand när jag fick reda på att det var just Paddan jag skulle möta. Speciellt eftersom han brukar ha en förmåga att tippa bra. Det gjorde han också denna omgång...FÖRUTOM matchen FBK-LIF, vilken blev mitt vinnande drag.

Ska jag vara lite petig så får jag mina poäng till att bli 79 och inte 74, om det var så att vi båda fick de 5 bonuspoängen för "röda tråden". Givetvis har jag mycket hellre 79 än 74p. Inte för den skull att det är en högre poängsiffra utan för att det är en siffra som frammanar glädjande minnen hos de som har MODO i sitt hjärta.

SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD... osv :)

PS. Två uddamålsförluster mot Indianerna. Kommentatorerna på både SVT och TV4 verkar uppriktigt överraskade över hur bra MODO stretar emot. Jag är INTE överraskad. Men en vinst i match #3 är ett måste för att drömmen om vidare avancemang ska leva kvar.

'ZzzzzZz zzZZz zzZz zZz' på er!
Kommentera

Björn VII:
Ok, låter bra det. Tycker jag svamlade på riktigt ordentligt och tog mig ut på en ordentlig färd runt jordklotet i jakten på ett något så när rimligt svar på den röda tråden.
Ser fram emot fler såna här tipstävlingar.
Kommentera

poffa:

Skönt att höra, tävlingar i all ära men man vill ju inte vara orsak till att folk skickas till sängs med närhet till tårar...:-)

ZZZzzzZZZzzzZZZ
Kommentera

Björn VII:

Äsch, då. Jag har inga synpunkter. Efter förra årets meriterande totalseger så känns det som en vettig åtgärd att släppa fram de andra, inte lika rutinerade, i hetluften...:)
Kommentera

Paddan:

Bit ihop och kom igen nu!

:-)

Jag skulle dock vilja säga att ditt röda tråd-svar är en garanti för direktkvalifikation till nästa års tävling, även om du så skulle tystna totalt i ett år. Om jag får sammanfatta tävlingen i min tappning så skulle jag vilja säga att jag vill premiera konstnärlighet i en så pass stor utsträckning så att det inte går ut över tipperikunskaperna totalt.

Den gränsen ligger man väl och balanserar på lite, poffa kanske har synpunkter på att behöva åka ut pga en kunskapsfråga, vavetja? :-)

Nåja, den osynliga hockeyexpertmössan som vi tävlar om här går ju iaf att diskutera tack vare att frågorna finns med som moment - en tröst för alla deltagare. Om man inte förlorar pga av resultatet i dem så kanske man blev så pass störd av dem att man inte kunde tippa ordentligt?

Till exempel...
Kommentera

Björn VII:
Åfan, 52 pinnar, det var väl ungefär 50 mer än vad jag hade räknat med...

Nej, man får tacka dig för frågor som verkligen försökte att få igång tankeverksamheten på en och jag vill också gratulera Samjo till en semifinalplats.
Kommentera

Björn VII: Tack för det=) Hade faktiskt för mig att hemmalaget vann. Det är för övrigt enda gången jag varit på hockey i Fagersta. Annars har jag varit i det med Fagertsa sammanväxta Västanfors på bandy flera gånger. Det var där jag fick Korpalovs klubba som senast användes för ett par veckor sedan i Modohallen. I just Västanfors ligger järnvägsstationen Fagersta Central(!).
Kommentera

Frisco:

Hmm, har för mig att jag gav resultatet till någon Kanon-pojke i ett gammalt forum, men du var nog inte med då.

Ur min Årets Ishockey 1979 (lyxupplagan, förstås)...

Match 2
Fagersta-Karlskrona 3-2
Mål F:Erling Karlsson, Leif Ekegren, Björn Andersson
Mål K: Harry Rindell, Risto Kerminen
Publik: 1763+Frisco

Sen vann Karlskrona tredje och avgörande i Wämöhallen med 6-2 och stor bröderna Loob-show.

Klipp ut och spar nu vetja! :-)
Kommentera

Björn VII: Skulle vara roligt att veta. Jag minns inte ens resultatet.
Kommentera

Frisco:

Vad hade Timo för frisyr då?
Kommentera

Björn VII: På tal om Röda tråden så var jag och såg just nämnda Karlskrona i det nämnda elitseriekvalet. Matchen var Fagersta - Karlskrona i Fagerliden, Fagersta.
Kommentera

Ni får tyvärr ursäkta om jag bryter in i deppandet med min lilla bulletin...hoppas att det kan muntra upp i en liten utsträckning och glädja åtminstone en skribent.

Rookiemötet mellan Paddan och samjo är nämligen avgjort och östgöten kopplade redan i del 1, tippandet, ett rejält grepp på amfibien från Bjästa. Mycket jämnt i frågedelen och rödatråden dock, och jag är uppriktigt ledsen för att behöva säga adjö till en tävlande i en sådan här underfundig duo.

I slutändan gav dock just tippandet en smått förkrossande seger till den pragmatiske samjo mot den den något mer våghalsige hr. Padda, och samjo når nytt high-score för i år: 74 poäng, mot Paddans trots allt mycket habila: 52 pinnar.

I övrigt är det bara att notera att ingen av tävlingens hittills 4 deltagare lyckats följa en röd tråd till sitt uppenbara slutmål, självklart tar jag bara det som tillfälligheter och fortsätter på den inslagna svårighetsnivån för våra mycket kompetenta HS-skribenter här på MoDo-boken.

På onsdag bjuds det en kamp mellan två systrar som nu har fått något annat att slåss om än Tobias Enströms gunst. Det är nämligen ri-ara och knaskamilla som ska göra upp om den tredje ordinarie platsen till semifinal.

Väl mött i kvartsfinal #3!
Kommentera

westerlind:
Det ved jeg ikke...jeg kan komme i tanke om mange pajaser...(ahhh...ordet pajas...smukt!)
Kommentera

Aben: Javisst är det, tänker du på samma fotbollspelare som jag?

poffa: Jaså Beckham satte en rökare i krysset idag också? En rackare på att göra snygga mål i viktiga matcher han...
Kommentera

Pajas er et herligt ord
Kommentera

« · 231326 · »