1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Sm-Guldet

« · 893359 · » Till forumet

Sv: Sm-Guldet
Lumber Jack: Fast, de tröjor som scim inte ville ha såg givetvis westerlind till att köpa istället.
Kommentera

hellge:

Jo, men det är ju kopplat till sportsliga framgångar, jag ser gärna att man anstränger sig lite och tar fram lite vettiga souvenirer för oss vanliga dödliga som inte vill gå runt i en illröd tröja med texten MODO tvärsöver. Lite mer casual om jag får be.
Kommentera

scim:

Det tycks inte ha hänt så himla mycket med souvenirerna, kanske lite. Samtidigt säjs tre gånger fler än tidigare
Kommentera

Frisco:

Jag har inte köpt några fula City-tröjor heller, ja, det ska vara bortatröjan från -99 då, men den är ju så ful att den blir snygg.

Var det förresten inte souvenirer vi diskuterade? Det diskuterades väl hejvilt för några år sedan att Modo hade ruskigt dåligt souvenirutbud...har det egentligen hänt något?
Kommentera

scim: Det finns andra tröjor som inte är speciellt vackra. Manchester Citys andra eller tredjetröja har inte varit speciellt vacker de senaste åren......
Kommentera

hellge:

Njae, på lördag befinner jag mig Karlstad och bevittnar matchen mellan Carlstad United och Manchester City. Men jag kommer nog inte köpa den någon annan dag heller, varför? För att den är så jävla ful.
Kommentera

hellge: På lördag ska scim ner och specialstudera Bröderna Gallaghers lag, de hade väl fått någon Svendom, eller hur det nu var.
Kommentera

scim:

10.001 då eler, på lördag?
Kommentera

scim: Du kommer väl inte att köpa någon förän du lyckats lyfta marken heller kan jag tänka.
Kommentera

Wayne Gresky: Tja, varför inte. Inte mig emot. Fast jag hade iofs också kunnat tänka mig att det i hockeytrunken skulle ligga en gameworn vit tröja från guldsäsongen. Skulle väl kännas lite konstigt att få en hårddisk inlindad i en matchtröja, eller vad vet jag det kanske är vanligt.
Kommentera

Lumber Jack: Med de inköpta mängder det handlar om borde en bruttovinst på 50% vara fullt möjlig, och shopen skulle väl vara öppen i vilket fall som helst så inga extra kostnader att tala om där.

Ett stiligt tillskott i kassan blir det.
Kommentera

Lumber Jack:

10.000 tröjor, och då har jag inte ens köpt nån...
Kommentera

Paddan: Är det inte lika bra att kränga hela skiten på en extern hårddisk på 400 GB istället?
Kommentera

hellge:

Nej. Så köp en åt mig, ifall det verkar som att de kommer att ta slut... ;)

Paddan:

De kunde kanske ha klippt in Anders Källströms tal om Foppa och arenan. Det han höll två gånger på årsmötet nu och en gång på årsmötet sist. Så att det liksom verkligen bevaras i folks minnen.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju i varje fall tur att det inte var en intervju med Anders Hedberg, för då hade 76 minuter gått åt bara till första svaret. Iofs tror jag att en annan Anders, nämligen Källström, också kan bli ganska långrandig och upprepande.
Kommentera

knaskamilla:

Vadå? har du redan sett den?
Kommentera

berghult: Inte bara omöjligt, Mia trodde även att det skulle slås av MoDo. Verkligen en fin bonus i kassan.
Kommentera

berghult:

Enligt vad jag hörde hade lika många exporteras utanför Nolaskog som sålts här i stan. En del menar att MoDo börjar bli vad Leksand alltid varit, dvs hela Sveriges lag. Jag menar, det gör ju liksom inget för min del om det blir så.
Kommentera

hellge:

Hmm. Sa de inte att det inte fanns risk för att någon skulle bli utan? (Om det råkar finnas risk för det, köp en åt mig med!)

Själv tycker jag att det verkar onödigt med en Harald-intervju. De hade säkert kunnat klippt in fler fina matchbilder på den tid han pratar.
Kommentera

Paddan: Vad det gäller guldtröjan har jag för mig att Mia i någon intervju efter guldet sa att Färjestad hade sålt guldtröjor för ca en miljon kronor efter sitt senaste guld. Vilket innebär ca 10 000 tröjor.
Inte alls omöjligt enligt min mening.
Kommentera

Sen ber vi Paddan att Youtuba hela trunken.

På tal om adoptera delar av sportbarerna. Undra om Edvardssons trä i Bredbyn förstår hur bra reklam det är med deras donation av alla bord runt om i arenan?

www.edvardssons.com/
Kommentera

hellge: Sedan så kommer väl givetvis en "The extended Golden Heart of Hockey". En hockeytrunk full med DVD-versioner av alla matcher MoDo spelade under säsongen och en heltäckande bevakning av guldfirandet i Swedbank Arena med alla intervjuer med Nubben och alla de andra gamla guldhjältarna. Med i denna hockeytrunk medföljer också ett intyg som visar att man nu adopterat en liten del av en av sportbarerna.
Kommentera

Paddan: Den ökade souvenirförsäljningen har ju även bidragit till MoDos väldiga siffror.
Kommentera

Paddan:

Jag hörde en uppgift att det var femsiffrigt. Ytterst vag källa till den uppgiften.
Kommentera

MoDoFille: Jag var ner en snabbsväng till arenan redan igår och då var det också många som köade. Ungefär 20-30 personer väntade på att bli guidade runt arenan. Flytten in till Övik...och självklart också SM-guldet verkar också haft en riktigt positiv inverkan på souvenirförsäljningen, det har nästan alltid varit mycket folk där de gånger jag varit in nu under sommaren.

Det skulle vara intressant att få en siffra på ungefär hur många t-shirts mm med "SM-guld -07" som de sålt, det känns som att så gott som hela kommunen har minst en t-shirt
Kommentera

Paddan:

Fillebabba, ner i källaren och leta rätt på sovsäcken, här ska inte missas någon DVD inte.

"I The Golden Heart of Hockey" får du under 76 minuter följa MODO Hockeys säsong från början till slut. I en öppenhjärtlig intervju berättar mästartränaren Harald Lückner om allt från värvningarna inför säsongen till avgörande moment under året och firandet efter att guldet bärgats.

The Golden Heart of Hockey" innehåller matchbilder, intervjuer, Håkan Nordströms unika bilder och självklart också mycket från guldfirandet i Örnsköldsvik. Dessutom innehåller DVD:n extramaterial i form av snygga mål, hårda tag, spelarintro, en Karol Krizan-special och statistik. "

Fillebabba, var det
Kommentera

Paddan: Det blir till att köa inne i SBA på lördag nu då... Förhoppningsvis.
Kommentera

Där ser man, det blev ju mer än 60 minuter. Hela 76 minuter lång är guld-DVD:n... och ett snyggt omslag verkar det vara också.
Kommentera

Fast, det är klart, när det gäller att kritisera saker och ting verkar ju nästan alla vara ett gäng negativister, när det gäller att kommentera inlägg i Allehanda.

Äh, man får väl plocka fram den inneboende Simon Cowell när man får möjligheten att se vad som finns inlagt på guld-DVD:n
Kommentera

Lumber Jack: Det som känns lite oroväckande är längden. Bara en timmes speltid. Man borde kunna få ihop en timmes material bara kring guldfirandet.
Kommentera

Paddan: Det ska bli spammande att se vad denna produkt kommer att innehålla i fråga om "bakom-kulisserna".
Kommentera

...eller säger man färdigbränd när det gäller DVD:s? Ni som är flitiga på att piratkopiera kanske vet...
Kommentera

Kanske man kan få fira guldet igen i helgen, om man har tur. Enligt ett inlägg på åffisijälla är Guld-DVD:n nu färdigtryckt och på väg upp från Tyskland.
Kommentera

Wayne Gresky: Den borde väl i varje fall ha varit ute på isen den 15 april i Swedbank Arena.
Kommentera

Poffa: Spelades det någon hockey det året? Har för mig att den säsongen var inställd.
Kommentera

65selander: Vad pratar du om? -99? Det minns jag inte.
Kommentera

Poffa: Du får tacka Brynäs att de tog guldet -99 annars så hade du inte haft samma känsla för detta guld. ;-)
Kommentera

Paddan: Men har tröjan verkligen varit ute på isen eller har den bara suttit på bänken? Har du något bevis där?
Kommentera

Poffa: Vilken tur, nu har jag fått ett Certificate of Authenticity på Hellström-tröjan, så är det någon som tvekar på om den verkligen är gameworn så kan jag hala fram bevislappen...
Kommentera

hellge: Det var Petter som sa detta. Man kan nästan höra hur nöjd han också är över att MODO vann guldet. Favorit intervjuen är helt klart med Hasse Jonsson, oj va nöjd han är.
Kommentera

Paddan: Tittade på länken nu på jobbet. Efter nån minut var vi fyra stycken som stod och tittade. Jag har faan ståpäls ännu, trots att det är tio minuter sedan filmen tog slut.
Kommentera

hellge: Var det inte Petter som satt bi? Vi träffade ju honom och Calle efter matchen iaf.

Vi vann - och din skylt var på plats! Kan det bli större?
Kommentera

Paddan:

Vem nu bisittaren är så sa han:

"Det är bara att sträcka på er alla Örnsköldsviksbor, alla Nolaskogsare, alla Högakustenbor, alla ni som bor i Ångermanland, känn stolthet. Ni är värda det här guldet. "

Jag blir fortfarande tårögd när jag ser bilderna och hör Svartvadet och Hasse i intervjuerna. Ju längre tiden går så förstår man att dessa hjältar som Svarten, Hasse, Timmy, Salle inte bara är vanliga hockeyarbetare i ett hockeylag. De är en del av oss, av mig. Själv har jag nog kollat på någon av dessa bilder varje dag sen guldet.

Vi vann, hehe, vi vann ju för fan, vi vann!
Kommentera

Tänk att det ska ta nästan tre månader innan jag vågar se slutminuten och det som utspelar sig direkt efter slutsignalen (att man inte såg intervjuerna efter slutsignalen var nog på grund av segervrålet som väl borde ha legat någonstans runt 150 db bra lång tid efter slutsignalen).

Hit med Guld-DVD:n nu så man kan få njuta ännu mer.
Kommentera

Poffa:

Elaka tungor säger att det ser ut som att Bisterfinnen masturberar och sprutar sin säd över hjältarna.

Det ser väl alla att jag bara vill dela med mig av lite champagne?
Kommentera

Poffa: Jepp, de är enäggstvillingar så det är väldigt svårt att skilja de från varandra. Märkligt nog kan man dock aldrig träffa på båda två på samma ställe.
Kommentera

Paddan: Albert? Är det Alfreds bror?
Kommentera

AM: ...och med några älgkliv "tassar" Albert Awful upp bakom Svarten för att få röra vid Le Mat.
Kommentera

bisterfinnen: Äh, eftersom han verkar gilla Millwalls "hardcore" killar så är det nog fritt fram. Han har säkert redan plockat fram sin Burberrykeps och tandskyddet.
Kommentera

« · 893359 · »