1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506668 inlägg · 4103 ämnen

Sm-Guldet

« · 894177 · » Till forumet

Sv: Sm-Guldet
Paddan: Ja, den lille väluppfostrade parveln var nog misstänkt lik fet-Döme.
Kommentera

knaskamilla: Till och med Timråsupportrar blir alldeles fascinerade av DVD:n. Eller om det är upptränandet av ett game face som pågår.
Kommentera

Nu har jag sett filmen. "Vad dålig kvalitet det är!" sa sambon, som kom in under ett matchklipp. Jag måste hålla med. Tråkigt att man sabbat matchklippen genom att göra dem så jäkla vita. Utöver det har en här DVD:n fått mig att längta efter att ha alla slutspelsmatcher på DVD, hela matcherna, med publikljud och kommentatorer. (Jag har bara finalmatchen. Ifall någon har någon av de andra matcherna så får den personen gärna ge sig till känna.)

Men Harald-pratet var bättre än jag hade förväntat mig.
Kommentera

Lumber Jack: Haha, äh han smyger ju in när man minst anar det... tror han. Nja, det var modomartin jag menade.
Kommentera

Paddan: Han Westerlind logga ut?
Kommentera

Paddan: Kan han verkligen vara minimal???
Kommentera

Och när man talar om trollen är ju rapportören själv inloggad. Så kanske han kan berätta mer om DVD:n.
Kommentera

Mats Edström: Det verkar, enligt rapporter på åffisijälla, vara minimalt med Hasse Andersson på DVD:n. Huruvida det också är minimalt med "hur... som helst" förtäljer dock inte historien.
Kommentera

Emma no15: I'm your white knight!
Kommentera

knaskamilla: Om det finns några kvar dvs...
Kommentera

Mats Edström: Haha. Vilken gentleman!

yaqop: Ja, det klart man får. Som Paddan säger, den finns att köpa här i Härnösand nu. Så jag passade på!
Kommentera

Paddan:

Det fattar du väl att det tar ett tag att frakta filmerna mellan Härnösand och Övik...
Kommentera

Mats Edström: Låter trevligt. :) Unofficioal extended version!
Kommentera

yaqop: Enligt en annons i Allehanda skulle den säljas på Härnösands Stadsfest idag. Märkligt att vi här uppe får vänta ytterligare en dag innan vi kan inhandla dvd:n
Kommentera

Wayne Gresky: Då kan väl du och jag se den tillsammans och redigera den lite (läs lägga till lämpliga klipp)?!?!
Kommentera

Emma no15:

Får man fråga hur du kommer över den?
Kommentera

Mats Edström: Jag vet redan att det är ett fel med den, den är för kort!
Kommentera

Emma no15: Jag kan provtitta på den åt dej nu direkt, om du vill...för att kolla så det inte är nåt fel på den eller så!
Kommentera

Guld-DVD:n är nu min! Så frågan är hur jag ska kunna stå ut på jobbet i några timmar till innan jag får fara hem och se den. Jag längtar!!
Kommentera

Lumber Jack: Fast, de tröjor som scim inte ville ha såg givetvis westerlind till att köpa istället.
Kommentera

hellge:

Jo, men det är ju kopplat till sportsliga framgångar, jag ser gärna att man anstränger sig lite och tar fram lite vettiga souvenirer för oss vanliga dödliga som inte vill gå runt i en illröd tröja med texten MODO tvärsöver. Lite mer casual om jag får be.
Kommentera

scim:

Det tycks inte ha hänt så himla mycket med souvenirerna, kanske lite. Samtidigt säjs tre gånger fler än tidigare
Kommentera

Frisco:

Jag har inte köpt några fula City-tröjor heller, ja, det ska vara bortatröjan från -99 då, men den är ju så ful att den blir snygg.

Var det förresten inte souvenirer vi diskuterade? Det diskuterades väl hejvilt för några år sedan att Modo hade ruskigt dåligt souvenirutbud...har det egentligen hänt något?
Kommentera

scim: Det finns andra tröjor som inte är speciellt vackra. Manchester Citys andra eller tredjetröja har inte varit speciellt vacker de senaste åren......
Kommentera

hellge:

Njae, på lördag befinner jag mig Karlstad och bevittnar matchen mellan Carlstad United och Manchester City. Men jag kommer nog inte köpa den någon annan dag heller, varför? För att den är så jävla ful.
Kommentera

hellge: På lördag ska scim ner och specialstudera Bröderna Gallaghers lag, de hade väl fått någon Svendom, eller hur det nu var.
Kommentera

scim:

10.001 då eler, på lördag?
Kommentera

scim: Du kommer väl inte att köpa någon förän du lyckats lyfta marken heller kan jag tänka.
Kommentera

Wayne Gresky: Tja, varför inte. Inte mig emot. Fast jag hade iofs också kunnat tänka mig att det i hockeytrunken skulle ligga en gameworn vit tröja från guldsäsongen. Skulle väl kännas lite konstigt att få en hårddisk inlindad i en matchtröja, eller vad vet jag det kanske är vanligt.
Kommentera

Lumber Jack: Med de inköpta mängder det handlar om borde en bruttovinst på 50% vara fullt möjlig, och shopen skulle väl vara öppen i vilket fall som helst så inga extra kostnader att tala om där.

Ett stiligt tillskott i kassan blir det.
Kommentera

Lumber Jack:

10.000 tröjor, och då har jag inte ens köpt nån...
Kommentera

Paddan: Är det inte lika bra att kränga hela skiten på en extern hårddisk på 400 GB istället?
Kommentera

hellge:

Nej. Så köp en åt mig, ifall det verkar som att de kommer att ta slut... ;)

Paddan:

De kunde kanske ha klippt in Anders Källströms tal om Foppa och arenan. Det han höll två gånger på årsmötet nu och en gång på årsmötet sist. Så att det liksom verkligen bevaras i folks minnen.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju i varje fall tur att det inte var en intervju med Anders Hedberg, för då hade 76 minuter gått åt bara till första svaret. Iofs tror jag att en annan Anders, nämligen Källström, också kan bli ganska långrandig och upprepande.
Kommentera

knaskamilla:

Vadå? har du redan sett den?
Kommentera

berghult: Inte bara omöjligt, Mia trodde även att det skulle slås av MoDo. Verkligen en fin bonus i kassan.
Kommentera

berghult:

Enligt vad jag hörde hade lika många exporteras utanför Nolaskog som sålts här i stan. En del menar att MoDo börjar bli vad Leksand alltid varit, dvs hela Sveriges lag. Jag menar, det gör ju liksom inget för min del om det blir så.
Kommentera

hellge:

Hmm. Sa de inte att det inte fanns risk för att någon skulle bli utan? (Om det råkar finnas risk för det, köp en åt mig med!)

Själv tycker jag att det verkar onödigt med en Harald-intervju. De hade säkert kunnat klippt in fler fina matchbilder på den tid han pratar.
Kommentera

Paddan: Vad det gäller guldtröjan har jag för mig att Mia i någon intervju efter guldet sa att Färjestad hade sålt guldtröjor för ca en miljon kronor efter sitt senaste guld. Vilket innebär ca 10 000 tröjor.
Inte alls omöjligt enligt min mening.
Kommentera

Sen ber vi Paddan att Youtuba hela trunken.

På tal om adoptera delar av sportbarerna. Undra om Edvardssons trä i Bredbyn förstår hur bra reklam det är med deras donation av alla bord runt om i arenan?

www.edvardssons.com/
Kommentera

hellge: Sedan så kommer väl givetvis en "The extended Golden Heart of Hockey". En hockeytrunk full med DVD-versioner av alla matcher MoDo spelade under säsongen och en heltäckande bevakning av guldfirandet i Swedbank Arena med alla intervjuer med Nubben och alla de andra gamla guldhjältarna. Med i denna hockeytrunk medföljer också ett intyg som visar att man nu adopterat en liten del av en av sportbarerna.
Kommentera

Paddan: Den ökade souvenirförsäljningen har ju även bidragit till MoDos väldiga siffror.
Kommentera

Paddan:

Jag hörde en uppgift att det var femsiffrigt. Ytterst vag källa till den uppgiften.
Kommentera

MoDoFille: Jag var ner en snabbsväng till arenan redan igår och då var det också många som köade. Ungefär 20-30 personer väntade på att bli guidade runt arenan. Flytten in till Övik...och självklart också SM-guldet verkar också haft en riktigt positiv inverkan på souvenirförsäljningen, det har nästan alltid varit mycket folk där de gånger jag varit in nu under sommaren.

Det skulle vara intressant att få en siffra på ungefär hur många t-shirts mm med "SM-guld -07" som de sålt, det känns som att så gott som hela kommunen har minst en t-shirt
Kommentera

Paddan:

Fillebabba, ner i källaren och leta rätt på sovsäcken, här ska inte missas någon DVD inte.

"I The Golden Heart of Hockey" får du under 76 minuter följa MODO Hockeys säsong från början till slut. I en öppenhjärtlig intervju berättar mästartränaren Harald Lückner om allt från värvningarna inför säsongen till avgörande moment under året och firandet efter att guldet bärgats.

The Golden Heart of Hockey" innehåller matchbilder, intervjuer, Håkan Nordströms unika bilder och självklart också mycket från guldfirandet i Örnsköldsvik. Dessutom innehåller DVD:n extramaterial i form av snygga mål, hårda tag, spelarintro, en Karol Krizan-special och statistik. "

Fillebabba, var det
Kommentera

Paddan: Det blir till att köa inne i SBA på lördag nu då... Förhoppningsvis.
Kommentera

Där ser man, det blev ju mer än 60 minuter. Hela 76 minuter lång är guld-DVD:n... och ett snyggt omslag verkar det vara också.
Kommentera

Fast, det är klart, när det gäller att kritisera saker och ting verkar ju nästan alla vara ett gäng negativister, när det gäller att kommentera inlägg i Allehanda.

Äh, man får väl plocka fram den inneboende Simon Cowell när man får möjligheten att se vad som finns inlagt på guld-DVD:n
Kommentera

Lumber Jack: Det som känns lite oroväckande är längden. Bara en timmes speltid. Man borde kunna få ihop en timmes material bara kring guldfirandet.
Kommentera

Paddan: Det ska bli spammande att se vad denna produkt kommer att innehålla i fråga om "bakom-kulisserna".
Kommentera

« · 894177 · »