1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507759 inlägg · 4105 ämnen

Södertälje - Modo 2020-12-02

« · 2106334 · » Till forumet

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
wolper: frågan är väl vem som höll i vem ?.
Kommentera

RedNek: Enig.. surt
Kommentera

J F K: Det är väl bara lyfta eller sära på benen eller?
Kommentera

hk:
Inye billig. Onödig. 2+2 när Hedberg VET att han drog av handsken... Snacka till sig +2
Dåligt
Kommentera

Domaren har för lite att göra. Vad är det modo får för utvisningar?
Ge ssk vinsten denna match oxå då! Var ju utvisningar som förstörde förra gången oxå
Kommentera

wolper: Denna sossementalitet, man får absolut inte kritisera ett domslut..

Svensk hockey är ett skämt
Kommentera

wolper: fyra onödiga minuter som kan avgöra en match jäkligt trist då vi gjort en bra period
Kommentera

hk:

Jävligt pinsamt eftersom man såg vad Hedberg sa.

Han sa "Men allvarligt" och det får man alltså 2 min abuse för, våra svenska domare är så jävla pinsamma.
Kommentera

wolper: vafan... tål fan inget. Kärringar men klantigt av hedberg igen...
Kommentera

wolper: vi börja gå väldigt djupt ner på egen målvakt nu. Oj den var billig med. Även om klubban var upp på handskarna.

Oj va lätt öhman blev omåkt
Kommentera

Otto1: Billig för oss där.
Kommentera

wolper: Brendan Mikkelsson tror jag inte sett få genom ett enda skott från blålinjen på hela säsongen
Kommentera

Gavelo: Domaren måste ju åka dit för att se vart pucken ligger, helt omöjligt att se vart den ligger från hans vinkel!
Kommentera

wolper: fin armbåge👍 börja helt okej ändå
Kommentera

J F K: Obegripligt som sagt, han sitter ju bara där och pucken ligger helt löst!

Övrigt så spelar Modo bra förutom att vi har svaga uppspel från egen zon, liksom avvaktande, det jag dock gillar är att Modo tar mer burskydd idag och lugnar ner lite.
Kommentera

eltifoso: Det är första gången under de trettio år jag sett hockey som man åkt ut för att ha pucken under sig utan att aktivt skydda pucken. Det har jag aldrig någonsin sett förut.

Hade han försökt hålla pucken under sig aktivt hade det varit en annan sak.
Kommentera

wolper: skönt de grejade den tvåan !
Kommentera

En grej: När hela femman samlas nere i egen zon & driver upp, alla som på ett led i bredd..
Modo har ju gjort så några ggr. Började under Hellkvist?s ledning. Jag undrar, har det uppspelet nåt namn?
Kommentera

Steken84: Den var ju tydlig, gavs ju chansen att flytta sig. Kändes väldigt onödigt i anfallszon

Kämpa nu, oddset på tvåan lockade mig till stort bet
Kommentera

Lätt att flytta sig där då...
Kommentera

Steken84: Svenningsson vilken lirare??? :-)
Kommentera

hk: vilket skämt till utvisning... vad förväntas han göra, handpassning eller vad?!
Kommentera

Man får lättvindigt utvisningar i scaniarinken
Kommentera

Steken84: Peters är lite väl klubbglad.
Kommentera

Kvällens resultat 3-4
Kommentera

puffe: Ssk borta har alltid varit tuffa matcher, men för första gången sen vi ramlade ur Shl är Modo inte alltid favoriter vilket känns skönt.
Jag brukar ha en tendens till att vara lätt skeptisk till Modos chanser i matcherna men ikväll tror Jag tror på seger av 2 anledningar.

Ssk har tappat några färgstarka kort medans Modo fått tillbaka sina.
Kommentera

Nisse på Mon or: Är bara jag nervös? Känns som en extremt viktig match. Vinner vi får jag nog julefrid
Kommentera

Nisse på Mon or: Ni är alltid välkomna hit. Kan du hålla extra hårt i tummarna för 2-7 eller 3-7 så blir George glad.
Kommentera

Costanza: Vad glad jag skulle bli om lina # 3 fick upp farten och produktionen i afton.
Det finns ju onekligen potential där, gäller bara att få ut det, må det ske nu!!!
Kommentera

Nisse på Mon or: dra åt h-e, näe skojar bara, så vackert formulerat. Mer grannsämja, tack!
Kommentera

Törs man skrivna några rader här på eran hsbok?
Ville bara nämna att jag gärna ser en vinst borta mot SSK ikväll. Inte bara för att avståndet skulle öka mellan SSK och Timrå. Utan också därför att MoDo naturligtvis inte ska ligga och harva i botten på tabellen.
Kommentera

Costanza: Älskar 1st Line
Kommentera

4th Line
23. Sylwander, Daniel
17. Häggström, Magnus
32. Lindewall, Jeremias
63. Enström, Tommy

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
40. Jellvert, Kalle
7. Åhström, Tobias
27. Mikkelson, Brendan
2. Öhman, Anton

2nd Line
20. Hedberg, Edwin
29. Aagaard, Mikkel
15. Sveningsson, Filip
37. Styf, Hugo
5. Corrado, Frank

1st Line
89. Karlkvist, Patrik
10. Heponiemi, Aleksi
26. Kaut, Martin
22. Wallinder, William
12. Lindgren, Jesper

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

Extra Players
14. Strömgren, William (LW)
Kommentera

Costanza: Älskar ditt expert-tips angående poängutdelningen. George har aldrig fel
Kommentera

puffe: Finns ingen stress. Tuff match. Det kan bli 0-1-2-3 poäng ikväll. 100-åringen MoDo kommer dock att kötta i slutspelet. Låt våra kära konkurrenter åka runt och tuta nu med sina EPA-bilar i november, december.
Kommentera

Costanza: Känns som en vågbrytare idag, Ska vi bli ett stabilt lag JA, eller ska vi vara mellanmjölken som blandar vinst med medioker insats....gäsp... NEJ

Känns som att vi väljer sida idag!

Fast älskar mellanmjölk, byt mot lättmjölk då
Kommentera

J F K: Krogkillarna?
Kommentera

puffe: Fungerar andrakedjan som i de två senaste matcherna sä har jag inte något problem med det.

Andrakedjan känns som "buspojkarna", efter Hedbergs kommentar.
Kommentera

J F K: Vet att vissa inte vill ha alla ägg i samma korg, men underbart om Förstakedjan återsamlas o bringar kemi igen
Kommentera

J F K: alltså han borde vara med. Har inte läst annat.
Kommentera

Gavelo: Nej, det ska han inte göra om inget ändrats nyligen.

Han tränade med Kaut och Karla sist.
Kommentera

J F K: Vilar Heppo idag också?
Kommentera

J F K: Saknar en 7:a efter min bild för två veckor sen med mina 7777 hockeysnack-inlägg. Vi har haft 7 i arslet, 7 framåt och 7 mille in på kontot sen dess. Spelat nu på 2-3-7 mot 7-3-2. Hoppas lite extra på 7-7.
Kommentera

J F K: Men... Jag tycker att vi borde ha en bra chans om vi kan göra en bra insats idag. SSK imponerade inte jättemycket mot AIK senast och nu är det utan både Fagemo och Vejdemo. Visst har de absolut en hel dle farliga spelare i alla fall, men de tappar en del i bredd när det gäller att göra poäng.

Och så får vi hoppas att Kaut hittat turbon igen:)
Kommentera

Monno: Jo, det fanns en anledning till att jag tog upp två andra exempel när Jeremias passar in på alla platser. Att ta in Strömgren i en fjärdekedja är att göra både laget och honom en björntjänst.
Kommentera

Gavelo: Just Jeremias kan ju dock spela överallt känns det som. Inte samma spetsighet framåt som LP och Strömgren kanske men väldigt allround.
Nu var ju Svarten center, men lite liknande spelartyp kanske?
Kommentera

J F K: Håller med 100%, det jag menade är att innan juniorerna är färdiga för Allsvenskans så är pröva på speltid i 4:e linan väldigt viktigt för att få en känsla för hur det är.
Som du säger så har LP, Jeremias, Strömgren mfl potentialen i det kreativa offensiva spelet och skall inte spela i 4:e även om det i dagsläget med stängt juniorliga är bättre med lite speltid i 4:e än ingen alls så ska det finnas möjlighet för andra juniorer att kunna få testa på spelet och tempot i allsvenskan via 4:e linan.

Det som faktiskt är lite lustigt med våran 4e line som skall spela 0-0 är den som tyvärr ofta har stora problem i egen zon, men det är en annan historia.
Kommentera

« · 2106334 · »