1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507136 inlägg · 4104 ämnen

Södertälje - Modo 2022-01-26

« · 2281836 Till forumet

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter:
Japp, MoDo kom av sig efter 1-0 målet,
1-1 är rättvist just nu
Kommentera

Rytter: Vi är tämligen utspelade igen.
Modos form är urusel spelmässigt!
Kommentera

Hakning-Henrik: herregud va gör lindewall.
Kommentera

Saleva:

Rättvis kvittering. SSK spelar bra, verkligen inte representativt för tabellpositionen.
Kommentera

Saleva: Dags att dtäda av SSK nu tack
Kommentera

Heyerdal:
Skönt med en kommentator som håller käften emellanåt, även om han babblar på rätt bra
Kommentera

Heyerdal: Såg ut som Karlsson.
Modo är inte bra i mittzonen, vi tappar ju allt i mitten och backarna får uselt understöd och slår bort så många flippuckar.
Skärpning nu för helvete
Kommentera

Heyerdal:

Det var EJK men han åkta på en smäll, det var ju inte bara att han tappade klubban tror jag. Det var inte av ren lathet han åkte sakta till båset.

Så var min tolkning av situationen iaf.
Kommentera

Heyerdal: Vi spelade fast oss dör i egen zon, men allt började med en tripping på Wahlberg som nästan blev avgörande.
Kommentera

KRB:
Ssk kom in i en period med lite energi,
Domaren struntade i ssk utvisning innan..
Kommentera

Gavelo: vem i MoDo tappade klubban i Ssks zon strax efter målet, herregud vad segt han åkte mot båset
Kommentera

Gavelo:

Han har verkligen börjat leverera nu, skulle vara kul att se hans poängsnitt om man tar bort matcherna i början. Visst hade han en ganska trög start och Sam/Modigs var de som ledde poänggörandet.
Kommentera

Gavelo:
På plats i Scaniarinken,
MoDo har börjat godkänt, man fullföljer ända i sargen!!
Ännu så länge (y)
Kommentera

Men yes 0-1 och Woods fortsätter leverera.
Kommentera

Silly: Blir tufft ikväll.
Kommentera

J F K: Håller med i allt du säger här..

Jag kan se Ingman där om 2 månader och sedan kanske en till rightare och Sylvander eller Aagaard framför målet!
Då har vi förmodligen bra PP2 som också kan hota på ett starkt sätt!
Kommentera

TickledDonkey: Ja, jag tycker att Ingman var klasser bättre mot HV än i tidigare matcher. Det har synts att han inte haft någon koll på vårt spelsystem, utan har känts vilse både med och utan puck. Det hade nog varit lättare att bara gå in och spela sarg ut, men samtidigt är det inte vad vi förväntar oss av Ingman. Han ska kunna vara ytterligare en ledande back på den här nivån.

Undrar hur länge det dröjer innan vi tar in Ingman eller någon annan rightare i PP2? Gillar inte Svenningsson där då han har för dåligt spelsinne (håller inte med Tarasov gällande spelsinnet på Svenningsson), utan vi behöver någon mer dynamisk. Modigs har varit riktigt bra i fem mot fem, men inte kommit till riktigt i fem mot fyra.

Det är nog så att den PP-enheten saknar hoten som första har. De har tre stycken i paraplyet med bra skott och bra passningsspel i Bernhard, Näsén och Woods. Den andra har för dåligt passningsspel för att få upp tempot och de tar för få skott (förutom Modigs) så det blir lättläst.
Kommentera

Heyerdal: Ingman går in och dominerar ikväll!💪🏻
Kommentera

J F K: Styf skadad o Nordin sjuk, Norén hämtades upp i Gävle på väg hem o Ingman tillbaka, 12 forwards o 7 backar ikväll
Kommentera

AddMan: Slut på dem tror jag inte att det blir, men jag hoppas att vi kan minska frekvensen på dem. Inget lag kommer undan skitmatcher, utan det som gäller är att minska dem och bättra utfallet i de matcherna. Det senare har vi varit skickliga på.
Kommentera

jonsson:
Grabbarna vill be Karlin om ursäkt och gör jobbet!

Slut på halvdassiga matcher nu
👍
Kommentera

wolper

Hur går det ikväll då?
Kommentera

Södertälje - Modo 2022-01-26
Matchdags!🥳
Kommentera

« · 2281836