1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 2008-03-06

998977 · » Till forumet

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2008-03-06
Paddan:

Tja...Krizan har ju klarat av att spela under svåra smärtor förr. Visserligen i en avgörande SM-finalmatch, men ändå.

Vad gäller frågan om strafflägen i matchen igår så lyssnade jag som nämnts lite webradion. Vid ett tillfälle där snackade snubben om att det borde ha varit straff, har jag för mig. (Han pratade så tyst så inte allt hördes till köket, trots att jag hade på absolut högsta volym, så jag är inte stensäker på vad han sa...)
Kommentera

Petey21: Vi får vara lite förlåtande, de är inte så vana vid elithockey där. Det är lite av samma problem vi brukar ha med våra besvansade länsvänner i socialgrupp 4. Det tar lite tid att lära sig reglerna.
Kommentera

Paddan: Två straffar? Måste ha missat något. Men var det inte en situation när en spelare kom fri men backen slog bort pucken genom att träffa klubbladet först? Enligt polaren jag såg matchen med skulle den situationen ha inneburit straffslag... om det hade varit i innebandy.
Kommentera

Petey21: Det var även intressant att läsa kommentarerna om matchen på hockeysverige.se, där var det bland annat en skribent som påstod att SSK blev blåsta på 2 straffar. Hmm, när exakt skulle dessa situationer ha uppstått?
Kommentera

Frisco: Kastade ett getöga på Södertäljes åffisijälla och i korthet tyckte folket på forumet där att 1. Susse är en mes som vi MoDofans borde skämmas över att ha i laget, och 2. Att det var konstigt att inte han fick matchstraff bara för att långeman fick det. Att han sedan inte slog ett enda slag tog de ingen som helst hänsyn till...
Kommentera

shinzawai: ÅÅ vi ska en gång alla döö....
Kommentera

Paddan: Kanske för att undvika ramaskriet ifall Modo förlorat denna match pga. målvaktsbytet. Vi vet ju medias snedtändning ifjol när Modo lät Krizan vila sista matchen.
Kommentera

Paddan: Han såg inte ut att vädja om att slippa spela, och Harald var inte ens fram och pratade med honom. Såg jättekonstigt ut. Ännu konstigare eftersom han såg pigg ut i matchsituationerna?
Kommentera

shinzawai: Jaså, ljumsken. På tevebilderna såg det ut som att han hade ryggsmärtor. Han sjönk ju ihop som ett kolli direkt efter periodslut i sista perioden. Frågan är om han ville stå kvar själv, eller om Harald vägrade byta ut honom.
Kommentera

Paddan: Jag var på plats, Krizan såg otroligt plågad ut i avblåsningarna och vid de avvaktande utvisningarna tog han sig knappt till båset. I slutet av matchen tecknade han mot vänster ljumske mot materialaren. Varför tog de inte av honom från isen? Thorsen pratade inte ens med Krizan?

Jag trodde att det handlade om allt tjafs med Palm mf, att han fiskade efter sympati från klacken, men med tanke på det stöd han fick av bortaklacken är det inte troligt.

Undrar om man behöver oroa sig?
Kommentera

Paddan: Avbrott just som jag skulle skriva. "Pyttsan!. Det var ju Svarten som avgjorde matchen, som man sa på C+. Det kunde man ju tom. se på C+." Om nu inte Perra transformerats till Oscar förstås.
Kommentera

Varför bytte man inte ut Krizan, för efter SSK:s kvitteringsmål såg han ju allt annat än kry ut. Det var ju knappt han klarade av att komma in i spelarbåset under SSK:s timeout.
Kommentera

Frisco: fy så underbara ni är. Tack för hjälpen vi bjuder igen på Lördag.
Kommentera

Wayne Gresky: Snacka om att han fick frispel SSK-aren. Han flipprade ur.
Kommentera

Hawerchuk: Måste kännas lite bittert för Susse att bara få en tvåa där, han måste ha trott att han hade utvisningsrekordet i en liten ask när han gick en fight mot störste killen på isen.

Årets miss av Sundström annars där? Synd på ett så snyggt anfall.
Kommentera

spud: Han blev tokig och matade slag mot Susse som gjorde allt för att leka Skalman.
Kommentera

knaskamilla: Äh, allt handlar ju om att de inte vill spela en massa extra matcher nästa säsong. Varför utsätta sig för chansen att spela cl om HV plockar hem SM-guldet?

Så jävla "Bryr mig inte och tänker inte ta i attityd" som de visar upp idag får en nästan att hoppas att de åker ut på en gång i slutspelet. Snacka om att varenda en spelade dåligt. SSK hade fler lägen än modo när modo hade PP.

Kommentera

Jag måste erkänna, det är mitt fel. Jag slog på webradion när jag skulle diska och detta gjorde naturligtvis att SSK kvitterade. Förlåt.
Kommentera

NuMo: precis.. nu gäller de att lhc torskar sista å vi tar 3 pinnar, men de fattar vi ju att de verkar omöjligt då dif tappade 3-0 å vi 2-0 ...
Kommentera

Den där Kudroc verkar inte ha alla hemma.
Kommentera

Berka: Ja! Hedman. Men det här skulle vi ha avgjort tidigt i stället.
Kommentera

åsså linköping då!! Då va denna dag dubbelt förstörd!!! Hem å lägga sig kanske
Kommentera

källan: Hellvete va alla i modo spelar dåligt huuuga.. mår dåligt
Kommentera

Nu spelar inte den här matchen någon roll.
Kommentera

Men nu åker Atvars!
Kommentera

spud: Modos spel i nummerärt överläge är ju så uselt att det knappt kan vara sant. De släpper ju till kontringar hela tiden.
Kommentera

13:57 SSK Utv 5+GM ROUGH Kristian Kudroc
13:55 SSK Utv 2 min ROUGH Kristian Kudroc

hur gick det där till?
Kommentera

Gusse: Mycket bra bedömning av Andersson där..
Kommentera

källan: Lite många bananer för Kudroc i pausen ..
Kommentera

AM: Ut me Kudroc
Kommentera

Berka: vi kan inte vinna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! faaaaaaaan susse
Kommentera

NuMo: Nu använde han klubban för att stötta sig med när han skulle kliva upp...ser inte bra ut.
Kommentera

NuMo: håller med... oj oj skador skador
Kommentera

Fa! de måste ju plocka av honom. Han kan ju knappt röra sig.
Kommentera

Berka: Verkar vara en ljumske. Passar ju perfekt nu till slutspelet.
Kommentera

Wayne Gresky: krizan... uj uj
Kommentera

Gidde: Och kampen om utvisningsrekordet tätnar. Susse har tagit in två minuter hittills idag. Tom Wernblom kan ta upp kampen om han lyckas få en 5+10+20 i ststa perioden, ja det skulle tom innebära ledning!
Kommentera

Än är vi med, men en sak som irriterar mig mycket, och som gjort det länge.
Varför kan inte Krizan stoppa pucken bakom mål och sedan åka därifrån?
Hur många gånger har det inte blivit farligheter bara för att han stoppat, och sedan stått kvar och gjort backarna osäkra?
Sedan skjuter han ofta iväg pucken rakt på backen, så det blir ännu farligare..

Jaja, vi håller tummarna att resultaten står sig en period till! :)
Kommentera

nu kommer raset, 1-2 och lhc skottat in 2 kassar..
Kommentera

0-1 Werner
och Modo - SAIK helt slutsålt ser jag
Kommentera

Hawerchuk: Känns som modo saknar allt för många snabbskrinnare för att få ett effektivt spel mot köttmuren. Propparna och Svartens uppvisning i boxplay var väl det man kunde glädjas åt i den här perioden. Warg är inte bra just nu och Hedin var ganska felplacerad ett antal gånger. Speciellt den gången då han irrade ut i utvisningsbåset och inte hittade ut på ca 10 minuter.
Kommentera

bisterfinnen: En kombo av bortamatch- och bebisbaciller.
Kommentera

För mycket potatisgratäng. Hoppas Harald visar de andra resultaten i periodpaus.
Kommentera

Djurgården leder med 3-0 så nu har Modo chansen till andra platsen!
Kommentera

Gusse:

Salles magsjuka är återkommande. Undrar vad det är egentligen ?
Kommentera

Berka: Magsjuk...
Kommentera

Gusse: Vet nån varför salle inte är med?
Kommentera

oscaaaar: Härlig propp av Hasse ..finnen yrar väl fortfarande..
Kommentera

MoDoFille: aaa, bra :)
Kommentera

Salle: Nej. Då ska man väl ändra på alla andra också. Nerifrån och upp förstår 99 av 100. Nej just ja, 98 av 100.
Kommentera

998977 · »