1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

« · 1244912 · » Till forumet

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Jag säger NEJ till ännu ett år med Nicklas Sundström. Han har varit så jävla dålig de matcher han spelat.
Kommentera

Nihlstorp räddar men faller bakåt, domarna blåser av men pucken är över linjen. Före eller efter avblåsning?
Videotittandet tog sex minuter sedan kom beslutet;
mål.
Kommentera

Björn W: Snacka om att vi behöver bygga ett nytt lag.
Kommentera

hellge: 3-2 till Luleå och vi är just nu 4 poäng från slutspel och istället väldigt nära sommaren.
Kommentera

Jämmer och elände

Torsdagar, då lirar vi hockey, röda mot svarta med full utrustning och tacklingar. Hockey är roligare att spela än att titta på...

Berätta inte hur det går, jag slår på text-tv vid 23-tiden
Kommentera

Lumber Jack: Det var ett rätt tunt snötäcke i lördags så du får nog ta och hyra skidor om du inte har några du inte är så himla rädd om.
Kommentera

Lumber Jack: Jag säger så här - om MoDo skulle lyckas snubbla in 2 poäng idag och Rögle håller Luleå till max en så får jag öppna den där La Trappe Tripel som står i mitt skafferi, redan ikväll.
Kommentera

spud: Förhoppningsvis dyker en till upp efter påsk.
Kommentera

Lumber Jack: Jag var där i lördags, en såndär dag som det bara är 3-4/säsong. Det gjorde inte ont nånstans.
Kommentera

Björn W: Jag har alltid varit för en åttalags-serie.

Idag gick denna sida varm i Ö-vik. Grabbarna beställde stugor i parti och minut inför nästa vecka. Jag hoppas caveman spär ut groggarna rejält.

http://www.skistar.com/are/

Kommentera

Wayne Gresky: Jag får ont i hela kroppen av att höra en helt handlingsförlamad Svartvadet i paus. Vår kapten sitter och väntar på att någon ska ta tag i saker och ting. Kul kille.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi är värdiga att vara i slutspel om vi ligger på 8:e plats efter 55 omgångar, att vi beter oss som MoDo fram tills dess är illa men väntat.
Kommentera

NuMo: Fördelen nu är att det inte finns något att förlora. Full fart framåt! Dessutom blir jag knappt ledsen om vi åker ut på det här sättet. Vi är inte värdiga att vara i ett slutspel om vi inte kan slå det här Södertälje-laget. Sen är det olyckligt att en helt inkompetent linjedomare ligger bakom 2-1 men det är en skitsak i det stora hela. Uselt!
Kommentera

NuMo: Därför att det är bra lag i toppen av tabellen, sådana slår MoDo och har så alltid gjort.
Kommentera

Nä, fy och blä. Dålig fart. Inga närkamper. Öppna spjäll i mittzon. Ingen sammanhållning och inget tryck. Lyckas vi inte visa mer intresse och deltagande än så här så kan vi lika gärna byta om redan nu.
Kommentera

Björn W: Varför skulle inget lag vilja välja Modo i slutspelet?
Kommentera

spud: Hur som helst så spelar de Ramones i Lindab Arena. Lätt att fastna på den kanalen.
Kommentera

spud: Foppa kör små marginaler men ingen fart. Hans fel att Suhonen sitter på botbänken nu.
Kommentera

Björn W: Luleå tog TO vid stälnnningen 1-1, antar att vi ska vänta in 1-4 eller 1-5 innan vi funderar på nåt sånt.
Kommentera

spud: Som sagt, en Rögle-seger i kväll känns som en bra drulleförsäkring för att överleva till sista omgången.
Kommentera

spud: Känns inte bra att se Hedin göra poäng.
Kommentera

spud: Vi är helt förlamade.
Kommentera

NuMo: Dags för Aravirta att ta timeout och säga att alla resultat går åt helvete och att de inte har ett jävla dyft att förlora längre.
Kommentera

NuMo: Hyggligt av Suhonen att vända sig om och backa för att få bättre sikt av att se Timander åka ikapp med en SSK forward.
Kommentera

Nikki Nine: Vi kommer inte att spela bättre än så här idag. Gå ner på folk och se om vi får något fäste, om inte?
Kommentera

Nikki Nine: JÄVLA HELVETE
Kommentera

spud: Ingen vill bli syndabock.

Fast hela laget kommer att bli det.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Vi har ingen glöd idag, hade vi mött något annat lag hade vi legat under stort. Det är för mycket vänskap över detta.
Jag tycker vi ska gå ner på 3 femmor.
Kommentera

spud: Vad är det för jävla stolpe som sitter och väljer musik i södertälje? Nog det värsta jag hört i en hockeyhall.
Kommentera

Björn W: Domarn måste vara snabbare att blåsa av matchen om det blir ett liknande läge.
Kommentera

Björn W: Detta hav av öppen is i mittzonen är inget bra för Modo.
Kommentera

Nikki Nine: Nejeh, Jan Sandström horror show.

Kvällen är redan en klassiker.
Kommentera

Björn W: Nu då!!! :-)
Kommentera

Som sagt...äuh-be-kåuh!
Kommentera

18:34Skott utanför1 Niklas Svedberg
Kommentera

Nikki Nine: Nejeh, jag tar gärna en Rögle-seger först. Desto större drullemarginal för MoDo, desto bättre.
Kommentera

Björn W: "På längre sikt är vi alla döda"
Kommentera

Björn W: Blås av matchen där nere nu.
Kommentera

Björn W: Han kanske kan få ett medlemskap i MODO Hockey under nästa år? Eller är det lite för mycket?
Kommentera

spud: Jeremy Colliton ska ha sig en sup! Minst.
Kommentera

Nikki Nine: Luleå leder..
Kommentera

Hawerchuk: Nja va?
Kommentera

MODOJohan: Det här vinner vi busenkelt.
Kommentera

MODOJohan: Det kändes nästan som om SSK bad om ursäkt för att de gjorde mål genom att helt spela med huvudet under armen.
Kommentera

JAJAMENSAN! NÄSAN!!!
Kommentera

Som sagt så har MoDo precis börjat spela en given segermatch. om det är någon som missat det.
Kommentera

Salle: Ja, du vet - den nya tiden med Internet och mobilkameror begränsar ju ens handlingsutrymme. Komprometterande bildmaterial kommer alltid ut och försvinner aldrig. :-)

Sparar mig förhoppningsvis till en J20-kvart med MoDo på IS STADION nästa vecka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Varför är inte du i norra Skåne och eggar hemmaklacken till stordåd? ;-)

Kommentera

spud: Som Nikki säger, det är MoDo som är källan till oro. Tror att det finns realistiska chanser till poängtapp för Luleå redan ikväll samt att Frölunda riskerar att ta 0 poäng på de återstående matcherna.

MoDo och "säkra" matcher däremot = mörka diskusar av svett i skjortans armhålor.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:

Jo, men nu är du redan på lördag :)
Kommentera

« · 1244912 · »