1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507222 inlägg · 4105 ämnen

Södertälje SK - MODO 5/11 -05

« · 610152 Till forumet

Sv: Södertälje SK - MODO 5/11 -05

Lumber Jack:

Verkar som de reder ut det här i alla fall. Där är de fem mot fem. MODO får massor med chanser sedan. Sedan säger kommentatorn något om förvirrade. Jag tror han pratar om sig själv.

Kommentera

Poffa: U p p f ö r s b a c k e...
Kommentera

Mats Edström: Svarten P-out 1.37 i 3mot5. Inte bra.
Kommentera

Poffa: Vad trevligt det låter som att man har i Södertälje.
"Tommy" Jonsson måste vara en ny back, antar jag.
Kommentera

Poffa:

Kan dom inte skicka web-kommentatorerna på träningsläger med Lasse G.? Lär dom sig bara 10% av det han kan så blir det kanon!
Kommentera

Vilken inlevelse. Kollar gör 1-0 och kommentatorn blir tvärtyst. Han har inte sagt något på 45 sekunder. Ingen beskrivning av hur målet gick till osv.

Kommentera

1-0 Kollar...

Kommentera

Poffa:
Då ska du se när skidgym spelar.
Kommentera

Lumber Jack: Jag har för mig att HV har också kvar samma folk. Timrå har också kvar folket från tidigare.
Kommentera

Poffa: HAHA..... Härligt med lördagshumor. Såg förresten ett helt gäng yngre damer med likadana jackor på Nygatan för en stund sen.
Kommentera

modo_foppa:

Kolla in dammatchen som går nu. Redan har det varit hårdare tacklingar i den matchen än vad det är när MODO spelar.

Kommentera

Lumber Jack: "Kessler" var då bisittare när Luleå var på besök.
Kommentera

Martin S: Hur är det med HV, som alltid har haft de bästa sändningarna? Bisittaren ( Peter "Kessler" Eriksson ?) är väl utbytt har jag för mig.
Kommentera

Poffa:
Det är en mjukis sport.... förutom när jag spelar.
Kommentera

Poffa: Innebandy är roligt att se på. Speltekninken är stor. Passningsspelat är kanon. Spänningan ofta hög men även om det smäller så är innebandy en mjukissport.
Kommentera

Dags att värma lite inför dagens match. Jag gör det genom att kolla på Villa mot Pool samt att jag zappar in innebandyn på SVT24. 16.30 börjar en höjdarmatch på 24, då spelar nämligen Pixbo mot AIK. Matchen spelas i Scandinavium och jag kan rekommendera den varmt. Framför allt till de som hävdar att innebandy är en mjukissport. Jag kan garantera att det kommer smälla bra i dag.
Kommentera

Paddan: Ja, det är nytt folk som kommenterar i Södertälje. Ganska mycket nytt folk inom radion denna säsongen, samma folk i Ö-vik, Gävle och Färjestad som jag kommer på direkt.
Kommentera

Frisco: Nä, de nämnde bara efternamnet.
Kommentera

Paddan: Ja, förutom Snygg-janne då.
Kommentera

Paddan: Modospelare Modospelare?
Kommentera

Poffa: Tro om de har bytt webradiopratare i Södertälje, för om jag inte minns fel så nämnde radioprataren alla SSK-spelare nästan enbart med smeknamn medan MoDo-spelarna nästan undantagslöst fick heta bara "MoDo-spelare".
Kommentera

De tvärrandiga i dag är:

HD Sören Persson
LD Peter Sabelström
LD Daniel Winge

Kommentera

Kommentar

Harald Lückner: I den här serien får man inget gratis

Sista matchveckan innan novemberuppehållet utformade sig till en smärre ödesvecka för MODO Hockey. En ödesvecka som laget så här långt klarat av galant. 5-2 två gånger om mot Mora och Djurgården.

Nu väntar Södertälje i nya AXA Sports Center innan landskampsuppehållet.
- Det gäller att vi är fortsatt fokuserade, säger Harald Lückner. En sak är säker och det är att i den här serien får man ingenting gratis.

Då hela truppen är skadefri sånär som på målvakten Mikael Zajkowski kunde Lückner mönstra fyra kedjor mot Djurgården.
- Något som utföll mycket bra. Vi fick bra tryck mot motståndarna hela tiden eftersom vi orkade hålla fart över tre perioder. Det var bara mycket korta perioder vi gick ner oss en aning.

Fjärde kedjan med juniorerna Mattias Hellström och Tommy Enström pressade tillbaka DIF konstant.
- De gjorde en inspirerad match tillsammans med Peter Öberg. Nu väntar jag också bara på att de får utdelning, berömmer Lückner.

Södertälje borta blir en tuff historia tror MODO-coachen.
- Så är det bara. SSK borta är alltid något extra, dessutom är laget säkert revanschsuget efter 3-6 i Luleå. Men vi ska försöka fortsätta i den trend vi varit i veckan. Lita på att vi ska göra allt för att försöka ta tre nya viktiga poäng. Det blir i så fall en fin inspiration till bra träning nästa vecka.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skadefritt sånär som på målvakten Mikael Zajkowski (ljumske), som dock är i träning sedan en tid tillbaka.

Noterbart 2: Kandensiske spelaren Marc Brown, som testats i veckan på träning, blir inte MODO- spelare. MODO valde att inte kontraktera Brown.

Noterbart 3: MODO- spelare som åker på landslagsuppdrag till veckan: Karol Krizan (Slovakien spelar i Tyskland), Per Svartvadet (Tre Kronor), Miloslav Horava (Tjeckien i Karjala Cup), Tommy Wargh, Johan Nilsson, Andreas Molinder och Johan Dahlberg (J 20 i Ryssland). I den senare turneringen är Tommy Enström reserv på hemmaplan. I J 18-landslaget, som spelar i Finland deltar backen Magnus Svanberg. Här är Mario Kempe reserv.

Noterbart 4: Harald Lückner har planerat in tio träningspass under den matchlediga perioden fram till Frölunda borta 15 november.

Noterbart 5: Tidigare i höst när MODO mötte Södertälje hemma vann man med 3-0.

Kommentera

Södertälje SK - MODO 5/11 -05
 Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
34 Tommy Wargh,
5 Hans Jonsson

3 Mattias Timander,
24 Vladimir Sicak

7 Jesper Damgaard,
32 Tobias Viklund