1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 20050124

« · 662954 Till forumet

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 20050124

Frisco:

Åh herregud. Bäst jag kör med krossäkert porslin och valium i kaffet i kväll. Annars kommer jag nog bli vräkt efter kvällens match.

Kommentera

Poffa: Tycka synd om?

Södertälje SK - MODO Hockey

RANTALA, Aleksi

SVENSSON, Per (s)
CARLMAN, Fredrik
Kommentera

Frisco: Av någon konstig anledning får jag en ingivelse att skriva femtielva oneliners och skriva saker som JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! fast jag tror att jag avstår denna gång.

Lite synd att det blev Johan Nilsson som fick kliva av när Tussilago kom med i laget. Tycker Nilsson har varit jäkligt tuff och framåt när han väl fått chansen.
Kommentera

Frisco:

Jo. Jag ville bara vara på den säkra sidan. Nu trådbyte. Ja, redan.

Kommentera

Poffa: Haha. Det visste du redan.
Kommentera

Frisco:

Betyder det att jag ska räkna med dig då jag fixar fika?

Kommentera

Paddan: Ska bli kul att se Tussilago spela imorgon.

FORZA ITALIA!
Kommentera

Det ska bli intressant att se vad Tony Tussilago (som en av kompisarna kallade honom) kan åstadkomma tillsammans med Pavlikovski och Pardavy imorgon. Man kan ju alltid hoppas på att han är den "felande länken" som äntligen får spelet att funka fullt ut för P&P.

Nåväl, efter en dags svärande över SCB statistik och PM-skrivande så hoppas jag i varje fall på en stunds riktigt trevlig underhållning på kvällen.

Kommentera

NuMo: Kul liten text om Pasi, på modohockey.se.

Jag lyder bara vår back Mattias Timander, säger Pasi. Det enda han säger före varje match är "skjut mycket Pasi, då är du bra, skjuter du lite är du dålig!"
Kommentera

Poffa: Svartvadet magsjuk. tycker att jag känner igen det där.
Kommentera

Södertälje SK - MODO Hockey 20050124
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson (?)
6 Tobias Enström (?)
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh.

Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet (?)
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen

89 Jan Pardavy
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino

19 Mikael Pettersson
13 Morten Green
40 Magnus Gästrin.

[f]Kommentar[/f]

Harald Lückner: Stentuff road trip väntar

Efter tre raka segrar väntar en smärre road trip för MODO Hockey - Södertälje SK tisdag, Frölunda i Scandinavium torsdag.
- Två stentuffa bortamatcher, säger coachen Harald Lückner. Det gäller för oss att förstå varför vi vunnit några matcher nu och inte tro att vi helt plötsligt är bra.
- Vad det gäller Södertälje möter vi ett lag som verkligen har kniven på strupen och som kommer att sälja sig dyrt. Så här långt under säsongen har vi haft flyt i de inbördes mötena, men som jag sagt, det gäller att inte slå sig till ro.

Nu har du en ny spelare att kasta in i hetluften?
- Ja, Tony Tuzzolino gör debut för oss mot Södertälje och det blir förstås intressant. Jag är nöjd med vad han presterat på träning under en vecka, men det är först i matchsammanhang vi får se vad han går för. I sin första match spelar han med Pavlikovsky och Pardavy.

Inga nya skador?
- Varken Tobias Enström (ljumske) eller Hans Jonsson (knä) kunde träna på måndagen, men båda åker med till Södertälje. Så här långt har det fungerat bra då de spelat varannan match och dessutom gjort det mycket bra.

Saknades på MODOs träning i går gjorde också Per Svartvadet, som låg magsjuk hemma.
- Förhoppningsvis går det hela över snabbt för givetvis hoppas vi på Svartvadet i laget.

MODO-coachen är inte förvånad över alla överraskande resultat på sistone.
- Så här blir det alltid mot slutet av elitserien. Oftast handlar det om att motivation slår klass.

Hela truppen är fylld av tillförsikt inför de två bortamatcher som väntar i veckan.
- Så är det. Vi har bra självförtroende och är i bra form och vet att vi kan slå vilket lag som helst, hemma eller borta. Klart det är en skön känsla.

[f]Noterbart om laget[/f]

Noterbart 1: Frågetecken för backarna Hans Jonsson (knä) och Tobias Enström (ljumske), förhoppningsvis kan en av dessa spela, frågetecken också för Per Svartvadet, magsjuk på måndag.

Noterbart 2: Forwarden Tommy Enström är utlånad till Sundsvall Hockey resten av säsongen. "Perfekt för hans utveckling, nu får vi ett riktigt test på honom i allsvenskan, där han kommer att få mycket istid", kommenterar Lückner.

Noterbart 3: Tidigare resultat i vinter mot Södertälje med MODO:s siffror först: 3-0 och 6-2 (Kempehallen), 4-1 (AXA Sports Center), i den sistnämnda matchen låg MODO under med 0-1 inför slutperioden. SSK sköt i ribban då man hade öppet mål, MODO kvitterade i spel fyra mot fem och gjorde 4-0 sista. Flyt? Javisst.

Noterbart 4: Södertälje- MODO sänds direkt i TV i det s k Säsongskortet.
Kommentera

« · 662954