1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511364 inlägg · 4110 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 20050124

« · 661830 Till forumet

Södertälje SK - MODO Hockey 20050124
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson (?)
6 Tobias Enström (?)
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh.

Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet (?)
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen

89 Jan Pardavy
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino

19 Mikael Pettersson
13 Morten Green
40 Magnus Gästrin.

[f]Kommentar[/f]

Harald Lückner: Stentuff road trip väntar

Efter tre raka segrar väntar en smärre road trip för MODO Hockey - Södertälje SK tisdag, Frölunda i Scandinavium torsdag.
- Två stentuffa bortamatcher, säger coachen Harald Lückner. Det gäller för oss att förstå varför vi vunnit några matcher nu och inte tro att vi helt plötsligt är bra.
- Vad det gäller Södertälje möter vi ett lag som verkligen har kniven på strupen och som kommer att sälja sig dyrt. Så här långt under säsongen har vi haft flyt i de inbördes mötena, men som jag sagt, det gäller att inte slå sig till ro.

Nu har du en ny spelare att kasta in i hetluften?
- Ja, Tony Tuzzolino gör debut för oss mot Södertälje och det blir förstås intressant. Jag är nöjd med vad han presterat på träning under en vecka, men det är först i matchsammanhang vi får se vad han går för. I sin första match spelar han med Pavlikovsky och Pardavy.

Inga nya skador?
- Varken Tobias Enström (ljumske) eller Hans Jonsson (knä) kunde träna på måndagen, men båda åker med till Södertälje. Så här långt har det fungerat bra då de spelat varannan match och dessutom gjort det mycket bra.

Saknades på MODOs träning i går gjorde också Per Svartvadet, som låg magsjuk hemma.
- Förhoppningsvis går det hela över snabbt för givetvis hoppas vi på Svartvadet i laget.

MODO-coachen är inte förvånad över alla överraskande resultat på sistone.
- Så här blir det alltid mot slutet av elitserien. Oftast handlar det om att motivation slår klass.

Hela truppen är fylld av tillförsikt inför de två bortamatcher som väntar i veckan.
- Så är det. Vi har bra självförtroende och är i bra form och vet att vi kan slå vilket lag som helst, hemma eller borta. Klart det är en skön känsla.

[f]Noterbart om laget[/f]

Noterbart 1: Frågetecken för backarna Hans Jonsson (knä) och Tobias Enström (ljumske), förhoppningsvis kan en av dessa spela, frågetecken också för Per Svartvadet, magsjuk på måndag.

Noterbart 2: Forwarden Tommy Enström är utlånad till Sundsvall Hockey resten av säsongen. "Perfekt för hans utveckling, nu får vi ett riktigt test på honom i allsvenskan, där han kommer att få mycket istid", kommenterar Lückner.

Noterbart 3: Tidigare resultat i vinter mot Södertälje med MODO:s siffror först: 3-0 och 6-2 (Kempehallen), 4-1 (AXA Sports Center), i den sistnämnda matchen låg MODO under med 0-1 inför slutperioden. SSK sköt i ribban då man hade öppet mål, MODO kvitterade i spel fyra mot fem och gjorde 4-0 sista. Flyt? Javisst.

Noterbart 4: Södertälje- MODO sänds direkt i TV i det s k Säsongskortet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 20050124
Poffa: Svartvadet magsjuk. tycker att jag känner igen det där.
Kommentera

NuMo: Kul liten text om Pasi, på modohockey.se.

Jag lyder bara vår back Mattias Timander, säger Pasi. Det enda han säger före varje match är "skjut mycket Pasi, då är du bra, skjuter du lite är du dålig!"
Kommentera

Det ska bli intressant att se vad Tony Tussilago (som en av kompisarna kallade honom) kan åstadkomma tillsammans med Pavlikovski och Pardavy imorgon. Man kan ju alltid hoppas på att han är den "felande länken" som äntligen får spelet att funka fullt ut för P&P.

Nåväl, efter en dags svärande över SCB statistik och PM-skrivande så hoppas jag i varje fall på en stunds riktigt trevlig underhållning på kvällen.

Kommentera

Paddan: Ska bli kul att se Tussilago spela imorgon.

FORZA ITALIA!
Kommentera

Frisco:

Betyder det att jag ska räkna med dig då jag fixar fika?

Kommentera

Poffa: Haha. Det visste du redan.
Kommentera

Frisco:

Jo. Jag ville bara vara på den säkra sidan. Nu trådbyte. Ja, redan.

Kommentera

Frisco: Av någon konstig anledning får jag en ingivelse att skriva femtielva oneliners och skriva saker som JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! fast jag tror att jag avstår denna gång.

Lite synd att det blev Johan Nilsson som fick kliva av när Tussilago kom med i laget. Tycker Nilsson har varit jäkligt tuff och framåt när han väl fått chansen.
Kommentera

Poffa: Tycka synd om?

Södertälje SK - MODO Hockey

RANTALA, Aleksi

SVENSSON, Per (s)
CARLMAN, Fredrik
Kommentera

Frisco:

Åh herregud. Bäst jag kör med krossäkert porslin och valium i kaffet i kväll. Annars kommer jag nog bli vräkt efter kvällens match.

Kommentera

Frisco: För lite drygt två år sedan gjorde han i varje fall en skaplig insats:
"På torsdagen gjorde 26-åriga åbobon Aleksi Rantala en prickfri insats i sin tredje ligamatch, Blues-Saipa. Inte ens Jarmo Myllys ”snack” fick den unga rättskiparen ur balans!"
Kommentera

Goalkeepers
60. KRIZAN, Karol
30. ZAJKOWSKI, Mikael

1st Line
34. WARGH, Tommy
7. DAMGAARD, Jesper

15. SALOMONSSON, Andreas
39. SVARTVADET, Per
28. HORAVA, Miloslav

2nd Line
6. ENSTRÖM, Tobias
3. TIMANDER, Mattias

89. PARDAVY, Jan
16. PAVLIKOVSKY, Rastislav
17. TUZZOLINO, Anthony

3rd Line
32. VIKLUND, Tobias
8. HEDMAN, Oscar

18. ÖBERG, Peter
4. HELLSTRÖM, Mattias
11. TUOMINEN, Pasi

4th Line
19. PETTERSSON, Mikael
13. GREEN, Morten
40. GÄSTRIN, Magnus
Kommentera

Nej nu är det dags att åka ut till Örnsköldsviks Ronna, Tensta, Rinkeby, Hammmarkullen, Rosengård ja kalla det vad ni vill.
Kommentera

Frisco:

Då enas vi om att kalla det Gräddhyllan. Eller Sockertoppen...

Kommentera

Poffa: Blev inget tv-tittande idag, så då får man nöja sig med webradion. ...om nu webkommentatorn tänkt att göra något annat än att med öppen mikrofon sända ut ljudet från Scaniarinken.
Kommentera

Där gör Mattias Timander 1-0, tydligen direkt på tekning, assist från Svarten.
Kommentera

Paddan:

Fladderskottens mästare. Pucken på högkant, halvmissar skottet och den går in i krysset.

Kommentera

Poffa: Heja heja, en utvisning för sex man på plan. Eftersom PP verkar vara lika kasst som vanligt så hoppas jag att BP inte är lika dåligt som mot HV
Kommentera

Paddan: Say ooh aah Tuominen, say ooh aah Tuominen!
2-0 till MoDo, Pasi Tuominen assist Mattias Hellström
Kommentera

Skottstatistik: 7-13

Kommentera

Paddan: Har inte tittat så mycket på eran match men har Pizzabagarn synts till något.

Förövrigt så håller hela Gävle på er i kväll ;-)
Kommentera

65selander: Tyvärr är det något fel på mina hörlurar, de verkar inte vara utrustade med tv-skärm, så jag har inte en aning om Tussilago visat sig på allvar.
Kommentera

Paddan: Dagens hittills bästa kommentar från webradion någon minut in på första perioden. "...och Södertäljepubliken verkar vara väldigt... frånvarande"
Kommentera

Paddan: Jahapp, så har SSK reducerat i spel 4 mot 4 genom Justin Mapletoft.
Kommentera

Paddan:

Södertälje i egen zon är nog det sämsta jag sett, någonsin. Eller, ja det såg väl ut som nån match med Modo mot Djurgården ifjol.
Kommentera

scim: Aha, där ser man. Har suttit och jävlats med statistik och försökt skapa Excel-tabeller samt fikat och missat större delen av perioden, men det lät som att SSK kom igen ordentligt i andra perioden. Det är i och för sig inte förvånande, för i den andra perioden brukar vi i allmänhet vara helt under isen. Låter dock på kommentatorn som att Krizan återigen gör en riktigt bra match.
Kommentera

Paddan:

Damgaard får målet, men det var TUSSILAGO!!!

Kommentera

Ojojoj, vad är det som händer? Det andra målet i PP i kvällens match, genom Damgaard. 1-3 nu i matchen, tydligen Pavlikovsky som fick assist.

Kommentera

Poffa: Webkommentatorn tyckte också att det var Tussilagos mål.
Kommentera

Paddan:

Nu fick han assist i alla fall.

Kommentera

Paddan: Ojojoj, Tussilago....
Kommentera

Poffa: Att döma av swehockey så fick Tussilago inget assist på 1-4 målet. Där står Pavlikovsky som målskytt och det enda assistet gick till Pardavy
Kommentera

Jahapp, där kom ett SH-mål också, genom Gästrin assist av Timmy. 1-5... trevliga siffror.

Kommentera

Paddan:

Det är nog rätt då det var på retur.

Kommentera

Poffa: Skottstatistik: 35-26, slutresultat 1-5. Lät som att Krizan varit riktigt bra och fått göra många suveräna räddningar. Tussilago var tydligen rejält snabb på skridskorna, enligt kommentatorn.
Kommentera

"MoDo har ju åtminstone en klack."
Kommentera

Rätt skall vara rätt.

49.45 1 - 3 PP1 MODO 17. TUZZOLINO, Anthony
(7. DAMGAARD, Jesper
89. PARDAVY, Jan)
Kommentera

Nikki: Trevligt trevligt, då blev det alltså mål direkt för Tussilago. Hmm, om Jantunen bara klarade av att göra ett assist i sin första match så måste det väl betyda att Tussilago är ett riktigt klassnyförvärv.
Kommentera

65selander: Det där med att hålla på andra lag enskilda matcher för egen tabellplacerings skull är något som jag inte har mycket för. Man får väl se till att avgöra själva.
Kommentera

Frisco: Det gör vi men det är bra att få hjälp utav andra lag också.
Kommentera

Paddan: Inte såg han ut att vara helt kass, Tuzzen.
Nu är det ju lite svårt att bilda sig en uppfattning via en, halvtaskig, TV-sändning. Trodde man skulle få se mer tacklande och fysiskt spel men det kommer förhoppningsvis.
Kommentera

Salle: Ikväll spikade ni antagligen igen kvalserieluckan. Tack för det!
Kommentera

Salle: Äh, det går inte att säga vare sig bu eller bä, han syntes knappt. Men han hade helt klart anpassat sig till den slovakiska gåhockeyn i alla fall. Vi får se på måndag vad han går för.
Kommentera

Lumber Jack: Sett höjdpunkterna på hockeylive, för på SVT ägnade man ju exakt noll filmrutor åt matchen mellan SSK och MoDo.
Kommentera

Som det ser ut nu, så kommer ni ta hem 3 poäng på torsdag i scandinavium. Inget stämmer för frölunda just nu.
Kommentera

Tycker, när jag ser på highlights från matchen, att Tussilago också borde ha haft en assist på 1-4 målet. Annars så är det intressant att höra personer som läser direkt från pappret när de kommenterar highlights.

Kommentera

Paddan: Nu ska jag dikta.

Inga dubbla assister på mål som tillkommer efter målvaktsretur. Eller hur?
Kommentera

Frisco: Äsch då, den Stanade ju aldrig...

Okej, men ett mål fick han med sig i varje fall.
Kommentera

Paddan: Bara för att du ska tror på mig:

-----------
Regelboken

Spelets regler [Avd Spelets regler]

472 - Mål- och passningspoäng

Mål skall krediteras den spelare som spelat pucken in i motståndarnas mål.

Varje mål krediteras med 1 poäng i spelarstatistiken.

När ett mål gjorts skall passning (assist) krediteras den eller de spelare som sist spelade pucken före målgöraren.

Högst två passningar kan utdelas vid ett mål.

Varje passning krediteras med 1 poäng i spelarstatistiken.

1. Spelare kan krediteras endast en poäng vid ett mål.

2. Endast en passningspoäng kan ges när mål görs efter målvaktsretur.

3. I händelse av ett uppenbart fel i utdelandet av poäng för mål och passning, skall felet omedelbart rättas till. Ingen ändring får dock göras efter att domaren signerat matchprotokollet.
Kommentera

Frisco: Okej, bara för att du sade det på det där sättet så får jag väl tro dig då.

Hur funkade förresten backspelet idag? Inbillar mig att det sett bättre ut i de matcher då Hasse inte varit med i laguppställningen.
Kommentera

« · 661830