1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507785 inlägg · 4106 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26

« · 1207897 Till forumet

Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Milo: Ojämn men bra match senast

Fyra raka matcher utan förlust, 17 poäng på de senaste tio matcherna. Med det här som facit är det trots tabelläget hyfsat lugn och ro i MODO Hockey.
- Grabbarna gjorde en närmast heroisk arbetsinsats senast, berömmer coachen Miloslav Horava. Det var en bra, men ojämn match mot Linköping. Första perioden var fantastisk och då borde vi gjort flera mål, men sedan får vi trots allt vara nöjda med 3-3.

Nu väntar två riktiga sexpoängsmatcher för MODO.
- Visst är det så. Vi vet vad matcherna mot Södertälje och Rögle betyder torsdag-lördag och att det bara är hårt arbete som gäller.
Vad var du mest nöjd med mot Linköping?
- Attityden och den fighting spirit som spelarna visar upp. Det enda som jag var missnöjd med är att vi fortfarande fastnar för ofta i egen zon och inte får ut pucken tillräckligt fort. Där måste vi bli bättre, liksom i power play.

Du minns förstås senaste besöket i AXA Sports Center i Södertälje.
- Ja, usch. 0-5 då efter 0-4 i sista perioden och vi spelade riktigt dåligt. Den matchen liksom den mot Färjestad hemma (3-6) är säsongens floppar så här långt.
MODO fick två nya skador mot LHC, backen Per Hållberg och forwarden Thomas Enström.
- Det verkar inte bli något slut vad det gäller den biten, men det är som det är. Vi pratar om de killarna vi har till spel.

MODO Hockey mot Södertälje SK borta:
Målvakt:
Niklas Svedberg
(Roman Malek)

Backar:
Per Hållberg
Mattias Timander

Tomas Mojzis
Alexander Bonsaksen

Hannu Pikkarainen
Daniel Sondell

Eddie Larsson
Jens Westin

Forwards:
Per-Åge Skröder
Per Svartvadet
Mats Zuccarello Aasen

Andreas Molinder
Kristian Forsberg
Dan Hinote

Morten Madsen
Oscar Steen
Magnus Häggström

Marco Tuokko
Adam Eriksson
Simon Hermansson

Daniel Magnusson

Noterbart är
A t t Hans Jonsson, Andreas Salomonsson, Josh Green, Thomas Enström, Peter Forsberg och Markus Näslund inte spelar.
A t t det är frågetecken för backen Per Hållberg och lagkaptenen Per Svartvadet.
A t t Niklas Sundström är klar för spel vilken dag som helst.
A t t Mattias Timander borta mot Södertälje gör sin 400.e tävlingsmatch för MODO Hockey.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Nikki Nine: Vad fantastiskt det skulle vara om Svarten missade. Då är det nog minsann den sämsta forwardsuppsättning vi någonsin sett i laget. Det är nästan, nästan så vi är nere och rör oss omkring tiknivå...
Kommentera

Nikki Nine: Hoppas du menar centrar?
Har tikarna nån Dan the Man, MZA?
Otroligt egentligen, ju fler vi "värvar" o sägs vara spelklar när som helst, ju fler skador! Hur lång bänk måste vi ha? Som Malmö -94?
Kommentera

Nikki Nine: Lirar inte Hållberg och Svartvadet så åker jag fan inte ner till Södertälje, och det brukar krävas väldigt mycket för att jag ska missa matcher om jag befinner mig i samma stad. :/

Redigerad kommentar

Kommentera

shinzawai: Visst kittlar detta?

Skröder KForsberg Zuccarello
Tuokko Molinder Hinote
Madsen Steen Häggström

Gäller nog för Svedberg att hålla nollan :-)
Kommentera

Nikki Nine: Wow, fattas bara att Zuccarello får influensa inatt. Genast känns matchen mot SSK ännu jobbigare att ens ta poäng i.
Kommentera

Nikki Nine: Foppa dementerar enligt Text-TV att han skulle ha problem med vare sig foten eller bihålorna. "Det kan ta några dar innan jag är tillbaka, men jag tycker det är tråkigt att bara missa en match, säger Foppa ... Med tanke på hur media fungerar så säger vi två veckor."

På sidan efter, angående det nya avtalet, säger han med ett skratt att idag är det kul att vara MoDoit och att ett bra avtal innebär att han kanske behöver ställa upp lite mindre nu.

Han är en lycklig man och modoit, Peter den störste! 

Kommentera

shinzawai:

Fel inställning. Du vet vad Susse tycker om medgångssupporters : ) Det är nu vi behövs på plats. Har nog inte missat en SSK-Modo-match på väldigt länge. Förutsättningarna sist det begav sig var ju också sådär. Då tog jag mig dit av två delar plikt och en del lust. Hade väl förberett mig på att det skulle bli tufft. Men jag såg aldrig en så Hovet-aktig lördagseftermiddag komma. Först blytunga 0-5, sedan hällregn och missade pendeltåg tillbaks till stan.

Imorgon vinner vi!
Säg, 3-1.
Kommentera

Lumber Jack: "jag tycker att det är tråkigt att bara missa en match"

Vi får hoppas för Foppas skulle att han missar fler då.
Kommentera

wrinken: Helt seriöst, kan ingen som bor nära arenan,eller känner någon i ledning fråga varför i hellvete inte josh spelar???!

Eftersom att han tydligen tränar hårt så verkar det inge fel på karn, men han spelar inga matcher?

Nu behöver vi alla spelare vi kan tillgå för att ta poäng,speciellt i morrn då vi möter ett lag som vi ligger nästan lika med.

Sveriges mest skadefyllda trupp?
Kommentera

Berka:Hjärnskakning, han tränar men går inte in i matchsituationer.
Kommentera

Berka: Han har mig veterligen inte tränat sedan han fick "återfall" av hjärnskakningen. Sluta vara så konspiratorisk =)
Kommentera

Nikki Nine: Snackar vi om Green? Jag såg honom träna i fredags i alla fall.
Kommentera

shinzawai: Var det inte då han for in i sargen?
Kommentera

Nikki Nine: Jaha återfall av hjärnskakning, de brukar jag ha på vissa söndagar ;)

Inge kul....
Kommentera

Nikki Nine: Nä, det borde jag ha sett, jag såg hela träningen inklusive extrapasset med Melinder...
Kommentera

shinzawai: Då var det någon annan dag då, jag är bergsäker på att det hänt... eller så är jag väl ute och cyklar.
Kommentera

Nikki Nine: Man ska inte cykla och knappa på datorn samtidigt då detta klassas som trafikfarligt ;)

Men är det som du säger att han dråsat in i sargen och skakat huvudet igen så förstår jag varför han är borta.'

Jag trodde att han tränade för fullt och så har gjort över en vecka, därför föreföll det konstigt att han inte var spelklar.
Kommentera

"– Jag klev av mot Linköping för jag fick känningar i ljumsken och i och med att jag haft de problemen förut vill jag inte chansa, säger Hållberg och fortsätter:

– Hade jag kört vidare hade jag riskerat att bli borta från spel en längre tid.

Däremot blir det inget spel mot Södertälje.

Även lagkaptenen Per Svartvadet har skadekänningar. Han fick en smäll på armen i samma match och det är osäkert om han spelar mot SSK."
Kommentera

Nikki Nine: Lysande
Kommentera

Nikki Nine: Jahapp, då var det bara för SSK att hämta de tre poängen utan att kämpa då. Speciellt nu när den näst bäste backen är borta imorgon. Fast man får väl hoppas att Timander kvicknat till från sin Hasse Jonsson imitation förra matchen där han nog nästan var sämste back i MoDo.
Kommentera

Paddan: Ingen dålig lista på spelare som inte spelar matchen om Svarten och Hållberg inte spelar.

Foppa, Macke, Sundström, Svarten, Green, Salle, Hållberg, Hasse och Enström.

Blir inte lätt med så många bra borta, men man lyckades ju faktiskt med enormt jobb kirra en poäng mot LHC så omöjligt är det inte även om man knappast kan förvänta sig att formationerna nedan skall kirra poäng på bortaplan.

Skröder K.Forsberg Zuccarello
Molinder Steen Hinote
Madsen Eriksson Häggström
Kommentera

MorganaLefaey: Vi borde sätt in några spelare från B-laget.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi har slagit Frölunda med 13-14 man på bortaplan, så SSK borde bli en liten mumsbit. Detta var förvisso på Högardhs tid, men ändå.
Kommentera

MorganaLefaey:

Hoppas verkligen att de testar Madsen i förstakedjan i sådana fall.
Kommentera

Bad_Brett Det skulle jag oxå vilja se, ingen skugga över k.forsberg som blivit klart bättre sen han kom, men en madsen som center i 1:a skulle nog göra den formationen bra mycket farligare.
Kommentera

Berka: Problemet är väl att de skulle blivit farligare i båda ändarna. Svarten och i viss mån Forsberg balanserar upp MZA rätt bra, Skröder balanserar bort sig själv på egen hand.
Kommentera

spud: Jo det är ju tyvärr som du säger, det blir för dåligt i de andra kjedjorna.
Men jag skulle gärna testa, och se vad som kan hända, har vi en kjedja som kan göra en 2-3 mål så är chansen att vi tar en pinne ganska stor.

Skröder är ett mysterium, från skyttekung och energiknippe till målsumpare och tempofattig i många matcher.
Kommentera

Berka: Vet vi än om Hållberg och/eller Svarten lirar ikväll?
Kommentera

shinzawai: Hållberg spelar inte, de klargjordes igår. Svarten är ett frågetecken, men som det verkar så står han över för att inte skada sig på allvar.
Kommentera

shinzawai: japp, tyvärr.
Men som sagt svarten kanske spelar iaf.
Sen är inte ssk i bästa form heller så kan vi göra en grismatch och kanske kontra in någon kasse så finns chansen.

Skulle gärna se att man tog tillvara på något PP oxå.
Kommentera

Bad_Brett: Går det inte att rycka med Mattson? Han gjorde ju ändå inget mål för Sundsvall igår.
Kommentera

zigge: Svårt att göra mål när man inte spelar. :-P
Kommentera

"Lagkaptenen Per Svartvadet är med till Södertälje och matchen i AXA Sports Center i kväll.
"Svarten" testas inför matchen för spel och det mesta ser positivt ut. Men så är ju inte för inte kapten Svartvadet något av höstens spelare i laget och en kämpe av renaste vatten.

Jämfört med laget senast hemma mot Linköping är Per Hållberg och Thomas Enström inte med. Juniorerna Simon Hermansson, Adam Eriksson och Eddie Larsson är med truppen i kväll."
Kommentera

Berka:

Kedja.
Skjuta.

=)
Kommentera

Nikki Nine: Perra alltid sig lik:"Förresten finns det inte plats i sjukrummet, lägger han till." :-)
Jag tippar Macke är mest självkritisk, o vill ha 100% enl honom, därmed kan det dröja. För oss & Steen räcker det nog redan nu.
Kul om Sunny spelar på lörd iaf, åxå (elr hur jag nu ska krångla till det).
Kommentera

13. TUOKKO, Marco 16. ERIKSSON, Adam 22. HERMANSSON, Simon  
  4th Line 53. LARSSON, Eddie

29. MOLINDER, Andreas 39. SVARTVADET, Per 58. HINOTE, Dan  
  3rd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 4. MOJZIS, Tomas  

17. MADSEN, Morten 20. STEEN, Oscar 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  2nd Line 44. SONDELL, Daniel 48. PIKKARAINEN, Hannu  

10. SKRÖDER, Per-åge 26. FORSBERG, Kristian 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  1st Line 2. WESTIN, Jens 7. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 45. MALEK, Roman  
  1. SVEDBERG, Niklas  
Kommentera

Frisco: Blir en grisvinst ikväll ;)
Tror föresten att linus klasen kan vara borta från spel ikväll, skadade han sig inte för någon match sedan?!
Kommentera

Berka: Han är uppskriven i 1a femman. Vi får skicka mean machine Molinder på honom.
Kommentera

Berka: Fast nu läste jag på deras hemsida och där står det inget om att han ska vara ur spel.. synd
Kommentera

Berka: #86 är med på laguppställningen.
Kommentera

spud: hehehe ja molle är en elak jävel, såg vi ju på den överkörningen han gjorde på herr abbott ;)
Kommentera

Berka: Dock verkar hedin skadat sig, han vet väl om att han inte spelar i MODO iår?
Kommentera

Frisco:
  Referee: Rönnmark, Ulf  
  Linesmen: Winge, Daniel  
    Källin, Tomas
Kommentera

spud: Hört talas om sympati? ;)
Kommentera

spud: Ont i ryggen. Knäskurat?
Kommentera

Frisco: Jag skulle inte vara blyg för att byta ut skröder mot någon annan.
Kanske skulle röra om lite i grytan och skröder kanske skulle förstå att endast hårt hårt jobb gör att han får spela i 1:a femman.
Kommentera

Berka: Skröder producerar. Det är bra.
Kommentera

« · 1207897