1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506626 inlägg · 4103 ämnen

Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

« · 1328157 Till forumet

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Sämsta period jag sett, sämsta sändningen jag haft. Försök inte titta med silverlight om ni kan.
Linus Vidells röst är för jävla rolig.
Kommentera

spud: Självklart kan man lasta målvakten vid någon sidledsförflyttning. Nu är det en regel att backen SKA ta passningen så att målvakten kan koncentrera sig helt på skytten. Nu fick forwarden fram passningen och Videll sköt direkt rakt upp i nättaket. Då KAN man inte lasta målvakten. Kanske säga att han borde gjort saker bättre, men håller man han ansvarig så har man nog inte sysslat med ishockey.
Kommentera

J F K: Såfort det är sidledsförflyttning kan man alltså inte lasta målvakten? Oavsett hur jävla korkad position han ställer sig i?
Kommentera

J F K: Vilka konstiga, långa och dåliga uppspel. Det är hav mellan lagdelarna.
Kommentera

Berka: Tarkki kan ju inte lastas för det där målet. Helt omöjligt.
Kommentera

NuMo: frågan är vilket som var sämst, pickens miss eller Tarkkis långsamma sidledförflyttning? Suck vad värdelöst
Kommentera

NuMo: Pikkarainen går tokbom på blå och Anders Eriksson skiter i förhållningsregeln att passningen aldrig får gå fram vid ett 2-1läge.

Vad händer med backspelet? Många svåra passningar nu.
Kommentera

Usch så dåligt. Pikken gör kamikaze, TT går ut stenhårt på puckhållaren trots att han har usel vinkel och signalerar passning.
Kommentera

Var kom den passiviteten ifrån? Såg ut som i junior-VM.
Kommentera

Bittesehr: Får vi en repris på det PP tack.
Kommentera

Byron Ritchie!!!!!

biljetter...!
Kommentera

Björn W: Ja, två segrar i rad, åffisijällas skriverier om "Jakten på slutspelsplats" (när det främst är kvalspöket som bör fokuseras på) torde räcka för att få gubbarna att slappna av och tycka att man är bäst i världen igen. Go Icebreakers!
Kommentera

Berka: Det största hotet är som alltid våra mysiga och hejiga Ö-viksbor som har ryggdunkat dem i två dagar nu. På Mammamia, bensinstationen och på åffisijälla.
Kommentera

Vem håller räkningen för hur många gånger man hör popovic röst säga boys?
Kommentera

spud: Det är väl fan dags att modo kliver fram och vinner dessa viktiga matcher.
Ifjol hade vi ssk i näst sista med en slutspelsplats klar vid vinst och ssk var redan avsågat, ändå torskade vi, nu jävlar vill jag se kämpaglöd,hjärta och engagemang från modo.
Kommentera

Jag har haft torskfrossa för denna match sen i söndags. Snälla ge mig en vinst.
Kommentera

Nikki Nine: Ungefär som Westins väg till Brynäs-båset då.
Kommentera

Salle:

Vägen till slutspel ligger vidöppen framför oss. Dags för spelare och ledare att verkligen visa att de vill ta den till varje pris. Finns bara en sak som gäller idag, seger.
Kommentera

Kvällens hjältar:

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 25. HEDMAN, Anton  
  4th Line 6. HÄGGSTRÖM, Magnus 47. BONSAKSEN, Alexander  

17. MADSEN, Morten 39. SVARTVADET, Per 44. DANIELSSON, Nicklas  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 3. TIMANDER, Mattias  

26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 28. BLOMQVIST, Jacob  
  2nd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens  

22. NAGY, Ladislav 93. RITCHIE, Byron 23. BARTECKO, Lubos  
  1st Line 8. ERIKSSON, Anders 48. PIKKARAINEN, Hannu  

Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  
  32. TARKKI, Tuomas  

Kommentera

Nikki Nine: Detta är en så schuuuukt viktig match att det knappt går att beskriva.
Jag har ont i magen nu, hoppas det inte är ett dåligt tecken.

Tippar vinst med 4-1.
Kommentera

Referee: Rönnmark, Ulf
Linesmen: Wernström, Emil
Wettergren, Björn
Kommentera

Jag hoppas ikväll att Pierre Hedin inte knäar MoDos pung å gör kaoz me dom....
Kommentera

Nikki Nine: Haha, då har jag större!! :-)
Å jo, det ÄR storleken som avgör!!
(Jag tog ej Amberlight, ngt billigare iom det).

Som sagt, UNDERBART att se pucken!! O vilken skillnad på HD-sändn mot "vanlig" bonna-sändning! Tyvärr kör väl SSK i icke-HD ikväll.

Visst e man nervös inför kvällen, men vi ska inte blåsa upp matchen allt för mycket, kan ju ta några matcher till att få "form" på det nya gänget, dock tror o hoppas jag MoDo kan bli allt bättre.
TIkarna ser bara elände framöver,
vill byta allt med oss nu:
Challe mot Perra, SC mot SC , Pikka mot Pikka, alla målisar osv, hehe.
Kommentera

Björn W: Och den förlusten bör nog kategoriseras som en läggmatch för att få bort Sverige från VM-86. Gudomlig/tysk rättvisa att Masse Magnusson och hans övermod inte går obestraffat förbi.
Kommentera

Nikki Nine: Jag hamnade inte på en produktsida, men jag gissar på LED-tv:n? LED är fint. LED får dock inte spelet att se bättre ut.
Kommentera

shinzawai:

Inget jättehäftigt, men duger för mig :)
Kommentera

Nikki Nine: Vad har farbror handlat?
Kommentera

Berka:

Första matchen för mig där jag inte sitter och tittar på en 28" tjock-tv med bildrörsfel. Ska bli kul att se pucken!
Kommentera

Björn W: Vilken jäkla match det blir ikväll haha, förlorar ssk så är det nog kvalserien för dom, förlorar modo så är slutspel väldigt väldigt långt borta.

Inte 3, Inte 6, inte 9, utan 12 poängsmatch ;)

Ikväll kommer mångas pulsar gå på högfart
Kommentera

Wayne Gresky: Tänk "Tillbaka till Framtiden" och alternativa tidslinjer. :)
Kommentera

Björn W: Den här redigeringsfunktionen sabbar ju alla roliga smädelser! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Eller om Josef "Sepp" Herberger, tysk/västtysk förbundskapten i fotboll 1938-1942 samt 1950-64 hade sagt om han hade fått läsa lite om MoDos kampanjer, revanscher, jakter och shower som skulle börja, de senaste åren.

"Der nächste Gegner ist immer das schwerste"
"Arroganz ist der Anfang vom Ende"

En kultur som ledde till endast en förlust i VM-kvalmatcher fram tills dess att Svennis besökte München i september 2001.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa & J F K: Vafalls, har ni inte sett att Hasse lanserat "Jakten på Slutspel" på punkt se? Ni ska dunka rygg på våra spelare, komma med muntra tillrop och konstatera att slutspelet är som i en liten ask. Håhåjaja.

"MODO Hockey ska möta samtliga lag både hemma och borta innan det är dags att summera grundserien. Sedan är det dags för SM-slutspel - och efter två raka år utanför de åttas sällskap är nu jakten inledd.
Jakten på en slutspelsplats."
Kommentera

J F K: Min känsla är otäckt lik din.
Kommentera

Då jag själv inte ska gå på matchen kommer det nog att gå bra! Heja från mig också!
Kommentera

Wayne Gresky: Ursch. Ju närmare matchen vi kommer, desto mer känns det som ett typiskt modo-upplägg. En match där egentligen allting talar för Modo tack vare att vi haft lätt för SSK, de är i en dålig trend och vi precis börjat vinna. En match där det alltså känns som upplagt för underskattning och där Modo kommer att dominera skottstatistiken, men aldrig på allvar komma in på mål för att skapa vassa målchanser.

Snälla Modo. Visa att jag har fel.
Kommentera

Poffa: Vem är det som skriver de här egentligen? Det låter ju som om man amputerat benet.

"A t t backen Daniel Josefsson tränade för fullt på måndagen och det ser ut som om man fått bukt med hans fot nu."
Kommentera

Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Vad två raka segrar kan göra såg man på MODO Hockeys tränig på måndagen. Allmänt uppsluppet, bra tempo och överhuvudtaget en bra träning med mycket jubel i många olika situationer.
- Precis som det ska vara, säger chefscoachen Charles Berglund. Jag tycker också det var en mycket bra träning och all heder åt Andreas (Johansson), som hade komponerat övningarna.

Med 3-2 borta mot Brynäs och senast 5-2 hemma mot Linköping har MODO Hockey fått lite luft under vingarna.
- Men i Elitserien går det aldrig att vila på lagrarna och pusta ut. Det är nya matcher hela tiden och det gäller att ha full fokus på det man gör.

Tre matcher och tufft program i veckan, sedan blir det lite lugnare med lördag-torsdag två veckor i rad.
- För att sedan varva upp med sex matcher på två veckor innan LG Hockey games. Men ändå i stort ganska väl komponerat program. Man måste ha tid att träna också.

Nu har MODO två raka bortamatcher och en liten roadtrip handlar det om, först Södertälje på tisdag, sedan Luleå på torsdag.
- Vi möter säkert ett desperat hemmalag och vet att Södertälje hemma inte är lätta tas med. För oss gäller det nu att ta vara på den framgångsvåg vi är mitt inne i.

MODO Hockey mot Södertälje SK tisdag 3 januari kl. 19.00 i AXA Sports Center:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 48 Hannu Pikkarainen, 8 Anders Eriksson - 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson - 3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson - 47 Alexander Bonsaksen.
Forwards: 23 Lubos Bartecko, 93 Byron Ritchie, 22 Ladislav Nagy - 17 Morten Madsen, 39 Per Svartvadet, 44 Nicklas Danielsson - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 25 Anton Hedman.

Noterbart är
A t t backen Ole-Kristian Tollefsen är skadad, backen Per Hållberg är sjuk.
A t t backen Daniel Josefsson tränade för fullt på måndagen och det ser ut som om man fått bukt med hans fot nu. Är spelklar med andra ord.
A t t MODO vunnit lagens tre tidigare möten i vinter, 6-3 och 7-1 hemma i Fjällräven Center. I Södertälje blev det 4-3 efter segermål av Byron Ritchie i sudden death.
Kommentera

« · 1328157