1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514830 inlägg · 4114 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17

« · 2472891 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
JoJo2613:

Men kan man få se en repris, jag vill se att det verkligen var en "femma".

Ok nu är det jämnt i otur, vi fick Dick skadad mot SSK två gånger. Nu får SSK Videll skadad.

Tyvärr såg det inte bra ut för videll, även om jag inte tyckte det såg fult ut.
Kommentera

Hakning-Henrik: Ja visa en jävla repris för helvete. Olyckligt att Videll blev skadad.
Kommentera

bollan123: ser nog att EJK platsar på den topp 3 i nuläget
Kommentera

JoJo2613: möjligt att det kostar oss matchen men blir det en lång skada på videll så kan det rädda oss i slutspelet. Hoppas det går bra med videll dock, aldrig kul att se.
Kommentera

modomille: har det visats en repris?
Kommentera

J F K: nej det är ju verkligen inte meningen att gå in o "plocka" videll.

riktigt synd. gillar videll. det han visat denna matchen är väl att han är bäst i ligan, precis som hans siffror visat. hoppas han är på benen snart.
Kommentera

modomille: Får man se repris???? Jävla cmore
Kommentera

modomille: i skrivande stund är äckel Löven förbi oss, se till att ta poäng nu.
Kommentera

Gavelo: Jo, jag vet. Efter att han klivit av och inte spelar.

Men, gå till gröngult forum. Där kan man hylla Löven.
Kommentera

Gavelo: Det här är en tråd för den nuvarande matchen..
Kommentera

J F K: Jag har visst sett att Vela är borta, jag skrev ju för böveln ett inlägg om att det inte gör något för att han inte hänger med i tempo i denna match!!
Kommentera

Zource: Två spelare borta denna match då. Niederbach och Vela. Nu har vi alla 3 top centrar borta....
Kommentera

Gavelo: Finns en tråd som heter apropå ingenting.
Kommentera

Rödluvan: "I SHL"

Dit tar sig inte Modo iaf 😂
Kommentera

Rytter: Nej det var inte fullt det var ju en olyckshändelse det såg man ju.
Kommentera

Rytter: Nog borde SSK åka på en 2a också när de gav sig på Niederbach som inte ens försvarade sig?
Kommentera

Rödluvan:

Ssk klacken har varit duktiga hela kvällen,
Vår klack saknar en ledare i kväll
Kommentera

Hur blir det nu är det frågan?
Kommentera

Hakning-Henrik: Tyckte han styrde ut honom, men såg inte riktigt smällen. Niederbach är verkligen inte den spelaren.
Kommentera

modomille: ja tycker det ser ut som en ren tackling. Tar bara illa. Menvill se repris

5 kan fulcmore visa repris eller är det likt målet ssk fick?
Kommentera

Majbrasan: Men kom igen, detta är ett forum öppen för dialog och diskussion allt i samma flöde, lööke har är dessutom diskuterats här flitigt så vad blir det för bättre att jag skapar en NY tråd för att skriva ett inlägg om hans match i Löven?!
Om du inte gillar det så är det väl bara att skrolla 1 snäpp och läsa nästa inlägg eller…?!
Kommentera

Hakning-Henrik:

Blir väl matchstraff där då
Kommentera

Rödluvan:

Nu vill jag verkligen inte se Videll in och spela PP. Då blir det bara löjligt ifall han varit död i flera minuter.

Sedan ryckte jag inte det var så fult,.Men måste få se repriserna. Såg mest olyckligt ut.
Kommentera

Rödluvan: Missade situationen. Får man repris?
Kommentera

Rödluvan: Bra tackling! Bra där Niederbach!
Kommentera

Rödluvan: Nu kommer det en jävla storm från SSK-supportrarna. Videll skadad…
Kommentera

Rödluvan: Och vill inte läsa någon som tycker han är viktig för att ha MoDohjärta och är en härlig personlighet. Han tillför inget på isen!
Kommentera

Rödluvan: Mannberg har alltid varit en alibi spelare. Visst hyfsad defensivt men that's it.
Kommentera

Gavelo: Tycker att man såg att Vela klev av efter en incident i egen zon i första. Att du inte ser att han är borta säger en hel del.
Kommentera

hockey_21: Vara att konstatera att det är fyra dyra floppar, möjligen att Vela varit ok men långt från succé
Gradin har köpt grisarna i säcken, utan tvekan
Kommentera

Nu måste jag uttrycka mitt missnöje över framförallt Oscar Pettersson. Varför förlängde vi med honom? Han är osynlig nästan varje match. Ska vara en energispelare med förhoppningar på poänggörande. Kommer vara slöseri av plats i SHL. Sorry.

Även Mannberg, han bidrar inget längre. Är inte ens snabb.
Kommentera

J F K: Man kan ju iaf konstatera trots många oroliga att Karlins vaskning i kedjorna har gett effekt, enorm effekt!
Vela skadad, helt ärligt syns det inte, säger väldigt mycket om den värvningen.

Jag tycker Modo gör sin bästa match sedan juluppehållet, jag håller inte med om att matche mot Löven var bättre även om det bara är marginaler så det är väl skit samma, spelar Modo som dom gör nu när slutspelet startar så tror jag vi kan gå riktigt långt.
Kommentera

hockey_21:

Vela och Brickley inte tänkta som poängspelare, utan de skulle främst bidra med fysik och storlek. Tycker de sköter sig ok även om de kan höja sig.

Halloran skapar men får ingen utdelning, tycker inte han är en flopp, fortsätter han kommer poängen. Får gärna gå poänglös helanserien bara han fortsätter skapa och utnyttjar lägena i slutspelet.

Niederbach är största floppen tycker jag, dåligt centerspel, dålig defensiv, driver sällan sin kedja och dominerar. Jämför med halloran, han skapar lite men har gjort poäng, halloran skapar mycket men får inga poäng.
Kommentera

Rytter: Det är väl logiskt med tanke på att användarna som ofta står får de kommentarerna karaktäriseras av en genomgående bitterhet haha. Det är en mycket underlig inställning där man har mer fokus på att det går illa för någon annan (i detta fall löven) än man bryr sig om det går bra eller illa för laget man säger säg heja på. Eller iofs det är ju ett superbt recept på att bli bitter i guess.
Kommentera

Gavelo: Du kan absolut prata Löven och Lööke men gör det i så fall i en annan tråd tack. Här fokuserar vi på MoDos match.
Kommentera

Gavelo: Ja det tycker jag, om du inte känner att du vill föra en monolog. Men ja, upp till dig. Kanske samtidigt finns en bättre plats för det än i en matchtråd som inte har så mycket med Löökes ”shoulda, woulda, coulda” att göra.
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker Vela bidrar, dessutom har han samma poängsnitt som i västervik.
Kommentera

Bad_Brett: Det ser så ut när jag tittar på reprisen igen. Kontakt efter att pucken passerat.
Kommentera

Sigge: Undrar om vi har nån återköpsklausul på våra fina nyförvärv, Vela, Brickley, Halloran, o Niederbach dom kan återvända varifrån dom kom.
Måste vara historiens sämsta spetsvärvningar i modern tid.
Bidragit ned en stor försämring av laget.
Kommentera

Majbrasan: Och skulle jag bry mig om det ?
Kommentera

Majbrasan: Löven har skjutit fyra skott mer på två perioder än de orkade hela matchen mot oss. Synd att vi inte kunde vinna trots att vi var helt överlägsna.
Kommentera

Gavelo: Uppenbart att du är ganska ensam om det.
Kommentera

J F K: var en crosschecking framför mål som djurgården gjorde på en löven spelare som åkte in i målvakten
Kommentera

J F K:

Det är bara i denna bok man hyllar motståndarna sett till vilka poäng de hade kunnat göra. Samtidigt är de egna spelarna som skapat mycket (t.ex halloran) men ej fått utdelning floppar.

Logiskt?
Kommentera

J F K: hade inte velat se SSK-målet dömas bort om det var vi som gjorde det. det räcker nog att backen bidrar till att ge SSK:aren en knuff så han hamnar i målgården, och det är marginellt. tycker det är okej mål.

men som ni andra skriver, OP får skämmas där alltså, sjuuukt juniormisstag att inte få ut den där, och han är inte junior! han behöver verkligen steppa upp. gillar killen som person, men hans prestation räcker inte till nytt kontrakt.
Kommentera

J F K: Varför dömdes DIFs 2-0 bort? Begrep ingenting, men har inte ljud på den matchen.
Kommentera

modomille: Jag bryr mig din pellejöns
Kommentera

Gavelo: Fast, Halloran skulle haft 3 mål och 3 ass första matchen också. Brände flera öppna mål.
Kommentera

« · 2472891 · »