1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507814 inlägg · 4106 ämnen

Sv: Apropå ingenting....

« · 1327898 · » Till forumet

Sv: Sv: Apropå ingenting....
Sedinarna fortsätter att leda vancouver.
Tänk den dagen då modo åter får igen dessa herrar från nhl, kanske även alex edler kommer tillbaka, aj aj!
Kommentera

gotama: man kan ju komma undan mad detta på många sätt, ett sätt är att skriva till sidan och be dom skriva "gåva" lr liknande på paketet.
Kommentera

gotama:

Jag har beställt både t-shirt, skiva och bok från USA vid olika tillfällen, det var inte särskilt dyrt någon av gångerna.
Kommentera

spud: man får betala svensk moms på grejerna. speditionsavg kommer man inte undan. om du vill fördjupa dig kolla första länken
Kommentera

gotama: Alltså momsen betalar du ju om du handlar den i Sverige.
Varför skulle det kosta 100kr i speditionsavgift för att skicka ett brev?
Kommentera

spud: Kanske slipper tull pga lågt värde (under 300 kr), men frakt, svensk moms (25%) och postens speditionsavgift (100 kr) tillkommer. Dvs. det blir rätt dyra posters.
Kommentera

gotama: Hehe, är det tull på posters?
Kommentera

knaskamilla: Kanske inte, men man åker väl på en massa tull och skit.
Kommentera

Poffa: Nu är vi allt i fel tråd och nystar...
Kommentera

Wayne Gresky: Visst, MZA är en våt dröm. Tyvärr (för oss) lär det stanna vid en dröm. Mer troligt är väl att någon finne, tjeck eller någon av de svenskar som blivit nerskickade till AHL väljer att spela i ES.
Kommentera

Poffa: Även om jag bara önskar MZA det bästa så är givetvis drömmen att han floppar och flyttar hem till MoDo.
Kommentera

Cyklob: Nej tack! Han håller som bäst tredjefemmeklass idag och lär tjäna mer än så.
Kommentera

Cyklob: Gissningsvis kostar han enorma pengar och jag ser inte någon anledning till att satsa så mycket pengar på en spelare som är på nedgående. Då ser jag hellre att man satsar de pengarna på en spelare som är yngre och bättre, sådana borde det finnas många av nu när NHL och AHL rensat rejält i sin trupper.

Själv hoppas jag på en ersättare till Cook, han tillför inte så mycket offensivt som jag hoppats på. Nu har jag inte koll på de senaste ryktena borta i NHL/AHL men Ville Koistinen har ju sagts vara free agent. Han skulle gärna få ersätta Cook.

Kommentera

Ingen som reagerat på att Tenkrat fastnat lite i Skellefteå. Där snackar vi spetts kvalite och skridskoåkning. Ska vi förstärka borde man kolla upp Tenkrat alla gånger sätt han i rätt miljö så kommer det poäng.
Kommentera

gotama:

Så himla bekymmersamt är det väl inte att beställa från USA ändå?
Kommentera

Salle: Nej Hasse kan man behålla. Men tror inte han kommer göra om sin säsong och ännu mindre göra en bättre. Hållberg borde man aldrig skrivit kontrakt med.
Kommentera

Salle: Tack, men alla dessa länkar är från USA, med de bekymmer det innebär. Finns det verkligen inte affischer på Sedinarna på närmare håll??
Kommentera

MorganaLefaey: Det är jävligt märkligt att man redan efter så få matcher börjar kicka spelare när man har en ny tränare med ett nytt spelsätt. Tenkrat gjorde ändå 22 poäng på 42 matcher ifjol, inget kalasresultat men knappast fiasko.
Kommentera

MorganaLefaey: Hasse slutar hellre än att gå till en annan klubb i en annan stad, kanske gör hållberg samma sak, men behöver inte mattias karlins gänget lite förstärkning, Hur dålig än ligan må vara så blir han inte sämmre av att spela lite matcher där än att sitta på läktaren?!
Kommentera

MorganaLefaey: Jag fattar inte hur vissa av er tänker. Varför skall man skeppa iväg Hasse J när han gjorde sin bästa försäsong på länge för att sedan bli skadad och inte fått visa upp sig öht...

Hållberg kommer att få kriga (med Hasse) om att peta Bonsa som det ser ut nu men det kommer att komma (små-)skador och då är dessa inte helt fel att ha som reserv. Känns då bra mycket bättre än en iskall Eddie.
Kommentera

Salle: Undra när Modo skall göra som Skellefteå och börja kolla runt om det finns nya lag för bänkade lirare. Tenkrat ryktas vara på väg till Finland och jag skulle inte direkt klaga på om man faktiskt sökte efter en ny klubb åt Hållberg och kanske tom Hasse. Nu lär väl Hasse va så pass billig och svår att få bort så han kan man kanske behålla.
Kommentera

Jag hade tänkt köpa en juste poster på Henrik till min son som fyller år. Hittar dock inget på nätet. Någon som vet om en sida där man kan hitta hockeyposters?
Kommentera

Henrik Sedin ny kapten i Canucks. Poäng av båda sedinarna. I övrigt, Enström ett mål och 29 min speltid, Hedman ett assist och 23 minuter...
Kommentera

Sedinarna gillar nog sista raden i denna artikel...
Kommentera

Kort intervju med Henrik i Sprotnytt nyss samt en lite längre variant i Mittnytt i skrivande stund.

Kommentera

Icing-Ove: Han får väl dela med sig av äran till Hedin.
Kommentera

shinzawai:
I detta silly dödläge kan jag upplysa dig att Daniel Sedin vann "NHL goal of the year" och imorgon kan hans brorsa vinna Hart Trophy och Lester B. Pearson Trophy...
Kommentera

Skön intervju med bröderna..
Kommentera

Henrik Sedin "årets spelare" i NHL...enligt The Sporting News och 363 spelare.
Kommentera

Dags att börja montera banderoller och förbereda kortegen, för snart kommer Bill och Bull hem.
Kommentera

"Good God, they are animals."
Kommentera

Hahl Bundy: Dröjer nog lika många år som mattias siffror i nicket....    ;-)
Kommentera

mattias - 74: Det är låååååååååååååååååååååååååååååååååååångt dit. :)
Kommentera

Huge:

Jag säger så här. Den dagen Leksand slår Brynäs med 5 - 3 kan vi fortsätta diskutera :)

Kommentera

mattias - 74: Observera att det finns vissa undantag.
Ex när Leksand och Brynäs möts.
Då är det under inga som helst omständigheter korrekt att säga:
Leksand vann med 5 - 3"
Även om ni vunnit.
Vinsten bör i dessa lägen förbigås med total tystnad.
Kommentera

mattias - 74: Är väl en smaksak där uppläsaren avgör själv eftersom båda alternativen är korrekta i det fallet.

Antingen säger man: "Leksand-Modo   3 - 5" där Leksand som nämns först också tilldelas de siffror på antalet gjorda mål som nämns först.

Eller så säger man "Modo vann med 5 - 3".

Om jag inte har helt fel så används även båda varianterna i sportsändningarna.

Nu vet du allt du behöver veta.    :-)
Kommentera

mattias - 74: Att säga att resultatet i matchen Leksand - Modo blev 3 - 5 är givetvis helt korrekt, om matchen slutade så. Om TV-snubben istället säger 'Modo vann matchen mot Leksand med 3 - 5' uttrycker han sig dock fel och får förmodligen omedelbart sparken.
Basta!
Kommentera

Huge:

Hur läser man upp sportresultat i TV? säger man Leksand - Modo 3 - 5 eller bortalaget  Modo vann med 5 - 3 ?

Jag vet :)

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: *ASG*

Den var riktigt bra.
Ingen regel utan undantag, brukar man säga.
Så jag är böjd att hålla med dig, men bara lite grann...   ;-)
Kommentera

Huge:

Det har hänt. 4:e SM-Finalen-99. Vi var moraliska segrare :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Ett ologiskt resonemang.
Om ett lag VUNNIT så innebär väl det att man gjort fler mål än motståndaren, i det här fallet 6 mål mot 4.
Egentligen ska man faktiskt uttala "6-4" som "6 gjorda mål för hemmalaget mot 4 gjorda mål för bortalaget" men för enkelhetens skull kortar men ner det till "6-4" eftersom alla ändå begriper vad man menar.
Slutsatsen blir att du bara kan skriva "6-4" om du vill säga att du vunnit matchen med dessa siffror.
Du kan ju inte gärna säga att "hemmalaget vann matchen med 4 gjorda mål mot 6gjorda mål för bortalaget"??
Isf har du ju sagt att bortalaget visserligen gjort fler mål men det var hemmalaget som vann matchen.
Tycker du att det sista låter logiskt?  :-)
Kommentera

knaskamilla:

Varför står hemmalagets siffror först? kanske för att man skall säga dom först. Jag säger inte jämt 4 - 6 men det händer och jag ser inget fel i det. Ex om Modo möter Leksand i Ejendals så kan man säga att Bortalaget vann md 4 - 6. Inget som helst fel i det.

Kommentera

MoDoEcke:

Det är väl uppenbart att Poffa har fel i det här fallet. Man kan såklart inte vinna med 4-6, oavsett om man spelar borta, hemma eller på neutral plan. Att han har fel kommer han dock aldrig att erkänna, så vi andra får väl helt enkelt vara nöjda med att vi vet en sak mer än han vet.
Kommentera

Poffa:Det gör inget att du hade fel. Det är mänskligt att fela sa Kalle Moraeus.
Kommentera

Bragd-Birger:

4 - 6 eller 6 - 4 på bortaplan är ju samma sak det begriper vilket pucko som helst :)

Kommentera

« · 1327898 · »