1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515513 inlägg · 4114 ämnen

SV: Modo Hockey-Brynäs IF 2008-10-38

« · 1080669 · » Till forumet

Sv: SV: Modo Hockey-Brynäs IF 2008-10-38
Wayne Gresky: Ni verkar att ha haft en rejäl lekstuga med Brynäs. På torsdag laddar vi för ett trevligt derby igen.
Kommentera

Vad e det med denna sida??? Seg å helt omöjlig att logga in på hälften av gångerna och alla inlägg hänger sig... Kanske skulle behöva en översyn!
Kommentera

spud: Ja ,Jävligt idiotiskt !!!
Kommentera

Ovärdigt att håna Markström när vi leder med 5-0
Kommentera

spud: VIKTOR!! ALLT e förlåtet!!
Kommentera

Wayne Gresky: Ja jag håller med, han kommer hittils inte upp i samma klass som i lördags då han var riktigt aggresiv, men helt klart godkännd. Dock ser jag helst inte han i ett pp.

När det låser sig som det gjort i pp idag, då tycker jag att det är läge att köra på med de femmor som vi använder. Låt "junisarna"(Molle foppa werner) få prova på nån minut t.ex.
Kommentera

spud: Jag tycker även att det känns som om Fredrik Wargs positiva trend fortsätter. Han blandar numera bra och dåliga saker, förr blandade han dåliga saker med ännu sämre saker.
Kommentera

Wayne Gresky: Fyfan vilken bra kedja det är.
Kommentera

Hawerchuk: Första 10 var 4e formationen ruskigt roliga att se. Sen dör det som du säger, men efter lite slött spel så vaknar varenda kotte och visar sig från sina goda sidor. Sen kan man väl säga som scim: Tur vi har norsken!
Kommentera

Wayne Gresky: Två öppet mål-framspelningar i samma byte, det är klass det!
Kommentera

Wayne Gresky: jaha 3-0 helt plötsligt.. Mycket tack vare MZA
Kommentera

Berka: Smart av Brynäs att ta lite utvisningar när MoDo började få igång spelet...
Kommentera

Hela spelet suger just nu... kom igen nu modo för h-vete!
Kommentera

SUG PP.... huga
Kommentera

Valium till Hedman så han kan lugna ner sig en aning och inte gå bort sig så fort han får chansen.
Kommentera

Första tio var ju hyfsat underhållande med bra intensitet, sen bara dör matchen när Modo får PP.
Kommentera

spud: Felpassningarnas match
Kommentera

Wayne Gresky: haha ne, det vann.

Otroligt vad bra bif stör modos uppspel. Kul att se Molinder Foppa och werner fick ett långt anfall.
Kommentera

Gidde: Skönt, nu slipper vi diskutera vilket som var säsongens sämsta power play.
Kommentera

Ola:

Räcker det inte med de fyra matcher som han hann spela med fingret brytet på 4 ställen...

Eller hur det nu var, typ så i alla fall :)
Kommentera

Ola: Fingret.
Kommentera

Varför spelar inte Marco Tuokko?
Kommentera

spud: Bragdguld?
Kommentera

När jag ändå har svårt att tolka bloggar kan säkert någon förklara för mig vad Martin menade med:"Om så blir fallet så borde ju MODO J20 kvalificera sig som årets på den årliga sportgalan i Globen."

årets?
Kommentera

shinzawai: Usch, han kommer bli skadad ikväll.
Kommentera

spud: Skröder är verkligen en gåta. Han ska möta SSK idag också.

www.hockeyligan.se/index.php?article=2230
Kommentera

Dagens mattematiska gåta skänker aftonbladet oss. De bjuder på toppen av poängligan med namn och poäng och hur de är fördelade på mål och ass.

Niklas Sundström, Modo 20 (7+13)
Johan Davidsson, HV 71 19 (4+15)
Niko Dimitrakos, Skellefteå 17 (8+9)
Per-Åge Skröder, Modo 17 (8+8)
Mats Zuccarello–Aasen, Modo 16 (7+9)
Jaroslav Hlinka, LHC 16 (3+13)
Tommi Miettinen, Luleå 16 (3+13)

Så den som kan knäcka nöten hur de på ett korrekt sätt räknat ut PÅG´s poäng får en middag av mig.
Kommentera

Hawerchuk: Vad fan hände?
Kommentera

shinzawai: Det rullar på ganska hyfsat. 6250 sålda nu.
Kommentera

6039 sålda, roligt! I början på säsongen hade man varit missnöjd med den siffran..
Kommentera

Paddan: Om man delar ut små presenter till publiken a la NHL, typ tröjor eller något annat, kanske det skulle locka en del folk att pallra sig till arenan istället för tv:n? Eller ha speciella "gruppbiljetter" där en grupp (t.ex familj, kompisgäng, kollegor etc) på fyra personer får inträde, matchprogram och pausfika (kaffe och korv eller nåt) inpå? Eller erbjudanden om att alla som t.ex har matchtröja på sig får billigare entré? Eller att grabbarna tar sig i kragen och bjuder publiken på sevärd hockey i tre hela perioder? Finns säkert många lösningar värda att kika på.
Kommentera

Berka: Skulle man inte kunna göra någon typ av attitydsundersökning bland hockeypubliken, och kanske främst då de som valt att inte förnya sina säsongskort. Be de att försöka beskriva varför de valde just den sittplatsen de har/hade, vad de eventuellt saknar i arenan. Varför de valde att inte förnya årskortet mm

På så sätt borde man ju kunna få ett underlag till att veta var man eventuellt tagit fel beslut och hur man skulle kunna utveckla sitt hockeykoncept. Fast, jag vet inte men sånt kändes lättare genomförbart med vår förra marknadschef.
Kommentera

Berka: Finns 2 saker man kan göra för att få Yetin frisk:
1. Dra ut kniven som han har i sidan, som han säger att han har.
2. Låt honom inte nysa.

Annars är dom svår att få syn på dessa Yeti. Än har vi inte fått se honom, så det ligger kanske nåt i det hela.
Kommentera

Paddan: Jag har faktiskt aldrig suttit på etage 4 så jag kanske inte ska yttra mig i vart man ser bäst, men som du även sa så håller jag iaf. med om att man borde se över priserna på dessa sittplatser för det ser skitilla ut med så mycke tomma stolar,alt. att man kan hitta på något annat för att fylla detta (som jag ser de) ständiga tomrum. Sen tror även jag att du kan hålla med om att när publiken hejjar me och skapar stämning så e det mycke roligar att gå på hockey!? =)
Kommentera

Berka: Själv skulle jag totalvägra ifall jag blev "beordrad" att flytta ner till etage 2, när man har kanonplats på etage 4. Däremot tror jag att MoDo skulle ta en ordentlig funderare på prissättningen på stolarna på etage 2 och dessutom vilka knep man kunde ta till för att få fler åskådare på matcherna.

Vad gäller den tysta publiken rör det mig inte nämnvärt i ryggen. Jag är där för att kolla på ishockey inte för att skråla olika ramsor eller vara delaktig i läktartifo eller ta av mig på överkroppen ifall mitt lag gör mål.
Kommentera

Paddan: Fruktansvärt trist att intresset för att gå på live hockey är så lågt, Den tysta publiken (förutom klacken) och dom ständigt tomt gapande läktarna under viktory är fruktansvärt tråkigt att beskåda, Kan man inte flytta ner åskådare dit ifrån övre etage så måste känslan att de e mycket folk öka avsevärt?! Sen e det ju knepigt att man med vetskapen om yetman har en skada ändå låter han gå på is dagen efter ankomsten, men nu efter 2 veckors vilande har han sådana problem att han inte ens kan nysa?! BORDE MAN INTE BEAKTAT SKADAN BÄTTRE?!
Kommentera

Frisco: Som det verkar just nu så får man nog inrikta sig på att Yetman gör säsongsdebut någonstans runt 4 december.

"Jag har en muskelskada strax under revbenen på högersidan av buken som förhindrar mig från att vrida på kroppen, säger han och fortsätter:
-Det känns som om någon sticker en kniv i sidan på mig och det går varken att skjuta, passa eller åka. Just nu kan jag knappt nysa. I värsta fall kommer jag att vara borta i fyra till fem veckor"
Kommentera

Poffa: 2200 kvar nu.
Kommentera

ca 2300 biljetter kvar till kvällens match. Med andra ord 5300 sålda. Ska vi gissa på att vi passerar 5500?
Kommentera

hellge:

Med tanke på att jag inte är där kommer det att bli en superbra match.
Kommentera

zigge:

Japp, du har fel. :)

Mina vibbar säger årets säkraste seger och en match med många mål, någonstans 5-1, 6-2 eller däromkring.
Kommentera

Frisco: Shit, dubbelt shit! Betyder detta att förlorar-striken är över? Hoppas inte. MoDo brukar ju inte ha några längre seger-serier, så tyvärr känns det som torsk ikväll. Hoppas verkligen jag har fel.
Kommentera

Poffa: Paddan kanske hittar nån lista? Jag orkar inte leta efter något som jag inte bryr mig så mycket i.
Jag minns när Lill-Åke skötte båda linjerna i Kempis. Det gick bra.
Kommentera

Frisco: Jag hoppas han är bättre än stolpskotten som jag kommenterade igår kväll. Jag tror inte han är bättre än stolpskotten som jag kommenterade igår kväll.

Frisco, du och Paddan är ju hejjare på att hitta saker på nätet. Kan ni inte sätta ihop en lista över högstaligor i Europa som INTE använder fyrdomarsystemet. Det skulle vara intressant att se vilka pajasförbund runt om i Europa, förutom Svenska Ishockeyförbundet, som inte begripit att två fårskallar trots allt är bättre än en.

Kommentera

Sören Sören Sören Sören Sören.........
Kommentera

Hawerchuk:
" Den här sommaren har jag gått en kurs i anger management, säger "Susse".
Ett uttalande som han garvar åt, så det ska man ta med en nypa salt."

" - Jag har skärpt till mig och försöker undvika att snacka med domaren. Det tog för mycket energi förra säsongen. Det gick över styr emellanåt, säger "Susse".
Kommentera

shinzawai: De får väl en tid för röntgen? Mer komplicerat än så är det väl inte.
Kommentera

shinzawai: Åfan, då stämde det som Tuokko sade när jag träffade honom på krogen. Men jag och Micke P tittade på honom och trodde att han skämtade.
Kommentera

NordaBoy: Sa de inte EN vecka på Tuokko tidigare, och nu SEX? Yetman borde man undersökt grundligt tidigare, fattar inte varför det ska gå veckor innan de röntgar och skit.
Kommentera

« · 1080669 · »